הרב יהודה פרידמן: בנות לא צריכות ללכת לעתודה - סרוגים

הרב יהודה פרידמן: בנות לא צריכות ללכת לעתודה

עתודה לבנות דתיות? אין לנו אלא לומר לאותן בנות יקרות שעומדות בצומת דרכים אל תפגעו בעצמכן אל תפגעו בעמנו, תפקידכן גדול משלנו, תפקידנו במלחמת ההווה ותפקידכן במלחמת הנצח

הרב יהודה פרידמן: בנות לא צריכות ללכת לעתודה
  (צילום: אסתר רוביאן/פלאש90)

בפרשת השבוע אנחנו פוגשים את פרעה בשעת לחץ, הוא שומע שהמושיע של ישראל עומד להיוולד לעולם, והוא ראה בעיני רוחו את הסוף של שליטתו על ישראל. ‏את מי פרעה מזהה כיריבים הגדולים שלו? מכל עם ישראל הוא מזהה שתי יריבות, שתי נשים מיילדות, שפרה ופועה.

פרעה מבין שהקשר הזה עם העתיד הוא המושיע של ישראל, פרעה לא מפחד מעם ישראל המשועבד במצרים פרעה מפחד מהדור שעוד לא הגיע. פרעה מבין ששפרה ופועה הם הנציגות של הלוחמות הגדולות ביותר בעם ישראל, לוחמות שלא נלחמות עם ההווה שבין רגע הופך לעבר אלא הן נלחמות בעתיד, העתיד שהוא תמיד טהור וקדוש יותר. לוחמות שמלחמתן היא לא בגבורת שדה הקרב אלא בריבוי האהבה בתוך הבית.

עוד באותו נושא

הרב אהד טהרלב: בעד עתודה לבנות דתיות


11

אמת הדבר שגדולי ישראל דנו האם בזמנים מיוחדים יש מקום להסתייע בבנותינו במלחמת ההווה. אבל יש לזכור שכל הדיונים הם על זמנים מיוחדים כעין הוראת שעה ועוד שהלכה למעשה מדיונים אלו נקבעת אך ורק על ידי גדולי ישראל.

התפקיד שלכן הוא לא בצבא

לצערנו כחלק מטשטוש הייחודיות של המינים בעולם ישנה מלחמה בתוך מחנינו על תפקידן של בנות ישראל, יש אשר לוקחים הוראת שעה והופכים אותה להלכה לדורות ובשל כך הם מעודדים את בנותינו היקרות להכנס למסגרות בצבא ובאקדמיה הפוגעות בגופן, עדינותן, אופיין, צניעותן וקדושתן.

אנו אין לנו אלא לומר לאותן בנות יקרות שעומדות בצומת דרכים אל תפגעו בעצמכן אל תפגעו בעמנו, תפקידכן גדול משלנו, תפקידנו במלחמת ההווה ותפקידכן במלחמת הנצח. רק על ידי בניית בתים המלאים משני הכוחות ננצח את אוייבנו.

ולחזק את הלוחמות האמיתיות. אלו המקימות בתים של תורה, קדושה ויראת שמיים, אלו הלוחמות אשר מביאות ומגדלות בעולם את הילדים שיחיו בצילו של בית המקדש, אלו הילדים שיזכו לעלות לרגלים ולהקריב קורבנות, אלו הילדים שיזכו לעבוד את עבודת הכהנים, לשורר את שירת הלויים ולחדש את נבואת הנביאים.

בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובע"ה ניגאל גם אנו גאולה שלמה.

==

הרב יהודה פרידמן אברך בכולל 'אורות יעקב' טבריה, מארגון צעירי הארץ הטובה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
צודק בהחלט.
רם | 17-01-2021 12:22
גיוס נשים הוא איסור מוחלט! רק ניאו-רפורמים יסכימו לדבר כזה. כבר ראינו את כל גדולי ישראל מכל הזרמים יוצאים נגד זה.
2
מפרסמים פה רק...
צנזורה | 17-01-2021 12:33
מפרסמים פה רק תגובות מפרגנות, אסור לבקר את המאמר הזה?
3
כתבה שוביניסטית ללא...
דני דנינו | 17-01-2021 15:00
כתבה שוביניסטית ללא טיעון ממשי אחד כנגד התגייסות נשים לעתודה. באותה מידה הייתי יכול להחליף עתודה בכל סוג קריירה והתוכן היה קרינג'י באותה מידה... תגיד שאתה מתנגד לשהות של בנות ליד גברים בכל פלטפורמה שהיא ולכן הבנות שלך ילמדו הוראה ויחנכו באולפנות דתיות ואל תסתתר מאחורי טיעונים מוזרים שלא מחזיקים מים
מי אמר לך? אתה סתם משמיץ
אהרנסון | 18-01-2021 23:36
אמנם הרב לא פירט את כל משנתו התורנית בכתבה הזו, אבל הוא כתב כמה טענות - פגיעה גופנית, נפשית ודתית. אני חושב שמסברא פשוטה תגיע לזה שזה נכון. וראיתי גם כמה מחקרים שאומרים את זה.
ל-3 איך בן תורה יסכים לעתודה צבאית כאשר...
רם | 17-01-2021 15:17
גיוס נשים הוא איסור תורה...
4
The decision is...
Mercedes chocron soto | 17-01-2021 15:15
The decision is up to the women and not to some rav who decides for them. Nobody has the moral authority to tell the women what to do. Patriarchy is over fortunately in modern society. No point in trying to take us back to middle age when women didn't have a say about their own lives.
נשים מחליטות על עצמן, על גופן ועל חייהן
אקדמאי | 18-01-2021 22:19
אף רב ואף רבנית לא יחליטו עבורן. תפנימו - נשים הן בני אדם ממין נקבה והן שוות זכויות לבני אדם ממין זכר.
הרב אינו מביע כאן דעה עצמית
חיים | 18-01-2021 14:33
הלכה מפורשת שאסור לנשים להתגייס, ורק במקום פיקוח נפש היתה מחלוקת הפוסקים בדור הקודם. חוצפה להגיב ככה לרב בישראל
5
Miaou ...
Xyz | 17-01-2021 15:16
Miaou
6
שאלת גילוי נאות,...
יואב | 17-01-2021 16:24
שאלת גילוי נאות, האם הרב הכותב תומך בגיוס נשים? אם לא, הרי מדובר במאמר מתחזה שאין שום קשר בינו לבין גיוס לעתודה. והכותב הינו אדם שאינו הגון.
סגרנו, אז...
יואב | 18-01-2021 10:54
סגרנו, אז שהרב לא יתערב בחיים של אחרים.
ל6 ולמגיב החילוני חסר ההשכלה היהודית שלו...
רם | 17-01-2021 20:00
אנחנו מכינים את בנינו ובנותינו לחיי העולם הבא הנצחי בעוד אתם מכינים את בניכם ובנותיכם לחיי שעה שעוברת לה.
, הרב...
היה לא תהיה | 17-01-2021 19:00
, הרב הכותב תומך בגיוס נשים ללידת ילדים ולפרנסת הבית, בעוד בעליהם ישבו בכוללים וידונו בהלכות ביצה שלא נולדה בערב חג. נשים היום עובדות כרופאות, עורכות דין, מהנדסות, מדעניות ובכל מקצוע אחר. הרבנים חוששים שהנשים ירצו להיות גם רבניות פוסקות הלכה, ולכן מנסים להחזיר את הגלגל לאחור ולרתק אותן לגידול ילדים.
7
פשוט.
מד | 17-01-2021 22:45
.
8
תפקודו של רב הוא לנווט לציבור את הדרך
חסידי | 18-01-2021 14:36
מה זה שאתם כותבים שלא יתערב לנו בחיים הרי זהו תפקודו. זה שהציונות הדתית נכשלה והעמידה גם רבנים שאינם הגונים, בזה כרסמו את מוסד הרבנות, ולדאבונינו אינכם מקבלים מרות הרבנים כלל אפילו של הטובים והנכם כצאן שאין להם רועה, פשוט מסכנים.
9
לא ברור ששפרה...
בני | 18-01-2021 23:28
לא ברור ששפרה ופועה היו עבריות יש פרשנים שכותבים שהיו מצריות. לפי דעתי זה גם יותר הגיוני כי למה שפרעה יסמוך על העבריות. אם כך כל המאמר שאתה מתבסס על המיילדות לא היייתי בונה על זה
10
מקומן של הבנות לא בצבא. זו האמת לאמיתה
נורמאלי | 19-01-2021 1:26
כל מי שהיה בצבא יודע את זה. אף אחד לא היה רוצה לראות את הבת שלו שם. וכל אחד עם טיפת שכל, באמת טהרלב צריך רק טיפטיפה אז תעשה את השתדלות להשיג מחבר או משהו, יודע היטב ורואה לנגד עיניו שהמגמה של הכנסת הבנות לצבא היא על מנת להחליש את חינוכן אופיין וציביונן של הבנות שמגיעות ממערכת חינוך מושקעת ומטפחת אל זרועות הצבא שמתנהלות במקרה הטוב כמו פנימיה חילונית סגורה לכמה שנים, ובמקרה הרע.. ומכל מקום את החינוך והטבעתו היפה עליהן יחליפו במהרה ובאינטנסיביות רוח זרה, השקפה שיוצאת מתוך מקום זר, אחרי גריסה של הבנות הללו בתוך המערכת שלא משאירה להן מקום לצאת כפי שנכנסו. ודבר שני הוא שהגיוס של הבנות הדתיות הללו לכל מיני מקצועות כאלו ואחרים נועד כדי לפנות לצבא, ולגופים חוץ פרלמטריים שמכוונים את המגמה הזו, מסות של בנות חילוניות שכרגע נצרכות עבור אותן המקומות - לפנות אותן לתפקידי 'לחימה' הזויים, שפוגעים בבנות, פוגעים בצבא, פוגעים במורל, פוגעים במבצעיות של החיילים והיחידות, פוגעים ומכרסמים בגדרים של הנורמאליות - אישה במדי צבא. פגיעה ראשונה. אישה בתפקידי לחימה בצבא, פגיעה שניה וחמורה יותר. ותראו מה יש למשרד החינוך להציע ביוטיוב בסרטון על ביטול הבדלים בין המינים, או ה'מגדרים' שזו כבר מילה שהומצאה לצרכים פוליטיים, עוד מילה בכיוון הלא נכון. אז טהרלב אל תשחק במגרש של הגדולים, אתה לא מבין כלום במה שאתה עושה. תמצא לך מקצוע אחר שמתאים למישהו ברמה הרוחנית שלך, למשל תתקן רעפים או משהו. אתה עוד ילד אתה יכול ללמוד משהו אחר באיזו מכללה להנדסאים ולעבוד בזה. תשאיר את התואר רב לאנשים עם יראת שמים. תנאי סף.