תודה טראמפ, אך התמיכה בך מתחילה להזיק לנו • דעה - סרוגים

תודה טראמפ, אך התמיכה בך מתחילה להזיק לנו • דעה

עם כל הכבוד וההערכה שיש בארץ לטראמפ ופועלו למען ישראל, צריך לומר את האמת: אחרי אתמול, התמיכה בו מתחילה להזיק למדינה. התמונות של מפגין פורץ לקפיטול כשבידו דגל ישראל עוד תוכל לגרום לנו לנזק רב בעולם

תודה טראמפ, אך התמיכה בך מתחילה להזיק לנו • דעה
  (צילום: לע"מ)

כמו רבים בעולם, גם אני הזדעזעתי מהתמונות הקשות שנצפו אתמול (רביעי) מהקפיטול בוושינגטון, לאחר שמאות פעילים פרצו למשכן הסנאט ותקפו באלימות את כוחות הביטחון במקום. אך עבורי, התמונה הבולטת ביותר מהאירוע לא הייתה של המאבטחים החמושים באולם הדיונים, או של הפעיל עם כובע הפרווה והקרניים – אלא דווקא תמונה אחרת, של מפגין בקפיטול שהחזיק בידו את דגל ישראל.

נראה לי שזו הפעם הראשונה בחיי שבה לא שמחתי לראות את הדגל הלאומי שלנו מונף באירוע כלשהו בחו"ל. כי תחשבו כמה נזק התמונה הפשוטה הזו, של מפגין ודגל, יכולה לגרום לנו עכשיו. העובדה שדגל ישראל מונף לצד דגלי ארגונים גזעניים ואפילו ניאו נאצים תחזק את כל אלו שמתנגדים לנו. כל הפעילים הפרו-פלסטינים, כל ארגוני ה-BDS ותומכי החרמות – יראו את התמונה הזו ויוכלו בקלות לקשר את המחאה האלימה לישראל, להשתמש בזה בקמפיינים שלהם ולהגדיל את השנאה כלפינו.

ולא רק התמונה עצמה – אלא גם ההקשר שלה יכול להזיק לנו. הפריצה לקפיטול תיזכר עוד שנים רבות כאקורד הסיום של כהונת הנשיא טראמפ – אותו נשיא שהביע תמיכה בלתי פוסקת בישראל והדגיש בכל אפשרות כמה הוא פועל למעננו. ב-4 שנים האחרונות כל המנהיגים בשתי המדינות הדגישו כמה ארה"ב היא בת הברית הגדולה והחזקה ביותר של ישראל, כמה הערכים שלנו משותפים וכמה אנחנו דוגלים באותם עקרונות. אחרי התמונה הזו, כמה אנשים עוד יחשבו שההתנהלות האלימה והבריונית שהוצגה אתמול בשידור חי בוושינגטון משקפת גם כן את העקרונות הישראלים והערכים של העם היהודי?

בנובמבר האחרון, כשהטענות של טראמפ לזיופים בבחירות עלו לראשונה, כתבתי שהסירוב שלו להכיר בתוצאות הבחירות צריכה להדליק נורה אדומה גם בארץ. "הניצחון הוא לא הדבר היחיד שחשוב, אלא גם הדרך אליו. אם הניצחון של טראמפ יגיע בצורה מכוערת, זה לא יכול לבשר טובות לאמריקה – וייתכן שגם לא לבנות בריתה" אמרתי אז. "כדאי שגם המנהיגים בארץ יראו מה נאמר בבית הלבן – ויפעלו למנוע מצב שבו ישראל תיגרר למטה עם ארה"ב. לפני שיהיה מאוחר מדי". וזה בדיוק מה שהתמונה הזו עשתה לנו עכשיו. בזכות הדגל הישראלי, נגררנו למטה באירועים הקשים שייזכרו בארה"ב עוד שנים רבות.

עוד באותו נושא

הונאה? הצהרת טראמפ צריכה להדאיג את העולם


20

אז עם כל הכבוד וההערכה שיש בארץ לטראמפ ולכל מה שהוא עשה למען ישראל, צריך לומר את האמת: אחרי אתמול בערב, התמיכה שלנו בטראמפ רק תפגע בנו. אמנם קיבלנו מטראמפ הרבה הטבות, אבל אנחנו צריכים להסתכל עכשיו לעתיד. נותרו שבועיים לכהונתו כנשיא, והפריצה לקפיטול כנראה סגרה סופית את הסיכוי שהוא יחזור לבית הלבן ב-2024. ב-20 בינואר ג'ו ביידן יושבע כנשיא – וכולנו נצטרך להתרגל לעידן חדש ביחסים שלנו עם אמריקה. עדיף לנו לומר עכשיו תודה לטראמפ על כל פועלו ולעבור הלאה, לפני שניזכר בתור אלו שתמכו בנשיא שעודד את האלימות שהגיעה אמש לשיאה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מ
יהודי | 07-01-2021 18:36
אגואיסט.
אם טראמפ היה יהודי היה מנהיג אדיר ודגול
יחימוביץ כפרת טראמפ | 07-01-2021 19:36
רק העם השמאלני היושב בציון [בעל כרחנו-ימח שמם] כולו רשע וארס. שלא מתאים ליהודים שהם רחמנים וגומלי חסדים. בזכות טראמפ עם ישראל יכול לעשות חיים משוגעים, לטוס לכל האמירויות. וללקק גלידה בשיינקין. העם השמאלני כפוי טובה. אנא ה' החזר את טראמפ כורש של דורינו. כל הפוגע בידיד שלנו טראמפ. הדוד הטוב. יקום בו ה'
, פצוע...
חד וחלק | 07-01-2021 19:13
, פצוע בשדה ? התכוונת חולה נפש שזקוק לאישפוז מיידי וכולם חוששים לומר לו את זה...האיש שקרן פתולוגי, פסיכופט מסוכן לציבור. פיתח תיאוריה הזויה של קונספירציה שלא הייתה ולא נבראה. לא פצוע בשטח ולא בטיח. פשוט חולה נפש שאסור היה שייבחר לנשיאות גם בפעם הראשונה.
הנפת הדגל תביא תועלת. עם ישראל עם טראמפ הפגוע
אוריאל המזיק בדגל | 07-01-2021 18:58
הנפת הדגל תוסיף לנו כבוד. לא משאירים פצוע בשדה. תודה למניף הדגל. המגן דוד יגן על כל היהודים הכשרים. אבל המאמר כאן יזיק למדינה. אבל אם כולם יעמדו לימין [לא ''משמאל''] מניף הדגל ידידינו בארה''ב יבינו אותנו.
2
לך לעזאזל אוריאל...
משה | 07-01-2021 18:38
לך לעזאזל אוריאל בארי שרי. מה שמאלן כמוך עושה באתר ימני.
פונדמנטליסטים אוהבי טראמפ
לך לעזעזל משה | 08-01-2021 11:02
הנצרות האוונגלסטית ההזויה, והזויי היהדות התאחדו. ואל תשכח משה (שם מצרי עתיק) שנביאי ישראל כולם היו הרבה יותר שמאלנים (בוגדי) מאשר ימנים. לכן נרדפו עי אנשים כמוך בדיוק...
תתבייש
avraham sharaby | 08-01-2021 3:48
תתבייש אריאל. ---- עשה את שלו, עכשיו לזרוק אותו לכל הרוחות.איפה הכרת הטוב? ביבי היה צריך להצטרף לקמפיין של טראמפ לאות הכרת תודה.
הכסף מהשמאל יענה את הכל ויביא ענוי לעם היהודי
כסף כסף=כתיבה | 07-01-2021 19:39
כסף כסף ואכתוב שגנץ הוא נחמד [איכס]
3
אתה מזועזע, כבר...
אבי | 07-01-2021 18:42
אתה מזועזע, כבר כמה פעמים ניסו מטורללי בלפור לפרוץ לבית רוהמ ולא זוכר שהיית מזועזע. לא בעד האלימות, אבל תרגיע
, אף...
הישן עם כלבים קם עם פשפשים | 07-01-2021 19:19
, אף אחד לא פרץ ולא ניסה לפרוץ לבלפור. שקר מוחלט. המפגינים הפגינו סביב בית ראש הממשלה, עשו רעש ומהומה - לא ניסו לפרוץ. מעבר לזאת, בוושינגטון מדובר בנסיון למנוע אישור תוצאת הבחירות, קריאת תיגר על הדימוקרטיה האמריקאית, נסיון לשמוט את הקרקע מתחת ללגיטימיות של מערכות המימשל האמריקאיות. זאת, על רקע הקונספירציה ההזויה של הונאת בחירות שלא הייתה ולא נבראה, על רקע טענות לדיפ סטייט וכל מיני שטויות כאלה. הבעיה בעיקרון המנחה : טענה שהכל שקר ומירמה ורק העם יודע מה האמת ומה נכון.
4
האיש פסיכופאת מוחלט....
מה עם מוסר? | 07-01-2021 18:42
האיש פסיכופאת מוחלט. מי שתמך בו הוא פגום מוסרית. האם נתמוך באנס אם זה יועיל לנו ? בשקרן מושחת ורמאי? התשובה היא: כנראה שכן. עובדה, גם לביבי יש עדר מעריצים עוורים.
5
כתבה לעניין של...
אני 2 | 07-01-2021 19:44
כתבה לעניין של כתב שמבין את המורכבות. ידוע לכל שהבסיס של טראמפ הם האונגליסטים. כיצד הם מסבירים לעצמם את הפער בין להיות שמרן, בעל ערכי משפחה מוסר וצדק; אל מול אישיותו של טראמפ; מבחינתם הוא הנבחר על ידי האל לשמש אותם ולהשמיש אותנו. בין דמוקרטיה ובין דעות אלו קיים פער עצום. כמו בין ההתייחסות לבנימין נתניהו כלמלך שנבחר על ידי האל ולכן אין שום פגם בהיתנהלותו גם אם היא חורגת מניהול תקין. ראו הוזהרתם;
6
האיש פגום. הזוי...
מדהים ומזעזע | 07-01-2021 19:47
האיש פגום. הזוי ומנותק מהמציאות. בושה וחרפה שאידיוט כזה עמד בראש המעצמה הגדולה בעולם.
7
אני כל כך מקווה שתומכי מושחתיהו ינסו דבר דומה
לגיבורי מקלדת | 07-01-2021 19:48
אני יותר מאשמח לעזור לכוחות המשטרה למחוץ אותם כמו חרג'וקים.
8
אמרנו לכם כל...
מילואימניק | 08-01-2021 10:16
אמרנו לכם כל הזמן: הנשיא החזיר המשוגע, הגזען בבית הלבן מסוכן! אבל אתם הסתנוורתם מהסוכריות המטופשות שנתן לנו. אז תתעוררו! מדובר באנרכיסט אלים ומתקרבן שלא מקבל את הכרעת הפסדו בבחירות, וקורא לאלימות. תתעוררו!
9
זעזוע מאוחר. זוכר את הלעג הפסיכופטי למקיין?
האיש פסיכופט מראשיתו | 08-01-2021 11:53
......
10
רק שתבינו
שמאלני מחמד | 08-01-2021 19:47
רק שתבינו - בזמן אמת השמאל הבין שמדובר בפושע מועד והימין אימץ אותו, ואת התופעה השלילית שנקראת טראמפיזם, וחרף אזהרות השמאל הימין התייחס אליהם כהרגלו, כאיזה הזהרה מהקבוצה של האויב, שלכן לבטח היא ברכה עבורו. אנשים כמו הכותב הזה, והלך הרוח שלך, היא לא מציאותית. אתה אימצת את האיש הזה כי הוא הועיל לך, וזרקת אותו כשההתברר מי הוא. אז מי אתה? ולמה שדעתך תיחשב אצל כל בר דעת?