בלב דואב | מכתב פתוח לרבני הציונות הדתית - סרוגים
newsletter preview

תהיו הראשונים להתעדכן!

נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בלב דואב | מכתב פתוח לרבני הציונות הדתית

צאו אל הגבעות והחוות הפרוסות לאורך יהודה ושומרון. בטוחני שתופתעו. ואם תגלו אחרת ממה שחשבתם איזרו אומץ לדפוק קודם בבתי המדרש ובבתי הכנסיות ואח"כ בכלי התקשורת

אלישוב הר שלום
בלב דואב | מכתב פתוח לרבני הציונות הדתית
  (צילום: אביגיל פיפרנו באר)

אינני תלמיד חכמים, לא צדיק ולא נקי כפים, לא גיבור חיל ואף לא יוצא יחידה מובחרת. למעשה גם בגרות מלאה אין באמתחתי. את תקופת התיכון שלי העברתי בחבישת פצעי הגירוש מגוש קטיף ז"ל, הממאנים להגליד בי עד היום, ובהקמת המאחז דאז "שבות עמי" בין קדומים לקרני שומרון.

נער יתום שבהיעדר אב ואם אדמת הארץ הייתה אומנת אותי, הסינר בו אחזתי בכל כוחי. היא ששמרה אותי מכל משמר מציפורני "כיכר החתולות", "ענני עשן" כאלה ואחרים, ואדי אלכוהול להטביע בהם יגון ושעמום.

שלהבת גולדשטיין על אהוביה סנדק (ברל'ה קרומבי)

היא שזרעה בי מסירות, נתינה לשם נתינה, אהבה שאינה תלויה בדבר. ואולי המתנה הגדולה ביותר שהעניקה לי הארץ הטובה הייתה השייכות, אל מול הפחד שכרסם בנו תדיר שאת כל עמלנו בכל רגע יכול לשטח באטימות השופל הצבאי התורן.

במעצרים בהם הופשטנו בברוטליות כאחרוני הפושעים. עומדים ערומים אל מול שוטרים שמצחקקים עלינו ועל פאותינו וציציותינו, כאשר רעדנו מקור בתאי המעצר הממוזגים מדי, ברדיפות האין סופיות, באיומים ובמכות השוטרים/בלשים. תפילות משעשעות היו נרקמות בנינו לבנינו כגון  שהשירותים ישארו על תילם (שכן מה צריך האדם מלבד בית כיסא יציב עם דלת נסגרת.) ושאת מעט חפצנו האישים לא יפזרו לאלף עזאזל בחמת ההרס. שייכות לערכים, לאידיאל, לחזון, לחלוציות ולחברים עם ערבות הדדית שאין לה אח ורע.

עוד באותו נושא

סליחה, אהוביה. גם אני אשם בדמך השפוך


63

"נערים בסיכון" קראתם לנו גם אז, "מצחינים", "מלוכלכים" (מה לעשות כשאתה חי בגבעה ללא חשמל ומים סדירים, הליכה בגשם, בבוץ, פינויים והלוויות בכל שני וחמישי. איכשהו מגיעים למקלחת רק בדמדומי שקיעה של ערב שבת, או לחילופין בבית המעצר (יש שם מים חמים בשפע).

גידול הפאות היה נראה לכם הזוי, הבטתם בכך בתדהמה וחרדה שגדלה יחד עם כיפותינו המתרחבות: "מה רע באיך שחינכנו אתכם?", שאלתם בכאב, כאילו יצאנו לתרבות רעה. נערי חסמבה, נערי חלומות שספרי עזרא יכין עלו להם לראש. רגזתם נורא כשלא נעמדנו דום "בצור ישראל וגואלו", בעוד שבנו מחשמלים פלאשבקים של כובעים כחולים עם מגן דוד צועדים טורים, טורים חתומי פנים וראשי ילדים בוכים וצורחים מבצבצים מן האוטובוסים המתרחקים.

סליחה, סליחה שלא היו בנו הכלים לראות את "נשמת האומה" את "האהבה המנצחת". נשרף לנו הלב, נתלשה מאיתנו התמימות, האמון, היציבות. תהום נפערה בינינו, לא אתם ולא אנחנו השכלנו לבנות את הגשר. ניסיתם לרפד את השבר בדברי אמונה שלא חדרו אלינו, ורוסקו כליל שנה לאחר מכן  בידי האלות חסרות הרחמים בעמונה.

עוד באותו נושא

הוריו של אהוביה סנדק פתחו בגיוס המונים להנצחתו


16

עוד גינוי, עוד הכפשה, עוד פיגוע, עוד חורבן, עוד רדיפה, עוד סירוס עוד ייאוש וחוסר תקשורת, עשבים שוטים, הוקעה, ניתוק. מה עשיתם בכדי לאסוף את הנוער הזה? האם אתם מבינים שהתקווה הזו "שהזמן יעשה את שלו" – שכולנו נאחזנו בה קצת או הרבה בהעדר מילים והסברים לאחר שבר גוש קטיף – כשלה? חסר הציבור הנהגה ברורה ואם שליחי ציבור, פוליטיקאים ורבנים, אינם מצליחים להתאגד (ראו ערך אין סוף הבחירות המתקיימות) מה לכם לזעוק אל הנוער הזה? לדרוש שישמע לכם? שיתן בכם אמון? הכיצד?

תמיד מפליא אותי לשמוע אנשי ציבור ורבנים מדברים על נוער הגבעות, שכן אפילו אנו, נוער הגבעות של לפני עשור או שניים, לא מכירים לגמרי את הנוער הנוכחי

היכן אתם פוגשים אותם? מתי ניסיתם לשוחח אתם? ואכן, לנוער הגבעות הזה כבר יש הורים, סבים וסבתות. אין זה רק נוער וזו אינה תופעה שתיעלם. שכן בהלך הרוח היום היא רק תגדל ותחריף, ובידכם הבחירה אם אתם ממשיכים לדחות אותנו או מבקשים לאחות את השבר שכבר נראה שהפך לנמק. נערים ונערות שבחרו לעזוב את הישיבה והאולפנה ובחרו בדרך חיים והשקפה אחרת, הם לא נפלטי מסגרות, הם יוצרי מסגרות.

עוד באותו נושא

צפו: אביו של אהוביה סנדק דורש לחשוף את האמת


25

עד כה שילמנו מחיר נפשי בשתיקה. לא שלא ניסינו לזעוק אלא שהתייאשנו מלהישמע. לצערנו סיפורי הרדיפה והנקם בשם החוק שאנו חווים כבר שנים, החלו להתגלגל למעט מן הציבור שהסכים לפקוח את עיניו. בפרשת דומא ובעינויי השב"כ, וגם זאת באיחור רב ובמחיר כבד. במחיר של נערים חפים מפשע שעונו וספק אם תתרפא נפשם אי פעם. ובמחיר אב משפחה שאיבד את חרותו עד סוף ימיו.

לפני כשבוע נשפך דם נקי, לא התפלאנו, אך לא רצינו להאמין שנבואה ארורה מגשימה את עצמה ולובשת שם ופנים. ועוד איזה שם, ועוד איזה פנים.

קשה שלא לראות את הסימבוליות דווקא במשפחת סנדק כחוט שזור בין גוש קטיף, כוכב השחר, ובת עין. כאילו נשקפת במסלולם ובאבידתם את אהוביה ראי לפצע הציבורי של הקרע בינינו מגוש קטיף ועד ימים אלה.

אהבתנו מסמא את עינינו

הגיעה העת לחשבון נפש. לתשובה ציבורית. התרנו, בגדנו, הפקרנו את הנוער הזה עד כי נשפך דמו ואין דורש. שבוע ימים, יום יום, בקור העז ובגשם, יוצאים למחות ואולי די. די. לתת לנוער לעמוד שוב ושוב בחזית בעודכם מחזיקים את הרסן מאחור, די לתת הוראות מרחוק.  נכון, ידעתם הפגנות בעברכם, מקצה עד קצה. שם בכיכר מלכי ישראל וגם בכם נסדק משהו. ובסדקים האלה התמלאו דאגות היום יום, פרנסה ובית, אך דור העתיד נשפך כאן, נשבר לרסיסים, משלם הוא בדמים על אהבתו ובלבולו, בלבול שנוצר הרבה לפני נוער הגבעות.

הגיעה העת 'לפנים אל פנים' בתוככי הציבור. קל להשפיע החוצה, קשה פי כמה להשפיע פנימה. וכי יעלה על הדעת כי את ילדנו אנו נפקיר, ונרוץ אל ילדי השכנים? לאורך כל הדורות מה ששמר על העם היהודי היא הערבות ההדדית. יודעים אנו היטב לדבר על אחדות אהבה ואמונה, הבה ניישם כל זאת כעת פנימה.

עוד באותו נושא

הרב אבינר: איך להתייחס למותו של אהוביה סנדק?


40

"וְכֹל זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא הַקְּרֹבִים אֶל הֶחָלָל יִרְחֲצוּ אֶת יְדֵיהֶם עַל הָעֶגְלָה הָעֲרוּפָה בַנָּחַל. וְעָנוּ וְאָמְרוּ יָדֵינוּ לֹא שפכה [שָׁפְכוּ] אֶת הַדָּם הַזֶּה וְעֵינֵינוּ לֹא רָאוּ.."

רבני הציבור על כל גווניו, אנא אל תחרישו בעת הזו. קולכם הנשמע בימים אלו חשוב מאין כמוהו, אך התייחסות למקרה הזה ללא נגיעה ארוכת טווח בקרע שבינינו, לא תתקן את המציאות הקטלנית הזו. אתם ההולכים בראש המחנה. אמת, הנוער הזה הוא אינו כפי שחינכתם. נסיבות כואבות כאלה ואחרות לקחו אותו למחוזות אחרים. רדיפתו היום יומית, מרחיקה אותו ואף גורמת לו לסלוד מערככם והשקפתכם.

אמת, חלקכם יתכן אף נפגע ממנו ואולי אף מתבייש בו, ולצערי אף רואה בו סכנה. אמת, חלקו הגדול אינו נשמע לכם, אך האם זו סיבה להתיר את דמו? להתייאש ממנו?

אי האמון וחוסר ההִשָּׁמְעוּת לקולכם אינה מתחילה בנוער הגבעות והיא נקודה הדורשת בירור כלל ציבורי. טוב ונכון יהיה שהבירור יתחיל עם הנוער הזה שנדחה שנים כה רבות.

צאו אל הגבעות והחוות הפרוסות לאורך יהודה ושומרון. בטוחני שתופתעו. ואם תגלו אחרת ממה שחשבתם איזרו אומץ לדפוק קודם בבתי המדרש ובבתי הכנסיות ואח"כ בכלי התקשורת, שבמקרים לא מעטים השמעתם קולכם לגנות, לומר טעינו. ואם תפגשו שצדקתם בחלק מן הדברים, בואו הראו ותאמרו שפניכם לשלום ואהבה. להקשיב לשמוע, לדון ולסייע, ואם לא כל זאת ולו בשביל להכיר.

איך נוכל לאמור ידינו לא שפכו את הדם הזה?

=======

אלישוב הר שלום, בן 31 תושב עשהאל, משורר, כותב דעות, מדריך נוער בסיכון לשעבר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
68 תגובות - 36 דיונים מיין לפי
1
מי אתה שתחנך...
דתי לאומי נורמלי | 03-01-2021 11:54
מי אתה שתחנך את הרבנים? דיסלקט מוגבל. חצוף.
כל מי שפגע בכם בשב''ס במשטרה, ימחקו מהאדמה
ארגון מקללי שמאל | 07-01-2021 16:36
50 אלף פעם ימח שמם של השוטרים החיילים הפרקליטים וכו' שהרעו לכם.
"דתי לאומי נורמאלי" = ערב רב
תומך נוער גבעות | 03-01-2021 13:56
אתה, הדתי לאומי נורמאלי מתנהג כמו גוי. 1000 דרגות פחות מהצדיק כותב המאמר...
נוער הגבעות לא רואה פורנו...
ליעקב כהן השמנמן | 03-01-2021 13:08
הוא צורך זנות וסמים... על פי פרסומים זרים..
תודה...
אלישוב הר שלום | 03-01-2021 13:06
תודה על המחמאות ניכר שאתה יודע לנהל שיח. לחנך רבנים איני יכול למדתי שאפשר לשאול שאלות ולברר נושאים וזה מה שעשיתי. בהצלחה רפואה שלמה לכל המוגבלים והדיסלקטים ואני בתוכם תבורך
טעות, הוא הנורמלי אתה המסואב
מיכאל | 03-01-2021 12:59
אין שום ערך שעליו הציבור הדתי כולו מוכן להילחם עליו. בטח לא ארץ ישראל
קצת צניעות,...
חיים | 03-01-2021 12:49
קצת צניעות, זבולון המר עה עשה למען ההחינוך הציוני דתי במדינת ישראל הרבה מעבר למה שתזכי לעשות בכל חייך.
אח שלי...
שם בדוי | 03-01-2021 12:48
אח שלי הוא נער גבעות. מי אתה שתחליט אם הוא עבריין או לא?? למה לעזאזל אתה חושב שאתה מכיר אותו יותר טוב ממני!? תגיד לי, חוץ מלעבוד ולהסתכל בסמרטפון אתה עושה עוד משהו עם החיים שלך?!
לדתי הלאומי הנורמלי
יוספה | 03-01-2021 12:21
בזה לך, דתי מחמד. אולי אינך שייך בכלל למגזר, ואולי אתה היית מדושן עונג בתקופה של זבולון המר זל, המנהיג הבינוני שגם תרם אך יותר מזה פספס.
עם תגובה כזו...
אליעזר | 03-01-2021 12:16
אתה קורא לעצמך דתי לאומי נורמלי?
אכן התגובה הכי מחכימה שנראתה פה
יעקב כהן | 03-01-2021 12:11
לך לראות פורנו בסמארטפון שלך ותעזוב אותנו
2
ניכרים דברים
דוד | 03-01-2021 11:58
ניכרים דברים שנכתבו מדם לבו של הכותב
גם הכתובת והאלילים יכרתו על הכנסיה השרופה
רמי | 03-01-2021 14:42
הייתה ניכרת לצערנו ויש ברחבי העולם הרבה יהודים שגם בליבם הפועם יש דם שהכתובת ההזויה ההיא יכלה ועדיין יכולה לפגוע בהם
3
נוגע ללב .הגיע...
מיכה | 03-01-2021 12:06
נוגע ללב .הגיע הזמן להפסיק לטמון ראשנו בחול ,למאבק נגד הגוף שקורא לעצמו משטרת ישראל , ארגון שפל ,עלוב ,פחדן, מראשו עד זנבו, אנשים לא חכמים ,מתוסכלים,מנטליות של עבדים שיעשו רצון אדוניהם , לא רוצים אתכם בבית כנסת, לא תבואו בקהלנו ,לא לשתף פעולה , לפרסם שמית את שמות השוטרים הפושעים ,להקים גוף מעקב גילוי והעמדה לדין , שלהם .ובערת הרע מקרבך מצווה תודה רבה שהארת עינינו ועוררת אותנו מיכה
משטרת ישראל על כל חסרונותיה שומרת גם עליך
רמי | 03-01-2021 14:46
ועל עוד הרבה אומללים וחלשים והפגיעה בשוטרים היא בראש ובראשונה פגיעה בציבור שגם ככה תחושת הבטחון שלו היא לא משהו
4
מילים כדרבונות
יהודי פשוט | 03-01-2021 12:06
וכמשרות נטועים בעלי אסופות
שכחת להוסיף למסמרות ולדורבנות את הדוקרנים
עמי סכין בן עוליאל | 03-01-2021 14:50
ובקבוקי התבערה שמגיעים לציויינים ולישמעלים....
5
כתבה מעולה!! יישר...
שלום | 03-01-2021 12:09
כתבה מעולה!! יישר כוח לכותב!
6
פשוט, פשוט! תותח....
שלמה | 03-01-2021 12:16
פשוט, פשוט! תותח. תודה!
תותח??? בקושי מכתזית
רמי | 03-01-2021 14:56
לגלות אמפטיה לנוער הגוזמבות בלי לגנות את האלימות שחלקם נוקטים בה כדבר שבשיגרה זה בדיוק כמו לגלות אמפטיה למסכנות ולפליטות הפלסטינית בלי לגנות את הרציחות שחלק מנושאי דגלה בחרו בהן כדרך חיים
7
זו הבעיה המרכזית...
רועי | 03-01-2021 12:18
זו הבעיה המרכזית שלכם - חוסר סמכות וכבוד רבנים. עם כל הכבוד מי אתה שתבקר כך רבנים? כמה תורה למדת בחיים שלך? אתה חושב לך ולרבנים שמסרו את הנפש וחיים שלמים על התורה יש אותו מבט מפוקח על החיים? לאורך כל הדורות אנשים דתיים כיבדו ונשמעו לרבנים. והיום יש שני קצוות שמזלזלים ולא נשמעים לאף אחד: האולטרה ניאו אורתודוקסים ונוער הגבעות. אתה יכול לציין שם של רב גדול אחד שאתם נשמעים לו? טול קורה מבין עיניך. עד שאתה מבקר בחוצפה את עולם הרבנות תסתכל על עצמך ותנסה להבין מדוע רוב מוחלט של הציונות הדתית לא איתכם. נסו מעט למתן את השחצנות המחשבתית שלכם ואז אולי מישהו יזדהה איתכם. גנו את אלה שזורקים אבנים וצבע על ריכבי צהל, אל תהפכו ניידות מישטרה בהפגנות, גנו אלימות מכל סוג! אל תחזיקו מעצמכם אוהבי הארץ יותר מאחרים ואל תתתנשאו בהקשר הזה על אף אחד. יש ככ הרבה אנשים ללא גוזמבות וללא בוץ בנעליים ובבגדים שתרמו ליישוב הארץ פי 1000 מיכם!
מלא הערכה.כדאי שכולם יבוא לבקר בגבעות.
שוקי26 | 03-01-2021 12:47
ךפחות פעם אחת בלבד, כדי להכיר מקרוב, ורק אז לשפוט.
8
אנארכיסטים פורעי חוק...
בקיצור | 03-01-2021 12:33
אנארכיסטים פורעי חוק
9
צודק
יהודיה | 03-01-2021 12:35
צודק בכל מילה
10
לצערי זה נכון שרוב רבני המגזר התירו את דמם.
אוריאל לוי | 03-01-2021 12:45
במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב. ראשי רבהי הציונות הדתית קראו להם בזויים בלי לשמוע אותם. הרב מידן טוען שזה רק פעילות נבצעית שקרתה בה תאונה. לדעתי הרב מידן עצמו אחראי לרצח הזה וגם לרצה הבא, כי הוא מגבה פשעים כאלה כפעילות מבצעית. כל עוד לא נבין שהשמאל הקיצוני השתלט גם על חלק מהרבנים, אז נמשיך להתאכזב. אצל החרדים יש הנהגה רבנית מוסכמת, אצלנו כל מי שקצת למד מרשה לעצמו להפקיר את הנוער. איך יתכן שמידן ודומיו שותקים על עלילת דומא??? ריבונו של עולם איך דבר כזה יכול להיות??? ולמה לא בא הזמן שנתעלם מהרבנים האלה העומדים על דם אחיהם.
ואלה שמות
רותי איזיקוביץ | 04-01-2021 15:22
הרבנים שהתירו את דם מעוני השבכ בפרשת דומא. לזכור ולא לשכוח. מחאה אנו הרבנים החתומים מטה מוקיעים ודוחים בשאט נפש כל גילוי של שנאה ואלימות כגון ׳תג מחיר׳ המופנים כלפי ערבים. אנו קובעים כי מעשים אלה הם בניגוד מוחלט לתורת ישראל ולמוסר היהודי.  אנו קוראים לרבנים למחנכים ולמחנכות בכל אתר להמשיך ולברר את דרכה של תורת ישראל לתלמידיהם ותלמידותיהם.  הננו מחזקים את ידי לוחמי שירות הביטחון הכללי וכל זרועות הביטחון בשמירה על מדינתנו, בעקירה מן השורש של כל גילוי של טרור יהודי. כי בנפשנו היא. הרב אביטן חנניה הרב אינהורן אורי הרב אריה שטרן הרב בורגנסקי חיים הרב ביגמן דוד הרב בלנק אסי- פנחס הרב ברונר בניהו הרב ברכיהו רחמים הרב גיגי ברוך הרב גיסר אברהם הרב גלעד יהודה הרב גנזל אוריאל הרב גרינשטיין יהושע הרב דובדבני אורן הרב הולצמן בני הרב הרשקוביץ צחי הרב ורד אייל הרב ורדי מרדכי הרב זנו דוד הרב יניר צבי הרב ישרים יהודה הרב כץ אהרון הרב לאו בני הרב לוביץ רונן הרב משיח אמיר הרב נבון חיים הרב נהוראי מאיר הרב נויבירט רונן הרב סבג אשר הרב סגל דני הרב סילברמן יאיר הרב סמט ישראל הרב סעדה אילן הרב סתיו דוד הרב פוירשטיין רפי הרב קורן צבי הרב קנאי אבי הרב רונצקי אביחי הרב רזניקוב אברהם הרב ריינר שמואל הרב שלום שרון הרב שלמה ריסקין הרב שמואל דוד הרב שמחון דוד הרב שנה יוסף הרב שפטר משה הרב שרלו יובל
כן, בטח....
רועי | 03-01-2021 17:29
כן, בטח. כל זב חוטם יחליט שיש כאן חילול השם, ויאללה הדרך לביזוי הרבנים פתוחה וזורמת...
11
נראה שהכותב מערבב...
יואב | 03-01-2021 12:47
נראה שהכותב מערבב בכוונה או לא בין שני דברים. אם הנוער הוא נוער שנפלט ממסגרות מכל סיבה שהיא, צריך לטפל בו בהתאם. אבל לא במקום הצבת גבולות. אם הסיבה היא אידאולוגית, אז בוודאי שצריך להציב קו ברור. אנחנו לא בימי חומה ומגדל, אלא במדינה מסודרת בעלת חוק ומערכות מסודרות. אין שום הצדקה לכבוש גבעה (או מעשים אחרים) בגלל אני מאמין פרטי של מישהו. אולי יש כאן משובת נעורים, אולי אידאולוגיה, אולי עבריינות. רומנטיזציה וציונות אין כאן. גם היושבים בגבעות לא יכולים להגיד ידנו לא שפכו את הדם.
12
וואו כתוב בצורה מדהימה
מדהים | 03-01-2021 12:54
כתוב בצורה מדהימה ונוגעת ללב. יישר כח גדול. מדובר בנשמות קדושות של אמת ושל אידיאלים ושל דבקות במטרה!
13
הגיע הזמן מועצת...
חיפאי | 03-01-2021 12:56
הגיע הזמן מועצת חכמי רבנים ציונים דתיים. זו חרפה שבנט בן גביר סמוטריץ מנהלים אותנו אידאולוגית ולא תלמידי חכמים ברוח ופוליטיקאים בממשלה
14
רועי, שלום, אם...
אלישוב הר שלום | 03-01-2021 13:05
רועי, שלום, אם ראית שחצנות בדברי הנך אלא טועה כתבתי את אשר כתבתי מתוך נשיאת עינים אליהם, אין כאן התרסה אולי כאב אבל לא התרסה, בקשה לשיח, לבירור. אינני יודע באיזה בתי מדרש למדת אך אם למדת במקום בו לא ניתן להקשות קושיות ולהביע כאב אז צר לי עליך. כמות הלימוד וגדלותם בתורה איש אינו מערער על כך ודאי לא אני הקטן אך היא לא שייכת כלל לנאמר. אתה צודק הציונות הדתית לא איתנו אך האם שאלת את עצמך האם הציונות הדתית עם עצמה? כמה קל להתייחס לזריקות האבנים והפיכת הניידת אמש מבלי להתייחס ברחבות למסביב ולשורש . אמת יש רבים ללא גוזמבות שתרמו לבנין הארץ. אין כאן השוואות אהבת הנוער הזה את הארץ היא לא בהשוואה לאחרים אלא בהשוואה לעצמם ולא יזיק שתפקח עיניך לראות גם את זה בהצלחה
מסכים עם...
דניאל כהן | 05-01-2021 20:00
מסכים עם כל מילה אין מקום לאנרכיה ימנית יש מדינה ריבונית ונוער הגבעות חייב להישמע להוראות החוק בפעולותיהם הם מוציאים את עצמם מחוץ למשחק כמי שיש לו משפחה רחבה מאוד מחוץ לישע לעיתים המעשים שלהם גוררות תגובות של ממש חילול ה' אמרו שיהיה שם שמים מתאהב על ידך ואת זה לא רואים בגבעות
להקשות קושיות כן, לזרוק אבנים לא.
משה | 03-01-2021 13:47
כאן נגמרת הסובלנות שלנו אליכם. מי שלוקח הרואין בכיכר ציון מסכן את עצמו, בעבריינות שלכם אתם מסכנים גם חיים של אחרים, ולכן נרדוף אתכם.
אלישוב שלום, אכן...
רועי | 03-01-2021 13:43
אלישוב שלום, אכן קל להעלות את נושא זריקת אבנים, הפיכת ניידת וכו' ולצאת מהספק. כאשר אתה ומנהיגים של הנוער הזה לא מתנערים מזה ללא כחל וסרק ובלי אבל אז אתה מאבד אותי ועוד הרבה בציונות הדתית. זה לא קשור בכלל לסיפור של אהוביה זל, אני כמוך דורש למצות את הדין עם השוטרים הפושעים. באותו זמן צריך לשאול מדוע נערים יושבים במכונית שנמלטת משוטרים במרדף נוסח שיקגו. הבעיה שאתה את השאלה הזו לא שואל כלל וגם לא מגנה אלימות כלפי כוחות הביטחון. שני בניי שירתו ביחידות מובחרות והשלישי משרת עכשיו וכל מי שיירק עליהם, יקרא להם נאצי. או יזרוק עליהם אבנים הוא לא איתי!!! לא מבין את השאלה המתפלספת האם הציונות הדתית עם עצמה. יש גוונים שונים בציונות הדתית ואני משתדל להתייחס בכבוד לכל יהודי גם יש לו דיעות משונות לטעמי. אני גדלתי במחוזות ישיבות הקו אם כבר שאלת... תנוח דעתך, אפשר להקשות קושיות בבתי המדרש של ישיבות הקוץ, יחד עם זאת הפנייה לרב היא אישית מכבדת, ולא במאמר פובלציסטי באתר אינטרנט. ולכן הפנייה שלך בהחלט מתריסה ומחוצפת. יום טוב.
15
אלישוב יקר
יהודי | 03-01-2021 13:10
אלישוב יקר, אני שומע את כאבך. אבל עליך להבין. כקבוצה, אתם עוברים על איסורי תורה יום יום. גזל, שנאה, ולפעמים גם רצח ונסיון לרצח - כמו בזריקת האבנים. הנסיון שלכם להאשים אחרים, ולהפוך את המשטרה לאויב, הוא דבר רע ושקרי. את הילדים היקרים שנופלים לכיכר ציון עלינו לאהוב, אבל לעולם לא נשקר להם שלקיחת הרואין היא מעשה רצוי. ננסה להבריא את החברה ולהקטין את התופעה. באותו האופן - אנחנו, שומרי תורה וחוק, גם אתכם נאהב, אבל אף אדם שלמד שו״ע לא יצדיק זריקת אבנים על שוטרים או על ערבים. לכן ננסה בענווה ובאהבה לשמוע אתכם, אך את הגבעות ננסה ב״ה לחסל. לגיטימציה לרע ההרסני שרבים מכם (לא כולכם, אבל כרגע - רבים מאוד) מחוללים ומעודדים אחרים לחולל היא סכנה לתורה שקיבלנו בהר סיני, ועל זה לעולם לעולם לא נתפשר.
, נראה...
איש מימסד | 03-01-2021 14:10
, נראה לי שזה דו שיח של חירשים. אלישוב לא קורא לבדק בית אצל נערי הגבעות והאידיאולוגיה שלהם, אלא רק במימסד הסרוג. האידיאולוגיה של אנשי הגבעות היא קיר אטום שאין לחדור אותו. אלישוב לא מבין את הכורח לשמור על חוקי המדינה לא רק בעת עימות עם שוטר או חייל, אלא גם כשעולים להתיישב. לא כל זב חוטם צריך לקבוע עבור המדינה היכן ומתי יוקם יישוב. זו זכות וחובה של המדינה. להתיישבות יש הרבה היבטים - מדיניים, ביטחוניים, כלכליים ואחרים. לא ייתכן שכל קבוצה תאנוס את המדינה מתי והיכן להתיישב. את זה צריכים להפנים גם אדוני הארץ - ואז יהיה בסיס לחיבוק ולשיקום של נערי הגבעות.
16
הכל טוב, אבל כמה שילמתם לבעלי הקרקעות?
שיהיה בריא הרב | 03-01-2021 13:16
גזלת אדמתם של בני אדם היא פשע ששום דבר לא יכפר. פראזיטים נאלחים.
איפה נשמע...
דניאל כהן | 05-01-2021 19:55
איפה נשמע שיד ימין תכה את יד שמאל ? בכוח לא יצלח תראה לי תלמיד חכם רציני שהיה מתיר להרים יד על יהודי ?! הזוי ממש
אלה קרקעות מדינה
לא חשוב | 05-01-2021 14:41
הן לא שייכות לאף אחד והערבים מנסים להשתלט עליהן. והקרקעות האלה גם נמצאות בשטחי סי שבהן לערבים אסור בכלל להתיישב עליהן.
ברור, כי אם...
רועי | 03-01-2021 20:46
ברור, כי אם היינו מרביצים לחיילים אז הגירוש היה נמנע ולא היה נוער גבעות ובא לציון גואל...
נערי גבעות
מיכל | 03-01-2021 17:33
דבר אחד ברור. נערי הגבעות הם תוצאה ישירה של באהבה ננצח שנכשל כישלון חרוץ בעקירת גוש קטיף בהפקרת כבישי יוש לאבנים ובקבתבים של ערבים. מי שרוצה להאשים אותם שיבוא בידים נקיות.
17
המזל הגדול שלא הייתם בקום במדינה!!!!!!!!!!!!!
דתי נורמאלי !!!! | 03-01-2021 14:09
עכשיו אתם על הגל, אבל אתם טוענים שאתם מחפשים את האמת, ואז לאט לאט מודים שכולכם (מי שמגדיר את עצמו כנוער גבעות..) אתם כולכם במשבר עצום. בא ונעבור בכל מקומות שיש נוער גבעות ונבדוק כמה בדיוק מהם לא עסוק בהטרדת ערבים, כמה מהם לא עשוק בלקיחת החוק לידיים ולצייר גרפיטי באישון לילה, ואם תענה לי שזה לא אתם - אנא - צאו בגינוי לתופעותהללו ותאמרו שמי שעושה את זה הוא סוכן שבכ והוא לא שייך לקבוצה שלכם ! כמה מכם לא נשר ממסגרת ומחפש את עצמו באוירת החופש ?? כמה מכם מאמין באמונה שלמה שמדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולתנו, עם כל החסרונות שלה ?? אתם הוצאתם את עצמכם מכלל המאמינים בזה בגלל גירוש גוש קטיף, ובגלל שאתם לא מסוגלים לחיות בעולמות מורכבים, ועכשיו - שנודה על האמת - תפסו אתכם באמצע השלכת אבנים ולכן הם נמלטו מהמשטרה, אני מכיר עשרות אנשים שהולכים ברחוב ולא בורחים ממשטרה, ואם הם עשו משהו שלא כחק - הם מודים ומשלמים את המחיר... אז למה אתם פונים אלינו עכשוי שנבין אתכם ??? אתם לא מבינים אותנו אנחנו הם אלה שנותנים את הלחי השניה, אנחנו אלו שלא יודעים איך לעמוד באמת מול החילוניים והשמאלנים.... אז תפנו עכשיו לכל הרבנים המבולבלים שלכם שיצילו אתכם ואולי תמצאו יישוב שרוצה שתבנו את העולם הדימיוני שלכם לידו. (אני תושב ישע ומכיר עשרות מאחזים שנבנו לצורך תפיסת קרקעות והמאחזים הללו נתמכים על ידי הישובים והצבא והימר לא מתנכל אליהם. אז תפיסקו לבקש שנציל אתכם מהמשטרה, כן נציל אתכם מעצמכם !!!!
18
לרגע נוצר הרושם...
ידידיה אמיתי | 03-01-2021 14:46
לרגע נוצר הרושם שאתה מתאר יהודים ההולכים אל תא הגזים כשקלגסי המשטרה דוחפים בהם. נוער בסיכון הוא נוער בסיכון גם עם פיאות וכיפה. אין בין ארץ ישראל וההתנהגות העבריינית שבשלה נהרג אהוביה ז''ל דבר וחצי דבר. הם דינא דמלכותא לא תופס על גבעות השומרון, משל אלה ימי פילגש בגבעה. אל תקשור נפש מחוסרת של נער שאינו מוצא את מקומו ובין ערכי האדמה ואהבת עם ישראל. אהוביה נסע עם נערים נוספים ברכב, לאחר פעילות שאותה עוד יש לברר, כאשר הנהג הוא נער נטול רישיון. גם אם היה לו רישיון, חייב הוא, כפי שגל אחד מאיתנו חייב, להשמע להוראות נציגי החוק ולעצור. אם אהוביה ז''ל היה נער בסיכון, הוא היה ראוי לטיפול ועזרה ככאלה. צר על מותו המיותר, שאינו באשמת השוטרים
19
לזרוק אבנים על מכוניות של חפים פשע,
שרון | 03-01-2021 14:49
לברוח מהמשטרה, המתה בקלות דעת, נהיגה ללא רשיון. זו יהדות???
, זה...
מלכות ישראל השלישית | 03-01-2021 18:46
, זה מתחיל עוד קודם : האידיאולוגיה שמפמפמים לצעירים הללו היא, שמצד אחד אפשר לצפצף על המדינה ואפילו לבוז לה, ומצד שני הם אדוני הארץ. לכן זכותם להתיישב בכל מקום שמתחשק שלהם ללא רכישת האדמה וללא אישור כלשהו ולכן זכותם לעבור על החוק : להשליך אבנים, להכות ערבים, למסוק זיתים של ערבים וגם להשחית את עציהם, לגזול את אדמותיהם, ולעת הצורך גם לפגוע בשוטרים וחיילים. דבר אינו מקודש בעיניהם ולטעמם הם יודעים יותר טוב מכולם איך להתנהג עם ערבים, שוטרים, שמאלנים וסתם יהודים...
אתה לא מכיר אל תכתוב
מבין | 03-01-2021 17:56
כל אחד שראה את קשקושי התקשורת יכוב
זו אכן היהדות שלהם
מתנחל וותיק | 03-01-2021 17:01
ואני כציוני דתי אמור להזדהות איתה?
20
צודק מאד
עדות ביהוסף | 03-01-2021 19:39
ולכן אתם מקיימים בו ובחביריו - צדק צדק תרדוף בושו והכלמו המגנים והרודפים ומתיימרים לדבר בשם תורה הקדושה
21
כמה מסכנות והתנשאות במכתב אחד - גועל נפש. זמן
אפרת | 03-01-2021 21:47
כמה מסכנות והתנשאות במכתב אחד - גועל נפש. זמן להתבגר
ואתה? כמה...
מאיר הצדיק | 04-01-2021 20:11
ואתה? כמה אחוזים יש לך? לשים כיפה ולבקש טובות מחבר דמיוני בשמים, זה נראה בעינך שפיות?
את לא...
מנחם | 04-01-2021 0:15
את לא מאה אחוז אם זה התגובה שלך
22
איזה תימוני עבריין טועה...
. | 04-01-2021 2:13
איזה תימוני עבריין טועה בדרך או מוטעה והורס חיים זה לא צריך ליפול על אחרים הוא לא צריך לגונן לנוער כזה הוא צריך להכות נוער כזה
23
והוא צורך הרואין...
. | 04-01-2021 2:15
והוא צורך הרואין סמים ופורנו מיחא מצבו מובן מאיפה בא ואיך בא ועוד בלי אב ואם אבל איך הוא במצבו בכלל מחנך נוער פושע כזה?
24
הוא אדומי לבן...
. | 04-01-2021 2:17
הוא אדומי לבן יהודי תימוני
25
אשריך
יורם | 04-01-2021 9:38
ואל תבוש מפני המלעיגים
אמת
אמת | 04-01-2021 19:00
..
26
אף אחד לא מדבר על הכשלון החינוכי של נערים אלו
תמיר | 04-01-2021 16:21
נערי הגבעות באו ממשפחות מצויינות כולן בשטחי ישע. איך הגיעו ילדים אלו לפריקת עול ולפריקת מסגרות? שום מסגרת לא מחזיקה אותם ופלא שיש להם עיניינים עם המשטרה. איך זה קרה שכל אותם נוער הגבעות כולם ללא יוצא מן הכלל ילדים שבאו מיהודה ושומרון, אין אף אחד מהעיר הגדולה . כישלון חינוכי של ההתיישבות .
ממש שטויות....
יצחק | 07-01-2021 7:16
ממש שטויות. אין לך מושג על מה אתה מדבר. בתקופה שלי בגבעות זה היה ממש אותם אחוזים מיהודה ושומרון, ומ'העיר'.
27
.....
.... | 04-01-2021 18:57
.....
28
סיפור עצוב
רוני | 04-01-2021 19:11
הנה גם דמו נדרש
29
מרגש ומטלטל
ניר | 04-01-2021 23:33
מאד. ישר כח
30
הגיע זמן שהחברה...
דובנסקי יואן | 05-01-2021 12:58
הגיע זמן שהחברה ישראלית תעשה חשבון נפש על מה שנעשה במדינה כולנו אחראים נערי הגבעות הם החלוצים החדשים ולא התל אביבים היושבים בביטחה אנא הכירו בהם ,בגדלות הציונית שלהם ,אל תכפישו נוער שכולה רוצה ליישב את הארץ ולחיות בשלום עם הסובבים אותו!!!
31
אכן רבים מאיתנו כולל אני טעינו והטעינו
רונית לוי | 05-01-2021 14:38
אשמים אנחנו.
32
אלישוב הר שלום,...
טל | 05-01-2021 23:37
אלישוב הר שלום, דבריך נגעו בליבנו ופקחו את עינינו! מקווים שרבני הציונות הדתית ישכילו להקים גוף שירכז את כל הצרכים של הנוער המיוחד והאמיתי והרגיש והכואב והמנודה הזה...
33
עוד האשמה. טול קורה מבין עיניך.
אזרח מהשורה | 08-01-2021 8:52
קבלו אותנו כפי שאנחנו. נוער הגבעות - קבלו אותנו ככה, כפי שאנחנו - אנו בעד המדינה, החוק ונגד אלימות, לא של משטרה ולא שלכם. וכמןבן לא של ערבים. לא כל מי שנגד הקמת האחזויות בלי אישור הוא שמאלני אול לא אידיאליסט יציאה נגד החוק לדעתנו מקעקעת את המדינה שאנו עמלים לבנות. זו הסיבה שאיננו תומכים בכם. ואתם מוזמנים לפגוש אותנו, להכיר אותנו, ולומר: טעינו. אתם אידיאליסטים בדרככם.
34
כתיבה מרשימה ונוגעת...
משה פרץ | 08-01-2021 11:00
כתיבה מרשימה ונוגעת ללב. כרגיל הבעיתיות בקצוות, וזה מה שתופס את תשומת הלב הציבורית. מה שישאר, זה העבודה המדהימה של ישוב הארץ, החלוצים בראש המחנה.
35
לאלישוב שלום עם...
רפי שושני | 10-01-2021 12:36
לאלישוב שלום עם המשמעות. ראתי את קריאתך לרבנים. קרה בי משהו. אני לא רבי אני איש מאמין במושג אלוהים. בימי עסקתי בנוער שונה שהחיים הביאוהו ללהיות שונה. ניסיתי לשנות את השונה יזמתי ןהקמתי פרויקט בצהל הנקרא נ ע ר י ר פ ו ל. עשיתי כדברך. הלכתי לשכונות לעיירות הפיתוח נפגשתי עם הנערים במקלטים הישנים. למדתי מהם את הדרך אליהם מתוך הרגשת מחויבות. החזרת אותי לשם. אשמח ליצור איתל קשר. דברת אלי. תודה. 0546587056 רפי שושני חבר קיבוץ יפעת. אתה בדרך הנכונה
36
תודה. אהרהר בדבריך.
עירוני | 10-01-2021 20:36
קול חשוב