על זוגיות דייטים והסגולה המיוחדת של החנוכיה - סרוגים

על זוגיות דייטים והסגולה המיוחדת של החנוכיה

באותה שנה כתבתי את השם שלו על הפתק שהכנסתי לקופסת החנוכיה, וביקשתי שהקשר ימשיך להיות כל כך טוב ועוצמתי ושאזכה להינשא לו. הבקשה התגשמה, ובאמת באותה שנה זכינו להתחתן

author-image
על זוגיות דייטים והסגולה המיוחדת של החנוכיה
  Photo by Mendy Hechtman/Flash90

אחת הסגולות האהובות עליי קשורה בחנוכיה – לפני כמה שנים סיפרו לי שיש סגולה לכתוב על פתק את כל הבקשות שרוצים לבקש מהקדוש ברוך הוא ולהטמין את הפתק בתוך הקופסה של החנוכיה כשאורזים אותה במוצאי חנוכה.

בין שאר הבקשות, כמו בריאות למשפחה, פרנסה טובה ועוד, אני מקפידה להכניס גם רשימה של שמות הרווקים והרווקות שאני מכירה מתוך תפילה לזיווג הגון בעבורם במהרה. עד היום חלקם כבר הספיקו להתחתן, ובכל שנה מרגש לראות את הרשימה מהשנה שעברה ולעדכן אותה בהתאם.

עבורי, חג חנוכה מסמל אבן דרך משמעותית בזוגיות ובבניית הבית. התחלתי לצאת עם בעלי בתחילת חודש חשוון, ובחנוכה של אותה שנה כבר היינו כמעט חודשיים ביחד. עדיין לא רצינו להפוך את הקשר שלנו לרשמי מדי, אבל היה לי חשוב שהמשפחה כבר תכיר אותו כי ידעתי שהוא הגבר שאיתו ארצה להתחתן.

אז בחנוכה לקחתי אותו להדלקת נרות בבית של סבא וסבתא שלי, שם היו דיבורים וצחוק וריקודים, וכשראיתי איך הוא משתלב יפה עם המשפחה ואיך הם מקבלים אותו בזרועות פתוחות ידעתי שעשיתי את הבחירה הנכונה.

באותה שנה כתבתי את השם שלו על הפתק שהכנסתי לקופסת החנוכיה, וביקשתי שהקשר ימשיך להיות כל כך טוב ועוצמתי ושאזכה להינשא לו. הבקשה התגשמה, ובאמת באותה שנה זכינו להתחתן.

הארה מתוך השגרה האפורה

מעבר לסגולה הנחמדה, גם לחג עצמו יש הארה ייחודית שמסוגלת להביא גאולה גדולה לחייהם של אלו שמזהים אותה. חנוכה הוא חג של מציאות יומיומית, איזו הארה חגיגית שמגיחה פתאום מתוך השגרה האפורה והקרירה של ימים אלו. במהלך החג אנחנו ממשיכים ללכת ללימודים ולעבודה, אין הגבלות על עשיית מלאכה כמו בחול המועד, ולכאורה זהו חג שהכל בו נראה רגיל לגמרי, כאילו אין שינוי כלל. אבל השינוי קיים, והוא גדול, משמעותי ומרגש. בכל ערב אנחנו עוזבים את עיסוקי היום ומתכנסים להדלקת נרות במקום בולט כדי לפרסם את הנס.

Photo by Mendy Hechtman/Flash90

אנחנו נזכרים שניסים אכן קיימים, ושהם לא חייבים להיות על-טבעיים וגדולים מהחיים; נס הניצחון במלחמה על היוונים היה 'נס מתוך הטבע', באסטרטגיות קרב ועם אובדן חללים, לכאורה מלחמה רגילה לכל דבר. רק כשמסתכלים בעומק הדברים מבינים שללא עזרה משמיים לא יתכן ניצחון של מעטים מול רבים, חלשים מול חזקים. הנס התגלם במציאות הטבעית, באופן נסתר, והתגלה לעין כל רק במעשה פך השמן שהספיק להדלקת המנורה למשך שמונה ימים.

גם החיים שלנו, אלה שנראים לנו רגילים ועצובים לפעמים, מלאים בניסים נסתרים. חג החנוכה מאיר לנו את ההבנה הזו, שנס יכול לקרות גם בנסיעה באוטובוס, גם במהלך התנדבות משותפת, גם ביציאה לדייט לפי הספר. מבטים שנפגשים, מילה שנאמרת, מספרי טלפון שמוחלפים, מפגש אקראי – כל אלו יכולים להצית שרשרת התרחשויות שבסופה יתרחש נס שנראה על פניו הכי טבעי שבעולם, אבל הוא מדהים כמו קריעת ים סוף.

ולא רק בהקשר של מציאת בני זוג – לפעמים אנחנו נמצאים בתוך מציאות קשה, מאתגרת, חשוכה. אנחנו מרגישים שאנחנו מגששים באפילה, שום דבר לא מצליח לנו, כל העולם נגדנו ואנחנו לא מספיק טובים ומוצלחים כדי להתרומם מעל המציאות הזו ולשפר אותה. ואז אנחנו מדליקים נר קטן שמניס את החושך הגדול, ומבינים שהכל אפשרי.

שאם אפשר לנצח צבא גדול בכוח האמונה בעצמנו ובקדוש ברוך הוא, אנחנו יכולים גם להתגבר על מכשולים, לצאת מהדכדוך ולהתמלא בהשראה. חנוכה מזכיר לנו שיש עוד תקווה, שלא נוותר על עצמנו, שאנחנו מסוגלים. שאפילו פך קטן, עם המוטיבציה הנכונה, יכול להספיק לשמונה ימים.

במוצאי חנוכה הקרוב אכניס פתק חדש לקופסת החנוכיה. אבקש שנגיף הקורונה יעלם מהעולם, שכל מי שאיבד את פרנסתו יחזור להתפרנס בכבוד, ושכל הרווקים והרווקות ימצאו את בני הזוג שלהם במהרה, מתוך שמחה אמיתית. חג שמח!

 

שלומית בוזנח-בלאו כותבת את הספר "תעביר את זה הלאה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו