2 אחוז מאומתים: 522 חולי קורונה אובחנו מחצות - סרוגים

2 אחוז מאומתים: 522 חולי קורונה אובחנו מחצות

אחוז חולי הקורונה המאומתים עלה ל-2%, כשמחצות אובחנו 522 חולים חדשים מתוך כ-25 אלף בדיקות. במקביל מניין החולים הקשים ירד מתחת ל-300, ומניין הקרבנות עלה ל-2,706

2 אחוז מאומתים: 522 חולי קורונה אובחנו מחצות
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי 735 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול, לצד 522 מקרי הידבקות שאותרו היום מחצות. בכך אחוז הבדיקות החיוביות חזר לעמוד על 2 אחוז מתוך 26,146 בדיקות, זאת לעומת 1.9 אחוז אמש מ-39,764 בדיקות שבוצעו.

לפי הנתונים, מתחילת המגפה אובחנו 322,068 חולי קורונה בישראל – מתוכם נותרו כיום 7,922 חולים פעילים. מצבם של 298 חולים מוגדר כקשה, מתוכם 133 מונשמים ו-144 שנמצאים במצב קריטי. מניין הנפטרים עלה היום ל-2,706 קרבנות מתחילת המגפה.

עוד באותו נושא

לבקשת נתניהו: הממשלה תדון על עוצר לילי

העדכון הנוכחי מגיע במקביל לדיון החירום שנערך כעת על האפשרות של הטלת עוצר לילי בארץ, בהשתתפות צוות שרים מצומצם. הדיון נערך לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד, הוא מוביל הדיון.

עם זאת, במשרד הבריאות מתנגדים כעת להצעה של נתניהו, כשלדבריהם היעילות של עוצר לילי לא ברורה. "עוצר לילי אמור להתמודד עם דברים שממילא לא קיימים כרגע בישראל, לפחות על פי החוק והתקנות – כמו מסעדות, ברים ופאבים" אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי. "לא הוכח בצורה פסקנית שעוצר לילי לבדו יכול להוריד את התחלואה. קיבלנו דעות ממדינות אירופה. צריך לשקול היטב כיצד עוצר לילי יכול לתרום את שלו בדרך שנוכל אולי להפשיר הגבלות באופן חלקי".

גם פרוייקטור הקורונה רוני גמזו התייחס לאפשרות של עוצר לילי בתדרוך האחרון שלו הערב, ואמר כי "יש פחות אפקט לעוצר לילי על מערכת שבה במהלך היום רוב האטרקציות, כמו המסעדות ואתרי הפנאי, סגורים ממילא. צריך לחשוב על האפשרות הזו, אבל כשמודדים את האפקט של עוצר לילי, הוא יהיה יותר קטן במקומות שבהם עסקים סגורים מאשר במקומות אחרים. צריך לקחת את זה בחשבון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו