גמזו: מי שחושב שאפשר בלי הרמזור - לא מבין קורונה - סרוגים

גמזו: מי שחושב שאפשר בלי הרמזור – לא מבין קורונה

בתדרוך האחרון שלו כפרוייקטור הקורונה, רוני גמזו התייחס לביקורת על תכנית הרמזור והבהיר: "מי שחושב שאפשר לטפל בהכל במודל ארצי ולא עירוני - לא מבין קורונה. הרמזור חי וקיים, זו הדרך היחידה לנהל את המשבר"

גמזו: מי שחושב שאפשר בלי הרמזור - לא מבין קורונה
  (צילום: דוד כהן\פלאש 90)

עם סיום תפקידו כפרוייקטור הקורונה, רוני גמזו עורך היום (חמישי) את התדרוך האחרון שלו לפני חזרתו לתפקיד הקודם שלו כמנכ"ל בית החולים איכילוב. מיום ראשון פרופ' נחמן אש יחליף את גמזו בתור פרוייקטור הקורונה.

"לאורך כל התקופה שניהלתי את המאבק בקורונה, מיולי עד עכשיו, נהגתי תמיד לדבר עם הציבור כדי לתת תמונת מצב" אמר בפתח דבריו. אני חושב שזה הדבר החשוב ביותר – מדובר באירוע מורכב ביותר, שכולל הרבה מרכיבים שקשה להסביר אותם. במצב כזה הדבר הכי טוב זה לדבר".

בהמשך דבריו הציג את תמונת המצב הנוכחית, וסיכם את הפעולות שהוא עשה במהלך שלושת החודשים שלו כפרוייקטור. "יחד עם צה"ל, פיקוד העורף והממשלה הקמנו מטה, גיבשנו את תכנית הרמזור, הגדלנו את מספרי הבדיקות, והתחלנו להקים מערך לקטיעות שרשראות הדבקה" סיכם. "הדבר החשוב ביותר שעשינו זה הקמת תשתית ניהולית – שזה הכרחי כדי לטפל במשבר מורכב כזה. למעשה הקמנו את 'משרד הקורונה', שהוא נפרד ממשרד הבריאות".

גמזו התייחס גם לתכנית הרמזור והטענות על הכישלון שלו בעקבות הלחצים הפוליטיים. "אף אחד לא רוצה להיות אדום, ואף אחד לא רוצה לזוז מהירוק. אבל מי שחושב שאפשר לטפל בהכל במודל ארצי ולא עירוני – לא מבין קורונה" הבהיר. "ההתפרצות מתחילה מרחוב, משכונה או מעיר, וחייבים לטפל בדברים באופן נקודתי. ביציאה מהסגר הבנו שלפני שהעיר תהיה אדומה, היא תהבהב לנו – שיעור הבדיקות החיוביות עולה ויחס החולים המאומתים עולה. תכנית הרמזור מאפשרת לנו לנתח כל יישוב ולהתנפל על המקומות הבעייתיים אוטומטית. הרמזור חי וקיים, וזו הדרך היחידה לנהל את זה".

עוד באותו נושא

גמזו: "יש קושי להשלים את השלב הבא של ההקלות"

עוד הציג את הצעדים שעדיין נדרשים כדי לעצור את המגפה. "חלק מהדבר ששיניתי הוא שלא צריך אינדיקציה לבדיקה – כיום כל אחד יכול ללכת להיבדק. השינוי הזה הוא קריטי, כי  רוב ההדבקות מתרחשות לפני שאנשים יודעים שחלו – אחד הדברים שאנחנו עדיין צריכים לעשות זה לקטוע" הבהיר. "המחלה מופצת על ידי הענן של החולים הבלתי מזוהים, שלא מרגישים חולים".

"כשאנחנו מזהים ביום 600 חולים, אנחנו מפספסים אלפים אחרים. כדי להתגבר על הקורונה צריך לדעת מי חולה, במיוחד אם מדובר באדם שפוגש הרבה אנשים" הוסיף והזהיר. "זו הקטיעה הטובה ביותר. ככל שנזהה יותר חולים ללא סימפטומים שיבואו לבדיקות, כך נשלוט במגפה יותר טוב".

"היציאה מסגר מורכבת מאד, אבל היום כולם מבינים שצריך כמה שיותר שכבות הגנה" הסביר הפרוייקטור היוצא. "מסיכה וריחוק זו שכבה אחת, הכי פשוטה. השכבה השנייה היא בדיקות – שנועדו למצוא את אלה שהשכבה הראשונה לא הצליחה. מסיכה מונעת, בדיקה קוטעת. השכבה השלישית היא ההגבלות שצריכים לעשות. אין פתרון קסם אחד, צריך לעשות שילוב של כל השכבות – כולל מגבלות אזוריים וסגרים מקומיים".

"החיסונים יגיעו במרץ או אפריל"

כשנשאל על האפשרות של הטלת עוצר לילי, גמזו אמר כי "יש פחות אפקט לעוצר לילי על מערכת שבה במהלך היום רוב האטרקציות, כמו המסעדות ואתרי הפנאי, סגורים ממילא. צריך לחשוב על האפשרות הזו, אבל כשמודדים את האפקט של עוצר לילי, הוא יהיה יותר קטן במקומות שבהם עסקים סגורים מאשר במקומות אחרים. צריך לקחת את זה בחשבון".

עוד באותו נושא

נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "נשיג חוזה לחיסונים"


3

עוד נשאל לגבי החיסונים המפותחים: "הערכנו שבנובמבר נקבל תוצאות ראשוניות של הניסויים, וזה אכן מה שקרה. אני מניח שהליך התפוצה ייקח משהו כמו שלושה או ארבעה חודשים, אז ההערכה שלי היא שהחיסונים יתחילו להגיע לכל המוקדם באזור מרץ או אפריל. אבל יכול להיות שיהיו עיכובים, אל תיקחו אותי על המילה".

בסיכום דבריו גמזו נפרד מצוותי התקשורת ואיחל הצלחה לפרופ' נחמן אש בתפקידו החדש. "אני יודע שיש אתגרים רבים לכל מי שמנהל את הפרוייקט" אמר. "אני מאד מקווה שנחמן ימשיך את מה שהתחלתי, ומודה לכולם על התמיכה. מי שהסתובב איתי ראה את המנדט שקיבלתי – מכל גורמי הביטחון, הרשויות המקומיות, ועוד. באירועים כאלו, מנהיגות מביאה מנדט וסמכות – ואני חושב שככה צריך לעבוד. אנשי מקצוע יכולים למצוא את ההכוונה שלהם מהנהגה ומנהיגות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרמזורים הרעילו וגונבים...
רב העיר | 12-11-2020 17:44
הרמזורים הרעילו וגונבים ומענים אותו שנים רבות רגע רגע כאילו אינו קיים אף אחד לא מבין מאיפה השיגו כמויות של רוע ואכזריות כמו שלהם, שלא מפסיקים לרגע רדיפה איומה לחף מפשע, לפי תוכנית החיסולים, גנבו ממנו את הרעה ביותר רוצחת ילדים ומשתנת חזירים שכל שני ילדים בורחת ממנו בכדי לעדות לו סטיגמות שקריות בכל העולם, כך 9 שנים יום יום ואמרו שיחסלו את דודיו ורבניו וכך נעשה, 12 שנה עם מרעיבים אותו גם שש שנים אחרי שהוציאה ממנו גט בכפיה, ושולחת את הילדים לומר שהתחתנה, מנתקים ממנו ילדיו ואם נותנים לילד לדבר איתו מכינים לילד הרצאה של שקרים וקללות ואיומים על האב, הילד מדבר איתו כאילו הוא אבא שלו. הרבנים מחליטים לה מתי לתת לו לדבר עם הילדים. ואחרי כל ההרעלות והתאונות והקנסות והגניבות הם עוד אומרים הוא חצוף בגלל שהוא הטוב ביותר ושתק לשקריהם.