מזל שיש הפגנות, אחרת את מי היינו מאשימים? - סרוגים

מזל שיש הפגנות, אחרת את מי היינו מאשימים?

מזל שיש את מי להאשים בהתפשטות הקורונה, בעליה בנדבקים ובהגעה הנוכחית לסגר - ההפגנות בבלפור. מצאנו את האשמים. למה נראה לי שזהו עוד מסך עשן והתחמקות מאחריות של הממשלה?

מזל שיש הפגנות, אחרת את מי היינו מאשימים?
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

השיח סביב הפגנות בלפור נראה לי קצת מוגזם. כאילו כל הארץ בסדר ורק שם מצטופפים אנשים בלי מסכה. כאילו את התכנית שהציג גמזו טרפדו אנשי הדגלים השחורים, האמון הציבורי שבשפל והתפשטות המחלה זה רק בגללם.

עוד באותו נושא

הדגלים השחורים הודיעו: "נפסיק להפגין בבלפור"


18

קשה לי לקנות את זה. חופש הפולחן הוא חשוב, חופש העיסוק הוא חיוני וקריטי, אבל חופש ההפגנה על השלטון הוא חשוב מעין כמוהו. זו הדרך של האזרחים לומר שאינם מרוצים. נכון שניתן להגביל את זה לקפסולות, ומן הראוי שכך יהיה, אבל החרון המוגזם כלפי המפגינים נראה לי משרת מישהו. מישהו שההפגנות ואי האמון הציבורי נובעות בדיוק ממנו, כך שיש קשר בין הדברים.

הסגר אליו הובילה הממשלה הוא לא משהו שלא היה על השולחן. חוסר הניהול, ההתעסקות של הממשלה בעצמה, התקיעות הפוליטית והניסיון להרוויח זמן – לא להקל על בתי החולים אלא זמן פוליטי, אלה פגעו באמון הציבור. יש לאנשים הללו כוח רב להטיל עלינו מגבלות, לפגוע בפרנסה ובחופש התנועה, להגביל אותנו לראות את בני משפחתנו, וזה גורר גם פתח לביקורת ציבורית שחייבת להישמע. שלא לדבר על ראשי המדינה שכולם זוכרים שהפרו את ההוראות בליל הסדר.

עוד באותו נושא

הממשלה אשמה באווירת סוף הקורונה | טור וידאו


5

אני אומר שוב, שלדעתי ניתן ואנשי ההפגנות צריכים להגביל את תנועתם ולחלק אותה לקפסולות מה שכנראה הם הבינו באיחור, כמו שאני מצפה ממתפללי בית כנסת לדעת את המחיר בתבונה ולא רק בגלל תקנות מבחוץ להגביל את המתפללים ולהתפלל בחוץ כמה שניתן.

יבואו ויגידו אבל בזמנו עצרו אוטובוסים בדרך להפגין נגד ההתנתקות, אדרבה זה בדיוק הסיבה מדוע עצירת הפגנות חשובה כל כך וצריך כמה שפחות להגביל אותה. עוד אין שום הוכחה שיש שם יותר קורונה מכלל הפעילות הציבורית שיש. ואם יהיה בהחלט כדאי להגביל, אך בוודאי לא למנוע.

המטרה של כולנו היא לעבור את הגל הזה, עם כמה שפחות נפגעים בפרנסה, בבריאות וביציבות של המשק. הקריסה והכאוס היא בגלל ההנהגה. היא לא בגלל ההפגנה, גם לא בגלל ח"כ יפעת שאשא ביטון.

ההגעה לסגר זו קודם כל אחריות וכישלון של הממשלה, לאחר מכן ניתן להאשים את כל השאר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
העובדות הן שיש 0 הדבקות בהפגנות
אממממ | 14-09-2020 18:00
כמה ניסו ביבי ושלוחיו העלובים לטפול האשמות על ההפגנות- אבל בכל בדיקה של כל גורם (שבכ, משרד הבריאות ועוד) התברר שיש 0 הידבקויות. ואז הגיעו התרוצים העלובים של ביביהו כמו שהמפגינים לא לוקחים טלפונים (כמובן שאין קשר בגלל שאם היו חולים היו עושים להם בדיקת שרשרת הדבקות ורואים איפה הם היו). הן באוויר הפתוח במרחק ועם מסכות. חבל שמסיתים נגד עם ישראל הזועק מדם ליבו נגד ראש ממשלה מושחת ועלוב. אבל עברנו את פרעה נעבור גם את ביבי העמלק
התבלבלתה עמלק...
אורי | 15-09-2020 10:23
התבלבלתה עמלק הם אנשי שמאל שבאו מעשיו ובנו אליפז,והם היו שמאלנים וכמובן ובדוק שהעמלק כאן זה אתם הססמאלנים שמזהמים את מדינת היהודים,ויש לי הצעה תעברו לברלין שם כבר יטפלו בכם האחים שלכם
2
העובדה היא שהחולים אינם מקרב המפגינים
ראובן | 14-09-2020 18:07
אין גבול להסתה של ביבי ובנו האוויל. העובדות הידועות הן שהחולים המאומתים בקורונה אינם מקרב המפגינים. ביבי מומחה בשיסוע יהודים אלו באלו
3
לא יודע למה...
חמינה | 14-09-2020 18:16
לא יודע למה אבל זאת גם דעתי
4
הגבלת מפגנות אינם מביביסטים אלא בכל העולם
רפאל | 14-09-2020 18:23
הרבה מדינות מגבילים תבדקו מה קורא בשוויץ.
5
השותפים הטבעיים כלומר...
הכישלון הוא של הממשלה | 14-09-2020 20:04
השותפים הטבעיים כלומר הממשלה עצמה התנגדה לסגר דיפרנציאלי ודרדרה אותנו לסגר על כל אזרחי מדינת ישראל.
6
אור אתה כזה...
אזרח ולא עיתונאי | 14-09-2020 20:15
אור אתה כזה חשוך מאיפה יש לך מידע שהמפגינים לא מדביקים? בוא תראה שכנים שלי שכל יום רביעי ויום שבת הלכו להפגנות כולם כולל הנכדים והילדים חולים בקורונה,אין לי רחמים עלהם,כי הם הביאו את זה עלהם,אז תתחיל ללמוד מתמתיקה של החיים,אנשים ללא מסיכה אי שמירת מרחק,והתזת רוק בזמן צעקות, מתכון בדוק להדבקה נקודה,
אתה לא....
שקר שקר תרדוף | 15-09-2020 11:15
אתה לא. שקרן בעל דמיון אתה כן. אין שום מידע רלבנטי שלא מפרסמים. יש שקרים שלא מפרסמים. ראה היכן מקומות היישוב בהם התחלואה גבוהה ותבין לבד שמוקדי ההדבקה הם לא בהפגנות שנערכות בשטח פתוח וללו היצמדות של מפגינים ספציפיים זה לזה לפחות רבע שעה - שזה טווח הזמנים להדבקה.
- תראה...
היכן מוקדי ההדבקה ? | 15-09-2020 10:20
- תראה את התפלגות החולים לפי ערים. התחלואה הגבוהה באזורים חרדיים וערביים. אלה אוכלוסיות שלא מגיעות להפגנות. כל היתר - ספינים תקשורתיים.
מי נתן...
רופא | 15-09-2020 10:18
מי נתן לך נתונים? אתה הזוי וחסר תבונה, אני מתעסק בנושא קוביד. 19 וישנם הרבה מאוד חולים בקוביד. 19 מהמפגינים רק לא מפרסמים,כל הדוחות של המאושפזים והחולים מראים שהחולה היה בהפגנה ,והדביק בני משפחה,ובני משפחה הדביקו שכנים,וזוהי שרשרת ההדבקות המסוכנת
אתה שקרן...
דוד | 15-09-2020 5:44
אתה שקרן וקשקשן. הנתונים של כל גוף שבדק כולל השבכ ומשרד הבריאות מצא שאין נדבקים בהפגנות.
7
זה לא הפגנה...
ירושלמית. | 14-09-2020 21:00
זה לא הפגנה זה אנראכיה זה ערב רב שמתנהגת כבהמות
את יכולה...
היו מתלמידי אהרון הכהן - רודפי שלום | 15-09-2020 10:27
את יכולה לחלוק על עמדת המפגינים. אבל למה הלשון הבוטה והשפה הגסה ? כינויי גנאי וקללות אינם תחליף להבעת דיעה מנומקת ומסודרת. לעצם העניין : זו לא אנרכיה זו הפגנה. המפגינים לא ערב רב ולא בהמות אלא מלח הארץ ומיטב האזרחים. ביניהם אנשים שהיו בכירים בצבא, במוסד, בשבכ, ואנשים בכירים ברפואה, בתרבות ובמדע. תחלקי על דעתם בצורה מכובדת ולא בשפת ביבים.
מעטים בהפגנות...
בניה | 15-09-2020 5:43
מעטים בהפגנות מתנהגים לא ראוי. הרוב הגדול זה עם ישראל הסוער מדם ליבו נגד ראש ממשלה הגרוע ומושחת בתולדות המדינה.
8
באילו הפגנות רואים...
חלי | 15-09-2020 11:10
באילו הפגנות רואים מייצגים של פורנו, נשים ללא לבוש עליון ,שלטים סקסיים שבכל מצב אחר, היו מעוררים את אנשי המוסר הצבועים לזעוק בגרון ניחר, פרועים ללא מסכות ,מפגינים מכים שוטרים ואחרים רומסים ברגליהם את דגל המדינה ועוד ועוד.הסמול איבד את המוסר ואת הדעת ,השנאה ליהדות והאנטישמיות מוציאה אותם מדעתם.אנרכיסטים שמטרתם היא שימותו כמה שיותר יהודים.ההפגנות הן מדגרה לקורונה.
, דיעותייך ידועות....
נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מירמה | 15-09-2020 11:25
, דיעותייך ידועות. אבל מה שכתבת ממש לא תואם את המציאות : אין פורנו. נשים ללא חלק עליון - היה אירוע אחד או שניים של נשים בודדות, דברים שקרו גם בעבר במקומות שונים בעולם. שלטים סקסיים ניתן לראות בכל כביש ראשי ובכל פירסומת כמעט, בעיתונים ובטלויזיה. רוב מוחלט של המפגינים עם מסכות. מפגינים לא מכים שוטרים - לרוב השוטרים הם שמכים מפגינים. איש לא רמס את דגלי המדינה, שנישאים בהפגנות בגאון. אין קשר לשינאה ליהדות ולאנטישמיות, יש רצון ששקרניהו יעוף מכס ראש הממשלה. מטרת המפגינים היא שימותו כמה שיותר יהודים ??? נו, לזה אפילו אין צורך להתייחס. זו הזיה מטורפת. תחלקי על עמדת המפגינים ותביעי עמדה מנומקת - למה השקרים וההמצאות ?
9
מחפשים את מי...
שמואל | 15-09-2020 18:18
מחפשים את מי להאשים? למה צריך לריב בינינו כשיש את הערבים.. שגם ככה הם לא אחים שלנו וגם שונאים אותנו ונמצאים בתוכינו.. (רובם ככולם) אם מפחדים שלא ינצלו את המצב כדאי זריז להתחיל להוציא אותם כמו שגירשו את ישמעאל- פרא אדם ידו בכל ויד כל בו.. וכמה שהם לא חכמים דבר כזה פשוט הם לא עד כדי כך טיפשים..