משבר הקורונה מראה: דרוש לנו מנהיג, לא פוליטיקאי - סרוגים

משבר הקורונה מראה: דרוש לנו מנהיג, לא פוליטיקאי

מנהיג אמתי לא יחפש לרצות את העם. הוא ינסה לנווט את הספינה במצב לא פשוט. ואם זה אומר שצריך למנוע הפגנות בבלפור, ושצריך לאכוף את ההגבלות גם בדרום ת"א, ובערים ערביות, כי אף אחד לא שומר שם על ההנחיות – זה מה שצריך לעשות! גם אם זה הופך אותך לזמן מסוים לאיש מאד לא פופולרי בכלי התקשורת

author-image
משבר הקורונה מראה: דרוש לנו מנהיג, לא פוליטיקאי
  (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

רבים בזמן האחרון מתמרמרים על תפקודם של מנהיגי הציבור, במיוחד בכל מה שקשור להתנהלות ולסגר האפשרי בימים הנוראים ובחגים.

עוד באותו נושא

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר לנתניהו: "עצור את הסגר"


3

איך אפשר להתכונן לימים הנוראים, אם הממשלה לא מודיעה על ההנחיות לפחות כמה ימים מראש? כיצד אפשר להיערך לפתיחת שנת הלימודים, אם אם פחות מ-12 שעות לפני שמונה בבוקר של האחד בספטמבר, הממשלה עדיין דנה אם יתקיימו הלימודים או לא? איך אפשר לארגן תפילה בימים הנוראים אם אתה לא יודע עד כ"ט באלול בשעה 18:00, אם מותרת התקהלות של 20/50/100 איש? צריך למצוא חזנים, ספרי תורה, בעלי קריאה, תוקעים בשופר ומקומות להתפלל בהם!

עוד באותו נושא

גמזו: "תראו בסגר צעדי הגבלה לא ענישה"


3

המקומות האפשריים לתפילה – סגורים מחשש לקורונה

באזור שלנו לדוגמה, המקומות היחידים שבהם אפשר להתפלל, הם אולמות בתי ספר. אולם משרד החינוך לא מאפשר להשתמש באולמות האלו מחשש שמא יימצא חולה שישבית את בית הספר לאחר ראש השנה/יוה"כ! גם התחייבות לחיטוי מקצועי של האזור, אינה מועילה!

מצד שני, אפשר להבין את הממשלה: כשמפרסמים מראש על סגר, או על איסור נסיעה לאומן – זוכים הפוליטיקאים להתקפות בלתי פוסקות על ההחלטות האלה. ברור למה אין מוטיבציה לשום פוליטיקאי לפרסם את הדברים מראש.

היכן נמצא הפתרון?

הרב קוק מבאר את ההבדל שבין פוליטיקאי לבין מנהיג יהודי אמיתי: המנהיג פועל לרומם את העם. הפוליטיקאי הוא משרת. מקשיב לרחשי הציבור ופועל לרצות אותם, בלי לתת את הדעת למה נכון ומה רצוי. אין הכוונה שהמנהיג צריך להתעלם מרצון העם ולהיות דיקטטור, אלא שיש לפעול לרומם את רצון העם.

מנהיג אמתי לא יחפש לרצות את העם. הוא ינסה לנווט את הספינה במצב לא פשוט. ואם זה אומר שצריך למנוע הפגנות בבלפור, ושצריך לאכוף את ההגבלות גם בדרום ת"א, ובערים ערביות, כי אף אחד לא שומר שם על ההנחיות – זה מה שצריך לעשות! גם אם זה הופך אותך לזמן מסוים לאיש מאד לא פופולרי בכלי התקשורת.

המלך שאול הקשיב לרחשי העם "כי יראתי את העם ואשמע בקולם" בכך הוא נמאס בעיני ה' ושילם בכסאו, על אף צדקותו ברמה הפרטית.

אנו זקוקים למנהיגים!

==

הרב חננאל זייני הוא ראש בית המדרש בישיבות ההסדר 'אור וישועה' בחיפה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כמה צביעות
מאיר | 06-09-2020 13:06
מה לגבי בתי תפילה מכל הסוגים? כבר הוכח שמדובר במדגרות קורונה! מה לגבי ההתנהלות הפופוליסטית והנגררת לגבי אומן? לחתוך מיד שאין טיסות והפצת קורונה בעולם וחמור מכך, יבוא קורונה לישראל! סגר כללי בכל הערים החרדיות הוא חובה ויפה שנה אחת קודם!!!
2
ביבי מתנהל כמו ראש מאפיה
אמיר | 06-09-2020 13:18
ביבי לא מנהיג נקודה! הוא דמגוג סופיסט שעובד על אהבלים עם תודעה של משרתים. משתחווים לעגל וסוגדים לו... רוב המוחלט של העם לא רוצה את העבריין
3
אתם הולכים סחור סחור.לא תופשים את השור בקרניו
משה אהרון | 06-09-2020 13:21
אתם מתממים ,כאילו לא מבינים שיש כאן מהלך אלוקי הרבה יותר מקיף וגורף. אתם מתעלמים מאופייה של זו העת עת של גאולה המצריכה מאתנו מכלל ישראל לפרוע שטרות של משפט וצדקה . שציון במשפט תפדה ושביה בצדקה. והנה לבושתנו המלכנו ואנו מגבים מנהיגות מושחתת המקרינה על הכלל ערכים נמוכים ואף משסעת אותו ומפלגת אותו לגושים גושים. במקום לדבר על ביטול הפגנות תקומו לרוממם את האמת שחוללה לזעוק כי אסור למנהיג לשסע ולפלג ותהא הסיבה אשר תהא תזעקו שאנו ראויים להנהגה יותר זכה ויותר טהורה . שאם לא כן עגלת הגאולה תמשיך לקרטע במגיפות , מלחמות וגירושים. תתעשתו אתם מגבים את תרבות השקר שמחבלת בגאולה . אנו זקוקים לפתרון מקיף וגורף יותר המגיפה אומנם עולמית כי בשלב זה של הגאולה המראה היא גלובלית . שבו שבעה נקיים להבין למה ואיך יוצאים מזה
4
אנו מוכי סנוורים רוב הרבנים תומכים במנהיגות
מנקה הביבים | 06-09-2020 13:30
מושחתת. משל כבר אין אמת כבבואה של האלוקות. רק אינטרסים אישיים וסקטוריאליים ההיסטוריה תשפוט את רבני הדור הזה . תעצרו רגע למחשה טהורה : תורה = אמת . משפט = אלוהים כי המשפט לאלוהים הוא . וזה שאתם מגבים מנהיגות מושחתת שמנסה לחפות על משוגותיה בפילוג ושיסוע העם . על זה גם לא יסולח לכם בבית דין של מעלה
5
להפך. ביבי לא פוחד מתקשורת ובלפור
אטאיסט | 06-09-2020 14:37
ביבי לא פוחד מתקשורת שמאלנית ובלפור כי אלו ממילא לא מצביעים ולא יצביעו לו אלא מחננאל זייני וחבריו הרבנים והחרדים. לכן הוא לא סוגר את בתי הכנסת והישיבות שמשם באה ההדבקה העיקרית.
6
בוקר טוב אליהו
יהודה | 06-09-2020 15:27
באמת? לא ידעתי?
7
הרב אתה לא...
מתנחל | 08-09-2020 9:31
הרב אתה לא מחפש מנהיג אתה רוצה דיקטטור. תזכור שלפעמים הוא יהיה איתך ולפעמים יעקור ישובים