גמזו: "תראו בסגר צעדי הגבלה לא ענישה" - סרוגים

גמזו: "תראו בסגר צעדי הגבלה לא ענישה"

פרויקטור הקורונה בדיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת. "הבעיה של הרבה שכונות וערים חרדיות היא לא התנהגות. אלא תשתיות והצפיפות שחיים בה. ההדבקה עוברת מבית אב לבית אב"

גמזו: "תראו בסגר צעדי הגבלה לא ענישה"
  פרופ' גמזו (צילום: אולביה פיסטוסי/ פלאש 90)

דיון סוער בוועדת החוקה בהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו. אמר גמזו לראשי ראשויות חרדיים: "תראה בסגר בצעדי ההגבלה לא ענישה".

"ההחלטה על הסגר היא לא פשוטה לי, כשביקרתי בעיר שלך לפני כמה שבועות אמרתי שלא צריך לעשות את זה. אתם כרגע לא מצליחים עד הסוף להוריד את התחלואה, הייתה ירידה אבל כרגע יש עלייה. יש לנו כרגע צורך לעזור לכם", אמר גמזו.

עוד באותו נושא

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר לנתניהו: "עצור את הסגר"


3

"הבעיה של הרבה שכונות וערים חרדיות היא לא התנהגות", הוא הסביר, "אלא תשתיות והצפיפות שחיים בה. ההדבקה עוברת מבית אב לבית אב, זו לא הבעת אי אמון בך או בתושבים. הייתי שם – האם באמת שמים מסכות ובאמת ממושמעים".

עוד הוסיף גמזו: "המשימה הועברה לצה"ל, פקודה משימתית – עד 1 בנובמבר יהיה מערך קטיעת שרשראות הדבקה מלא ומתפקד", אמר גמזו . "ברור כשיש מצב של התפרצות שקיימת באוכלוסיות שונות – עדיין אין את מלוא האפקטיביות בקטיעת שרשראות ההדבקה, זה קיים – אבל עדיין יש עלייה בהדבקות".

"בארץ יש תופעה של אנשים שנמנעים מללכת להיבדק לקורונה". "יש תופעה בישראל, היא מתרחשת, אנחנו רואים את זה בחקירות, לבן אדם היה סימפטום – לא הלך להיבדק, סחב כמה ימים. הסיכוי שתהיה חיובי הוא גבוהה יותר. זאת תופעה שאנחנו באמת רוצים למנוע אותה"

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "כשאתם יושבים וממליצים על סגר? האם הבאת את הסבל היומיומי שאין להם יכולת לעבוד בחוץ? הפיטורין שזה גורם לאנשים? הנושאים של אי הבאת אוכל למשפחות? בסגר הקודם לא היו פתרונות. לא פתרתם את הבעיות. אנחנו לא קיבלנו את הפתרונות לאוכל ופיטורין. נושא שני התפקיד שלך היה להביא אמון בין הציבור למשרד הבריאות. בסוף האמון נפגע וזה לא נוח שלנו. גם בממשלה התנגדו לסגרים. אם אנשי המקובע אומרים רק סגר כללי, כך פורסם בממשלה. אתם הלכתם להכות בציבור החרדי. אני רואה תמונות למשל בשוק מחנה יהודה ושם זה לא קיבל ביטוי שיש שם ציבור חילוני, ואתם מתעסקים באון ובבתי הכנסת. שההתעסקות היא כל הזמן שמה ולא למשל במה שקורה בבלפור, זה מוריד את האמון שאנחנו צריכים להתמודד איתה".

ח"כ עופר כסיף: צריך שההחלטות יהיו שקופות".

ח"כ אחמד טיבי: "היעדר אמון מוחלט בהוראות הממשלה בזיגזג שהיה הוא לגבי יהודים וערבים. רואים שיש התרופפות והיעדר אמון. אנשים חושבים שבגל הראשון הפחידו אותנו מקורונה וזה לא נורא, וזו מחשבה נוראית. לא מסבירים לציבור בשפה שלהם. יש מחדל בשפה הערבית בהסבר לאזרח הפשוט. תשפכו כסף על המדיה הערבית שיסבירו שם שזו מחלה נוראית. אנשים לא שמים מסכות בגלל שאין תקציבים ואין מאמץ לכן אנחנו רואים את התוצאות בשטח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
אני בהחלט מאמין שסגר הכרחי
מהנדס חרדי | 06-09-2020 12:20
אך כדי שיתבצע, הצעד הראשון הנדרש הוא החלפתו של גמזו במישהו נבון יותר. האיש הצליח להפגין 0 תבונה בכל התנהלותו!
, הצעד...
איך נדביר את הקורונה ? מספיק לומר " מי שברך לחולה" או שצריך לפעול בשטח ? | 06-09-2020 18:03
, הצעד הראשון הנדרש הוא שהפוליטיקאים החרדים ייהפכו למנהיגים שאומרים אמת ולא ייסחפו אחר פופוליזם זול שיעלה לנו ביוקר רב. הרי הקורונה לא תברח מהשכונות והערים החרדיות רק משום שליצמן או דרעי יגידו מים מלח, מים מלח. צריך להדביר את הקורונה ביד חזקה ובזרוע נטויה. החרדים לא משתפים פעולה ואת המחיר נשלם כולנו. די לפזילה אל הבייס. כן לעבודה רצינית ושיתוף פעולה עם הרשויות.
חושבת שגמזו צודק לגמרי-סגר בערים אדומות ולא
למהנדס החרדי | 06-09-2020 13:29
משנה אם זו משפחה עם הרבה ילדים או לא - אעפי שדרע וליצמן דואגים ר ק לחרדים ולא לכלל הציבור זה לא פייר. (אבל מי מצפה מדרעי לפייר)???? הרבה חרדים גם לא הולכים להיבדק - זה אסון אדוני המהנדס החרדי !!