ליאור זברג באולפן שוחט פרות קדושות בנוגע לנדל"ן
כלכלה ונדל"ן, נדל"ן, תוכן שיווקי

ליאור זברג באולפן שוחט פרות קדושות בנוגע לנדל"ן

ספרו החדש של ליאור זברג מעניק כלים להתמצות במרחבי הנדל"ן, לטובת השקעה כלכלית או לרכישת דירה למגורים "מספיק עצה אחת מהספר שיכולה לחסוך לאדם כמה עשרות אלפי שקלים - אני את שלי עשיתי"

ליאור זברג: 'לחשוב נדל"ן'- למה חשוב להכיר את השטח

ליאור זברג מייעץ ועוסק בתחום הנדל"ן כבר זמן רב, הגיע לאולפן סרוגים לספר על הספר החדש שהוציא 'לחשוב נדל"ן' במטרה לתת כלים, בכדי להיכנס אל תוך עולם הנדל"ן. "הספר מיועד לכל מי שרוצה או חושב להשקיע בנדל"ן, גם באופן חד פעמי – כמו מי שרוצה לקנות דירה ולא ליפול בכמה מהמורות".

להזמנת הספר "לחשוב נדל"ן" לחצו: כאן

"יש בזה כסף, וזה תחום מעניין. באופן אישי, תמיד התגלגלנו בין דירות בילדות – וגם אחרי שהתחתנו נורא משך אותי לפתור בעצמי את הפלונטר של מצוקת הדיור. למפרע הסתבר שהיה דווקא מזל שזה לא נפתר לפני" הוא אומר בראיון.

הספר מציג מדריך לשני דברים עיקריים – אחד זה לעשות כסף מהשקעות, והשני הוא איפה לא ליפול בפח, עם בורות ומהמורות של דברים שנראים כמו השקעות טובות אבל בפועל הם רק טובות למוכר. "חשוב להכיר את השטח – אם אתה גר באזור מסוים, יש לך מודעות לאזור הזה, אז כשאתה מגיע למקום אחר אפשר לחשוב שהמחירים לא פרופורציונליים – אבל הרבה פעמים כמשקיע אתה יכול לקנות ב-10 או 20 אחוז יותר מעל מה שהמקומיים קונים. המטרה היא לקנות כמו המקומיים, ולא כמו תייר שהגיע מבחוץ".

הספר רלוונטי בימי הקורונה? כמה המגפה מהווה מרכיב משמעותי בעולם הנדל"ן? 

"הקורונה גרמה לאנשים לשבת על הגדר, אבל הרבה אנשים דווקא מחפשים הזדמנויות. לצערי, לא ראיתי הזדמנויות כמו שהרבה אנשים ציפו שיהיו במשבר כלכלי. אני כן צופה לירידה במחירים, אבל רק באופן סטטיסטי – בהרבה מקומות שהמחירים כבר מוגזמים יהיו ירידות, אבל פיזית ההשקעות החכמות ימשיכו להניב".

למה לא להשקיע באג"חים ולבוא דווקא לנדל"ן? 

"זה יציב וטוב – יש ציטוט של טראמפ ש'זה אמיתי, אתה לא תלוי באף אחד אחר'. בנוסף יש את המינוף – אם חסכת 200 אלף שקל ואתה קונה דירה ב-900 אלף, יש לך דייר, מה שאומר שיש מישהו אחר שקם בבוקר ודואג לרווחה הכלכלית שלך".

זברג גר ביצהר, והמשרד שלו באריאל – וכתוצאה הוא משקיע רק ביהודה ושומרון, אך לא רק מטעמים אידאולוגיים. "האידאולוגיה הכי טובה זה שהעסקים יהיו נטו עסקים, ואז יש נורמליזציה" אמר. "אני כן בוחן עסקאות במקומות נוספים, גם עבור משקיעים וגם עבור עצמי. פיזית, בגלל ההיכרות שלי והשליטה הטובה על האזורים, אני יכול לזהות את המחירים וההזדמנויות. יתרון נוסף זה שלא כל עם ישראל עומד שמה בתור. הרבה פעמים אתה יכול להציע מחיר ולסגור עסקה, בלי שיהיו אנשים במדרגות שאם אתה לא סוגר מיד הם סוגרים ישר אחריך".

מה תמליץ לזוג צעיר שהולך לקחת משכנתא? 

"זה תלוי. אני ואשתי קנינו קודם כל דירה להשקעה, זה היה סדר העדיפות הראשון ולא מותרות או פריבילגיה לעשירים. בנאדם שגר באזור שהנכסים שמה עולים המון – אין סיבה שישעבד את כל החיים שלו אם הוא לא יכול. אבל אם אדם גר בבקעה או בגליל ויכול לסגור את הפינה בפחות ממיליון שקל – אז כדאי שיקנה, ואז לעבור להשקעה".

מה הספר בא להגיד, איך לקנות דירה בצורה הנכונה או איך אפשר לעשות מזה כסף?

"רוב האנשים שבאים אליי לייעוץ אומרים שהם רוצים כסף, אבל השאלה היא מה אתה רוצה בתוך זה, מה מעניין אותך. בהמשך, כשמתקדמים עוד שלב, אנשים רוצים שקט נפשי, להשקיע ברווחים ולחסוך. אחרי זה אנשים מקבלים תיאבון, רואים שזה פרקטי וחוסכים לעוד דירה. אבל רוב האנשים משקיעים לטווח הארוך, מסתכלים על הגיל המאוחר יותר, וגם על היציבות הפיננסית – שנכס זה דבר שאפשר למכור במידת הצורך".

למי הספר מיועד?

"הספר מיועד לכל מי שרוצה או חושב להשקיע בנדל"ן, גם באופן חד פעמי – כמו מי שרוצה לקנות דירה ולא ליפול בכמה מהמורות. הספר עולה 79 שקלים, ומספיק עצה אחת שיכולה לחסוך לאדם כמה עשרות אלפי שקלים – אני את זה עשיתי".

אם אין לי מושג בכלכלה ושווקים, אוכל להבין את הספר? 

"הספר מדבר בעיקר על החשיבה הנכונה ואיך לגשת לדברים. יש לך מספיק מידע בגוגל כדי לחשב דברים טכניים, ולכן את זה כמעט לא תמצא בספר. הדגש הוא על הגישה – יש לך כסף, איך אתה יכול להתקדם הלאה. רציתי שיהיה משהו שלא קיים, ולכן הגישה שלי שוחטת גם כמה פרות קדושות מהדברים שקבוצות השיווק לא רוצות שתדע, כמו העניין על השטח והחשיבות במודעות. עדיף להתרכז בהשקעה בארץ, כי אתה יכול לשלוט על הדברים בעצמך ולא תלוי בחברות ניהול, ומדבר את אותה השפה".

להזמנת הספר "לחשוב נדל"ן" לחצו: כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו