אולפן סרוגים | "רוצה לסגור מעגל": יעל שבח מדברת על הכל - סרוגים

אולפן סרוגים | "רוצה לסגור מעגל": יעל שבח מדברת על הכל

השכול עם 6 ילדים, הסערה והתגובות החריפות ברשתות החברתיות, הרצון להיפגש עם נתניהו והסלידה מהפוליטיקה: יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, בראיון גלוי לב באולפן סרוגים

אולפן סרוגים | "רוצה לסגור מעגל": יעל שבח מדברת על הכל
  (צילום ועריכה: זאב רוזנברג)

כשהילדים נופשים בקייטנת סבא וסבתא, התפנתה יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד, להגיע לאולפן סרוגים: על התגובות המכוערות שקיבלה 'בהארץ': "אות קלון בשבילם", איך הפכה לכוכבת ברשתות החברתיות? "כיף לי לכתוב הרבה", על הרצון לפגישה עם נתניהו: "רזיאל נפל במשמרת שלו, אני רוצה לסגור מעגל", ומה עם יומרות פוליטיות?

תסבירי לי ולצופים איך את עושה זה. אמא במשרה וחצי, צייצנית עולה, מתנדבת ומעל הכל מצליחה לשמור את הראש מעל המים מכוח החיים.

"אני פשוט מחפשת לחיות. להיות אמא זה לא משהו שהוא לבחירתך – ברגע שנכנסת לזה את בפנים, אני לא יכולה לעשות יותר ממה שאני. וצייצנית עולה? את זה עוד לא שמעתי. הטוויטר בטעות גילה אותי מאוחר, אני פוסטאית עולה בפייסבוק כבר שנים, אבל שמה זה עולם אחר – בריכה של גדולים, וזה כיף לי לכתוב הרבה.

"יש משהו שאני אוהבת לכתוב שמה, עם החדות הזאת – יש זה משהו מאתגר – זה די ברור באיזה צד אני נמצאת, אני גרה בחוות גלעד, בעלי נרצח בפיגוע. אני מאד מנסה לא להיכנס למקומות פוליטיים, אלא יותר במקומות השנונים מסביב".

שבח מתארת את הסערה שיצרה לאחר שביקשה להשתמש בהומור שחור עם תמונה בכיכובה תחת הכיתוב 'אני קברתי כאן את בעלי': "היה את הפוסט של הממים, חטפתי הרבה חשיפה שהייתה בלתי מבוקרת – מתגובות תומכות ואלו שלא עושים לך הנחות.

"מישהו מ'הארץ' עשה עלי כתבה והיו הרבה תגובות בכתבה עצמה, בהתחלה אמרתי 'אמאלה', ואז באיזשהו שלב הבנתי שזה מגוחך ומביך כל כך: 'למה את שמה כרובית על הראש, הרי את אלמנה' או 'איזה כיף לך בעלך נרצח ואת רוקדת על דם של פלסטינים', אני רוקדת על דם של פלסטינים?! שתביני לאיזה מקומות הקרע האידאולוגי מוביל אותנו.  זה לא פגע בי, ראיתי את התגובות בתור חוויה אנתרופולוגית, אני לא מכירה את האוכלוסייה הזאת, לא מבינה אותה, והבנתי שיש קולות כאלו בעם. זה אות קלון בשבילם, תראו מי מגיב לכם".

רזיאל נפל במשמרת של נתניהו, רוצה לסגור איתו מעגל

על הרצון לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו: "אני רוצה לדבר איתו על רזיאל, שידע מי אני, מה קרה במשמרת שלו, את  מי הוא איבד, זה חשוב לי שאני אגיד לו את זה. מבחינתי רזיאל נפל במשמרת שלו, אני יכולה להאשים את כל העולם ואחותו, בסוף, אני רוצה לסגור מעגל עם כל אחד ואחד מהנוגעים בדבר, ואיתו עוד לא עשיתי את זה".

שבח מתגוררת עם 6 ילדיה בחוות גלעד, שנמצא בהליכי הסדרה בעקבות הרצח של רזיאל הי"ד. מול אנשי השמאל היא מבהירה: "זה מקום מגורים, זה הבית שלי וחלק מדינת ישראל שעדיין לא הוחל אבל המדינה לקוחת עלינו אחריות. חשוב מאד לשנות את השיח – אנחנו לא גרים בגיהנום והדרך אלינו אל כלכך נוראית ופיגועים יש בכל מקום. זו תקרת זכוכית בסוף, מי שחי בשטחי מדינת ישראל המאוחדת לא מכיר את החיים ביו"ש ומי שגר בשומרון לא מכיר את החיים בתל אביב וירושלים".

אין פה רצון להגיד 'תראו אותי אני נורמלית, אני לא מבעירה עצי זית'?

"זה לא 'תראו אותי, אני נורמלית', אלא בואו אלי, זה לא שאני הנורמלית והם הלא נורמליים, בואו לחוות גלעד ותראו שכולם אותו הדבר. כולנו נוסעים בכבישים ומגדלים ילדים, הקורונה היא שלנו.  יש פיל בחדר, אבל מה עוד יש? מה עוד יש לך להציע לעולם? את רק מתנחלת שגרה בחוות גלעד? אולי יש לך עוד דברים להציע? סבבה, אני לא מסתירה את זה. אני באמת גרה בחוות גלעד במקום שיש עליו מחלוקת, מקום שחלק מהאנשים יקראו לי 'גנבת' ויגידו לי שמגיעה לי שבעלי נרצח – בואו נדבר על כל הדבר הזה אבל זה מתחיל לשעמם. אני חדה, שנונה, יודעת לצחוק על עצמי ועל בעלי, תנו לי את הקרדיט לדבר על עוד דברים ולא רק על ההתנחלות שלי".

בכל זאת, יעל משתפת ברגעי הקושי: "החיסרון המובהק הוא שאני בלי רזיאל, אבל ברוך השם אנחנו מאד עטופים ומרופדים. אני גרה בקהילה מדהימה ויש לי משפחה תומכת. באופן כללי יש בבית אווירה שאנחנו מסתדרים, טוב לנו, לכל אחד יש  את הרצונות והכאבים שלו ואנחנו משתדלים להכיל את הכל בתוך הבית".

אין לי מה לעשות בפוליטיקה

מה את מלמדת את הציונות הדתית?

"הציבור שלנו יודע להגיע להפגנות רק במה שקשור להתיישבות וארץ ישראל, הייתי מצפה שהציבור שלנו, ההנהגות יתנו לי אלטרנטיבה לבלפור, להשמיע את הקול שלי. הפכו את זה להפגנה נגד ראש הממשלה וכל מה שהוא מייצג בגלל שלא הייתה מספיק התארגנות מצד הציבור הימני, המתנחלים. אם הייתה פה קריאה שגם עלינו לא מקובל מה שקורה כאן והממשלה המקרטעת גם לנו לא נוח. הקול שלי באופוזיציה, אבל אנחנו יושבים בשקט מחכים שמישהו יעשה את העבודה".

שבח אומרת שלא פנו אליה מאחת המפלגות ושוללת כניסה לפוליטיקה: "אני הולכת עם המשפט של אורי אורבך דאז ש'הטובים לעיתונות', אין לי מה לעשות בפוליטיקה, המקום הבטחות לאנשים שיודעים לדבר הוא בתקשורת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כל מילה בסלע!...
דביר אליהו | 11-08-2020 17:56
כל מילה בסלע!
2
האלמנה יעל שבח
אבינועם | 11-08-2020 20:21
קודם מישתתף בכאביך אבל באמת דיי מה ניסגר איתך השבוע ראיון בעיתון בשבע תרור בעיתון שביעי ועכשיו ראיון כמה אפשר לישמוע אותך יש עוד מלא אלמנות מיפיגועי תרוור לא רק לך נותנים להשמייע את קולך תאפשרי גם לאחרים להיתבטה פשוד דיי
מה נסגר...
משה | 14-08-2020 15:13
מה נסגר איתך??? רק בגלל שאתה משועמם זה לא אומר שאתה צריך לתקוף אנשים בגלל שהמדיה נותנת להם מקום