איראן מאיימת: "ימים קשים מחכים לישראל וארה"ב" - סרוגים

איראן מאיימת: "ימים קשים מחכים לישראל וארה"ב"

בעקבות סדרת הפיצוצים שנרשמו ברחבי איראן בשבועות האחרונים, מפקד כח קודס האשים את ישראל באחריות ואיים: "ימים קשים מאד מחכים לארה"ב ולאויב הציוני בישראל. הצבאות שלהם עייפים ומותשים משנים של מלחמה וכיבוש"

איראן מאיימת: "ימים קשים מחכים לישראל וארה"ב"
  נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)

האיום האיראני: מפקד כח קודס אסמאעיל קאאני התייחס היום (שלישי) לסדרת הפיצוצים שנרשמו בשבועות האחרונים ברחבי איראן, והאשים את ישראל וארה"ב באחריות למתקפות. בדבריו איים כי "ימים קשים מאד מחכים לארה"ב ולאויב הציוני בישראל. הצבאות שלהם עייפים ומותשים משנים של מלחמה וכיבוש, והם ייענשו על ידי האל".

עוד התייחס לפיצוץ שהתרחש הבוקר בספינה של חיל הים האמריקני בסן דייגו, במסגרתה נפצעו 21 חיילים שהיו על הסיפון – כשלטענת המפקד האיראני, מדובר ב"תגובה של אללה לפשעים של הממשל האמריקני". "איתני הטבע הגיבו לפשיעת הצבא האמריקני, והרסו את הציוד שלהם" טען. "ארה"ב לא תוכל להאשים אחרים באחריות לאירוע הזה. על הממשל האמריקני לקבל את המצב הקשה שלהם, ולא לבצע פשעים נוספים נגד האנושות".

עוד באותו נושא

פעם נוספת: פיצוץ נשמע במפעל כימי באיראן

כאמור, בשבועות האחרונים נרשמו פיצוצים רבים ברחבי איראן, כשעד כה איש לא לקח אחריות על המתקפה. אמש דווח על פיצוץ גדול שנשמע במפעל כימי סמוך לעיר משהד, ולפני יומיים נרשם פיצוץ בבניין מגורים בבירה טהרן, שהובילה לפציעתו של אדם אחד. לפי השלטון האיראני, הפיצוץ התרחש בבניין כתוצאה מדליפת גז. כמו כן, ביום שלישי האחרון דווח על פיצוץ במפעל במחוז קריזאק מדרום לטהרן, כש-2 עובדים נהרגו בפיצוץ ושלושה נוספים נפצעו.

לפני שבועיים נרשמו גם כן שני פיצוצים במחוז אהוואז – האחד בתחנת כוח, והשני במתחם מפעלים פטרוכימיים במחוז אהוואז. במקביל דווח גם על פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בנתנז, שהוביל לנזק כבד במתקן ההעשרה. עוד קדמו להם פיצוצים נוספים בבסיס צבאי לפני כשבועיים ובמרכז רפואי 3 ימים לאחר מכן.

גורמי מודיעין באיראן אמרו בשבוע שעבר לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי ישראל אחראית לפיצוץ בנתנז, כשלטענתם ישראל השתמשה ב"פצצה עוצמתית" במסגרת המתקפה. בדבריהם הודו כי נזק כבד נגרם למתקן העשרת האורניום, שעשוי לגרום לעיכוב בפיתוח וביצור הצנטריפוגות המתקדמות במדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
וואו
שירה | 14-07-2020 19:01
מפחיד (;