פיצוץ נוסף בטהרן, הממשל האיראני טוען: "דליפת גז" - סרוגים

פיצוץ נוסף בטהרן, הממשל האיראני טוען: "דליפת גז"

פיצוץ מסתורי נוסף נרשם הערב בטהרן - הפעם בבניין מגורים בדרום העיר, כשאדם אחד נפצע באירוע. הרשויות באיראן טענו כי הפיצוץ התרחש כתוצאה מ"דליפת גז"

פיצוץ נוסף בטהרן, הממשל האיראני טוען: "דליפת גז"
  (צילום ארכיון : עבאד אל ראחים חאטיב, פלאש90)

פיצוץ נוסף באיראן: סוכנות הידיעות האיראנית "איסנא" דיווחה על פיצוץ עז שנשמע כעת (מוצ"ש) בבירה טהרן, והובילה לפציעתו של אדם אחד. לפי גורמים רשמיים, הפיצוץ אירע בבניין מגורים כתוצאה מדליפת גז. לא דווח בשלב זה על נזק למבנה.

המקרה הנוכחי הוא האחרון בסדרה נרחבת של פיצוצים מסתוריים שנרשמו בשבועות האחרונים ברחבי איראן. בשלישי האחרון דווח על פיצוץ במפעל במחוז קריזאק מדרום לטהרן, כש-2 עובדים נהרגו בפיצוץ ושלושה נוספים נפצעו. בשבוע שעבר אירעו שני פיצוצים נוספים בתחנות כוח ובמתחם מפעלים פטרוכימיים במחוז אהוואז, וקדמו להם פיצוצים נוספים בבסיס צבאי לפני כשבועיים ובמרכז רפואי 3 ימים לאחר מכן.

עוד באותו נושא

שוב פיצוץ במפעל באיראן: 2 הרוגים ושלושה פצועים

כזכור, גורמי מודיעין באיראן אמרו השבוע לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי ישראל אחראית לפיצוץ שהתרחש בשבוע שעבר במתקן להעשרת אורניום בנתנז, כשלטענתם ישראל השתמשה ב"פצצה עוצמתית" במסגרת המתקפה. בדבריהם הודו כי נזק כבד נגרם למתקן ההעשרה, שעשוי לגרום לעיכוב בפיתוח וביצור הצנטריפוגות המתקדמות במדינה.

עם זאת, נאמר כי ישראל אינה קשורה לאירועים אחרים שהתרחשו לאחרונה באיראן והממשלה המקומית הגדירה כתאונות, ביניהם פיצוצים בתחנות כוח או דליפת גז כלור במפעל כימי. שני הגורמים דיברו בתנאי אנונימיות מפאת העיסוק בנושאי מודיעין רגישים ומבצעיים.

בדיווח צוטט גם גורם במשמרות המהפכה, שאמר כי נעשה שימוש בחומר נפץ בפיצוץ בנתנז. לטענתו, איראן שללה אפשרות שהפיצוץ נגרם כתוצאה ממתקפת סייבר, והעריכו תחילה כי ייתכן שהתקיפה בוצעה באמצעות טיל שיוט או מל"ט – אך בהמשך אמרו כי האפשרות הסבירה ביותר היא שמישהו הצליח להכניס פצצה לתוך הבניין.

עוד נאמר כי צוותי החקירה עדיין לא יודעים כיצד ומתי הוכנסו חומרי הנפץ פנימה, אך כבר קבעו שהאירוע "חשף כשל חמור באבטחת המתקן – שרק יאיץ את התוכניות להעביר את המתקנים הרגישים ביותר באיראן אל מתחת לקרקע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו