לא רק בש"ס: ח"כים שהסתבכו בהתבטאויות עבר - סרוגים

לא רק בש"ס: ח"כים שהסתבכו בהתבטאויות עבר

מלבד הרב ברוך גזהיי, שהתפטר מרשימת ש"ס בכנסת, נאלצו בעבר לפרוש מתפקידם עוד כמה חברי כנסת ושרים לאחר סערה שנוצרה בעקבות דבריהם. בין היתר: יגאל גואטה, דני דנון ואורן חזן

author-image
לא רק בש"ס: ח"כים שהסתבכו בהתבטאויות עבר
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90, יעקב כהן, יח"צ)

הסערה הציבורית בעקבות התבטאויותיו של המועמד מסיעת "ש"ס", ברוך גזהיי, על נשים שחולות בסרטן ומפילות את עובריהן בעקבות לבוש חשוף, הובילו בסופו של דבר אמש להתפטרותו.  גזהיי שהיה עתיד להפוך לחבר כנסת לאחר שעבר ביום שני החוק הנורבגי, החליט לפרוש מן הסיעה. מלבד גזהיי, נאלצו בעבר להתפטר מתפקידם עוד כמה חברי כנסת ושרים לאחר סערה שנוצרה בעקבות דבריהם.

כך למשל התפטר מתפקידו בשנת 2017 חבר כנסת נוסף מ"ש"ס", יגאל גואטה לאחר סערה שהתעוררה בעקבות השתתפותו בחתונת אחיינו מקהילת הלהט"ב. על אף קריאות של חברי כנסת נוספים שקראו לו לחזור בו ואף ביקשו מראש הסיעה, השר אריה דרעי, שלא לקבל את מכתב ההתפטרות שלו, גואטה מצא את עצמו מחוץ למשכן. חרף הפרישה מהחיים הפוליטיים, על ההשתתפות בחתונה הבהיר מאוחר יותר גואטה כי הוא "לא מתנצל על זה".

גואטה בוועידת ש"ס, ארכיון (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בנוסף לגואטה, פוטר מהממשלה בעקבות התבטאויותיו סגן שר הבטחון לשעבר דני דנון מ"הליכוד", לאחר שיצא באמירה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על מבצע צוק איתן בשנת 2013. בראיון ל-Ynet אמר דנון על צוק איתן כי "אם התוצאה של המבצע הזה היא רעה, האחריות לכישלון הזה היא של ראש הממשלה", והוסיף: "המבצע הזה נוהל כאילו עומדת בראש הממשלה זהבה גלאון… ההתנהלות הרופסת הזאת היא התנהלות של שמאל, של מר"צ". הדברים הללו הביאו אותו למצוא את עצמו זמן קצר לאחר מכן מחוץ לשולחן הממשלה, אך לא מחוץ לחיים הפוליטיים.

דרעי וגזהיי, 24 שעות עד להתפטרות (צילום: אוליבייה פיטוסי/ פלאש 90)

לא רק פיטורים

חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד אמנם לא התפטר או פוטר, אך הושעה מן הכנסת למשך חצי שנה בשנת 2018, לאחר שהתבטא בדיונים בכנסת בצורה "לא נאותה" כלפי חברי כנסת מ"הרשימה הערבית המשותפת" ומ"המחנה הציוני" דאז, נציין כי זו ההשעיה הארוכה ביותר שניתנה לחבר כנסת. יחד איתו הושעתה גם חברת הכנסת מיכל בירן למשך שבוע לאחר שכינתה את חזן "סרסור".

חברת כנסת נוספת שהושעתה גם היא לחצי שנה היא חנין זועבי מ"בל"ד" בהחלטת ועדת האתיקה של הכנסת. זועבי הושעתה בשנת 2014 בעקבות מספר התבטאויות, בניהן האמירה כי רוצחי שלושת הנערים הי"ד בגוש עציון "אינם טרוריסטים" ועד לפרישתה מספסלי הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גואטה מסתבך כל יום ברשת ב פרענק פארח.
גואטה פרענק פארח | 17-06-2020 18:31
לגואטה יש תסביך מאחיו הנשוי לזכר זקן [טפו גועל נפש]. והוא נזרק מש''ס. מה עם בנותיו? דומות לאחיו הנ''ל של גואטה. כל היום לועס וזולל ומדבר כמו עולה חדש מאפגניסאן. החברה בש''ס מודים כל יום לבורא, שגואטה נבעט משם
אני לא שמח שהוא עזב את שס
חיים | 17-06-2020 21:25
אבל בשבלו ניראה שהוא מאוד נהנה בתקשורת
2
זה לא תמים.
יהודי | 17-06-2020 19:50
אין שום דבר תמים במקום שדרעי קיים. אם היה רוצה, היה יוצא חוצץ נגד המעיזים. כך הרב חושב. למה זה צריך לפסול אותו.
3
האם שמעתם מה...
משה | 17-06-2020 20:21
האם שמעתם מה אמר דני דנון על מר בטחון.האם זו אמת או שקר.ובסוף מצא את עצמו באוום. חחחח