עסקת המאה: שחיתות מוסרית | מאמר שלישי בסדרה - סרוגים

עסקת המאה: שחיתות מוסרית | מאמר שלישי בסדרה

אחרי שהבהיר מדוע עסקת המאה היא פשע לאומי ובעיה הלכתית חמורה, הרב שלמה אבינר מוכיח כי מדובר גם בשחיתות מוסרית. מאמר שלישי בסדרה

עסקת המאה: שחיתות מוסרית | מאמר שלישי בסדרה
  יהפוך למובלעת. חוות גלעד (צילום: מרים אלסטר / פלאש90; תמונה קטנה: יוסי זליגר/פלאש90)

אחר שביררנו את הפשע הלאומי ואת הפשע הדתי בתוכנית המאה, נעבור לפשע המוסרי.

רק נקדים שגם המוסר הוא תורה והתורה היא מוסר, לא כטועים שטוענים שיש כאן שתי מערכות, ולכן כאשר נוצרת סתירה ביניהן, יש מקום להכריע בשם המוסריות נגד התורה. שקר והבל, כל מה שיש בתורה הוא מוסרי, והרבה יותר מוסרי מהמוסר האנושי הרגיל. הוא מוסרי לעילא לעילא.

ודאי תיתכן סתירה בין מצווה מוסרית-הלכתית אחת לבין מצווה מוסרית-הלכתית שנייה, ויש להכריע. כידוע הגמרא עסוקה בזה מראש עד סוף.

עוד באותו נושא

הרב שלמה אבינר: "תוכנית המאה – פשע לאומי"


15

בנדון שלנו, הצד המוסרי פשוט: ארץ ישראל אינה רכוש פרטי שלך, שהינך רשאי למסור לעם אחר. היא גם לא רכוש של מדינת ישראל היום ועם ישראל היום. אלא היא רכוש של עם ישראל לכל דורותיו, שהיו, הווים ויהיו. ובשביל זה האומה מסרה נפשה במשך אלפי שנים.

ומעשה בבן גוריון ששאל את האידיאולוג של המפלגה טבנקין אם אפשר לוותר על חלקי ארץ ישראל בשביל שלום. השיב לו: עליי לשאול שני אנשים. למחרת אמר לו: לא. שאל: ואפשר לדעת מי הם שני האנשים ששאלת? אמר: הם סבי שכבר מת ונכדי שעוד לא נולד.

ולא נזכיר כאן את השחיתות המוסרית להפקיר 25 ישובים בתוך מלתעות הרשע של מדינה פלסטינית. קשה להעלות על הדעת רעיון כזה.

עוד באותו נושא

עסקת המאה: בעיה הלכתית חמורה | מאמר שני בסדרה


7

ובגמרא יש דיון אם מותר לאדם להציל את עצמו בממונו של חברו. והתשובה היא שלא (בבא קמא ס, א). דוגמא ידועה: לגזול תרופה מבית מרקחת, כאשר אין לו כסף לשלם, כדי להציל אדם. שמא תאמרו: הרי פיקוח נפש דוחה את הכל או כמעט הכל? תשובה: הוא דוחה עבירות בין אדם לד', כי ד' ציווה וד' ציווה. אך אינו דוחה עבירות בין אדם לחברו.

יש שם מחלוקת רש"י ותוספות. תוספות אומרים שאסור לגזול אם לא יחזיר את הכסף, אבל אם יחזיר, מותר. אך רש"י אומר שגם זה אסור. אבל לעניינינו, אין הבדל, כי אם תיתן חלק של ארצנו להקים שם מדינה ערבית, כיצד הינך חושב שתוכל להחזיר.

אגב, גם הפילוסוף קנט בוודאי יגיב כן, על פי שיטתו הידועה שהמוסר הוא מוחלט, ולא נדחה בפני שום אילוץ מכל סוג.

הרב יעקב משה חרל"פ פסק בנדון שלנו, בשנת תרצ"ז, במאמרו "בל נוותר על זכות בא"י": "אין ספק כי אם יגיעו הדברים ויצטרכו חלילה לחתום על כתב חוזה בין לאומי שמשמעו יהיה ויתור איזה שהוא מכל זכותנו על ארץ ישראל, נוח יותר לחותמים לקצץ בהונות ידיהם ולא יקצצו בנטיעות גן רווה".

עוד באותו נושא

25 יישובים יעברו לשטח פלסטיני; הרשימה המלאה


70

הוא מנמק: "ואף גם אם יצילו איזה נפשות מישראל מכובד לחצם בגלות בזה שיתאחזו בחלק שיקראו לו מדינה יהודית. אין בזה משום היתר לבתר לבתרים ליבם ועינם של ישראל, להציל עצמם בממונו של חברינו כדברי הנימוקי יוסף פרק הגוזל ומאכיל ,דבר כגון זה יהרג ואל יציל עצמו בממון חבירו, ואיך יכולים להציל לאלו בוויתור חלק אחר השייך לכל ישראל ולכל הדורות עד עולם, וכל שכן דבאמת גם ההצלה אינה בטוחה כי מי יבטיח לעכב את מנדינו מלחזור על מעשיהם המחפירים שעשו עד הנה. ובמה בטוחה ביותר המדינה היהודית בכל אלה, ובכן באיזה היתר יסכימו לקרוע א"י לגזרים, לשלוח יד במקדש ד' לזלזל בחלק ממתנת אלקים אשר נתן לנו לנחלה נחלת עולמים" (אמרות טהורות א 42.  מי מרום, כרך ו, מעייני הישועה שטו).

משל למה הדבר דומה: תן לי את אשתך, ואם לא, אהרוג אותך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ע"פ דעת תורתינו הק' אסור לדור שם
ע"פ דעת תורתינו הק' | 16-06-2020 10:22
עפ דעת תורתינו הק' אסור לדור שם ולהשתמש במקום הזה [מתחם גולובנציץ] לשום הנאה, ועל כולם הוא העקירת ורמיסת האמונה בהשארת הנפש רחל, והריסת כל חלק הרגש קדושה אשר בנפש היהודי רחל, ממש כמו בגרמניה לפני 70 שנה. והמקילים על נפשם, ועוברים על דעת תורה, יחושו על נפשם מאימת ופחד הדין הנורא והסכנה החמורה שמביאים עליהם ועל צאצאיהם במקום הזה. וכידוע גודל האסונות שקראו לאלו ששלחו ידם בחיטוטי שכבי רחל, וכלשון התפילה הנוראה מהגהק ר' חיים פאלג'י זיע שהנותן יד עליהם דרך ביזוי או לקלקל מקום קבורתם אותה יד תקצץ וידעו כל הגוים משפט ד' ויתקדש שמך על ישראל עמך ועיין בספר יסוד יוסף בהקדמה אשר בזמנו מתו בעון זה ארבע מאות תינוקות במגיפה רחל. ואנו בקריאה האחרונה, קוראים בזה אל כל מי אשר בשם ישראל חרד יכונה: סורו נא מעל אהלי האנשים האלה ואל תגעו בכל אשר להם פן תספו בכל חטאתם! רחל. והיטב עשו העסקנים להחתים ציבור יראי ד' לקבל ולאסור על עצמנו וזרעינו עד עולם בלינ, שלא ללכת בשטח זה, ולא בחנויות שחלילה יבנו שם, ולא בבית הכנסת שלהם, [שזה מקום מחרף ומגדף בקבה] וכמוכ אם קורה שאין מנין רק אצלם יש להתפלל ביחידות לכתחילה מלכתחילה, ולא בבית הכנסת שנבנה על עצמות מתים, וכן הכהנים שילכו לשם דינם ככהן המטמא למתים ממש, ואין להרשות להם לעלות לדוכן אצלנו בשום פנים ואופן, ויש להורידו גם אחר שעלה, כדין השוע (אוח סי' קכח סמא), והלויים לא ירחצו ידים לכהנים טמאים אלו, וחלילה להכנס לשמחה משפחתית שתיערך שם, וחלילה לחזק ידיהם בשום אופן שהוא. כל זה כתבו וחתמו הגאונים אחר העיון לענד לאחר שראו מציאות הדברים בעיניהם ולא זר, תמוז תשעח לפק. הק' משה זאב זארגער דומצ דקהל יטל סאטמאר ירושלים ובעל שות וישב משה חיים בלאאמור הגהק רבי בנימין זצוקללהה רבינוביץ הק' צבי הירש מייזליש שלמה יהודה ווינבערגער משה מנחם טירנויער יקותיאל יהודה פילא שמואל משה קרמר מנחם מנדל סאבאוויטש שמעון שפירא מאיר הלר יהושע אשר בלאאמור הגהק רבי בנימין זצוקללהה רבינוביץ יהודה ניישלאס שמחה ישראל בלום אברהם הכהן כץ הק' מאיר יהודא טעננבוים עזריאל מאיר חיים קאהן משה מאיר בריעף הק' צבי מיללער הק' מנשה פילאפף אפרים צבי שמילאוויטש שמעון משה וואלדמאן הק' ישעי' יעקב שטובער
2
אם אני לא...
משה | 18-06-2020 0:48
אם אני לא מטעה.מישהו מסר את חברון.ומכהן עד היום ולא קרה כלום.חחחחח