הרב רונצקי: תקופת הלימוד בישיבה היא 'תחליף צבא' - סרוגים

הרב רונצקי: תקופת הלימוד בישיבה היא 'תחליף צבא'

ראש ישיבת ההסדר באיתמר הרב אביחי רונצקי התייחס היום לקולות האומרים להאריך את שירות ההסדר לשנתיים. "נכון להשאר במתווה הקיים, אך לקבל למסגרת 'ההסדר' רק בחורים שעונים באמת על ההגדרה של 'תורתם אמונתם'." מי שאינו מתאים - גונב דעת ופוגע בסד"כ של צה"ל.

הרב רונצקי: תקופת הלימוד בישיבה היא 'תחליף צבא'
  תורה=צבא. הרב רונצקי (יח"צ)

ראש ישיבת ההסדר באיתמר, הרב אביחי רונצקי מתייחס לקריאות להאריך את פרק הזמן הפעיל של שירות ההסדר לשנתיים.

"לדעתי, נכון להשאר במתווה הקיים , אך לקבל למסגרת 'ההסדר' רק בחורים כאלו שעונים באמת על ההגדרה של 'תורתם אמונתם'.", כותב הרב רונצקי, "בישיבתנו שבאיתמר, אנו אומרים לתלמידים שחוזרים מהצבא, שלימוד התורה כעת חייב להיות דומה מבחינת המאמץ והיקף הזמן הנדרש, למה שעושים חבריהם ליחידה הצה"לית."

הרב רונצקי שהיה מפקד חטיבה מרחבית לפני מינויו לרב הצבאי הראשי מוסיף כי "תקופת הלימוד היא 'תחליף צבא'. וכמו ששם לא נוטשים את המשימות המבצעיות לטובת טיול גיוס של חבר וברית מילה של בן דוד, כך אף בישיבה וביתר שאת!".

כלפי התלמידים שאינם לומדים ברצינות בישיבה אומר הרב כי אין לאפשר להם להסתפק בשירות הצבאי המקוצר. "באישור בחורים שאינם מתאימים, יש משום גניבת דעת של מערכת הבטחון מלבד הפגיעה המהותית בסד"כ היחידות."

בסיום דבריו אומר הרב כי למרות ההצהרות, אורך השירות לכלל החיילים לא יקוצר בארבעה חודשים: "לדעתי הבאמת לא מקצועית, אך בעלת נסיון רב, המציאות הבטחונית תטפח לנו על הפנים. עלינו לזכור שעדיין "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו" ולא מסתבר שבעתיד הנראה לעין, נפח סוגיות הבטחון הקשות שלפנינו, יקטן."

בתחילת השבוע, אמר מנכ"ל איגוד ההסדר, איתן עוזרי ל'סרוגים', כי הארכת השירות הפעיל של ההסדר, תפגע באופן חריף במסלול ההסדר. להערכתו, בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל. "אני מאמין כי יש מספיק מנהיגי ציבור שמבינים את חשיבותו של מסלול ההסדר וידאגו לא לפגוע בו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אז גם תורתו אומנותו
יצחק | 09-05-2013 16:16
אם כך מה עם החרדים? אלא שצריך לשים גבולות כדי שרק הראויים יישארו, ויש לתת מכסות גם להסדר..
2
נו, באמת
שמואל | 09-05-2013 17:26
אין מטרה להפחית את הסד"כ של צה"ל, יש מטרה להכשיר יותר חיילים שישרתו פחות זמן וכך הנטל יחולק בצורה שווה יותר. אף אחד לא חושב שנטל הביטחון על המדינה יקטן, ולהיפך. ולאיתן עוזרי, מסלול ההסדר יצטמצם כי העקיצה תהיה פחות גדולה? תורה מונחת בקרן זווית, כל מי שבאמת רוצה - יבוא וייטול. אם נצמצם את העקיצה נצליח להוציא משורותינו את העוקצים, ולהיות ישרים יותר וצדיקים יותר, ומה רע בכך?
3
בכול דור עומדים עלינו לכלותינו בדורנו לפיד ובנט שר"י
k | 09-05-2013 20:32
4
במו עיני ראיתי הסדרנקים מעטים כחרדים רשומים ולא לומדים
הסדרניק | 10-05-2013 15:54
5
מי שמאומן ללחימה ושייך בפועל ליחידת מילואים לוחמת - מגן
עמוס ארליך | 12-05-2013 16:59
ומי שלא שם לב לכך שעזרת הקב"ה נעשית דרך היוצאים בפועל נגד האויב - אינו לומד תורה אלא מכלה זמנו בסברות עקומות.