האם כשאנחנו מסתכלים לשעון במגדל אנחנו מכוונים אותו לפי השעון שלנו או שאנחנו מכוונים את שלנו לפיו? מה אמור להיות היחס שלנו לתורה ולקב"ה? ולמה? הרב יצחק נרי'ה – ראש ישיבת 'תורה בציון' ויו"ר קרן 'אחד לאחד' – עם רעיון קצר לחג השבועות. צפו

האם כשאנחנו מסתכלים לשעון במגדל אנחנו מכוונים אותו לפי השעון שלנו או שאנחנו מכוונים את שלנו לפיו? מה אמור להיות היחס שלנו לתורה ולקב"ה? ולמה? הרב יצחק נרי'ה עם רעיון קצר לחג השבועות
האם כשאנחנו מסתכלים לשעון במגדל אנחנו מכוונים אותו לפי השעון שלנו או שאנחנו מכוונים את שלנו לפיו? מה אמור להיות היחס שלנו לתורה ולקב"ה? ולמה? הרב יצחק נרי'ה – ראש ישיבת 'תורה בציון' ויו"ר קרן 'אחד לאחד' – עם רעיון קצר לחג השבועות. צפו
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
מתן תורה - שכל תכליתה של תורה משמיים שיהא טוב וחסד בארץ 28/05/2020 08:50:09 בס"ד. וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד וַיֶּחֱרַד...
מתן תורה - שכל תכליתה של תורה משמיים שיהא טוב וחסד בארץ 28/05/2020 08:50:09 בס"ד. וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה: (יז) וַיּוֹצֵא מֹשֶׁה אֶת הָעָם לִקְרַאת הָאֱלֹהִים מִן הַמַּחֲנֶה וַיִּתְיַצְּבוּ בְּתַחְתִּית הָהָר: (יח) וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו ה' בָּאֵשׁ וַיַּעַל עֲשָׁנוֹ כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד: (יט) וַיְהִי קוֹל הַשּׁוֹפָר הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאֹד מֹשֶׁה יְדַבֵּר וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל: (פרק יט) "ויהי ביום השלישי" שרק בו פעמיים "כי טוב" - לחבר טוב של תורה עם "טוב של גאולה" . משל חיבור אחד של שופר סיני עם שופרו של משיח. "קולות וברקים" - משל גשם של התגשמות עלי ארץ. בדרך להתגשמות תכליתה של התורה עלי אדמות. - כתורת חסד שכך טמון בכל לשונה ["תורת חסד על שלשונה"] "ענן כבד על ההר" - שהאמת של התורה כמו האמת האלוקית סמוכה ולוטה בערפל - שגם משה ניגש אל הערפל אשר שם האלוהים. "וקול שופר חזק מאד" - שקול השופר הולך ומתחזק עדי "מאד". ודוק אין מאדם אלא גם - "אדם" . שרק עם בריאת האדם השתכלל הטוב ל"מאד". בבחינת והנה טוב מאד והכל כאמור לרמז על תכליתה של התורה - האדם וגאולתו . ששופר של סיני ילך ויתחבר כאמור עם שופרו של משיח. שלפיכך כאמור כל מהותה של התורה היא אמת המשתכללת לכלל הפיסגה - חסד - לתורת חסד. שלפיכך גם לימים חיברו ושידכו חז"ל לחג מתן תורה את מגילת החסד - מגילת רות [המגילה והטקסט הכי יפה בתנ"ך]. בבחינת רמז וגילוי - שכל התורה כולה בסופה היא תורת חסד. "חזק מאד" שכאמור תכליתה של התורה לרומם ולחזק את ערך האדם. ואזיי תשוב גם הנבואה למכונה בבחינת : "משה ידבר והאלוהים יענינו בקול. ודוק קולות אחרונים נכתבו עם האות "ו. [בניגוד לקולות ראשונים]. "משל שלמות של שם "הוויה" בהתגלותה השלמה של השכינה. ומכאן לעיקר " "ויתייצבו התחתית ההר". שלכתחילה לא ביקש הקב"ה מעם ישראל שיעפילו בתורה. עד ראש ההר - כמשה . ואפילו לא מטר אחד מעל לתחתית ההר. הקב"ה ייעד את התורה לכלל בני האדם הפשוטים . לא כ"תורת שמיים" בלתי ריאלית ובלתי מושגת הנזקקת לאותם שקרויים גם "חכמי קבלה". אלא כתורת הארץ מקום שבו עומדים ומתייצבים וחיים בני האדם. תורת חיים לארץ החיים. שהאמת לא תהי בשמיים. אלא ההפך תנחת בארץ ותצרף בריגבי הארץ להיותה צומחת ומשתכללת לתורת חסד שזו ורק זו משמעותה של כל גאולה. הנה כי כן שופר של סיני חייב ללכת להתקדם קדימה להיותו "חזק מאד" לחזק את ערך האדם באשר הוא אדם עדי הגאולה השלמה . עדי הצטרפות לקול שופר של תורה שופרו של משיח. להיותם יחדיו "שופר גדול"
המשך 22:21 30.05.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עזרן
עוד רב בדיחה .נראה שיש שלו שושלת יוחסין ומשום כך דאגו לו
12:06 28.05.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר