פומפאו: "עדיין נדרשת עבודה על עסקת המאה" - סרוגים

פומפאו: "עדיין נדרשת עבודה על עסקת המאה"

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו נפגש עם רה"מ והתייחס לעסקת המאה: "עדיין נדרשת עבודה כדי להביא את החזון למציאות". נתניהו: "ממשלת האחדות היא הזדמנות לקדם את השלום"

author-image
פומפאו: "עדיין נדרשת עבודה על עסקת המאה"
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שהגיע הבוקר לביקור בזק בישראל. השניים צפויים לדון במאבק העולמי בנגיף הקורונה וכן במתיחות מול איראן. בהמשך היום פומפאו צפוי להיפגש גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ועם שר החוץ המיועד גבי אשכנזי.

"יש לנו הרבה על מה לדבר – ובראשם מגפת הקורונה, כשאנחנו רוצים להאבק יחד בנגיף המתפשט בעולם. אך מעבר לכך יש מגפה נוספת שפוקדת את המזרח התיכון והעולם – הטרור האיראני" אמר נתניהו. "אני מודה לך ולמשטר על הצעדים הקשים שננקטו נגדם – תחילה הפרישה מהסכם הגרעין, אחרי זה הסנקציות, ולבסוף הצעדים האגרסיבים מול בכירי הטרור. ישראל מעריכה אתכם על כך".

"בנוסף, מחר אנחנו מקימים כאן ממשלת אחדות לאומית חדשה. אני חושב שזו הזדמנות מעולה לקדם את ערכי השלום והביטחון, על פי ההבנות שגיבשנו עם הנשיא טראמפ בביקורי האחרון בוושינגטון בינואר. יש אתגרים רבים לפנינו, אבל אני חושב שאנחנו יכולים לעמוד בפניהם בזכות הברית הבלתי נשברת של הערכים והאינטרסים המשותפים לישראל וארה"ב".

"מחר מציינים 72 שנה להכרזת המדינה וההכרה של הנשיא הארי טרומן במדינת ישראל, וגם מציין שנתיים להקמת השגרירות האמריקנית בירושלים, בירת ישראל" סיכם. "שיתוף הפעולה והחברות שלנו, והביקור שלך בישראל בתקופה קשה זו, מעידה על ההערכה שלנו, ואני מברך אותך על כך".

פומפאו החל את דבריו בהבעת תנחומים למשפחתו של עמית בן יגאל הי"ד שנרצח אמש, ואמר כי "האירוע הטרגי הזה מדגיש את החשיבות בנוגע לשמירה על זכותה של ישראל להגן על עצמה, וארה"ב תמיד תעמוד על כך". עוד אמר לנתניהו: "ציינת שהשגרירות האמריקנית בירושלים נפתחה לפני שנתיים – אבל זה נראה כמו הרבה יותר מכך, הרבה קרה ב-24 החודשים הללו. אני תמיד נהנה לבוא לישראל, ההיסטוריה והייחוד של ירושלים תמיד מרגשים אותי".

"נשוחח על ההתמודדות הישראלית מול הקורונה, ובטוח שנוכל להביא להתקדמויות במאבק נגד המגפה. אתם מדינה מעולה, תמיד משתפים אותנו בכל מה שצריך – בניגוד למדינות אחרות" הוסיף פומפאו, כשהוא מתייחס לטענות על כך שסין הסתירה מידע על התפשטות הקורונה. "בנוסף צריך להתייחס לחזון השלום של טראמפ, כבר עברו כמה חודשים מאז שהוא הוצג ועדיין נדרשת עבודה כדי להביא את החזון למציאות".

"כמו כן יש הרבה עבודה בנוגע לקמפיין מול איראן, אבל בחודשים האחרונים יכולתם לפגוע בישראל נחלשה. אנחנו מצליחים במשימתנו להסיר את האיום האיראני מהמזרח התיכון" הבהיר. "גם כשהם נאבקים בקורונה, האייתוללות ממשיכים לנסות להפיץ טרור בעולם – וזה מראה את הערכים החשובים להם. אני מצפה לדבר איתך על כך, ומחכה גם לפגישתי עם היו"ר בני גנץ. אמנם זה ביקור קצר – אך נעשה בו הרבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו