ארה"ב טוענת: סין הסתירה את התפרצות הקורונה - סרוגים

ארה"ב טוענת: סין הסתירה את התפרצות הקורונה

דו"ח של המודיעין האמריקני טען כי ממשלת סין הסתירה במכוון את היקף התפרצות נגיף הקורונה במדינה, ובמקביל הגדילה את ייבוא הציוד הרפואי והקטינה את היצוא. כתוצאה נוצר מחסור בציוד עם התפשטות המגפה לשאר העולם

author-image
ארה"ב טוענת: סין הסתירה את התפרצות הקורונה
  (צילומים: שאטרסטוק)

המתיחות בין ארה"ב וסין על רקע משבר הקורונה נמשכת: דו"ח של המודיעין האמריקני שפורסם הבוקר (שני) בסוכנות הידיעות AP חשף כי גורמים רשמיים בארה"ב מאמינים שממשלת סין הסתירה במכוון את היקף התפרצות נגיף הקורונה בשטחה. לדבריה, המהלך נעשה כדי שתוכל להצטייד באספקה הרפואית הדרושה לטיפול במגפה, שהספיקה להתפשט בכל העולם.

לפי הדו"ח, ממשלת סין הסתירה מהעולם עד כמה מחלת הקורונה מדבקת במהלך ההתפרצות הראשונית של המחלה בעיר ווהאן, ובזמן הזה פעלה להגדיל את ייבוא הציוד הרפואי והקטנת הייצוא – מבלי לספק הסברים מדוע היא עושה זאת. "סין ניסתה להסתיר את הגדלת אספקת הציוד הרפואי בשטחה, הכחישה שהטילה מגבלות על הייצוא וטשטשה את נתוני הסחר שלה" נטען בדו"ח.

עוד באותו נושא

נשיא סין חשף כי היה מודע לסכנת הקורונה לפני הציבור

עוד נאמר כי סין לא דיווחה לארגון הבריאות העולמי שנגיף הקורונה מדבק במשך רוב חודש ינואר, שבו היא הגדילה משמעותית את ייבוא מסכות הפנים, החליפות הכירורגיות והכפפות מחו"ל. רק אחרי שהמגפה התפשטה למדינות נוספות בעולם נחשף היקף ההידבקות האמיתי – ואז נוצר מחסור חמור בציוד הזה. במידה וארגון הבריאות העולמי היה מודע להיקף הסכנה, היו יכולים להיערך ולהזמין ציוד רפואי בשלב מוקדם יותר.

המסמך נחשף על רקע ביקורת מצד הממשל האמריקני כלפי סין, כשרק אתמול אמר מזכיר המדינה מייק פומפאו כי בייג'ינג "אחראית להתפשטות הווירוס ועליה לתת את הדין". גם הנשיא דונלד טראמפ תקף את הממשל הסיני הלילה וכתב בטוויטר כי הדו"ח אישר את הערכותיו בנוגע לאחריותה של סין על התפרצות הקורונה.

"המודיעין דיווח לי שצדקתי, וסין לא העלו את נושא הקורונה עד מאוחר בחודש ינואר – רגע לפני שהוריתי לאסור כניסה מסין לארה"ב. כמו כן, הם דיברו על הווירוס באופן מאד לא מאיים" טען טראמפ. "הפייק ניוז שוב טעה, כמו תמיד, וחייהם של עשרות אלפי אנשים ניצלו בזכות האיסור המוקדם של כניסת אזרחים סיניים לארצנו. היחידים שהותרו להיכנס היו אזרחים אמריקניים שנבחנו בקפדנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו