"בלתי נתפס, אבל גדול לעם ישראל": סופדים לרב הבר - סרוגים

"בלתי נתפס, אבל גדול לעם ישראל": סופדים לרב הבר

במערכת הפוליטית ספדו בהלם לאבי תרומות הכלייה שהציל מאות בני אדם. הרב רפי פרץ: "הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה", שקד: "איש נדיר, פשוט מאד"

author-image
"בלתי נתפס, אבל גדול לעם ישראל": סופדים לרב הבר
  (צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90)

רבים רבים כואבים הלילה (חמישי) את לכתו בטרם עת של הרב אברהם ישעיהו הבר. במערכת הפוליטית ספדו בהלם לאבי תרומות הכלייה שהציל מאות בני אדם.

ח"כ איילת שקד אמרה כי היא "מצטערת עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר". עליו העידיה כי הוא "איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים"

שר החינוך רפי פרץ ציטט כי "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא". הוא  הוסיף ש"הרב ישעיהו הבר, שהצלת נפשות הייתה פרויקט חייו, לא הצליח לשרוד את הקורונה. איש שכל כולו חסד שהקדיש את חייו להצלת אחרים. איזו טרגדיה נוראית לעם ישראל. אבידה עצומה. יהי זכרו הקדוש ברוך, מי ייתן ויהיה מליץ יושר על עמו".

טרגדיה בלתי נתפסת

בכאב אמר יו"ר ש״ס השר אריה דרעי: "הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת של פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל, היהודי היקר והמסור שהציל את חייהם של מאות אנשים. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל, ואנו זועקים לבורא עולם שתהיה מיתתו של יהודי צדיק זה כפרה על כל עם ישראל ושתיעצר המגפה האיומה".

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל.

הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו".

רבים חייבים לו את חייהם

בין תורמי הכלייה האחרונים היה ח"כ חילי טרופר, אותו ליווה אישית הרב הבר. הערב הוא כתב כי "מדינת ישראל איבדה היום את אחד מגיבוריה. הרב ישעיהו הבר שנפטר הציל במפעל חייו את חייהם של מאות ישראלים. במסירות אין קץ, בצניעות יוצאת דופן ובאהבת אדם שקשה למצוא הוא הקדיש את חייו כדי להציל את חייהם של בני אדם". רבים חייבים לו את חייהם והחברה הישראלית חייבת לו את היותה מעט טובה ואנושית יותר בזכות מפעל חייו. תנחומים כנים למשפחתו. בתקווה שנדע להמשיך בדרכו מלאת החסד."

יו"ר 'דגל התורה ח"כ הרב משה גפני: "טרגדיה גדולה לעולם התורה והחסד. האיש שהיה תלמיד חכם, הציל מאות אנשים, מסר את נפשו למענם, וקידש שם שמיים בפעולותיו הכבירות, הלך לעולמו, והותיר את משפחתו, את ידידיו הרבים ואת כולנו, אבלים וכואבים על האסון הקשה הזה.המקום ינחם את רעייתו תחי' ואת משפחתו הנכבדה בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד".

ח״כ יועז הנדל ספד בטוויטר: "עצוב מאוד לשמוע על מותו של הרב יהושע הבר. בחייו הציל מאות בני אדם. מאות עולמות ומלואם. זוהי אבדה כבדה לכל מי שמאמין ברוחו העזה של העם הזה".

ח״כ אופיר סופר:‫ "‬‫הלב כואב על פטירתו המצערת של הרב הצדיק ישעיהו הבר. הרב הבר, יהודי יקר ותלמיד חכם, עשה כל כך הרבה חסד וזכה להציל חיים של יהודים רבים. פטירתו היא אבדה גדולה לעם ישראל.‬‫המקום ינחם את רעייתו ובני משפחתו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא יוסיפו לדאבה עוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חבל על דאבדין
חילוני | 23-04-2020 23:53
לשמור ולקיים כל ההנחיות של משרד הבריאות.
2
ברוך דיין האמת. איש ענק. אבדה גדולה.
אייל | 24-04-2020 0:07
יצא לי להכירו אישית. אדם שמסר נפשו ימים כלילות להצלת חיים כפשוטו
המלאך הטהור הרב הבר זכר צדיק לברכה
יהודי אמיתי | 24-04-2020 8:39
הרב הבר ז''ל לא היה אדם אלא מלאך/ 800 פעם ויותר הוא ''קיים עולם מלא''/ לו היה בימי הנביאים היה תופס מקום מכובד/ 800 אלף מלאכי השרת מקבלים עתה את פניו/ מאות אלפי איש בוכים היום בלי הרף/ תודה לך המלאך הרב הבר זצ''ל/
3
הרב הבר זצ"ל
ראובן | 24-04-2020 8:45
למשפחה היקרה.... צר לי ולמשפחתי על פטירתו של איש האמונה והחסד משתתפים אנו ביגונכם.. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים משמיים תנוחמו שלא תוסיפו לדאבה עוד...... ת נ צ ב ה
4
איש צדיק
דדי | 24-04-2020 15:03
ברוך דיין האמת,ניצחו אראלים את המצוקים. ת.נ.צ.ב.ה.