טרגדיית הקורונה: הרב ישעיהו הבר הלך לעולמו - סרוגים

טרגדיית הקורונה: הרב ישעיהו הבר הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: הרב אברהם ישעיהו הבר יו"ר מתנת חיים, שהציל מאות אנשים שתרמו בזכותו כלייה, הלך לעולמו לאחר מאבק בקורונה. לאחר שיפור קל, מצבו הדרדר והוא נפטר מהנגיף

author-image
טרגדיית הקורונה: הרב ישעיהו הבר הלך לעולמו
  הרב הבר בכנס מנהלי הציונות הדתית, לפני חודש וחצי (צילום: מאיר אליפור)

ברוך דיין האמת: הרב אברהם ישעיהו הבר יו"ר ארגון מתנת חיים לתרומת איברים הלך הלילה (חמישי) לעולמו לאחר מאבק בנגיף הקורונה.

הרב הבר בן 55 משכונת הר נוף בירושלים נדבק בערב חג פסח ונשאר לבידוד ביתי אך מצבו הידרדר והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בשבועיים האחרונים במצב קשה. הוא התקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן. עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי. רק הבוקר דוח על שיפור קל במצבו, אך בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בבית החולים הדסה בניסוי ראשוני וייחודי ביקשו תרומת דם של כאלו שהחלימו מקורונה, ביניהם הרב דב זינגר ראש ישיבת ״מקור חיים״ שנדבק מקורונה החלים והרב בניה קניאל שמלמד בישיבה הגיעו לתרום לרב הבר.

הרב הציל מאות אנשים שתרמו בזכותו כלייה ובוצעו 800 השתלות תחת הארגון, לאחר שנאלץ להקים אותו בעקבות השתלת כליה שנדרש לעבור בעצמו ועבר את מסכמת הממתינים בתור תוך כדי כך טיפולי דיאליזה.

מבית החולים הדסה נמסר כי "צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל. הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו. רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים".

על פועלו אמרו כי כל "מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו. הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד. הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזק אותה בשעה קשה זו".

בשנת 2014 קיבל הבר מנשיא המדינה שמעון פרס את  "אות הנשיא למתנדב", שנתיים לאחר מכן הוענק לו אות מגן שר הבריאות למתנדבים מצטיינים, בנימוקי ועדת הפרס נכתב כי הוא מקדיש לילות כימים לשינוי התפיסה הרווחת לגבי תרומות איברים מן החי, הוא עושה זאת באמצעות תורמים אלטרואיסטים, ובכך מעניק חיים למאות חולי כליות בישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לכל מיני שטרסלרים למיניהם
חרדי | 23-04-2020 23:39
תראו כמה החרדים תורמים ממשתף בצער המשפחה הרב הבר היה איש צדיק ואוהב אדם יהי זכרו ברוך
2
ת.נ.צ.ב.ה
ת נ צ ב ה | 23-04-2020 23:42
צדיק זיע
3
ברוך דיין אמת, תנחומים למשפחה.
שטרסלר | 23-04-2020 23:52
אכן איש צדיק.
4
עצוב
יעל | 24-04-2020 0:13
עצוב איש עמק! ברוך דיין האמת
5
רבנים, גם גאונים נפטרים כעת. תנצב'ה
ה | 24-04-2020 0:34
תנצב'ה