אני לא מבין למה אני צריך להפסיק להיות תלמיד שלו - סרוגים

אני לא מבין למה אני צריך להפסיק להיות תלמיד שלו

איננו מתנגדים לרב טל, לא משום שאנו חסידים שוטים, ולא מפני שאנחנו מפחדים לגלות את האמת, הסיבה היחידה שנשארנו לעמוד על עומדינו היא שאנחנו נאמנים לדבר ה', כמו בשבת, כמו בצניעות, כמו בכל דבר ה' זוהי הלכה, נאמנים אליו

אני לא מבין למה אני צריך להפסיק להיות תלמיד שלו
  הרב שמואל טל (צילום: תורת החיים; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

אנחנו חיים בדור בהחלט קשה ובאמת מתעתע, פיתויים אינספור מכל כיוון ממש בהישג יד. העולם קורץ כל כך, וכל כך בטעות אפשר ליפול, אבל זו לא הבעיה הגדולה, הבעיה היא שאתה יכול ליפול עמוק עמוק לבאר שחת ועוד יהיה לך כמה פסקאות מחוכמות שכך הרי כתוב בתורה, וכך כתב גם זה וגם זה. אתה יכול להיות קשקשן וליפול, והאמת היא שאני גם לא דן אותך, אני לא יותר טוב מאף אחד אחר, באחריות. אבל איזו הדרך נלך בה, באיזו דרך נלך שבה תמיד נדע שלפחות אנחנו בכיוון הנכון, שתמיד תמיד אנחנו עוד מחוברים לעץ החיים?

לדרך הזו קוראים הלכה, כן ככה קוראים לה. כמה מיושן, כמה פרימיטיבי, אבל כמה עמוק, כמה מחייה.

עוד באותו נושא

בית הדין שדן בפרשת הרב טל מתייחס לסערה


197

כשאתה מחזיק בתורה, אתה יודע שאתה אוחז בעץ, אתה אוחז בצדיקי כל הדורות, אתה אוחז ברב קוק, בחזון איש, בבעל שם טוב, בגר"א, בשו"ע ברמ"א, ולמעלה בקודש בראשונים הקדושים וכו' וכו'.. אם אתה רוצה ללכת בדרך טובים, תלך בדרך התורה, ואז תדע שלא משנה כמה הסתבכת עם החיים ואינך יודע לאן אתה הולך, אתה עדיין הולך בדרך טובים, אתה בכיוון.

את כל זה זכיתי לינוק עמוק לוורידים ממורי ורבי הרב טל (ביחד עם עוד אינספור דברים טובים שקבלתי ממנו), שיצק לתוך ליבנו את אהבת ההלכה, אהבת הנאמנות לרצון ה' ורק לרצונו, גם אם מרגיש לי וגם אם לא מרגיש לי, גם אם נראה לי וגם אם לא..

והיא שעמדה לי ולחבריי ולרוב מוחלט של קהילת תורת החיים ובוגריה ביד בנימין ובתפוצות.. היא שעמדה לנו שלא נקבל לשון הרע על מורינו ורבינו האהוב.

איננו מתנגדים אליו לא משום שהננו חסידים שוטים, ולא מפני שאנחנו מפחדים לגלות את האמת, הסיבה היחידה שנשארנו לעמוד על עומדינו היא שאנחנו נאמנים לדבר ה', כמו בשבת, כמו בצניעות, כמו בכל דבר ה' זוהי הלכה, נאמנים אליו. ולכן כאשר החלו לצוץ שמועות כאלו ואחרות, שאלנו את עצמינו כל הזמן מה לשון הרע ומה לא, למה מותר להאמין ולמה לא, מה מוכח, ומה תאוריה, למה יש ראיות ומה קונספירציה. וכך ברוך ה' כל אדם שלא נסחף לתוך הבלבול הזה של הלשון הרע, והמשיך בעקביות כל הזמן לבדוק את הטענות בעיני שכל שמחויבות להלכה, לא נפל בפח.

אומר לכם את האמת, אני אפילו לרגע אחד לא מבין למה אני צריך להפסיק להיות תלמיד שלו. למה?

כי רבנים שלא היו מוכנים לברר את הדברים עם בית הדין על אף הפצרותינו יצאו נגדו? כי רב ששיקר לי בפנים מספר פעמים, ויש לי ראיות ברורות לכך אומר לא ללמוד אצלו? כי כל מיני טוקבקיסטים הגיבו שהרב טל הוא בלה בלה בלה? כי כל מיני אנשים אומרים שהם ראו והם יודעים, והם והם, ואם רק תדעו את האמת, והאמת הרבה יותר שחורה ממה שאתם מתארים לעצמכם, ואם רק הייתם יודעים את מה שאנחנו יודעים.

עוד באותו נושא

יש רק דרך אחת למנוע את פרשת הרב טל 2


92

בבקשה חברים, מה אתם יודעים שאני לא יודע? מה אתם יודעים שדייני בית הדין שישבו על המדוכה חודשים לא יודעים? למה שלא אאמין לדייני בית הדין שאומרים בפירוש שהרב טל הוא חד בדרא בגדולתו, בצדיקותו, למה? למה? למה שלא אאמין לדיינים שחקרו וחקרו וחקרו כל פרט והם אומרים שהרב טל ראוי ללמד תורה? למה שלא אאמין לר' אושר וייס שאמר לי "הרב טל ת"ח מופלג וירא שמיים גדול", למה? כי כתבו קשר פסול?

אבל הרי כשהתקשרתי לדיינים ולר' אושר להבין את מהותו של הקשר הפסול הם הסבירו שלא מדובר על משהו שאסור הלכתית, ובוודאי לא על משהו רומנטי, ובוודאי שהרב טל כיוון בקשר הזה לשם שמים ולא לשום דבר אחר,אלא על ריבוי התכתבויות שזה דבר שלא נכון ושייך שת"ח יעשה, וגם על זה עשה תשובה קיצונית. אז למה שלא אלמד אצלו? כי הוא לא מלאך? כי הוא טעה? האם לא עשה תשובה מול כל העולם כאילו מי יודע על מה מדובר? איזה עוד רב אתם מכירים שכך מוכן להודות ולומר חטאתי? ואלה לא רוצה ללמוד אצל רבנים שאף פעם לא טועים. רק לפני כמה ימים למדנו בדף יומי "ועוזבי ה' יכלו – זה המניח ספר תורה ויוצא.." מעניין מה הפסוק יאמר על הלוקח ספר תורה מהלך וזורקו לאשפתות.

כמובן אפשר לשלוף את העין הרע מהכיס ולומר הוא תחמן, הוא שחקן, הוא כך הוא כך, אבל הרי כבר אמרנו הלכה, לא? כמה שאני מיושן ולא מבין עניין, נו באמת. איך אני מתעקש על מצוות עשה של בצדק תשפוט עמיתך, איך אני מתעקש לדון ת"ח לכף זכות אפילו על צד רחוק כי זו ההלכה, באמת, איזו מן הלכה, שלא זורמת, ולא מבינה שזה לא זורם היום ללמד זכות, אלא בא לנו ללכלך, ולהתעצבן ולקשקש.

עוד באותו נושא

פרשת הרב טל: גם קשר נפשי הוא בגידה/ תגובה לנשים


209

נו טוב, אבל זו ההלכה, תבחר איפה אתה.

אחיי ורעיי, אהבת כולכם בליבי, אל נא תרעו.

אתם מוזמנים לבוא לראות קהילה פורחת, בית מדרש חי ותוסס, חיים שלמים של שילוב בין נאמנות מוחלטת לדבר ה', ובריאות של עשייה, בריאות של משפחה. אה, כמה טוב יש פה בדבר הזה שנקרא תורת החיים.

אתם מוזמנים לראות מה זה תלמיד חכם שמעביר שיעור כללי,שקוע כל כולו בעץ החיים כשבחוץ עסוקים בלקלל אותו, והוא מקבל הכל באהבה, והוא תמיד סבלן לכולם, והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות, והוא מלמד זכות, והוא ת"ח שמלא חיים, מלא גבורה של ארץ ישראל, מלא באהבה, ומלא באור. זה מורי וזה רבי. טעמו וראו.

טוב נו, ככה מדבר אחד מהכת. אתם בהחלט יכולים להגיב ככה, את האמת? לא מפריע לי, ואני אפילו אמשיך לאהוב אתכם. אבל אתם מוזמנים לאהוב גם את השונה מכם, מוזמנים להיפתח קצת, לפתוח את העיניים הטובות, ולהוסיף עוד אור משלכם.

באהבת ישראל

=======

אמיתי לוינגר הוא בוגר ישיבת 'תורת החיים' ותלמידו של הרב טל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
219 תגובות - 98 דיונים מיין לפי
1
לאמיתי היקר, תודה.
מיכאל פירר | 17-01-2020 9:11
אשריך שנתפסת על דברי תורה. כל דבריך אמת, המשטינים ימשיכו בשלהם, והדבקים בתורת אמת יילו ויפרחו.
אם הרב עשה תשובה אז מי אנחנו שנצייץ
דון | 30-01-2020 11:31
בסופו של דבר הדברים לא היו פליליים אלא לא ראויים. חזקה עליו שעשה תשובה ואם כך הדבר אז היום הוא גדול יותר ממה שהיה לפני הפרשה.
כותב אומלל מוכה כת
כותב אומלל מוכה כת | 20-01-2020 16:42
כותב אומלל מוכה כת
תודה רבה גם ממני!!
אביעד טאוב | 19-01-2020 13:02
חזקו ואמצו. אתם תעברו את הגלים האלה ותצאו מהם מחוזקים!
אשריך!!!!!!
משה קוגלמן | 19-01-2020 6:46
משיב דברים נכוחים, הרב טל הוא הרב שלנו והוא צדיק יסוד עולם, וכל המפיצים עליו שקרים וכזבים עתידין ליתן את הדין לפני יוצר האדם ונותן התורה הקדושה
אמיתי היקר! תודה רבה גם ממני
ממני | 19-01-2020 0:55
כתבת את מה שיש לי בלב בצורה יפה ואמיתית, הלוואי שתכנס ללב הקוראים.
וגם ממני- תודה רבה!!
יעקב פלדהיים | 18-01-2020 22:38
דברים כל כך אמיתיים. הלואי על כל הציבור שלנו...
2
הכותב צודק לחלוטין
טרונצ׳ו | 17-01-2020 9:11
אכן, לא מדובר בחסידים שוטים אלא בחסידים מפגרים ומטומטמים
הקנאה מוציאה את האדם מן העולם
יהודי בן תורה | 20-01-2020 10:44
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
למה ככה??
אלון חדד | 19-01-2020 13:04
כותב המאמר נימק את הדברים, כתב דברים מתוך ליבו, ערך את הדברים בטוב טעם, ואתה רק מחרף ומגדף!! למה השפה הזו?? מה קרה לציבור שלנו שכבר אי אפשר להכיל את האחרים וצריך לבזות כל הזמן. לצערי גם סביב הפרשה הזו יוצא המון רעל של מחלוקת. חבל......
אינני קשור לשום צד
אברהם שטיינברגר | 19-01-2020 6:55
אבל מי שכותב על תלמידי הרב טל 'חסידים מפגרים או מטומטמים' - מוכיח שאין לו שום טענה עניינית נגד הרב טל חוץ מניבולי פה והטלת דופי במאות תלמידי חכמים
ממש לא מתאים...
יצחק הכהן | 18-01-2020 22:39
הכותב עושה זאת בנעימות וכותב דברים לעניין, ואתה מחרף ומגדף בלי שום תוכן אמיתי. אם יש לך דברים אמיתיים לכתוב, עשה זאת, אבל ככה זה לא מתאים.
רפואה שלמה אח יקר.
יהודה לרנר | 17-01-2020 9:26
כשתהיה פתוח לשמוע אמת תעדכן אותנו.
3
יישר כח עצום אמיתי!!!
יהודה לרנר, יצהר | 17-01-2020 9:16
כל מילה ממש מייצגת גם אותי ואני משוכנע שעוד רבים רבים מבוגרי הישיבה! כמה שחפרנו ובדקנו את הסיפור הזה, מתוך נכונות רצינית ביותר לעזוב את הרב שלנו במידה ויתברר שהפעילות נכונות, מצאנו רק איומים הפחדות שקרים ועלילות. תודה לרב טל שחינך אותי לשכל ישר והיציבות להלכה בכל מחיר! בזכות זה אני יודע היום שהוא צדיק ולך מכל פשע!
גם אני מצטרף...
אהרון שלו | 18-01-2020 22:40
ותודה ליהודה לרנר התותח על כל העזרה בכל העניינים!!
4
וואו!! כ"כ נכון..
מישהי | 17-01-2020 9:25
הכי בin לא ללמד זכות ולהגיד שהתורה פרמיטיבית פתאום מבינים עד כמה ההלכות הן לא סתם..כמה הן קריטיות לחיי היום יום שלנו..במיוחד כשמדובר במקרים שצריך הכרעה ברורה.. מי שירא שמיים יודע את האמת. הרב טל צדיק
תודה רבה!
אלישיב הכהן | 19-01-2020 15:07
תודה רבה על דברים כל כך נעימים ואמיתיים במציאות עקומה לגמרי...
צודקת לגמרי!!
נהרה אלדד | 18-01-2020 22:41
לאחרונה ממש נחשפתי לזה בעוד עניין, ופשוט לא להאמין לאן דברים מתגלגלים רק כי לא הלכו לברר עם האדם עצמו מה בדיוק היה שם... ה' ישמור...
5
פתחתם מדור חדש לחברי כתות?
לן גנטל | 17-01-2020 9:27
אולי לא שמתם לב לכך, אבל הרשימה הזו כוללת את כל המאפיינים של נפגעי כתות
מכירה מקרוב
חדוה אטיאס | 19-01-2020 13:07
מכירה את הקהילה מקרוב. ממש מקרוב. הייתי שם כמה שנים. לא כת ולא נעליים! חוץ מזה, הכתיבה ממש נעימה וממש לא מזכירה מאפיינים של כת. אולי דווקא התגובה שלך (לן גנטל, שמשום מה מעדיף להישאר אנונימי ולהתחבא שם) מזכירה משהו מזה...
אינני מביע עמדה לכאן או לכאן
בוגר ישיבה ציונית | 19-01-2020 6:59
אבל שני דברים מפריעים לי א.מתנגדי הרב טל משמיצים את תלמידי הרב טל שהם ללא ספק תלמידי חכמים עצומים וידועים בעבודת ה' שלהם גם בישיבה בה למדתי (כרם ביבנה, מקצת תלמידי הרב טל מלמדים בכרם ביבנה), ב.הרבנים שכתבו את המכתב לא דברו עם הרב טל קודם שהוציאו מכתב כל כך משמעותי, זה בניגוד להלכה ולהבדיל בניגוד לכללי הצדק האוניברסליים, זה נשמע תפירת תיק וחיסול חשבונות שלא מן העניין
גם לשיטתך..
יעקב סינואני | 17-01-2020 9:59
לו יצוייר שהיה מדובר על כת, מה שרחוק מאוד מאוד. אם מדובר על מקום שיוצאים ממנו אנשים טובים ושמחים ואף אחד לא פוגע בהם, אז אני מאחל לכולנו להיות בכת כזו.. תסתכל על הפירות המבורכים, איזה צדיקים יצאו משם.
דתיים לאומיים
בעל תשובה | 17-01-2020 9:52
יש לכם כזאת תמימות לדתיים הלאומיים חוצמבני עקיבא אתם לא מכירים כלום להגיד על כתיבה ככ נקיה ובריאה כת מטומטמים לכו תעשו איזה סיבוב בעולם תראו מה זה כתות. אולי תזכו גם לחזור בתשובה בסוף...
6
הצלחת להרגיז אותי הבוקר
רציונאליסט | 17-01-2020 9:35
אני מעיד על עצמי שהכרתי רב גדול שהיה מקורב לגדולי ישראל עם ספרים הלכתיים וגיליתי שדעותיו משובשות נטשתי אותו. עכשיו בית הדין אמנם קבע שהרב טל לא נגע באותה אישה, אך הוא כן ניהל איתה קשר רומנטי ואף אמר לה להתגרש מבעלה. ומה עם ההזיה שהוא אמר שרוח הקודש מנחה אותו? שעליה אמר הרב אשר וייס שזאת רוח של רעות רוח של הבל ושטות ולא רוח הקודש? בוש והיכלם.
די כבר עם השקר הזה!!!
אלישיב הכהן | 19-01-2020 15:09
כל הזמן משקרים שבית הדין טען שהיה קשר רומנטי. אין זכר לזה בפסק!! משקרים שבית הדין אמר שהוא אמר לה להתגרש. לא רמז ולא דומה לזה בפסק!! ועוד קורה לעצמו רציונאליסט... מרוב השנאה אתם כבר לא שמים לב מה כתוב!
מישו יודע ממתי רציונליסט זה משקר בשם בית דין?
אני | 19-01-2020 0:32
???
איפה בית הדין אמר את זה???
דוד | 17-01-2020 9:57
תעיין שוב בדברי בית הדין ותראה שמה שכתבת מצוץ מהאצבע
7
מים צוננים על נפש עייפה- אשריך אמיתי היקר
דניאל | 17-01-2020 9:35
!
8
רק עיוור לא רואה... הכל מתועד. תהיה אמיץ
יפעת | 17-01-2020 9:35
חילול השם שרב בישראל יש לו קשר פסול עם אשה נשואה (מתוך פסק הדין) וכעת עם עוד אשה נשואה ובית הדין מסרב לעסוק בתלונה החדשה. אבל אין ציפייה מחבר כת. אך הנורמלים יראו וייראו
מי שמגדף מוכיח על עצמו
רונית | 25-01-2020 23:06
לא מכירה מספיק את הנתונים אבל מאז שראיתי את המתקפה האישית נגד הרב שמואל אליהו שליטא ואת הגידופים ושמות הגנאי שכותבים עליו השתכנעתי שהוא צודק. מתפלל על כל אנשי הכת שה' יעזור להם לפתוח את עיניהם להבחין בין רע לטוב.
שקרנית
תגובה ל'יפעת' | 17-01-2020 12:23
טענה 'חדשה' זו, כבר נטענה בבית הדין ובית הדין בדק אותה מכל זוית ופינה, וקבע שזו הוצאת שם רע, שמואל אליהו חייב נידוי
גם לך היה כזה קשר פסול
יעקב סלומינסקי | 17-01-2020 10:02
עם הרבה נשים נשואות. כל אחת שפעם אמרת לה שלום בחיוך וזו השיבה לך בחזרה הוא קשר פסול לדעת שמואליהו (מתעצל לכתוב את שמו של העבריין הגדול במזרח התיכון..).
בית הדין כבר דן כבר בסיפור החדש ואמר שזה שטות
דוד | 17-01-2020 9:58
תדבר אתם
9
נכון אבל גם
מנחם | 17-01-2020 9:36
מי שנחשף לרישעות שפועלים מול הרב טל, שקרים, הוצאות דיבה, ביזוי בית הדין ועוד מבין כמה הרב טל צדיק. לא נתפס איך הרב מקבל הכל באהבה וכל התקוםה הזו לא ראינו אצל הרב טיפת כעס. לא נתפס!!! חד בדרא!
עוד עיוור חבר הכת. 'חד בדרא'
יפעת | 17-01-2020 9:55
באמת... כל המגיבים המגוייסים חושבים שהקוראים טיפשים. שוב. הכל מתועד! גדולי הדור הרבנים שליטא ראו את החומר המזעזע וחתמו שאסור ללמוד אצלו. חד בדרא. ברוך השם שאין עוד אחד כמוהו...
10
הרב טל לא צריך להתייחס
דוד | 17-01-2020 9:36
רבני הציונות הדתית המזויפת כבר איבדו את דרכן. אף אחד כבר לא מאמין להם. רבני יח''צ. הם בעצמם רשעים גדולים.
תגובה ל'דוד'
ישראל דיאמנט | 19-01-2020 7:05
גם אני כמוך תלמיד של הרב טל ויודע בבירור שהוא גאון וצדיק, גם אני מזועזע מהעוול שנעשה לו כל יום, אבל איני מוכן לכתוב על רבני המפדל 'רשעים' זו לא דרכנו, לא מתקנים עוול בעוול וגנאי בגנאי. רבני המפדל מכובדים עלינו מאוד, אומנם עיננו ועיני רוב בוגרי הישיבות הציוניות נשואות רק לגדולי הדור - בין שהם חרדים או ציוניים, ולא לרבנים מכובדים, אולם בהחלט אנחנו מכבדים את רבני המפדל גם אלו שחתמו, אם כי אין שום עניין לשמוע בקולם הם אינם גדולי הדור ולא כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול, לא כל הרוצה להוציא מכתב בגנות רב ידוע ובעד סגירת מוסדות תורה - יבוא ויכתוב, מלאכה רבתי זו מסורה לגדולי הדור, והם כבר הביעו עמדתם בעד הרב טל שליטא
תגובה מרושעת של מתנגדי הרב טל.
לא יודע מי אתה | 19-01-2020 0:35
תלמידי הרב טל בחיים לא ידברו ככה.
11
יישר כח עצום אמיתי!!
יהודה לרנר, יצהר | 17-01-2020 9:38
כל מילה ממש מייצגת גם אותי ואני בטוח שעוד רבים רבים מבוגרי הישיבה. כמה שחקרנו ובדקנו את הסיפור הזה, מתוך נכונות רצינית ביותר לעזוב את הרב שלנו במידה והדברים יתבררו כנכונים, מצאנו רק איומים הפחדות שקרים ועלילות. תודה לרב טל שחינך אותי לשכל ישר ולהיצמדות להלכה בכל מצב. בזכות זה אני יודע היום שהוא צדיק וחף מפשע!
12
סוף סוף קול נורמלי
שירן שניר | 17-01-2020 9:48
הגיע הזמן לשמוע גם את הצד השני... נמאס מיחסי הציבור ששמוליק מצפת עושה לעצמו!!! מאיפה כל הכסף?
שירן????
תלמידה שמפחדת | 22-01-2020 13:14
ואו הצילו בחיים לא חשבתי שתדברי ככה על גדולי דור. איך דיברתם אחרת במסע. כואב הלב להתפכח ולגלות שאנשים שהערכתי הכל היה חיצוני וברגע האמת יורדים לרמות של מאפיה רודפים את החברות שלי, מבזים ומשפילים, מגבים פוגע ומטריד גם אם זה היה בלי מעשה בפועל, עברתי הטרדות בחיי ואני יודעת עד כמה זה פוגע ושורט ובמיוחד שלא מאמינים ומטייחים, ומפיצים עליך שמועות, אבל להגיע לדיבור כזה על תלמיד חכם שעשה הכל שנים שהסיפור לא יצא שלא יהיה חילול ה' ושוב חוסר אמונה בכל הרבנים בכלל בגלל אחד שסרח, ועשה הכל לעזור לו לעלות על דרך המלך והוא שיקר והעלים את המידע והראיות והמחשב ואיומים וחוקר פרטי שינסה להכפיש- שזה רק מראה כמה שקר יש שם, כי תח אמיתי נוהג על פי תורה ולא זז ימינה או שמאלה מילימטר וכזה הרב הגדול דור הרב שמואל אליהו שליטא!!! אני מעורבת בסיפור שחברה קרובה ניפגעה והרב שמואל שליטא עשה הכל לעזור לה מצד אחד ושלא יתפרסם מצד שני כדי לא לפגועה בה!!! צדיק עצום וגדול!!! ואיך קרה לך ככה??? לחשוב שתלמידי חכמים רבנים בסדר גודל של הרב ליאור שליטא יאמינו בלי פרטים? בלי הוכחות??? מה את חושבת שהם??? מאפיה?? אולי תביני שיש להם מידע שאת במקרה לא נחשפת אליה כי הרב שלך לא רצה שתדעי?? וטייח!!!! והעלים.!!!! שומר נפשו ירחק אמרו הצדיקים. כואב הלב ממש שככה כתבת
13
אתם חסידים סופר שוטים
אבי | 17-01-2020 9:51
אמנם רבכם הוא רב נערץ אבל כאדם וכפוליטיקאי, רב הנסר על הגלוי
איזה כיף להגיד כל הזמן: אתם לא יודעים!
חחח | 20-01-2020 23:09
אנחנו כבר לא מאמינים לכם. יש לכם מה להגיד? מקוים שאמרתם בבית דין. עכשיו לכו ותשחררו אותנו.
14
הכתבה רק מוכיחה שהאברכים שלו
משה רביבו | 17-01-2020 9:51
באמת תמימים, אני כל הזמן טענתי שאין לכם רוע חלילה. אתם באמת לא יודעים עם מי יש לכם עסק, הצדיקות שלו שהוא כביכול לא מגיב, מעביר שיעור למרות הכל, בענווה, הכל זה משחק כדי לאתרג את עצמו, הוא חייב אותכם, אתם לא ראיתם אותו בחדרי חדרים, אתם לא מכירים את העדויות והקבצים שמעידים על הדמות האחרת שמתגלת. הוא לא היה ככה תמיד, זה נכון, הוא היה שקדן, אבל הוא התדרדר, 15 שנה סגור בחדר, עם אינטרנט ללא חסימה, רישום לסדרות, מכור לתמונות של בנות המדרשה, התכתבויות עם נשים, שיחות לא ראויות, קשרים, מידע על אנשים מהקהילה שנאסף על ידיו בצורה לא חוקית, אתם יודעים מה הסיבה האמיתית שהוא עבר לבר יוחאי? לא? אנחנו יודעים, ואם צריך גם את זה נוציא. בסוף זה יתפוצץ לכם בפרצוף, רק תזכרו שניסינו לחלץ אותכם בזמן... בית הדין קיבל מחשב שעבר טיפול של איש סייבר, לא מאשים את בית הדין, רק את התחמן הזה. תמשיכו לחשוב שכיף לנו לעצור את החיים ולבזבז את הזמן והכוח סתם כדי להפליל אדם. איזה אינטרסים יש פה להפיל אותו? אין לעמותה כסף, יש לה דירות שלא שייכות לה, מבני חינוך של המועצה (שבקרוב תחזיר לעצמה את שלה, ובשכל). תנסו לחשוב מחוץ לקופסה, והאמת שהיום- כבר לא, אף אחד לא ינסה לשכנע אותכם החומרים, כי אתם שפוטים טוטאלית, אתם רק תעשו נזק לאנשים שיודעים את האמת. טוב תשארו איתו, תהנו...
עצוב עליך
אני | 01-03-2020 0:16
לא מאמינה שלימדת אותנו תורה.. כי עכשיו התורה וההלכה כבר לא לנגד עיניך מתפללת שה' יפקח לך את העיניים ותראה את האמת בבירור בלי שום עין רעה.
תגובה לעניין!!!
תודה!! תלמידה משם | 22-01-2020 13:18
אשריכם עומדים על האמת שלא מפחדים לעמוד מול המאפיונר הזה עם כל הכסף והשליטה והכוח שיש לו!! ה' ישמור אתכם!!!!! שתתברר האמת בגלוי שכולנו נוכל לחזור לישון בשקט. בידיעה שסוף רמאי ונוכל להתגלות
משה רועי צחי זאביק
מי התיר לך????? | 17-01-2020 10:47
מי התיר לך להסתכל במחשב גנוב??
תציג הוכחות!
יהודה לרנר | 17-01-2020 10:32
איך אתה רוצה לחלץ מישהו כשמההתחלה ועד עכשיו אתה מדבר בהפחדות ואיומים? לספר לי שיש איפשהו הוכחות זה לא הוכחה! להיפך- זה מראה שבאמת אין לך כלום כי אם היה לך היית מראה את זה כמו טווס מגונדר! לי ידוע שיש מצווה לשמוע לבית דין. בושו והכלמו אתה וכל הפרחחים הבוגדניים!
מיצינו את ההפחדות
שלמה | 17-01-2020 10:25
יפה ששמת את עצמך לאב בית דין. אנחנו לא ראינו - כי ההלכה היא נר לרגלינו. אבל הדיינים כן ראו...
זה בדוק משה כהן
יעקב סינואני | 17-01-2020 10:18
יש לי התכתבות ארוכה עמו, זה הסגנון שלו.. הוא מספר לך שהוא מדבר מתוך השכל אבל למעשה חושב ומדבר מתוך המעיים. הצעתי לך משה היקר, להיפגש עם הרב ולדבר עמו ישירות. הניכור והמרחק המלוות בסבל שאתה חווה גורמים לך שלא לראות את המציאות לאשורה ולעוות אותה בכל מחיר. אם תבוא באמת ממקום כנה תראה שיתנפצו לך הרבה מיתוסים.. חבל עליך צדיק..
15
שבוי
ר | 17-01-2020 10:03
כשרוב גדולי הציונות אומרים שלא ללמוד במוסדות תורת החיים כל עוד הרב טל עומד בראשם, תרשה לי לסמוך עליהם מאשר בית דין חרדי שאנשי הציונות הדתית בקושי מכירים ולא שותים מדבריהם, האמירה שרבנים גדולים מהציונות הדתית טועים והרב טל צודק, היא נאיביות והליכה עיוורת שמתישהו תתפוצץ לך בפרצוף.
גדולי המגזר מול גדולי ישראל
מנחם | 17-01-2020 11:27
אני שונא פלגנות. ולכן אסמוך על הרבנים הגאונים הרב אשר וויס, הרב נבנצל, הרב מאזוז והגרזן שמגבים בפה מלא את הרב טל. אם התורה שלך תקועה במגזר כלשהו באמת תפסיד את הזכות ללמוד מהרב טל ולא קשור למה גדולי הציבור אומרים, פשוט כי התפיסה שהתורה מגזרית לא יושבת ביחד עם החינוך של הרב טל לתורה כלל ישראלית.
אתה מוזמן לבקש הקלטה של הרב ליאור
יעקב סינואני | 17-01-2020 10:22
מחילה מכבוד תורתו, זה היה מביש לשמוע 19 דקות שלרב אין שום טענה אמיתית שמצדיקה את המעשה המרושע שנעשה על ידו..
16
תעשה מה שאתה מבין- ותיקח אחריות על התוצאות
מפוקח | 17-01-2020 10:12
רבני הציונות הדתית קבעו את עמדתם- אבל רק אתה אחראי להגן על המשפחה שלך. קוראים לזה בחירה חופשית.
מקשיבים לגדולים ולכן
מנחם | 17-01-2020 11:29
לו דים אצל הרב טל כי גדולי הדור הרב נבנצל, הרב מאזוז והגרזן מגבים בפה מלא את הרב טל. אם אתה סגור רק על מגזר מסויים הבעיה שלך היא לו הרב טל, היא יותר שורשית.
17
תתבייש
דרך ארץ קדמה לתורה | 17-01-2020 10:13
הלכה?!
הכי בסיסי בבן-אדם לחבירו, ב'דרך ארץ'
דרך ארץ קדמה לתורה?? | 19-01-2020 17:46
זה לשמוע את שני הצדדים לפני שמכריעים משהו. ואת זה הרבנים שחתמו נגד הרב טל לא עשו. אז אל תדבר על דרך ארץ קדמה לתורה.
18
וואו איזה מאמר מדהים
יצחק | 17-01-2020 10:19
נכרים דברי אמת, כמה ישר ופשוט.
19
שמח לראות את תגובת אנשי תורת החיים
שלום | 17-01-2020 10:20
סוף סוף שומעים גם את הצד שלכם.. בהחלט העלה נקודות למחשבה
20
חזק מאוד! אני מופתעת
אורית | 17-01-2020 10:33
מהתשובה הברורה שאתה נותן! שתצליחו!
21
אשריך
ישראל | 17-01-2020 10:36
שמח לראות סוף סוף משהו פשוט ויפה, ולא מתלהם. פשוט עצוב לשמוע שהרבנים לא ביררו
לרחל קופולביץ, הם לא ביררו. הם אומרים את זה.
שמואלוביץ | 19-01-2020 17:50
יש לנו את זה מוקלט שהם אומרים שהם לא ביררו ורק שמעו רב אחד שאמר להם (מעניין מי זה?).
גם פה - זו ההלכה
אמיתי לוינגר | 17-01-2020 11:21
רחל, אכן טענה מעניינת. אבל גם פה ההלכה אומרת שמותר לבית דין אוהב לדון, ושגם רב יכול לדון את תלמידו. ובפרט שר' אשר בכלל לא היה דיין, ובפרט שכל הצדדים קבלו את בית הדין מראש
הרבנים ביררו היטב
רחל קופולוביץ | 17-01-2020 11:00
דווקא הם לא מקבלים מזומן על שיעורים, ולא מחוייבים לקמפיינים כלכליים הדדיים.
22
בית דין שהדיין היה מעביר שיעורים בישיבה. תגיד
אבדה חסידות | 17-01-2020 10:39
אתה צוחק עלינו. אסור שהדביקו בקבה תתחלף בצדיק יחידי. לא להיות מבולבלים. הכבד ושב בביתך אתה לא דוד מלך ישראל
בדיוק בשביל זה יש הלכה
אסף | 17-01-2020 12:25
אם הקהילה נוהגת על פי ההלכה, וכן העומד בראשה נוהג על פי ההלכה אז הכל טוב.
חביבי אתה בפיגור רציני בחומר. תעשה שיעורי בית
יהודה לרנר | 17-01-2020 11:54
א. הרב וייס לא היה דיין. ב. מותר לאוהב לדון... ואעפכ לא דן! ג. שני הצדדים חתמו מראש שמתחייבים לפסק דין. במקרה כזה לפי ההלכה גם אם הדיין היה אח של אחד הצדדים צריך לקיים את הפסק! ד. זה שהמכפישים נזקקים לשקרים גסים ולסילוף העובדות וההלכה כדי לטעון את טענותיהם, רק מעיד כאלף עדים עם מי הצדק והאמת בסיפור הזה!!!
הצד השני קיבל עליו את בית הדין
מנחם | 17-01-2020 11:32
ולכן הלכתית הדיין יכול להיות גם קרוב משפחה אם מקובל על שני הצדדים. חוצמזה שכמובן לטעון שהרב אשר וויס (שדרך אגב רק הושיב דיינים לא היה דיין) מטה דין זה פותח לי פתח להגיד את המתבקש שלרבנים הציוניים שכתבו נגד הרב טל פשוט גרד שנים הסיפור של יום העצמאות ורק מצאו הזדמנות לפרוק את זה
23
מסכן רב טל!! תעזבו אותו בשקט
יפה ביטון | 17-01-2020 10:41
מגיע לו הרבה נחת אחרי מה שעשו לו
24
בהצלחה לך. לי אין ספק בגדלותם ושיקול דעתם של
אביחי | 17-01-2020 10:48
כל החותמים היום ובעבר. ואני שמח שיש רבנים גדולים כמותם המסייעים לנו במצבים מורכבים כל כך. ואם תרצה שלא לשמוע להם - איני דן אותך, אך אברך אותך שה' ישמור עליך ועל חביריך. הסיטואציה שיחררה את הקהילה מהחיבור המוזר שלה לציונות הדתית וטוב שכך. הסטנדרטים של הציבור הציוני דתי הם גבוהים יותר שהרי החיוב הוא גם לשמוע לדבר ה' - המופיע בבית הדין, אך גם הצד המוסרי ציבורי שנתפתח באנושות בעשרות השנים האחרונות עומד לפני עינינו. זכינו ואשרנו בכך. לכן גם מה שבעולם החרדי מטאטים כדיון בדיני ממונות . אצלנו אין די בכך, וקוראים שמי שנתפס במעשים שסופרו על ידי בית הדין לא יוביל וינהיג את הציבור. זכינו, וכיום נראה לי שאין ציבור שמנהיגיו כה נקיים עקב הסטנדרטים החמורים שאנו מטילים על עצמנו. אכן בעולם החרדי יש מקום לרב טל, כיוון שממילא הצד הרוחני - אמוני - מנהיגותי מצומצם יותר והסכנה החינוכית קלה יותר. אקווה שגם הרב טל ימעט ללמד ענייני הנהגה כמפורש בפסק בית הדין, ויעסוק רק בהוראת הלכה ועיון וה' ישמור את שומעי לקחו מתקלה.
25
מזל שגדולי הדור הבינו שבית הדין פיברק.
משה רביבו | 17-01-2020 10:58
כל ההקלטות שלכם עם הרב ליאור לא יעזרו, כי הרב ליאור ראה גם את הדברים שאתם כל כך מתים לראות, אבל אתם לא תראו אותם. בית הדין עזר לרב טל להנצל מכובד האישומים אחרי שקיבל ראיות שלא ניתן להציגם ברבים, וניצל את זה, (נלמד זכות שגישת הדיינים החרדים היא לזכות רב למרות אשמתו כדי למנוע חילול ה' ראייה כלל ציבורית- גישת הטיוח החרדית הקלאסית) הרב ליאור ועוד, מבינים שזה חילול ה' שהכל נשאר ככה והשקר לא מתגלה, זה מחלוקת בגישה. ולמה אתם לא תראו את הראיות? אגלה לכם את אחת הסיבות, הרב שלכם משתוקק לדעת כל פיסת מידע, מחפש את זה בנרות, כדי לבנות את ההסברים שלו, הוא באמת גאון של - לבנות סיפור ולהטמיע אותו. מה אתם חושבים, שהוא לא נערך היטב לחשיפת הקשר הפסול עם י.א? הוא נערך היטב, הוא יישר קו עם המשפחה שלה תוך חיבור אינטרסים, הכל ברור, ומתועד. ולכן גם אם י.א תסע 14 פעמים לרב ליאור, זה לא יעזור, הוא יודע מי משקר לו... עדיף שלא תעשה פאדיחות לעצמה ברבים.
מאפיונר
ניסן | 17-01-2020 14:46
אתה מדבר כמו מאפיונר
אפילו אני יודע לזייף קבצי וורד
יעקב סינואני | 17-01-2020 12:30
יש תוכנה מאוד פשוטה שעושה את זה, לא צריך להיות גאון מחשבים. פעם עשיתי את זה למשה, ערכתי לו קובץ מתאריך מבר יוחאי שהרב כאילו רואה שם חזיון של פסוק ותצא דנה בלי י' חח.. ובהתחלה האמין לי. אז אם לי הוא האמין בהתחלה, תראה כמה הוא תמים. שמואל אליהו וחבורתו המשומנת יודעים לעשות זאת הרבה יותר טוב ומקצועי ממני. ברור שיש שם זיופים והטיות. אחר כך משה לא יכל להתאפק אז הוא הוציא לרשימת התפוצה שאני זייפתי קובץ מהיומן של הרב.. נו ברצינות..
שוב אותו קו ערמומי קרימנלי...
יהודה לרנר | 17-01-2020 12:08
אתה יודע מה הבעיה שלך? שמה שאתה עושה עכשיו לרב טל, כל אחד יכול לעשות לכל אחד בכל מצב! לכן בעצם אין לך כלום. בלון נפוח. ולמה באמת אתה לא יכול להראות? כי עברת עבירה פלילית כשגנבת את המחשב, או מי מחבריך הפרחחים. מעבר לכך, גם אם זה לא היה פלילי לא היה לך כלום. כי מי אמר שלא ערכת או הוצאת דברים מהקשרם מתוך יומני הרב... בכל זאת קבצי וורד או משהו כזה, לא צריך להיות גאון כדי לשנות ולערוך... מזל שיש סטנדרטים בנושא של ראיות! אחרת היית יכול, ברשעותך, להפליל כל אחד בכל מצב! רשע! גנב! תעשה תשובה!
מה נקרא גדולי דור?
יעקב סינואני | 17-01-2020 11:13
יש שני קריטריונים: א) גדולים בתורה. ב) הציבור נשמע להם. לצערי בציונות הדתית הסעיף השני לא מתקיים. הציבור מתנהל עפ פוליטיקאים, כתבים, אנשי צבא וגם (!) עי הרבנים הגדולים. למעשה הם יותר דמויות חינוכיות מאשר מנהיגי הציבור. זה שונה מהציבור החרדי. אם היינו למשל ישיבה חרדית והגרח היה חתום במכתב נגדנו, היינו נמחקים ברגע. אתה מבין.. זה ההבדל. הרב ליאור אומר לבחור בעוצמה ובנתיים היא נשארת מתחת אחוז החסימה..
גם זה משה כהן..
יעקב סינואני | 17-01-2020 11:09
הוא אוהב לנופף כל הזמן שהכל ברור, מתועד, ויש הוכחות, ופרשת הרב טל זה עניין מדעי. לא מזמן שלחתי לו קישור לראיון עם הכופר ירון ידען, שגם הוא הצטרף לקבוצה, התגדל בה, ולאחר שנים רבות ראה 'עובדות' שאותה דרך לא נכונה והחליט לנטוש אותה וכיום הוא מסייע לאנשים להחלץ ממנה. הדרך הזו היא היהדות, הוא נפגע ממנה והחליט שהיא שקר, ומנופף בהוכחות.. וכל מי שיעיין בהם יראה כמה הן חסרות יושר. כך ממש כל דבריו של משה... בשונה ממך, אנחנו היינו לצד מורנו הרב לאורך כל הפרשייה, ראינו אותו בשעות הקשות, כאלה שהוא לא יכל לנשום, וראינו דווקא באותה שעה יושר ואצילות אין סופיים. בעוד אני יצאתי מדעתי לחלוטין, ראיתי את הרב מלא באמונה. אשרי ואשרי חלקי..
26
שומר נפשו ירחק
איציק | 17-01-2020 10:59
אין כוח כבר לדבר בפרשה הזאת, נמאס כבר מהכאב לב שיש לי על אנשי תורת החיים שהולכים אחרי הרב הנ''ל עם כמה סיסמאות מההלכה, כשהם שוכחים שההחכה בעצמה קובעת שיש סוג של ''פרצות'' בהלכות לשון הרע ויש מקרים שאפשר (עם צער רב ובמקרי קיצון שכאלו) לדבר לשון הרע לתועלת...
יש "פרצות" בהלכות לשון הרע?
וואלה | 19-01-2020 0:47
איפה זה מופיע? נשמח לדעת! בחפץ חיים וברבינו יונה לא מצאתי. גם לא בגמרא. אולי בשות אסמסים של הרב אליהו?
27
אם זה נכון מה שהוא אומר
מנחם | 17-01-2020 11:01
אז באמת שהמצב של הציונות הדתית ברצפה. ה' ישמור!
28
אני מוכן להסביר לך מה שאתה לא מבין...
עזרא | 17-01-2020 11:40
וזה באמת לא כל כך קשה. גם אליבא דפסק הדין התמוה (שלא לומר מופרך) של בית הדין (שאת מי הוא מחייב בכלל? מי היה התובע? מי הנתבע? האם זו סנהדרין שממנה תורה יוצאת לכל ישראל? אך נניח לזה) - שמואל טל חמד אשת איש, קיים אתה קשר פסול ופיתה אותה להתגרש מבעלה בטענות שווא ושקר שנודע לו מרוח הקודש שאשתו תמות והוא יישא אותה לאישה. אז הוא לא בעל אותה!!! ואווו!!!! זו גדולתו של ראש ישיבה בישראל? זה מה שמכשיר אותו? מי שעבר על עשרת הדברות (לא תחמוד אשת רעך) לא ראוי להיות ראש ישיבה. אינני פוסל את האפשרות שעשה תשובה (וכי מניין לי לדעת?) אבל תשובה היא עניין בין האדם לקבה, ושום בית דין לא מוסמך למחול לחוטא על בסיס הצהרתו שעשה תשובה. כל אלה דברים שכל בר בי רב דחד יומא יודע. העובדה שבית הדין לא טורח להתייחס לכך לכל הפחות תמוהה. כל עוד אין תשובות לתמיהות אלה, אין לפסק הדין שום תוקף והוא אינו מחייב איש. מאידך גיסא, מי שעבר בשאט נפש על לא תחמוד אשת ריעך אינו ראוי להיות דמות חינוכית. יותר פשוט מזה לא יכול להיות.
שקרן! מתנגדי הרב טל, תפסיקו
יהושע | 19-01-2020 0:49
לשקר כאילו כתוב בפסק דין דברים שלא כתובים בו. בושו והכלמו על שאתם מוציאים שם רע על הרב טל, ועוד בשם בית הדין.
פרטי הפרשה
יצחק חורי | 17-01-2020 12:24
שמואל אליהו האשים את הרב טל בשלושה דברים א.קיים רומן עם אשה נשואה גברת ד.מ. ב.קיים קשרים לא ראויים עם 'פנויות ונשואות' ג.החזיק במחשבו תמונות עירום של נשות הקהילה בית הדין בדק את הדברים וחקר מאות עדים וכן שלח את המחשב לבדיקה מעמיקה ויסודית אצל מומחי סייבר מהשורה הראשונה ומסקנות בית הדין, לגבי טענה ראשונה בית הדין קובע נחרצות כי הרב טל לא ניהל עמה שום רומן 'ולא נגע בה אפילו באצבע קטנה' אלא טעה ברוח הקדש שסבר שמצוה עליו להיות עמה בקשר כמו אב ובתו רב ותלמידו. לגבי טענות ב' וג' בית הדין קובע נחרצות שחור על גבי לבן שטענותיו של שמואל אליהו בשקר יסודן ואין בהם שמץ של אמת, והוא שפך את דמו של הרב טל לחינם אז מי התגלה כחסר דעת וממי יש ליטול את הזכות להנהיג את הציבור? מהרב שמואל טל? או מהרב שמואל אליהו? התשובה ברורה כשמש
כל התמיהה שלך עומדת רק אם אכן היה לא תחמוד
יהודה לרנר | 17-01-2020 12:16
אולם, אם לא היה לא תחמוד אז שני דברים יש לי לומר לך: א. עברת עכשיו על איסור הוצאת שם רע וביזוי תח. ב. כל התמיהה שלך על בית הדין מתנפצת לרסיסים. אז מה נשאר לעשות עכשיו- תציג הוכחות לטענה שלך על לא תחמוד או שתמצא מקום לקבור את עצמך מרוב בושה על שפיכות דמים שעשית כאן עכשיו!
מתוך דבריך ניכר שאתה כופר
מנחם קורן | 17-01-2020 12:15
אתה מטיל דופי בדיינים וזו עזות פנים שחייבים עליה נידוי, חבל שאיני יודע את שמך, הייתי נזהר שלא לצרף אותך למנין
29
קוראים לזה תמימות-אני מאמינה רק לרב אליהו
מיכל | 17-01-2020 11:46
שה' יפקח את עינכם
כרגע אני מזהה כת מאוד בעייתית
יהודי | 18-01-2020 23:48
כת של הרב אליהו. הוא יכול לשקר הוא יכול לפנות לתקשורת לפני מתן פסק הדין. הוא יכול גם לא לקבל את פסק הדין אותו הוא התחייב לקבל ובכול אופן ציבור רחב ממשיך ללכת אחריו כאילו לא קרה כלום. לזה קורים 'כת'
שמואל אליהו אדם לא ישר.
רועי | 17-01-2020 12:31
מבית זה ויושבהו תצא קללת אליהו, אמן כן יהי רצון.
עדיף לך להאמין לגדולי הדור
יוסף בן טוב | 17-01-2020 12:20
הגאונים הענקיים מרנן נבנצל וייס מזוז ערוסי הגרזן שליטא שקבעו שהרב טל צדיק חד בדורו וראוי לשמש ראש ישיבה, אבל זכותך להאמין לרמאי ולא לגדולי ישראל, אף אחד לא יכול ליטול ממך את הזכות להיות מטומטמת
30
להבדיל, יש גם קהילות רפורמיות פורחות
יהונדב | 17-01-2020 11:55
קיומה של קהילה פורחת לא מעידה על כשירותו של העומד בראשה.
באמת להבדיל
משה רביבו | 17-01-2020 15:14
בקהילות רפורמיות כולם מודעים למקומם, לא משקרים לעצמם.
בין עניין לעניין
אתה לא מבחין | 17-01-2020 12:21
קהילה רפורמית פורחת - משמעותה שהרשעות פורחת וצומחת לגבהים, קהילה של תלמידי חכמים שפורחת - משמעותה שהקדושה עולה עד שמי שמיא, קצת שכל לא הזיק לאף אחד, מעולם.
אבל גדולי הדור בהחלט זכאים להעיד על גדולתו
בועז אטינגר | 17-01-2020 12:18
גדולי הדור מרנן מאזוז וייס נבנצל הגרזן ערוסי שליטא העידו שהרב טל איש גדול וראוי לעמוד בראשות הישיבה. איני מזלזל חלילה ברבני הציונות הדתית אדרבה אני מכבדם מאוד, אבל הם חייבים להבין שבעם ישראל תמיד היתה היררכיה ואין רבנים יכולים לצאת נגד גדולי הדור, זה מקעקע את אחד מיסודות היהדות
31
למי שאינו מכיר את הפרשה
יצחק חורי | 17-01-2020 12:10
שמואל אליהו האשים את הרב טל בשלושה דברים א.קיים רומן עם אשה נשואה גברת ד.מ. ב.קיים קשרים לא ראויים עם 'פנויות ונשואות' ג.החזיק במחשבו תמונות עירום של נשות הקהילה בית הדין בדק את הדברים וחקר מאות עדים וכן שלח את המחשב לבדיקה מעמיקה ויסודית אצל מומחי סייבר מהשורה הראשונה ומסקנות בית הדין, לגבי טענה ראשונה בית הדין קובע נחרצות כי הרב טל לא ניהל עמה שום רומן 'ולא נגע בה אפילו באצבע קטנה' אלא טעה ברוח הקדש שסבר שמצוה עליו להיות עמה בקשר כמו אב ובתו רב ותלמידו. לגבי טענות ב' וג' בית הדין קובע נחרצות שחור על גבי לבן שטענותיו של שמואל אליהו בשקר יסודן ואין בהם שמץ של אמת, והוא שפך את דמו של הרב טל לחינם אז מי התגלה כחסר דעת וממי יש ליטול את הזכות להנהיג את הציבור? מהרב שמואל טל? או מהרב שמואל אליהו? התשובה ברורה כשמש
32
בוגר הישיבה ושימשתי בה כמדריך
משה בינר | 17-01-2020 12:12
אשריך רבי אמיתי, דברים כל כך ברורים! שמואל אליהו ערבב את רבני הציונות הדתית, והוא צריך להיענש על כך, אין כוונתי לאלימות חלילה זו לא דרכינו, אלא להיענש כדת משה וישראל וכדין השוע.
33
רבי אמיתי, דבריך מחיים את הנפש
מנחם יואל | 17-01-2020 12:14
מאז ששמואל אליהו פוצץ את הפרשה הייתי עצב ושקוע בצער, איך אנשים המתחזים ליראי ה' מעלילים עלילות כל כך זדוניות, דבריך החיו את נפשי, אשריך
שמוליק
שולה | 19-01-2020 0:40
חחחחח.. כל פעם יש לו פרשיה על רבנים שמתעסקים עם נשים נשואות.. חחח
34
מציע לך לשלוח את אישתך לטל לחיזוק רוחני
חסיד טל | 17-01-2020 12:40
אשתי חזרה מרוצה מאוד.
שירן? תרגעי.
מטופלת שלך לשעבר | 17-01-2020 15:35
מה נסגר?
35
חלק מזה נכון
ישי | 17-01-2020 12:46
נכון שצריך לשפוט כל אדם לכף זכות והוא באמת כנראה עשה תשובה והוא באמת כנראה בן אדם יירא שמיים וצדיק אבל על זה לא דיברו הרבנים. לא שמו את הרב טל בחרם או בנידוי. אלא אמרו לא ללמוד ממנו. כי בן אדם שמטעה את האנשים שהוא אחראי עליהם לא יכול להמשיך להוביל אותם. הוא חטא בייעוץ שלו לאחרים וזה כל הבעייתיות. לא הבן אדם עצמו אלא שהוא יוביל אחרים. ואם גדולי הרבנים אומרים משהו כדאי להקשיב.
אתה לא מונח כלל
יוחאי | 17-01-2020 13:05
מכתב הרבנים לא מצביע על בעיתיות במתן עיצות, אלא טוען בשקר ומרמה שהיה לרב טל רומן עם אשה נשואה, שהיא ובעלה מכחישים כל פרט מהפרטים הללו, ובית הדין כבר בדק טענה זו ומצאה שקר וכזב והוצאת שם רע, חשוב לדייק בפרטים
36
הרב טל צדיק גדול ומקבל עלבונו בענוה
סוגר עניין | 17-01-2020 12:52
גדולי הדור האמיתיים מכירים ומוקירים את גדולתו, שמואל אליהו כזבן רמאי ושקרן וגדולי הדור מכירים את נבזותו ואת ריקנותו מתורה ויראת ה'
האמת צפה
יוסף | 17-01-2020 15:52
הוא עדיין שומר על תפקידו במחיר של זוגות נשואים במשבר בגלל שהוא מכחיש
37
בוגר הישיבה - נתניה
דוד שמחוני | 17-01-2020 12:54
הרב טל צדיק יסוד עולם וגאון עצום, אין לי שום בעיה שאשתי ובנותי יתייעצו עמו בכל נושא שירצו, אם יש מישהו בעולם שאני סומך עליו - זה הרב טל
38
הציונות הדתית התקדמה והתעצמה
מנחם אפשטיין | 17-01-2020 12:56
היום כל בוגר של ישיבה ציונית יודע שגדולי הדור הם הקובעים, ועם כל הכבוד שיש לנו לרבני הציונות הדתית, אסור לכרות את הענף שעליו אנחנו יושבים, עלינו לקבל את מרותם של גדולי הדור גם אם הם חרדים!!!
39
עצוב לראות את ההתדרדרות של הציונות הדתית
רון | 17-01-2020 13:58
כתות של חסידים שוטים שהולכים בעיניים עצומות אחרי מנהיגים כריזמטיים עם אישיות בעיתית. אנשים שמחזיקים מעצמם דתיים אמיתיים וכל השאר רפורמים-גויים, אבל לעבור על לאו מפורש מעשרת הדיברות (לא תחמוד אשת רעך) התנהגות שהולמת את רבם. הטירוף של רוח הקודש שהנחתה אותו לשכנע אשה להתגרש מבעלה נראה להם הגיוני לחלוטין. כמו אהרון הכהן רק להיפך... משתלב ממש יפה עם ההליכה העיוורת אחרי ביבי כשכל מי שמנסה לשמור על החוק הופך לסמול קיצוני-קרן חדשה... עם הנצח אולי לא מפחד מדרך ארוכה, אבל הרבה בציונות הדתית אבדו את האמונה אחרי ההתנתקות ואובדן גוש קטיף כי הרי הבטיחו להם גאולה אינסטנט וכל עיקוף קטן בדרך (הארוכה) גורם לחלקים בעם להתקפי זעם כמו של ילד קטן שאיבד צעצוע ולא כמו עם נצח עם סבלנות. שבת שלום
זה לא הוגן - לא קשור לציונות הדתית
ציוני דתי | 20-01-2020 8:49
כל רבני הציונות הדתית הוקיעו אותו. הוא מזמן לא שייך לציונות הדתית.
כל מה שאמרת בקיצור זה: בלה בלה בלה
בלה בלה בלה | 19-01-2020 17:48
מיצינו כבר את השקרים שלכם. לך תחפש ציבור אחר לעניין אותו עם הקונספירציות שלך.
40
סוף סוף שומעים את הצד שלהם
ליאל | 17-01-2020 15:03
סוף סוף שומעים את הצד של תורת החיים והרב טל. קצת לא נורמאלי כל הלינץ' הזה עליהם שזה בעצמו מחשיד ןתמוה
41
ליעקב סינואני איש הסייבר הגאון
משה רביבו | 17-01-2020 15:11
אתה ככ כלום לא מבין דבר מהחיים שלך. אתה חושב שמדובר בקובץ וורד?? יש הוכחות חותכות, אתה לא תקבל אותם לעולם. הרב ליאור ואנשים גדולים השתכנעו לגמרי מהם, בדקו את זה היטב היטב, חלקם עם אנשי מקצוע, גם הרב ליאור לא יסביר לך את מה שראה וזה הסיבה שבהקלטה הדבילית שלכם הוא נשמע כל כך בטוח בעצמו בלי שיש לו הסבר שהוא יכול להסביר. את הרב אליהו שרפתם, עכשיו כבר קשה לכם, זה הרב ליאור, אתם לא מצליחים לשכנע אותו. וכבר פוליטית לא תוכלו לומר שגם הוא ערב רב כמו הרב אליהו, הכל סוגר עליכם, כל הרבנים, אנחנו נגיע לכולם עם החומרים, והם יחליטו מי צודק, תמשיכו להאמין שמדובר בזיופים, החומר האמיתי חד משמעי. ולבית דין שלכם לא נמסור את זה, בית דין שהרב טל הקים בעצמו כדי להצליח להערים עליו. וכאשר לבית דין עצמו היה מגמה ברורה להשתדל לזכות ולא לפרסם גלויות.
לרב משה היקר
יעקב סינואני | 18-01-2020 20:42
תדע לך שאני לא דן אותך ולא מזלזל בך לרגע. מאחל לך הצלחה רבה ובאמת רוצה שלום. אני חושב שהראיות שבידכם הם בהכרח כאלה שטעונים פרשנות. וכשלא מבררין אותן עם בעל השמועה זה יוצא בהכרח הבנה לא נכונה.
ושוב ההפחדות הרגילות
יהודה לרנר | 17-01-2020 15:46
אתה טוחן מים. כל מה ששמעתי או ראיתי ממך בחודש האחרון חוזר על עצמו. אותו תוכן, אותה בריונות, אותן הפחדות ואותן טענות לראיות ואיומים. כשיש ראיות הדברים קורים אחרת... בוא רק נגיד שבדרך כלל מי שיש לו ראיות לא צורח את זה בכל הזדמנות אלא עושה עם זה משהו לגלי כדי לקדם את המטרה שלו. אבל אתם משקרים לרבנים, מאיימים על אנשים, מפחידים אנשים, גונבים, מפרסמים שקרים בתקשורת ושופכים דם של חפים מפשע... זו התנהלות של מאפיונרים/ טרוריסטים! אז בינתיים כל תגובה שלך רק מרגיעה אותי יותר. כי ככל שאתה נזקק ליותר מאמץ כדי להפחיד אותי כך אני מבין שאני בכיוון הנכון ושאתה לבינתיים נכשל בכל מה שאתה עושה... רשע!
ניכרת יראת השמיים
בעל תשובה | 17-01-2020 15:27
הציונות הדתית מתפוררת טיפת יראת שמיים לא נשאר לכם..בושה.
42
חוזר בי
משה רביבו | 17-01-2020 15:15
לאחר קריאת מכתב הרבנים אני חוזר בי ואני מסכים עם כל מילה של אמיתי. יישר כח ושבת שלום
אז אחד החברים שלך.
משה רביבו | 18-01-2020 23:47
מתנצל, גם לי אין משהו אישית נגדך.
זה לא אני..
יעקב סינואני | 18-01-2020 20:43
שוב, אני לא מזלזל בך. מתפלל לבורא עולם שיאיר עיניך באמת.
יעקב סינוואני איש הסייבר מכה שנית? חחח
משה רביבו האמיתי. | 17-01-2020 16:10
תחזור לפינה שלך, ותפסיק לצבור נקודות לטובתך, אין העלאת מלגות בזמן הקרוב ואין משרה פנויה.
43
יישר כח!!
דוד הירשמן | 17-01-2020 15:23
אח שלכם מנהריה שכל כך כואב את מה שעושים לכם!!!
44
מדהים לראות את זה...
יצחק כהן | 17-01-2020 15:25
גם המאמר וגם המגיבים מטעם תורת החיים עושים זאת בענייניות, על פי גדרי ההלכה, בנועם ובשכל טוב. לעומתם, מגיבים שתוקפים את תורת החיים עושים זאת אחרת... (זה לא מוחלט, אבל מי שישים לב, זה בדרך כלל כך. עצוב....)
45
אין עליכם!!
אפרים חדד | 17-01-2020 15:26
אני בוגר הישיבה לצעירים, ואת מה שאני קיבלתי שם בשנותיי הכי יפות, אף אחד לא יכול לקחת ממני. תהיו חזקים! עם ישראל צריך אותכם
46
תודה רבה!!
רחלי לוי | 17-01-2020 15:26
אני כל כך קרועה כבר כמה חודשים. תודה על תגובה עניינית.
47
תמשיך להיות תלמיד שלו. יש לו
דוד | 17-01-2020 15:34
הרבה דברים מהנים ללמד אותך.
48
מי שיש לו עיניים לראות ושכל להבין
בן תורה | 17-01-2020 15:50
יודע שמדובר כאן באחת העלילות הכי קשות שהיו בשבעים ושתים שנות המדינה, מקצת הרבנים המזרחיסטים הושפעו מעלילותיו של שמואל אליהו על אחד מגדולי ראשי הישבות שבדור, צדיק וגאון שהעמיד אלפי תלמידי חכמים, שעשרות מהם גדולים על שמואל אליהו עשרת מונים. וכמו שאמר לי אחד מגדולי תלמידי החכמים שבדור 'ביד בנימין יש עשרות תלמידים של הרב טל שקוטנם עבה ממותני שמואל אליהו'.
שנות המדינה.
משה רביבו | 18-01-2020 22:06
יפה שאתה יודע כמה שנים המדינה קיימת, מותר לכתוב המדינה אצלכם?
התגובה הזאת פה מתנשאת
גישה של פירוד בקהילה | 18-01-2020 21:13
התנשאות
49
עושה שכל טוב
כתבה נפלאה | 17-01-2020 15:51
אשריך הרב טל ואשרי תלמידיך
50
מרכז הרב ירושלים
יוסף טוביה | 17-01-2020 15:59
תלמידי הישיבות הציוניות כבר מזמן עם גדולי הדור החרדים, רבני המזרחי לא שמו לב אבל רובנו כבר לא אתם, רוב בוגרי הישיבות מעריכים את גדולי התורה החרדיים מתייעצים אתם ולומדים בספריהם, ולא קשורים כלל לרבני הציונות הדתית, לטוב ולרע, אלו העובדות. הבעיה שרבני הציונות הדתית לא שמו לב שהעגלה שהיתה רתומה אליהם מזמן השתחררה והיא כבר לא נוסעת בעקבותיהם, לכן הם ממשיכים להוציא מכתבים כאילו עדיין העגלה רתומה ונוסעת אחריהם, ולא היא, העגלה עליה יושבים בוגרי הישיבות הציוניות מזמן השתחררה וכבר אינה נוסעת אחריהם, ומכתביהם לא עושים רושם על שום אדם אינני מביע כאן עמדה במחלוקת שבין ר' שמואל אליהו לר' שמואל טל, בעיני שניהם רבנים נחמדים, ותו לא
רבנים דתיים לאומים
מיכאל | 22-01-2020 9:36
לא מתלהב מרובם, אבל חסיד החרדים, לך תתעסק עם רבני סאטמר, עזוב אותנו לנפשנו
51
ליהודה לרנר
משה רביבו | 17-01-2020 16:08
אני לא חייב לך את הראיות שלי, אל תדאג, מי שצריך לקבל אותם מקבל אותם וייקבל אותם. אנחנו לא צריכים אותך בצד שלנו, תשאר שם, זה בסדר. רק כשהוצאנו מעט מהראיות, הרב שלכם התלונן במשטרה כמו תינוק, השתולל, והכין את ההסברים שלו, עם כל הפלפולים. עדיף שהאנשים החשובים ייראו את הדברים והם יחליטו אם זה שכנע אותם ואם הם מרגישים צורך לזמן את הרב טל לבירור כנגד.
בשולי הדברים הערה אחת בבקשה,
יהודה לרנר | 19-01-2020 11:31
מעניין מאד שעד כה אף אחד לא מצא לנכון לזמן את הרב טל לבירור כנגד... אולי מתוך חשש רציני שיש לו תשובות טובות והוכחות שהממצאים שהראיתם להם (לרבני המגזר) שקריים... זה גם מעיד משהו על מידת הרצינות של טיפול הרבנים בעניין. להוציא פשקוויל על אדם מבלי לשמוע את הגרסה שלו? מבלי לתת לו הזדמנות להתגונן? האם כך דרכה של תורה?? אפילו גויים אכזריים לא שופטים אדם ככה!
גם טווס לא חייב להתגאות בזנב שלו...
יהודה לרנר | 19-01-2020 0:01
אבל הוא עושה את זה כמו גדול בזמן הנכון... אם היו לך ראיות רציניות, שלא צריך לגנוב כלום מאף אחד ולהסתבך עם החוק כדי להציג אותן, היית מציג אותן כמו טווס שחצן! זו עובדה! אני בקשר צמוד עם שכנך, רבי ומורי הרב טל שליטא בשנה האחרונה, ועוד לא שמעתי ממנו פלפול אחד!!! אז לך תחלק את הזבל שלך במקום אחר, אני לא קונה.
למשה רביבו
תמר | 18-01-2020 21:50
משה רביבו היקר, אם אתה ככ בטוח בצדקת דבריך, מדוע אתה מסתתר מאחורי שם בדוי??? בא תהיה גבר ותציג את עצמך בשמך האמיתי. למה להסתתר? הרי לפי דבריך אתה וכל אלו שבצד שלך צודקים ויש לכם ראיות ברורות?? אם אכן לפי דבריך יש הוכחות ככ חותכות- מדוע אף אישה עדיין לא הגיעה להתלונן על הרב טל?? איפה כל הנשים שהרב טל יצר איתן קשרים, לכאורה אם זו טענה אמיתית מזמן היו אמורות לעמוד בתור אותן נשים ולהעיד נגדו- איפה הן?? וב. הבנו שעפי דעתך הרב טל עשה מעשים חמורים- אוקיי, אתה מוזמן ללכת לחפש לך רב אחר, מה ככ מטריד אותך שאנשים אחרים ממשיכים ללכת אחריו?? למה אתה לא חושב על כל המשפחות שאתה פוגע בהם בדרך להשיג את המטרה שלך למוטט את המוסדות?? בכל האנשים שאתה פוגע בפרנסה שלהם בדרך?? הדרכים שאתה נוקט בהם והצורה הארסית שבה אתה מדבר רק מעידים על אישיותך הניבזית ותו לא. לך לדרכך ועזוב אותנו במנוחה.
52
תודה על הצגת הדברים הבהירה
תהילה | 18-01-2020 19:35
יישר כח גדול, מעניין
53
סוף סוף תלמיד חכם כותב דברים ברורים
דוד עזריאל | 18-01-2020 20:20
תמיד ידעתי שהרב טל צדיק, אשריך ר' אמיתי
54
אם יש פה מישהו מאנשי תורת החיים אשמח לתשובות
רועי | 18-01-2020 20:22
ענייניות לכמה שאלות. א. בית הדין אמר שלרב טל יש רוח של הבל ורעות רוח, אז איך אפשר ללמוד אצל אדם כזה? ב. הרי גם לשיטתכם, לא משנה מה, הרב טל קיים קשר בעייתי עם אשה נשואה. איך אפשר ללמוד אצלו? ג. אין מצב בעולם שרבנים חשובים ככ כמו הרב ליאור והרב דרוקמן חתמו רק על סמך בירור עם צד אחד. פשוט אין מצב שהם לא דיברו גם עם הרב טל ועם בית הדין. אז אם הם אומרים, למה שלא אאמין להם? ד. האם זה לא נכון שהרב טל שכנע את האשה להתגרש? אני מרגיש שכל הטוקבקטים שלכם לא באמת מתמודדים את הטענות, ומרגיש שהצדק לא אתכם. אז בבקשה אם יש לכם תגובות ענייניות אנא ענו.
לירון
יהודה לרנר | 19-01-2020 11:13
א. אינני מתלהם, רק מוחה על ביזוי תח שמשה רביבו עושה. ב. המשל שלך חוטא לאמת. אמשול לך משל- מישהו רוצה להוריד את רבו מגדולתו, גונב לו את המחשב כדי למצוא שם את קלונו, אך לא מוצא שום דבר בעייתי, גם לא קרוב לכך. אז הוא מעתיק את כל תוכן המחשב, בתוכו כל קבצי חשבון הנפש שרבו עושה יום יום עשרות שנים. אחר כך במשך חודשים ארוכים דולה משם פירורים דפירורים שברירי מידע שרק אם יוציאו אותם מהקשרם בצורה בוטה, ייתכן וזה יראה בעייתי. וכך הוא תופר לרבו תיקים ומעליל עליו עלילות דם. ירון, תחשוב שאתה הולך יום אחד ברחוב ורואה פרסומת לא צנועה, לדאבונך אתה אפילו נהנה מזה לשבריר שניה. בערב אתה יושב בבית ועושה חשבון נפש, בכתב, ומלקה את עצמך, אוי לי שחטאתי בה, שנהנתי ממנה, וכן על זה הדרך במטרה לשוב בתשובה ולשפר דרכיך. במקום לקבל צלש על היותך בעל תשובה ועובד ה', מישהו גונב ממך את מה שכתבת ומספר לדיינים ורבני המגזר שאתה סוטה מין! בקיצור, לא מציע לך להסתכסך עם אנשים רעים כמו משה רביבו וחבר מרעיו. ג. לגבי טענתך שהדברים מסתדרים- לגבי בית הדין ומחיקת המחשב, אין לך באמת דרך לדעת מה היה בלי לברר עם הדיינים עצמם, אפשר להתווכח על סגנון הפעילות שלהם, אולם אין עוררין שמדובר באנשים צדיקים ומאד רציניים. לך אליהם ושאל אותם איך הם כל כך בטוחים שלא מחקו להם את המחשב לפני שהם קיבלו אותו (טענה שנטענה לראשונה כאשר המחשב כבר היה בידי הדיינים... ולאחר שהטוענים נגד הרב טל כבר התגלו כשקרנים בבית הדין, אבל אל תסמוך עלי, שאל את הדיינים עצמם).
יהודה לרנר, אני לא מבין אותך
ירון | 19-01-2020 1:03
אני קורא את ההתלהמות שלך ושל רביבו ואתה רק עסוק בלהצדיק ולהצטדק. תגיד מה היה קורה אם חלילה פרצת למחשב של אשתך בלי הסכמתה, או של הוריך ורואה שם דברים מחרידים שדורשים התייחסות? מה היית עושה? היית שותק רק כי עשית מעשה שלא ייעשה?! אתה מדבר על הגנבה (אם הייתה בכלל) ומתעלם מהתוכן. אני לא אומר שרביבו הזה צודק, אולי הוא מתחזה, אבל לאט לאט הדברים שלו יותר מסתדרים, הרב ליאור, בית הדין, מחיקת המחשב, יותר הגיוני שהרב טל נלחם על מנת להציל את עצמו מביזיון (מובן) מאשר שהרב אליהו מוליך פה איזה מהלך קונספירטיבי, לך תדע אולי הוא צודק? בתור אברך שגדל במגזר החרדי (בה היום כבר לא) אני מכיר אישית סיפורים של בתי דין שסגרו חשבון עם הרב בפנים כדי לא לייצר חילול ה', זה גישה מוכרת, אני לא אתפלא בכלל.
רועי היקר, יישר כח על בירור כנה.
יהודה לרנר | 18-01-2020 23:58
כשמשה רביבו, טוען שיש סיבות חוקיות לכך שאי אפשר לחשוף את כל ה'ראיות' נגד הרב טל, הוא בעצם מתכוון לכך שהוא ו/או חבריו הפרחחים עברו עבירה פלילית כשגנבו מהרב טל את כל התוכן של המחשב. אגב, את מה שהם באמת חיפשו שם- לא מצאו... בכל אופן, כשאתה מתגנב וגונב רכוש של מישהו, זה קצת בעיה לנופף עם זה בפרהסיא כי אז אתה בעצם סוג של מודה בעבירה הפלילית שעשית. כשמשה רביבו בא בטענות שהרב טל הלך למשטרה כמו 'בכיין' הוא בעצם בא לומר לך שמשום מה כשהרב טל מתלונן על מעשים פליליים שאויביו עושים, איכשהו התיק נסגר 'מחוסר עניין לציבור' תוך כ 24 שעות!!! (כמתנחל אני מכיר שלוקח כמה שנים לסגור תיק...) אז אני רק אומר שמשהו כאן מסריח... ומשה רביבו מנסה לעשות קצת מטהר אויר כדי שלא נשים לב למה שבאמת מתרחש.
משה, אתה מתעלם מהעובדות, ולצערי משקר
אלחנן | 18-01-2020 23:28
אמנם בית הדין סיים את עבודתו ולא מוכן לעסוק בעניין, אבל בפירוש הם אמרו שהראיות בדבר הפרשייה החדשה היו לנגד עינהם!! אז למה אתה משקר ואומר שהם לא ראו את הדברים? איך אתה מעיז להטיל דופי בדייני בית הדין ולומר שהם לא אמינים? אתה באמת מצפה שנאמין לאדם שאומר דברים כאלו?????? אתה טוען פה שבית הדין משקר, אז למה שנאמין לך ולא לבית הדין? נו באמת
לאלחנן ורועי
משה רביבו | 18-01-2020 23:08
הסיבה היא מאוד פשוטה. 1. חלק מהעדויות הם שהרב טל שיטה בבית הדין, אז אין טעם סתם להאשים את בית הדין. בית הדין לא מוכן לקבל את פנייתנו בדבר ממצאים חדשים ופגמים, קיבלנו דלת סגורה (הדיון נגמר מבחינתם סופית). אז אין לרב ליאור מה לדבר איתם. 2. ההוכחות חותכות, וחד משמעיות, הרב ליאור לא מחפש לעשות בירור עם הרב טל, הוא רוצה להזהיר את הציבור שמקשיב לו להזהר מפניו, הוא מבין שבית הדין הוטעה, לצערנו. 3. הרב ליאור לא יכול לדבר עם הרב וייס או עם בית הדין, הואיל ובית הדין לא היה נאמן לשמור חלק מהראיות שהועברו אליו. על אחת כמה וכמה שלא יעבירו אליהם חומרים בעייתיים. 4. אנחנו מוכנים לבית דין חדש, אמיתי, ולא מטעם. הרב טל לא יסכים, נוח לו להשאר עם הקומבינה שהצליח בה. 5. אני מאוד רוצה לכתוב לכם עוד כמה דברים שקשורים לעיוות הדין, שקרים ותרגילים מלוכלכלים. אבל אנחנו לא רוצים לתת לרב שלכם חומר להתכונן אליו, זה הגישה, צר לי. לא מנסים להפחיד (לרנר). רק לענות על השאלות הנכונות לגביי דברי הרב ליאור וכו'...
למשה רביבו
רועי | 18-01-2020 22:21
משה, אני לא מבין, הרי אומרים פה מפורשות שהרבנים מודים שהם לא ביררו, אז למה שאאמין להם? אני מבין שאתה אומר שהחומרים חסויים וכו', אבל איך הם לא ביררו עם הרב טל והאשה והדיינים? אני באמת שואל בכנות.
למשה רביבו
אלחנן | 18-01-2020 22:19
משה רביבו, איך יתכן שהרב ליאור והרב דרוקמן מודים שהם לא ביררו, נניח שהדברים חמורים, אז למה לא לברר עם הרב טל והדיינים?? בנוסף בית הדין אמר מפורשות שהם בדקו את הטענות הנוכחיות, ולא היו דברים מעולם. אז למה שנאמין לך?
לרועי היקר
משה רביבו | 18-01-2020 21:58
הרב ליאור והרב דרוקמן קיבלו ראיות ועדויות שמסיבות חוקיות וצנעת הפרט לא ניתן לפרסמם. החסידים בטוחים שזה סתם ומחפשים אותו, אבל כפי שכתבת נכון, הרבנים לא סתם יפסלו אדם ובטח לא מי שהיה מוחזק כתלמיד חכם. אם הרב דרוקמן, הרב ליאור, הרב אליהו, הרב שפירא (שחפר ובדק חבל על הזמן) והרב לבנון אמרו כך, כנראה שלא הטעו אותם כל בר דעת מבין את זה. חוץ מכמה חוזרים בתשובה הזויים (תופעה בתורת החיים) שחושבים שהם מבינים ברבנים, מתחילים להסביר שאלו בני עקיבא, ואלה המזרחי ורק הרב שלהם כליל השלמות וכו'... בושה.
לרועי היקר כפי שכתבתי, אני בעצמי שמעתי
אלחנן | 18-01-2020 21:19
אותם אומרים שהם לא ביררו, אכן אין מילים
תשובה לתלמיד
יוסף | 18-01-2020 21:12
הרב אליהו ועוד חיכו ארבע שנים אז זה לא שהוא חטא אתמול בלילה ושמא עשה תשובה. הוא המשיך וממשיך להכחיש. הודה רק כשהכל כבר התפרסם עד כדי הוכחות מוצקות
אתה רציני שהרב ליאור והרב דרוקמן לא ביררו?
רועי | 18-01-2020 21:09
אתה בעצמך שמעת? לא יכול להיות
לרועי
יעקב ליפמן | 18-01-2020 21:05
אתה צודק, כואב מאוד שרבני המגזר לא זימנו את הרב טל לשמוע מה בפיו, אפילו בצפון קוריאה נותנים לנידון את הזכות להשמיע את דבריו 'למוסקבה היינו לצפון קוראה דמינו'
גם אני מחכה לתשובה
אני | 18-01-2020 21:00
מעניין אם תגיע אחת רצינית!
אחי היקר, תשובה עניינית לשאלה עניינית
אלחנן | 18-01-2020 20:57
א. אני בעצמי דברתי עם ר' אשר וייס שאמר שכל מה שכתבו רוח של הבל ורעות רוח, זה ספציפית לגבי הרוח שהטעתה אותו לגבי הקשר עם אותה אשה, אבל לא לגבי כל רוח הקודש של הרב טל. אפשר לזלזל ברוהק אבל אם אתה מאמין בזה, תדע שיש הרבה מקורות לזה שגם אדם שזוכה לרוהק עובר בדרך נסיונות, ומגיעות רוחות שמנסות להטעות אותו, ולכן גם אם השתרבבה שם רוח של הבל ורעות רוח, זה לא אומר כלום. מה גם שהרב טל בכלל הפסיק להתעסק עם זה, אז זה לא משנה. ב. לגבי הקשר עם אותה אשה, אכן היה שם משהו שהוא לא 100%. אבל א. בפירוש אמרו שלא מדובר על משהו אסור הלכתית, אלא על תכתובות וכו' כמו שכתב כותב המאמר. וחוץ מזה הרי אמרו חזל שאם ראית תלמיד חכם שחטא בלילה אל תהרהר אחריו ביום שוודאי עשה תשובה. ולכן גם אם היה מדובר על משהו חמור (שלא על זה בכלל אנחנו מדברים), אז אין מה להרהר אחריו שודאי עשה תשובה, ועוד שהוא פרסם חטאתו ועשה תשובה ברבים. אפילו אם היה חוטא בחטא של ממש חמור, תמיד יש תשובה, ולמה שלא נקבל את תשובתו? היו הרבה גדולי ישראל שחטאו וחזרו בתשובה. ג. לגבי מה שאמרת שהרבנים בטוח ביררו. לצערי הרב והגדול הרבנים הנל לא ביררו עם שני הצדדים, בעצמי שמעתי הקלטות גם של הרב ליאור, וגם של הרב דרוקמן שמודים שלא דברו עם הרב טל או עם בית הדין. הגדיל לעשות הרב ליאור שאמר שהוא פשוט מאמין למתנגדי הרב טל וזהו. לצערי אכן זה כואב מאוד. אתה מוזמן בעצמך לדבר עם איתם הם לא מתביישים בדברים. ד. בית הדין בפירוש לא קיבל את הטענה שהרב טל שכנעה את האשה להתגרש, ושלל את זה מכל וכל. אשריך על בירור הדברים בדרך אמיתית, מוזמן לשאול עוד שאלות אם תרצה.
55
רבני המגזר אבדו את הציבור
דוד סרדל | 18-01-2020 21:06
הציבור החרדלי שומע רק לרבנים טאו שפירא (מרכז) נבנצל הגרזן וגדולי התורה החרדיים, אז למי רבני המגזר הוציאו את המכתב? מי בא לשאול את דעתם? מי רואה בהם את רבותיו?
רק למי שנוח לכם.
משה רביבו | 18-01-2020 22:00
אם מחר הרב הגרזן יצא נגד הרב טל הוא יצא מהרשימה שלכם. רבים מכם יצאו בסוף מהכת, אבל יהיה קשה להוציא את הכת ממכם.
56
תודה רבה. מים חיים..והלואי וכבר תצא האמת לאור
כל כך כנה ואמיתי. | 18-01-2020 21:36
כ
57
הרב נבנצל הרב הגרזן והרב מזוז
משה רביבו | 18-01-2020 22:13
הטענות של החסידים שכבר אמרו גדולי הדור הנל שהרב טל צדיק מזכירים לי בדיחה. המנהל בא לכיתה וקרא ליוסי ואמר לו למה שברת את החלון? יש לי 10 עדים שראו שאתה שברת את החלון ואז יוסי עונה לו זה לא אני, ולי יש לי 50 עדים שלא ראו ששברתי את החלון. חסידים הלכו לרבנים האלה ושאלו אותם על הרב טל, באופן כללי, נו ברור. כולנו החזקנו ממנו עד היום, למה שיאמרו אחרת? מה לעשות שיש תמונות תועבה ומה לעשות שיש אימות לכך, מה לעשות שהיו הודעות וקשר רומנטי ללא ספק עם ד.מ, מה לעשות שהיה קשר פסול על גבול הרומנטי עם י.א (פחות מד.מ יש לומר) מבאס, כואב, לקח לנו זמן, לבכות, להשבר מזה, לא להאמין, כואב לראות את המורכבות הלא פשוטה של האיש, היינו מאוהבים ברב טל בדיוק כמוכם. אבל זוהי האמת ולכן זה לא ייגמר, 2000 עדים לא יפריכו את מה שראו העיניים. כואב.
ל'משה רביבו הכהן'
צבי כהן | 19-01-2020 7:08
בהלכה אין מושג כזה 'יש לי ראיות אבל אני מנוע מלהציגם לנתבע' זה קיים רק באירן ובצפון קוראה, לא הלכתי ולא מוסרי, ומוכיח שהדברים שקר וכזב
לשואל הרציני
משה רביבו | 19-01-2020 0:54
זה היה בטווח של כמה שנים, הפסיק בתקופה שהרב טל עבר לבר יוחאי.
משה 'רביבו' - אתה דמגוג בשקל
יהודה לרנר | 19-01-2020 0:08
אם כבר הזכרת את שמות גדולי ישראל הנל, מדוע לא ענית לגופו של עניין למה הם אומרים שהרב טל צדיק? אולי כי אין לך תשובה טובה, אז הדרך הכי טובה, מבחינתך, לשרוד את הדיון היא להסיט אותו אל השאלה מה יקרה אם אחד מהם ישנה את דעתו... מציע לך ללמוד טיפה איך לדבר ואיך לכתוב קולח... אולי אחרי תקופה של אימון תצליח לעבוד על מישהו...
משה, זה נכון שזה מלפני 13 שנה?
רועי | 18-01-2020 23:40
או שלא
לרועי - לא. הם מדברים על דברים מלפני 13 שנה
מאיר | 18-01-2020 23:03
הם העלו את הטענות האלו כבר לפני בית הדין, והוא הכריע שאין בזה כלום. עכשיו הם מנסים להשתלט על האולפנא, וגם הרב שמואל אליהו בלחץ מזה שאוטוטו יצא איזה סיפור עסיסי עליו, אז הם ממחזרים חומרים.
אתה יודע מה הבעיה שלך?
יעקב סינואני | 18-01-2020 22:35
שגם אם הרב טל ידבר איתך ויסביר לך הכל בטוב טעם לא תקבל ממנו אלא תאמר שהוא מהפך הכל.. פשוט איבדת אמון, אז לא משנה מה יגידו לך. בדיוק כמו אדם כופר בתורה משום שאיבד אמון ביהדות. זה פשוט מנגנון אחד. ה' יחזיר לך אמון בטוב של הרב שלך. שתזכה להרגיש את האנושיות שלו, את החתירה שלו לאמת. אם הייתי כבר במקומך הייתי עובר על כלל היומנים לראות כמה השקיע כל יום בעבודת המידות ויראת השם.
משה, לגבי המקרה החדש
רועי | 18-01-2020 22:32
לגבי המקרה החדש שהרבנים טוענים שהיה, זה משהו שהיה לאחרונה?
58
הרב טל צדיק!!!!
אזרחית | 18-01-2020 22:45
תיזהרו מאד מפגיעה בתלמיד חכם
59
כבר פגשנו את ההזיות שלך בכתבה במקור ראשון.
למוישל'ה כהן (רביבו) | 18-01-2020 23:01
כל מי קצת מכיר את תורת החיים מבפנים וקרא את דבריך ההזויים בכתבה במקור ראשון (הרב יאיר) כבר קלט כמה אתה אדם הזוי ומדומיין, כמה התיאורים שלך רחוקים כמרחק מזרח ומערב מן האמת העובדתית. זו היתה כתבה כל כך הזויה, שאף אתר לא עשה לה פולואפ. אפילו מתנגדים כמו אבישי גרינצייג תקפו את הכתבה הזאת, כמה שהיה היתה מלאה בשקרים, ומעל כולם השקרים המדומיינים שלך. אז אנא, חדל. אתה לא משכנע כאן אף אחד.
60
למשה רביבו
איציק | 18-01-2020 23:30
נגיד שאתה צודק והסיפור החדש הוא אמיתי, למה אתה לא הולך עם הכלל שתח גם אם חטא וודאי עשה תשובה? מה אתה לא חוטא? אז נגיד שחטע, עשה תשובה. מה דוד המלך לא חטא? מה לא היו גדולי עולם שנפלו? אז מה? גם אם נפל, חזר בתשובה. מאיפה היצר לפרסם חטאים של תלמידי חכמים? תתעסק בשלך
אין בעייה
משה רביבו | 19-01-2020 1:06
שלא ישקר לאשתו, לא לבית הדין, לא יהפוך את הרב אליהו לערב רב, שלא יטען שגנבו לו מחשב שהביא בהסכמה, שלא ישלח את תלמידיו להגיש תלונות על משפחות מתנגדיו. ככה לא מתנהג אדם שחזר בתשובה שלב ראשון של חזרה בתשובה זה להודות, והוא לא היה מסוגל לעשות את זה, הכבוד שלו הפיל ויפיל אותו.
61
מה עושים כשיוצאים מכת?
שלומי מ. | 18-01-2020 23:41
אני יודע שכשניצלים מכת ההוראה הראשונה היא לתפוס ממנה כמה שיותר מרחק. אז בבקשה תיישמו את זה. עיזבו אותנו במנוחה. לכו לבנות חיים אחרים וחדשים. ברכה והצלחה. צאו לנו מהוריד ועזבו את הרב שלנו בשקט. תפסיקו להתבכיין לרב ליאור שאתם מוחרמים ומנודים. את ילדכם הוצאת מהמוסדות מרצונכם הטוב. ואת אלה שהשארתם לקחת על עצמכם את הסיכון (אני לא הייתי שם את ילדי עם ילדי כת) בהצלחה בעזרא ובאור חדש. 4 משפחות פעילות שעושות בלגאן רעש ורוח באטרף הרס וצימאון לעוד ועוד השפלות? למה?? ניצלתם מהכת, נפקחו לכם העיניים, אשריכם בעולם הזה, ה' הטוב הרי הציל אתכם, יש לכם רק לשמוח ולרחם על אלה שעדיין בפנים. מה מקור הזעם הטינה ויצר ההרס? אולי מי שפיתח תלות חולנית, רץ לספר לרב כל חלום שחלם, ונהנה מליווי צמוד (מידי) של הרב יוצא עכשיו כמו בומרנג? משבר גיל הנעורים? משבר גיל ה40? מוטב להתנגד עם דרך ארץ ובנועם, ובעיקר בשקט. תכבדו את עצמכם. מי שאיבד את חלקו בעולם הבא, לפחות שיהנה ממה שנשאר לו כאן...
62
אם אתה קורה את החלטת הבית דין ולא מבין למה?
תלמיד לשעבר | 18-01-2020 23:42
למה הוא לא דומה למלאך ה צבאות. אז הקושיא עליך
אם יש קושיא אז היא גם על הדיינים עצמם
יהודה לרנר | 19-01-2020 0:31
בניגוד למתנגדים האכזריים, אנחנו עשינו בירור רציני ומקיף, אנחנו הלכנו עם כל השאלות והקושיות שלנו על פסק הדין אל הדיינים עצמם ודרשנו הבהרות וקיבלנו! מעבר לכך, הדיינים עצמם אמרו לנו מפורשות שהרב טל צדיק 'חד בדרא' ועוד ביטויים שבהחלט כן גורמים לי לחשוב שהוא נראה כמלאך ה' צבקות במובן של האם לבקש תורה מפיהו או לא... אז אני מציע לך, לפני שאתה מכריע שאינו דומה למלאך ה' צבקות- תבדוק עם הדיינים עצמם, אותם אלו שכתבו את המסמך שממנו אתה מסיק אחרת מהם.
63
אגב, עוד קצת מהצביעות של משה רביבו:
מאיר | 18-01-2020 23:51
הוא הולך לכל הרבנים, ומשכנע אותם להוציא מכתב, כמה זה נורא ללמוד בתורת החיים, וכמה חשוב לא ללמוד באף אחד מהמוסדות שלהם. וכל זה בזמן שהבת שלו ממשיכה ללמוד באולפנת טהר כרגיל. אז כנראה זה לא נורא כל כך....
64
הפעם זה לא הלך לו
יואל בן מלך | 19-01-2020 6:45
שמואל אליהו ניסה לשכנע מאות רבנים שהרב טל 'חוטא ומחטיא' רוב הרבנים לא האמינו לו, וגדולי הדור אף יצאו במכתב תמיכה ענק ברב טל הצדיק והגאון, צריך לומר את האמת ללא בושה, הרבנים דרוקמן ליאור אריאל שפירא (רמת גן) הם רבנים נחמדים, אבל הם רחוקים מלהיות גדולי הדור, לכן כל תלמיד וכל הורה מחוייב לשמוע לגדולי הדור ולא למה שכתבו חמישה רבנים מכובדים ככל שיהיו, שממש אינם גדולי הדור
65
למי הרבנים הנכבדים הללו כתבו את מכתבם?
יצחק סגל | 19-01-2020 6:53
הרי ציבור בוגרי הישיבות הציוניות כבר מזמן רואה עצמו חלק מציבור בני התורה החרדים, האשכנזים שביננו רואים ברבנים שפירא (מרכז הרב) טאו קנייבסקי הגרזן נבנצל דוד כהן (חברון) ורבני מיר - את רבותיהם. והספרדים רואים את הרבנים עמאר מאזוז יצחק ודוד יוסף מוצפי משה צדקה - כרבותיהם. אז למי כתבו הרבנים דרוקמן אריאל וליאור? מי הם בני התורה שקבלו אותם כרבותיהם וישמעו למכתביהם? אני לא מכיר עשרה אנשים שיגדירו רבנים חשובים אלו כרבותיהם. עובדה, שהרבנים הללו יצאו במכתב מפורש להורים, להוציא את כל הילדים מהמוסדות, אף הורה לא הוציא אפילו ילד אחד! חבל ששמואל אליהו החתים אותם על מכתב שמגחיך אותם ורק מוכיח שאין להם חיילים כלל ואין מי שמחשיב אותם כרבם להשמע להם, שמואל אליהו עשה מהם צחוק עם הוכחות!!!
אפילו משה כהן לא הוציא את בתו מטוהר
משה אליקים | 19-01-2020 7:17
תבדקו זאת, אני בדקתי באמת אני שואל את עצמי, איך יתכן שחמישה רבנים חשובים מרבני המפדל, יצאו בקריאה להוציא את כל הילדים ממוסדות הרב טל, ואף הורה לא שמע להם ואפילו ילד אחד לא יצא משם? מה זה אומר על היחס של הציבור לאותם רבנים? האם זה אומר שאין אפילו אחד שרואה בהם רבנים הראויים להכריע?
66
אני צבוע
משה רביבו | 19-01-2020 7:11
אני מתחנן לרבנים שיחתמו שחובה להוציא את הילדים ממוסדות הרב טל כי 'ממש מסוכן שם' אבל את הבת שלי איני מוציא מטוהר כי בתוכי אני יודע שהחינוך והיראת ה' שהיא תקבל מהרב טל ומהצוות שלו - אין שני לו, אל תספרו את זה לאף אחד, זה יגמור אותי
ל'משה רביבו האמיתי'
יד בנימיני | 19-01-2020 9:25
אז אתה חולק על רבותיך רבני המפדל שכתבו בפירוש להוציא את הילדים מהמוסדות, ואתה אומר אין צורך להוציא את הילדים מהמוסדות כי ממילא עוד מעט חלילה הרב טל יצא מהמוסדות, ידידי ושכני, אתה צריך להיות החלטי, אתה מציית לרבני המפדל או אינך מציית להם?
מהסיבה הפשוטה.
משה רביבו האמיתי | 19-01-2020 8:13
שצריך להוציא את הנגע מבתי הספר ולא את הילדים הטובים, הם לא צריכים להפסיד מחנכים טובים מורות טובות, וכפי שעינינו רואות יש דין ויש דיין ובה לאט לאט הרב טל יוצא מהתמונה של המוסדות הנפלאים הללו.
67
אינני מכיר את שני השמואלים הללו (אליהו וטל)
מנחם בלוך | 19-01-2020 7:20
אבל אני מאוד כועס על שמואל אליהו שהחתים רבנים זקנים על מכתב המורה להורים להוציא את הילדים ממוסדותיו של טל, הרי אליהו ידע שאף הורה לא יוציא את ילדיו ובכך יצאו הרבנים הזקנים הללו מבוזים שאין איש שומע להם, ובכך יתגלה מה כוחם בציבור, שמואל אליהו עשה להם עוול נורא, בל יכופר
שני ה'שמואלים' הללו חבריך?
ציון | 19-01-2020 9:27
למה אתה קורא להם בשמותיהם? גם אם אינם גדולי הדור הם רבנים, וחייבים לכבד כל רב גם קטן שברבני ישראל
68
הפרשה הזו גילתה את האמת המרה
יעקב לוין | 19-01-2020 8:01
שבוגרי הישיבות הציוניות כבר לא רואים ברבני המפדל את רבותיהם, רוב רובם קשורים בכל נימי נפשם לגדולי התורה החרדיים, ולכן אף הורה לא נשמע למכתב רבני המפדל ולא הוציא את ילדיו ממוסדותיו של טל, וזה צריך להדאיג
69
אתם נורמאלים
א | 19-01-2020 12:10
מה מצאתם בו? הזוי מטורף. תבדקו מה קורה במוסדות שלו. מטיף נגד כל מה שהציבור הדתי הלאומי מאמין בו. מדינה צבא ציונות. עזבו אותו הוא אידיוט. בלי קשר לסיפור הזה.
מעניין מי לימד אותך לזלזל בתלמיד חכם
אתה | 19-01-2020 17:53
כדאי לך לבדוק את הרבנים החדשים שלך, לראות מה הם מוסיפים לך. זה נראה שהם הורידו לך לאפס את הרמה המוסרית שלך. אתה מדבר על תלמיד חכם כאילו מדובר בפוליטיקאי, תזהר...
מסכים אתך שיש להוציא את הרב טל מהציונות הדתית
יעקב לוי | 19-01-2020 12:36
אבל אסור להמציא עלילות בשביל להפרע ממי שאינו מסכים עמנו
70
יש שמועות שאומרות
שלום בן דוד | 19-01-2020 12:39
שהיתה עסקה עם הרב ליאור, דרוקמן יורה לרפי פרץ לכרות ברית עם בן גביר ולהכניס את עוצמה יהודית, והרב ליאור בתמורה יצא נגד הרב טל, וכעת שבגדו ברב ליאור והוציאו את בן גביר הוא מאוד כועס על דרוקמן שהפר הבטחתו וזרק את עוצמה, כנראה יהיה המשך לסיפור, אינני בטוח שהפרטים מדוייקים אבל כך אומרות השמועות
71
האם יש קשר?
משה פרליץ | 19-01-2020 12:42
בין זה שבאותו יום חתמו הסכם להכניס את עוצמה של הרב ליאור לבית היהודי, לזה שבאותו יום הרב ליאור יצאה בקריאה מצולמת וכתובה נגד הרב טל? רק ה' יודע
72
מחוייבות להלכה המסורה מדור לדור?!
אין לי צד | 19-01-2020 15:10
בסד. אמתי היקר! גישת הפסיקה של הרב טל אינה מחוייבת לראשונים ובטח שלא לאחרונים. תפיסתו ההלכתית אינה הפסיקה המקובלת זה אלפיים שנה. הלוואי והייתם בזה קצת מיושנים. אגב, כל זמן שנשאת שם רבך לתהילה הייתי איתך, ברגע שבזת לאחרים, שם איבדת אותי. אם תח מדיינים ואפילו רבים ביניהם, אתם מה טיבכם? זה משפט קצת מיושן ששאול מן הגמרא בתנורו של עכנאי. גם אליו כדאי להיות שיך...
הקנאה
בן תורה | 20-01-2020 10:45
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
73
רבני המזרחי משחקים ב'קקי'
ישראל אבינדב | 19-01-2020 16:17
הם חושבים שמישהו מתרשם ממכתביהם ויש להם 'צאן רב', אז זהו שלא, אין אפילו עשרה אברכי כוללים (ציוניים) שרואים ברבני המפדל - רבותיהם, כל תלמידי החכמים שבמגזר רואים עצמם כפופים לגדולי הדור האשכנזים והספרדים למרות שאינם ציוניים. לרבני המפדל אין קהל שהולך אחריהם, הם סתם משחקים ב'קקי', שיתעוררו!!!
74
לא מצליח להבין
איתן כהן | 19-01-2020 16:45
אחרי כל ההסברים המתפתלים של משה כהן (המכונה משה רביבו (או הרב יאיר כהן)) - א. למה לא לברר עם הצד השני? ב. למה לא לבדוק עם בית הדין האם באמת הראיות לא היו לפניהם? ג. למה הרבנים לא אמרו לשואלים אותם: לא דברנו עם הרב טל/האשה/הבעל/הדיינים כי יש לנו ראיות ברורות שאנחנו לא יכולים לפרסם? מה בסוף קרה פה: יש תלונה על מישהו שנבגד עם מישהי. בא צד שלישי ואמר את זה לרבנים. הוא הביא ראיות עלומות (מיומניו הגזולים של הרב טל). הרבנים החליטו שזו האמת בלי לדבר לא עם הפוגע כביכול, לא עם הנפגעת, לא עם בעלה ואף לא עם אלו שישבו על התיק מאות שעות. תימה עצומה!!
75
התשובה לשאלתך.
"לשם שמיים" | 19-01-2020 16:52
הרבה מלל שהולך סחור סחור... הרב טל הודה שייעץ לאשה לעזוב את בעלה ולהצטרף אליו (ניסוח עדין). על עובדה זו נדמה לי שאין חולק. סיפקת שני הסברים. אחד, שאותו שללת, שמדובר ביצר הרע פשוט. השני, שאותו סיפקת, שעשה זאת לשם שמים. זה גובל בשבטאות (ניסוח עדין). זו סיבה יותר חזקה לא ללמוד ממנו. יצר הרע הוא משהו מוכר שאפשר לזהות בקלות. עבירות לשם שמים מאוד קשה לזהות, וגם אם אחת התגלתה, לבטח יש רבות כמותה. זו התשובה לשאלתך.
סילופים (מקווה שלא בכוונה)
איתן כהן | 19-01-2020 17:28
א. הרב טל הודה שייעץ לאשה לעזוב את בעלה ולהצטרף אליו - שטויות במיץ. הרב טל לא הודה בזה מעולם, ואף בית הדין אישר שזה לא קרה. האשה התגרשה שנתיים אחרי התקשורת שהיתה לה עם הרב טל, מסיבות אחרות לגמרי, ואחרי שקבלה הדרכה מכמה רבנים לעשות זאת (כולל הרב שמואל אליהו למיטב ידיעתי). ב. מדובר בטעות, ולאחר ששלושה דיינים חשובים ישבו מאות שעות, שמעו את כל העדים, קראו המון המון תכתובות, עברו על יומני חשבון הנפש של הרב טל - הם הבינו בדיוק מה קרה ואמרו את מה שאמרו. אם יש לך שאלות - תהיה גבר ותלך לברר עם הדיינים
76
איתן יהושע
נועם | 19-01-2020 17:40
איתן יהושע VS נועם שמואלי נועם בן ישראל
77
נטורי קרתא
נועם | 19-01-2020 18:37
נטורי קרתא מוסלמים נטורי קרתא יהודים
78
חרדים
נועם | 19-01-2020 18:37
חרדים מוסלמים חרדים יהודים
79
שמואל טל
עובד מקור ראשון בעבר | 19-01-2020 21:33
כל מי שעבד במקור ראשון ב-2006 מכיר היטב את שמואל טל - שלא שילם לעובדים והתייחס אליהם בגסות ובחזירות וביהירות!! אין תקנה לאיש שמתעלם מחובותיו ומתייחס בגסות ובחזירות לעשרות אנשים (שמאז אותו מקרה מכנים אותו ללא התואר ׳רב׳, מכיוון שהוא לא ראוי לתואר). ואם אתה הכותב אוהב אותו ואת תורתו ורוצה להתעלם ממעשיו, שיבושם לך.
80
כמה שאלות
רונית | 19-01-2020 21:46
א. קודם כל הבית דין קבע שאין לרב טל רוהק אלא רוח מרעים ושכל השיט הזה לא שייך בכלל שהוא משיח וכו' וכו' אז בוא תסביר את גופם של הדברים אל תדבר מהלב בלי שכל. ב. נכון שהרב טל לא נגע פיזית בד.מ אבל אם זה היה רב אחר איך היית מתייחס אליו!? למה פה אתה מתייחס אליו כקדוש מעונה!? זה אני פשוט לא מצליחה להבין. ויותר מזה אני מתחילה לחשוש שאולי באמת אתם שבויים בכת. ג. וגם אנא ממך תפברק לי את הסתירות בהקלטות של הרב וייס. כי זה ממש נשמע לי לפי ההלכה . לדעתי אתה מחוזק מוורטים כאלו או אחרים ואתה שוכח את כל השאלות האלו ויש עוד הרבה שאלות על כל ההתנהלות שם שאתה בעצמך מכיר כמה סיפורים נדמה לי אז תהנה מהחיים כי אתה וכל החברה שלך אכולים סרטים שהרב אליהו הוא לבוש של הסטרא אחרא וכל מיני שטויות כאלה. ועזוב בצד את הרב זאביק שאיך תפרש אותו???
הקנאה מוציאה מן העולם
יהודה דובב | 20-01-2020 10:40
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
81
מי שבאמת מחויב להלכה מקשיב לרב דב ליאור..
יהודי | 20-01-2020 8:53
לרב דרוקמן, לרב אריאל, לרב שפירא, לרב אליהו. ולא למר רביבו.
איפה צאן מרעיתכם? אין אחריכם צאן
בן תורה ציוני | 20-01-2020 10:50
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
82
מאמר מעולה שמבהיר מה זה חסיד שוטה
מיכל | 20-01-2020 8:54
זה בדיוק חסיד שוטה. לא נותן לעובדות לבלבל אותו והולך אחרי רבו בכל מחיר. מי שרוצה להבין את התופעה, שיקרא את המאמר הזה.
83
לתלמיד בהצלחה בהבנה
אהרון | 20-01-2020 9:35
בהצלחה בהבנה. עצם הכתבה מעידה על חוסר אישור פנימי שלך וצורך לקבל חיזוקים מבחוץ. אופי הקהילה התרגלה להישען על חיצוניות ולא לפתח פנימיות.
מה יש לקנא
בועז | 20-01-2020 21:53
אם היינו רוצים היינו נכנסים לקהילה הרי בקלות... אולי אתם מונעים מקנאה ושאר מידות לא מתוקנות כי אתם יונקים משורש חסר אמת
הקנאה מה היא עושה לכם
בן תורה | 20-01-2020 10:47
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
84
אני רק שאלה... הרי הרב אשר וייס בעצמו אמר!!!
ירון | 20-01-2020 10:16
הוא בעצמו אמר שבית הדין הזה מפוברק והדיינים הם חנפים ורשעים... אז איך אפשר לסמוך על בית הדין הזה?! הוא הרי הוקלט, בקולו ממש! כשהוא אומר שהרב טל הוא ידידו ורעו והדיינים שהתמנו יודעים היטב איך לפסוק ואין מצב שהם ירשיעו את הרב טל!!! אז איך חסידי תורת החיים ממשיכים עם השקר הזה? ואגב, למרות זאת - אל מול העובדות הקשות - גם בית הדין הזה נאלץ להודות במקצת ולקבוע דברים קשים על הרב טל... דברים שבגינם אסור לו להיות ראש ישיבה. וזה עוד שבית הדין הזה ניסה בכל כוחו להגן עליו... שערו בנפשכם מה היה קורה לו היו שופטים שם משפט צדק... אוי ויי זמיר...
לא ענית לי! כת זו כת...
ירון | 20-01-2020 11:20
אם הרב אשר וייס שמינה בעצמו את הדיינים, העיד בקולו שפסק הדין הוכתב להם מראש אז איזה בית דין זה בדיוק?! לא שמעתי תשובה על כך... הרב וייס אינו מכחיש את ההקלטה הזו (הוא כמובן מצטער על פרסומה...) כך שלא תוכל לטעון שזה זיוף. השקר של תורת החיים צף מעל פני המים לעין כל. עכשיו תמשיך עם הגאונים הרב נבנצאל, מאזוז בלה בלה בלה. בא אגלה לך סוד: בשבןע הבא הרב נבנצאל הולך להוציא מכתב נגד הרב טל. מה תגיד אז?! אני יודע מה תגיד: אוי, איך הפילו את הרב נבנצאל בפח! אבוי! ובמשפט שלאחר מכן כבר תפסיק לקרוא לו רב. זו בדיוק מהותה של הכת. שום דבר לא יבלבל אותה. דבר אחד טוב יצא מזה: הרב טל אולי ימשיך לעמוד בראש כת קטנה וחסרת חשיבות ביד בנימין, אבל המועצה שם, עכשיו, ציבורית, יכולה להיכנס בו בלי פחד... והכי חשוב, מנהיג ציבור בקנה מידה של גדול ישראל הוא כבר לא יהיה. גם אלו שעומדים מאחוריו בקול רפה - יודעים לשמור ממנו מרחק ולהקפיד על נראות בה הם רחוקים ממנו.
הקנאה מבלבלת
בן תורה ציוני | 20-01-2020 10:46
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
85
גם אם יהיו הוכחות מצולמות
פשוט | 20-01-2020 12:51
ותיעוד והודאה וכל מה שרק תרצו, תמיד יהיו את החסידים שתומכים ואת אלה שמתנגדים. שכל אחד ימשיך בקו שלו, באמת שלו מתוך יראת שמיים אמיתית. הרב ברלנד אומר בפה גלוי שעשה מה שעשה ועדיין החסידים שלו איתו... אני ממש מרחמת על אותם נשים וגברים שבאמת סבלו מהרב שלכם ולא משקרים או מסלפים. מה עליהם? הם לא צריכים לברר כלום. הם יודעים מה האמת כי הם חוו אותה על בשרם.
86
יישר כח!
דני אללוף | 20-01-2020 13:07
למרות כל האנשים שרודפים אתכם, תדעו שהמון אנשים יודעים שאתם קהילה מופלאה, והגל העכור הזה יעבור ואתם עוד תפרחו. חיזקו ואימצו. דני אללוף, כרמיאל
במאגר משרד הפנים
משה רביבו | 21-01-2020 11:55
לא מופיע דני או דניאל אללוף בכרמיאל. שוב חסיד מפוברק...
87
קשקוש בלבוש
Leeor | 20-01-2020 18:30
יש די תח בלי בושה וכלימה . לא צריך צידוקים ופלפולים . השכל הישר!!! טל צריך לשלם על מחדליו והתנהגותו הנבזית, כולל פגיעה אנושה ברעייתו
88
גם חסידים שוטים,גם מגבים בעילת אשת איש
אמיתי,חסיד שוטה | 21-01-2020 9:15
לבעול אישה נשואה מותר הילכתית? להיות בקשר פסול ואסור עם אשת איש מותר,לחמוד אשת איש מותר? לומר לאשת איש להתגרש מבעלה,כדי שהוא יוכל לבעול אותה כפנויה ואז יבלד המשיח? משוגעים וחסידים שוטים,הרב יעקב אריאל,הרב לבנון,הרב דב ליאור,אמרו שצריך להתרחק משמואל טל ומהמוסדות שלו.
89
לא להקשיב לרוח הקודש שאומרת לשכב עם נשואה
בקי | 21-01-2020 9:19
אסור להקשיב לרוח הקודש,שאומרת לרב לשכב עם נשים נשואות,הרב צריך סרוס,מדובר בשור מועד,מדובר על אדם עם יצר הרע ותאוות עצומות,בלי מעצורים ועם שכרון כח. מי שהולך עם תפילין כל היום ושטוף זימה, אסור לו להיות ראש כת.
90
גם יהיה וידאו שהרב שוכב עם אשת איש
יפעת | 21-01-2020 9:22
החסידים השוטים,יאמרו שהרב מרח שמן ,ויש חציצה,והכל מותר.
91
לבחור רב
יעל | 21-01-2020 11:07
מי שבוחר לעצמו רב שמודה שזנה בליבו אחרי אישה, שיהיה לו בהצלחה. אבל תעשו טובה תעזבו אותנו בשקט. חלאס עם התעמולה שלכם, חסידים שוטים. אנחנו אכפת לנו מנשינו, בנותינו, חינוך ילדינו ועצמנו, ולא נצטרף לכת שלכם רוצים? תישארו שם. את הכסף שאספתם תקדישו לדברים טובים ולא לשלם על תעמולה ולשבת לכתוב תגובותבשם אחרים
מי שמרשה לעצמו להוציא ש"ר לבזות ת"ח ולחלל ש"ש
איל | 28-01-2020 2:03
מי שבוחר לעצמו לבדות דברים בניגוד לבית הדין, ולקבוע שזנה בלבו אחרי אשה, ושמא הוא בכלל לא יודע לקרוא פסק דין, שיהיה לו בהצלחה, וכדאי שיזהר מאזהרת הרב נבנצל שליטא מהוצאת שם רע ביזוי תח וחילול שם שמים. אתם אכן יכולים לעזוב את הרב טל ואת קהילתו בשקט, וללכת לאן שרצונכם ולחנך בעצמכם וכו'. הרב טל אינו כופה עצמו על אף אחד, ולא מנסה להיות מנהיג הדור, אז אין שום בעיה לעזוב וללכת לאן שרוצים, ולתת לרוב הגדול של הקהילה שמעוניין בהמשך הנהגתו, לנהל את חייהם על מבועי התורה ועבודת השם.
92
סיפור עצוב ומוזר
יהודי מתון | 21-01-2020 16:11
אינני מכיר את פרטי הסיפור ואין לי מושג מהי האמת. יחד עם זאת, לראות קהילה שלמה אשר הולכת בעקבות רב שקיים קשרים עם אישה נשואה בהתאם להנחיות שקיבל מרוח הקודש זה מאוד עצוב ומעלה תמיהות רבות.
93
נידוי בגלל שידוך
כ. ד | 22-01-2020 17:00
הוא גרם לנידוי של קרוב משפחה שלי כי לא רצה להיענות לשידוך שהוא הציע. לצערי היית חולה. לא רוצה להרחיב...
94
מוחה מול כל המבזים את הרב אליהו
אורין | 27-01-2020 22:18
זה מקטין אתכם מאוד.
95
אגיד לך למה שלא תאמין
אורי | 28-01-2020 22:23
למה שלא תאמין לבית הדין שאומרים בפירוש שהרב טל הוא חד בדרא בגדולתו, בצדיקותו? בדיוק בגלל שהם אומרים את זה. הרב וייס הוא חבר של הרב טל והיה צריך לפסול את עצמו מלדון ובודאי מלהיות ראש בית הדין, גם על פי ההיגיון, ויותר חשוב על פי ההלכה שאתה מדגיש שממנה אתה יונק. תפקידו של בית הדין הוא לקבוע מה עשה הרב טל ומה לא ומה הן ההשלכות. לא לחלק לו ציונים, במקרה הזה להלל ולשבח. ההתנסחות שלהם כלפיו לא משאירה מקום להאמין שהם אובייקטיביים גם אם מאוד רצו. ולמה שאנחנו לא נאמין לרבנים הגדולים שחתמו על המכתב וכתבו שומר נפשו ירחק? רבנים גדולים בתורה ומופלגים בגילם לפחות כמו הרב טל ורבני בית הדין. וכן, הם מכירים הלכות לשון הרע טוב לפחות כמוך. למה שנאמין שהרבנים שחתמו על המכתב הם חסרי אחריות ששכחו לרגע הלכות לשון הרע, חזרה בתשובה והנהגת ציבור? גם הם מלאים באהבה, מאירי פנים ומלאים גבורה. למה שלא נאמין להם? למה???
התשובה לשאלותך
ישראל | 30-01-2020 1:23
עפ ההלכה מותר למנות בין דין אוהב, יעויין במכתב רבני תורת החיים שפורסם ברשתות. אדם שמאמין שבית דין מוטה או אפילו טועה בלי לבדוק את הדברים עובר על איסור תורה של לא תשא שמע שווא, ומבטל מצוות עשה של בצדק תשפוט עמיתך. כך כותב החפץ חיים בפירוש בכלל ו' בהלכות לשון הרע בכוכבית. התמיהה על הרבנים שחתמו גדולה מאוד. מכיוון שהם לא דברו לא עם בית הדין, לא עם האשה, ולא עם הרב טל, הם סמכו על אנשים שבאו אליהם והציגו את עצמם כנטרליים, אתה מוזמן בעצמך לשאול אותם ולא להאמין לי שהם לא ביררו עם בית הדין. אם כן, איזה היתר יש לי לקבל מהם לשוהר. הרי הם לא ראו בעינהם, אלא נסמכו על מסמכים שהביאו להם אעפ שבית הדין אומר שהמסמכים הללו מזוייפים. לכן מי שמקבל מהם את הדברים בפשטות עובר על לא תשא שמע שווא. כמובן שאינני מזלזל בהם חלילה, הם הוטעו, מקווה שיחזרו בהם בהקדם.
96
מתלמידיו של הרבי
טל | 29-01-2020 22:59
מה רע בלהיות תלמיד הרי מי שמתלמד וטוב לו טוב ממתמודד וצר לו. נ.ב. סיום הלימודים בשנת 2059 מקווה שעד אז לשדרג לרכב אוטונומי כי לא בא לי לנהוג אני צריך מנהיגים
97
ישר כוח אמיתי
השם יצילנו | 30-01-2020 13:55
נשמח שתכתוב את אותה הכתבה בדיוק אחרי שהוא ינסה לגנוב את אישתך. בהצלחה בעולם האמת למי שרוצה ובעיקר למי שלא!
98
בשם ההלכה
אנונימי | 30-01-2020 22:19
אני בעיקר מרחמת עליכם, איך בשם התורה וההלכה אתם מתמסרים לבשר ודם? הרב טל הוא אלוקות?, ההלכה היא עתיקת יומין, התורה היא תורת אמת, תעמיק בהם ואולי יפתחו עניך ותשנה כיוון.