קראתי את מה שפרסם הרב אברהם סתיו, והזדעזעתי /תגובה
כמו העיתונאי הנמוך ביותר, מתייג הרב סתיו את מי שמתנגדים ללהט"ב כהומופובים, כי הוא לא מסוגל להתמודד. לפי שיטתו אם נתנגד לחילול שבת במרחב הציבורי, זה הופך אותנו למחללישבתופובים, ואם נתנגד לאכילת חזיר זה הופך אותנו לחזירופובים??
קראתי את מה שפרסם הבוקר הרב אברהם סתיו, והזדעזעתי.
קל לו לכוון את חציו אל הרב רפי פרץ, שלא סובל בהכרח מעודף פופולריות, במקום לכוון את חציו אל הרב קוק, אל המהר"ל, אל התלמוד ואל הקב"ה בעצמו.
הענין הוא בכלל לא טיפולי המרה או לא. שתרבות "קבלת האחר", לא מוכנה להקשיב ולשמוע לבעלי נטיות הפוכות שביקשו את הטיפול בעצמם, והם שמחים בתוצאה שלו (ויש בידינו הרבה עדויות כאלו).
הענין הוא האם אנחנו מאמינים שמי שנתן את התורה הוא זה שברא את העולם, או שאנחנו טוענים שהעולם הטבעי מתנגש עם הציווי האלוהי.
היכן מצא הרב סתיו מי שאומר אחרת במסורת היהודית?
יכול להיות שתהיינה תקלות בטבע. יכולים אנשים להוולד עם מומים, פיזיולוגיים או נפשיים. ישנם אפילו מתומכי הלהט"ב המוחצנים, שטוענים שיש אדם עם נפש של אשה שנולד בגוף של גבר, ולהיפך…
במשפט אחד אומר הרב סתיו דבר והיפוכו: "העמדה הזו איננה עמדה קיצונית או הזויה. יש לה בסיס רציני מאוד הן במסורת היהודית… זה אפילו לא מופרך לחשוב שיש בה שמץ של אמת". הרי שאם יש לה בסיס רציני מאד במסורת היהודית, יש בה הרבה יותר משמץ של אמת. מה שלא ברור לי, היכן מצא הרב סתיו מי שאומר אחרת במסורת היהודית? לטעון ש"יש לה בסיס רציני מאד", פירושו שיש שחלקו על כך. היכן?
בדברי חז"ל מופיע משהו אחר: "תועבה – תועה אתה בה". התורה והתורה שבע"פ הם אלו שזיהו שבאנשי סדום יש השחתה שבין אדם לחבירו, וגם בתחום זה. הרב סתיו יכול לטעון שאינו מקבל את דבר ה', והגיע הזמן לשנותו, אבל לא יוכל לרמוז שיש גישה אחרת בדבר ה'.
חילול השם הוא רק במי שעובר על התורה
ממשיך הרב סתיו, ומפרשן את דברי הרב פרץ: "העמדה הזו אומרת בעצם שהנטייה הזו היא לגמרי באשמתך". כמו עיתונאי מדרג נמוך, מוציא הרב סתיו דברים מהקשרם ומערבב מין בשאינו מינו. וכי מי דיבר על אשמתם של הלהט"ב? אין אשמה בעצם הנטייה. לכל היותר ישנה אשמה של החברה, או של הסביבה המשפחתית. האשמה היא בחטא (אם ישנו), ובו בלבד.
כמו העיתונאי הנמוך ביותר, מתייג הרב סתיו את מי שמתנגדים ללהט"ב כהומופובים, כי הוא לא מסוגל להתמודד. לפי שיטתו אם נתנגד לחילול שבת במרחב הציבורי, זה הופך אותנו למחללישבתופובים, ואם נתנגד לאכילת חזיר זה הופך אותנו לחזירופובים??
לבסוף שולף הרב סתיו את הג'וקר – חילול השם. לשיטתו ייתכן שאם אני לוקח לולב לבית הכנסת בסוכות, או אם אני שורף את החמץ בערב פסח באיזורים מסויימים בארץ, בהם מצוות אלו נחשבות למנהג פרימיטיבי – זה חילול השם. ייתכן שאם קרא לא שנה, ואם שנה לא פירשו לו רבותיו, שחילול השם הוא רק במי שעובר על התורה, ולא מי ששומר עליה: "ולא יתבייש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השי"ת" (שולחן ערוך אורח חיים סימן א).
==
הרב חננאל זייני הוא ראש בית המדרש בישיבת ההסדר 'אור וישועה' בחיפה
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו