המירוץ למשקל: הדיאטה של הכנסת

המירוץ למשקל: הדיאטה של הכנסת

אחרי כל הסופגניות, עובדי הכנסת החליטו לצאת באתגר חדש "לנצח את המשקל", במסגרתו יצאו בדיאטה משותפת. יוזם הרעיון, רס"מ חודדתי מספר: "התחלנו פה משהו גדול - האתגר האמיתי יהיה להתמיד בשינוי"

author-image
המירוץ למשקל: הכנסת יוצאת בדיאטה מפתיעה
  צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת

ניצחו את המשקל: כולם מדברים על להתחיל דיאטה 'אחרי החגים', אבל שני לוחמי משמר הכנסת שדיברו על איך להיפטר מהקלוריות שהעלו בחג הסוכות לפני כחודשיים הלכו עם זה צעד אחד קדימה. רס"מ דניאל חודדתי, לוחם בכוח ההתערבות של הכנסת החליט לצאת ביוזמה בריאותית במסגרתה עשרות עובדי המשכן נכנסו לתחרות ירידה במשקל.

היוזמה של רס"מ חודדתי עשתה לה כנפיים ותוך ימים כ-20 עובדים מכלל האגפים בכנסת החליטו לקחת חלק באתגר, גברים ונשים כאחד. הם נשקלו בחדר הכושר של הכנסת על מנת לקבוע את נקודת הפתיחה ומאותו רגע החלה התחרות שבמסגרתה היו שקילות שבועיות כדי לראות את התקדמות החברים. בקבוצת ווצאפ שפתחו החברים הם שיתפו אחד את השני בשגרה הבריאותית שלהם שכללה: אימונים בחדר כושר, אוכל בריאות במזנון הכנסת, צילומים של מלתחות הבגדים החדשות שקנו "כי ירדנו מידות במכנסיים".

כולם היו שם אחד בשביל השני גם ברגעי משבר, לא מהיציאה לבחירות אלה ממתקפת הקלוריות של הסופגניות בחג החנוכה. "זאת לא הייתה סתם דיאטה, שמרנו על כשירות מבצעית והתחלנו פה משהו גדול – האתגר האמיתי יהיה להתמיד בשינוי", סיכם רס"מ חודדתי

היוזמה שהתחילה כשיחה בין לוחמים במשמר הכנסת, הפכה לאתגר "לנצח את המשקל" ששיגע עשרות עובדים במשכן בחודשיים האחרונים. בזכות היוזמה של רס"מ דניאל חודדתי לוחם בכוח ההתערבות של הכנסת ירדו המשתתפים בלמעלה ממאה קילוגרמים.

"כחלק מהיותנו לוחמים במשמר הכנסת אנחנו מחוייבים לשמור על כשירות מבצעית גבוהה והקילוגרמים שמעלים בתקופות החגים הן מכשול לא פשוט", הסביר רס"מ חודדתי, "לאחר השיחה הזאת הבנתי שאי אפשר רק לדבר על דיאטה, צריך לעשות משהו אמיתי והצעתי לכמה חברים שנתחיל באתגר קבוצתי. לא יכולתי לשער שכל כך הרבה חברים יצטרפו לתחרות שבעקבותיה עשרות עובדים נוספים מחכים כבר לסבב תחרות חדש".

כרמל ברששת רכזת במרכז המבקרים של הכנסת שלקחה חלק בתחרות הסבירה כי למרות שיש לאתגר רק מנצח אחד, אף אחד לא מפסיד. "היוזמה המקורית הזאת הביאה לשינוי באורח חיים של הרבה עובדים. אנשים בקבוצה שבחיים לא חשבו על דיאטה הצליחו באמצעות התמיכה להתמיד באתגר עד סופו ואני חושבת שהנציחון האמיתי של כל אחד מאיתנו ימדד בשמירה על ההישגים האישיים ואולי גם לשפר אותם. עובדים בכל מקום יכולים להעתיק את היוזמה הזאת, זה לא חייב להיות משהו מערכתי אבל אני מאמינה שלמעסיקים יש אפילו אינטרס שהעובדים ישמרו על אורח חיים בריא, זה מגדיל את התפוקה והריכוז של העובד, הוא מצידו משפר את הבריאות, הוא מאושר יותר וכולם מרוויחים מזה".

יוזם האתגר, רס"מ דניאל חודדתי (צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת)

"אני לא זוכר את עצמי בחיים כל כך מכוון מטרה", אמר חיים מנהל מערך ההסעדה של חברת סודקסו, "ירדתי למעלה מ-14 קילו וזה שינה לי את החיים, הפסיקו לי המיגרנות שהיו לי כבר שנים, אני קם בחמש בבוקר ויוצא לריצה בשיא הקור ובכלל לא מרגיש את זה. אני מגיע לעבודה באנרגיות שיא וממליץ לכולם להתחיל מהפך חיובי כזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו