ממשיך להתחמק: היועמ"ש לא מוסר חוות דעת לבג"צ - סרוגים

ממשיך להתחמק: היועמ"ש לא מוסר חוות דעת לבג"צ

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום לבג"צ כי אין שום בסיס משפטי שמחייב אותו לענות כרגע לגבי סוגיית הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו כאשר הוא מצוי תחת כתב אישום

author-image
ממשיך להתחמק: היועמ"ש לא מוסר חוות דעת לבג"צ
  צילום: חיים גולדברג/ סרוגים

היועמ"ש ממשיך להתחמק מלמסור את חוות דעתו לגבי הטלת המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו תוך שהוא מצוי תחת כתב אישום, וענה בתשובתו כי אין חובה משפטית כי יגיש את חוות דעתו כרגע.

מנדלבליט מסר לבית המשפט העליון כי "אין בסיס משפטי המחייב למסור חוות דעת לפני הדיון על כשירות רה"מ נתניהו להקים ממשלה. הדיון ביום שלישי צריך לעסוק בשאלה האם לדחות את העתירה על הסף או לדון בה לגופה".

עוד באותו נושא

רות גביזון: המנדט להרכבת הממשלה – לא שפיט


115

"גילוי דעתי בעניין בעת הזו על רגישותה ומורכבותה הרבה ממילא לא יגביר את הוודאות המשפטית שבשמה מתבקשת חוות דעת ככל שבית המשפט הנכבד לא ימצא לנכון להכריע בסוגיה הזאת בעת הזאת. השאלה אם בית המשפט יוכל לדון ולהכריע עתה בסוגיה היא כשלעצמה שאלת כבדת משקל מורכבת ורגישה".

כזכור, מוקדם יותר השבוע הודיע בג"צ כי ידון בשאלה האם למרות כתב האישום, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב גם את הממשלה הבאה והיועץ המשפטי לממשלה ימסור את חוות דעתו לעניין יומיים לפני הדיון.

גלגול אחריות לפתחו של בג"צ פעם שניה

ביום שישי האחרון, גם בעקבות בקשת בית המשפט העליון לחוות דעתו של היועץ, מנדלבליט גלגל את האחריות לפתחו של בג"צ: "עמדת היועמ"ש היא שככל שבית המשפט לא ימצא לנכון לדון ולהכריע בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין גם מקום למתן חוות דעת מטעם היועמ"ש בסוגיה. בד בבד, אם יחליט ביהמ"ש לדון בסוגיה המשטרית – חוקתית כבדת המשקל – היועמ"ש יבקש להגיש את עמדתו בסוגיה לפני מועד הדיון שייקבע".

הדיון שנקבע בעניין מתקיים בעקבות 67 עותרים שדרשו מבג"צ לדון בשאלה ויערך בפני הרכב של שלושה שופטי עליון: הנשיאה, אסתר חיות, המשנה לנשיאה, חנן מלצר, והשופט עוזי פולגמן.

ראש הממשלה הגיב על הדיון הצפוי ואמר: "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם – זה העם, לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בושה למדינה שנאשם בפלילים מנהיג מפלגה
אלקנה | 26-12-2019 15:09
קל וחומר שיכול להרכיב ממשלה. זו שאלה מוסרית ערכית יותר משזו שאלה משפטית. האם הייתם שולחים את הילדים שלכם לגן או בית ספר שהגננת או המורה או המנהל נאשמים בשלשה תיקים פלילים? האם הייתם מחכים לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה או להכרעת בגץ???
היועץ המשפטי
תמי | 27-12-2019 20:11
תראה ההוכחות שביבי לא מושחת במסמכי אבי וייס, ולא תמשיך להאמין שמחזיקי המיקרופון הפרקליטות והעדים אמינים.
'איש צר ואוייב המן-דלבליט הזה'
צר אוייב המן-דלבליט | 26-12-2019 23:28
'איש צר ואוייב המן-דלבליט הזה'
2
מנדלבליט חושש שאם יגיד היום
משה | 26-12-2019 16:25
שביבי לא יכול הליכוד יבחר בסער אבל הוא רוצה לפגוע אנושות בביבי ולהגיד את זה מאוחר ככל האפשר
3
להחזיר את השפיות למדינה
די לביביזם | 26-12-2019 16:35
ביבי,נכון שיש כת מאמנים על עיוור עבורך! אתה אומר חושך בחוץ ויש אור יום ,אבל מאמינך רואים רק חושך... הכת הזו כמו מנהיג של כתות אחרות לא מבינים מה נכון ומה לא נכון. בעולם, כתות שפורקו רק בדיעבד מאמיניו השבויים הבינו את חומרת מעשיו של המנהיג שלהם . ביבי תן דוגמא, תתעלה על האופי המגעיל שיש בך, לך הביתה לקסריה. על מנת שמדינת ישראל תחזור למשפט ואהבת לרעך כמוך!!
4
ביבי המושחת
ביבי המושחת | 26-12-2019 17:39
מנדלבליט כדרכו מנסה להגן על פטרונו , האם הייתם נותנים לגננת מתעללת להמשיך לטפל בילדכם , האם רוצים שמורה שנאשם בהטרדה מינית יחנך את ילדכם , האם רוצים נאשם בשוחד מרמה והפרת אימונים כראש ממשלה ? נראה לי שכל בר דעת מבין את התשובה .... ולגבי השטויות של ביבי על דמוקרטיה , כמו תמיד הוא מסלף מעוות ומשקר , ואולי הרוב הדחוק שלו , להזכריכם בקושי 30% הצביעו לליכוד , יחליט שלא צריך בכלל בחירות , הרי הרוב רוצה ביבי .....
5
מנדלביץ
דוד | 27-12-2019 0:24
אתה מוקצה מחמת מיאוס מושחת מתועב ומשוחד חרדלוני מזוייף בתחפושת מחלל שמים ברבים דינך מות יומת כתוב בתורה הכלבלב של הנצנץ פרסם את ההקלטות נגדך על הרפז ואשכנזי והיטהר ולא דמך בראשך מות תמות רשע מרושע