דמות חינוכית שחן וחיוך נסוך עליה • פרידה מהרב דוד פוקס

דמות חינוכית שחן וחיוך נסוך עליה • פרידה מהרב דוד פוקס

אהבת התורה שלו והדאגה להעבירה לדור הבא היתה ממש משאת נפש. על אף שסיפר שמעולם לא למד בישיבה גבוהה כמקובל, למעשה לא פסק ללמוד, לכתוב ולהעביר שיעורים, כל עוד כוחותיו עמדו לו

author-image
דמות חינוכית שחן וחיוך נסוך עליה • פרידה מהרב
  הרב דוד פוקס באדיבות המצלם

האישיות מאחורי הכותר ר' דוד פוקס, היתה הדמות החינוכית שליוותה אותי בתחילת דרכי כמחנך.

ר' דוד היה איש משפחה אוהב, שדאג ללמד איך מכבדים אישה בעם ישראל, בכל ביקור בביתו היה חן וחיוך נסוך על פניו וכמובן מיד שיתוף של הרבנית ברכה בדמותו של האורח.

בבדיחות מיוחדת במינה דאג לתת הרגשה לאורח, כאילו בן בית ושווה בין שווים. מפרגן בכל הזדמנות לברכה על כישוריה בציור, זכינו אפילו לתמונה במתנה שעד היום שמורה על אחד מקירות ביתנו.

עוד באותו נושא

ברוך דיין האמת: הרב דוד פוקס הלך לעולמו


11

אהבת התורה שלו והדאגה להעבירה לדור הבא היתה ממש משאת נפש. על אף שסיפר שמעולם לא למד בישיבה גבוהה כמקובל, למעשה לא פסק ללמוד, לכתוב ולהעביר שיעורים, כל עוד כוחותיו עמדו לו. לימוד התורה אצלו בבית תמיד היה מלווה במוסיקה קלאסית שקטה, טען שכך הוא יותר מרוכז.

שנים רבות ליווה אותי דיסק של אחד מנגני חליל צד, הנחשב לאחד המוכשרים בעולם, שנתן לי פעם במתנה. שנים רבות בהם חינך בישיבת נתיב מאיר, והיה לרבם של רבים וטובים מראשי הישיבות והרבנים היום, לימד רק כיתה ט' משום שטען שזה השלב הכי משמעותי בגיל התיכון, בו ניתן להשפיע עדיין על נפש המתבגר בצורה משמעותית.

בישיבת חברותא בתחילת דרכה היה יד ימינו של הרב שמעון אדלר ז"ל, והשפיע באהבה גדולה מנסיונו הרב על הנעשה בכיתה הראשונה של המחזור המייסד.

כצופה ברבים משיעוריי הראשונים, טען כל העת שהעמדה הנפשית של המחנך ואהבתו לתורה, משפיעים על התלמידים הרבה יותר מהתוכן הנלמד.

יהי זכרו ברוך!

 

הרב חיים טרבלסי, הוא מחנך בישיבה התיכונית מצפה רמון, ומרצה בצבא. חינך את המחזור הראשון בישיבת חברותא

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אהבת תורה לדור הבא ?????????
עומר | 20-12-2019 8:59
אם אהבת תורה לדור הבא היתה משאת נפשו, מדוע כל הבנים והבנות שלו חילונים ? זה נקרא העברת תורה לדור הבא. מה עוד שגם נכדיו וניניו יתחנכו על ידי הוריהם בדרכם שלהם ולא בדרכו הוא, לאיזה דור הבא מתכוון הכותב ?