הרב נבון: הימנעות החרדים מגיוס היא חרפה מוסרית - סרוגים

הרב נבון: הימנעות החרדים מגיוס היא חרפה מוסרית

הרב חיים נבון מתייחס לאחוז החרדים הנמוך שמתגייס לצבא ואומר כי מדובר ב"חרפה מוסרית שאין לה הצדקה תורנית". עם זאת, לדבריו, ההצעה של שר הבטחון בנט יכולה לפתור חלק מהבעיה

הרב נבון: הימנעות החרדים מגיוס היא חרפה מוסרית

הרב חיים נבון מתייחס לאחוז החרדים הנמוך שמתגייס לצבא ואומר כי מדובר ב"חרפה מוסרית שאין לה הצדקה תורנית".

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ופורסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מקור ראשון', כותב הרב נבון: "הימנעות החרדים מגיוס היא חרפה מוסרית, שאין לה הצדקה תורנית. אני משער שניניהם של החרדים בני ימינו לא יוכלו להבין איך התעלמו סביהם מזעקתו של משה רבנו: "האחיכם יבואו למלחמה, ואתם תשבו פה?!".

עוד באותו נושא

הרב חיים נבון נגד 'ימינה': "אל תדברו בחג על אחדות"


31

בהמשך כותב הרב נבון כי "עד שלשום חשבתי שאני יודע מה הפתרון: כיוון שבכל שנה מתגייסים לצה"ל כ-3,000 חרדים, וכיוון שמספרם הולך ועולה, צריך לתת לזמן לעשות את שלו. ביום רביעי התפרסם שצה"ל הזין אותנו מזה עשור בנתונים מסולפים, פי שניים-שלושה מהמספר האמיתי של המתגייסים. הפרסום הזה מדאיג מאוד בנוגע לנורמות של צה"ל בנתונים שהוא משיג ומציג, והוא מדאיג מאוד גם בנוגע לגיוס החרדים. מתברר שעבדו עלינו, והזמן שעובר לא מביא חרדים לצבא. צריך לחפש פתרון אחר".

לדברי הרב נבון: "חבריי החרדים נוהגים לומר שצה"ל לא צריך אותם, כי יש לו מספיק חיילים. התשובה היא שיש לצה"ל מספיק חיילים, אך לא מספיק חיילים איכותיים. חסרים לצה"ל לוחמים, וחסרים לו חיילים איכותיים לתפקידי מפתח במערכים נוספים. צריך לזכור גם עוד עובדה: החיילים שנקראים לשירות מתייצבים משום שהם יודעים שכולם משרתים. את הפטור לחרדים הם עדיין מסוגלים להדחיק, כי החרדים נתפשים בעיניהם כזרים וכמעטים. ככל שהם ירבו וככל שיהיו פחות זרים, ושני התהליכים הללו מבורכים בעיניי, הפטור שלהם ידקור יותר בעיניהם של שאר הישראלים".

עוד באותו נושא

צה"ל שיקר וניפח את מספר החיילים החרדים


28

"רבבות חרדים, שלא כולם חשקה נפשם בתורה, נמצאים בין כותלי הישיבות, כי החלופה היא טירונות גולני. אנשי משרד האוצר אומרים בשנים האחרונות שכיוון שהחרדים ממילא לא יתגייסו, עדיף לפטור אותם לגמרי משירות צבאי, כך שלפחות יוכלו לעבוד. אך פטור גורף לחרדים יערער מאוד את המוטיבציה של יתר הישראלים לשרת, בזמן ששכניהם החרדים אפילו לא לומדים בישיבה, אלא עובדים ומרוויחים. פטור כזה ייצור גם תמריץ גדול להסתפח לעולם החרדי: לא מתחשק לך לשרת? תחבוש מגבעת שחורה ולך לעבוד".

לפני שהוא מציע את הפתרון שלו למצב, כותב הרב נבון: "החרדים החלו בשנים האחרונות להשתמש בסיסמה נוספת: "צבא מקצועי". הם מציעים שצה"ל יבטל את שירות החובה, וישלם משכורת גבוהה לאלו שיסכימו לשרת בו, בדומה למודל של הצבא האמריקני. אך צריך לזכור שצה"ל לעולם לא יוכל להתחרות במשכורת שמשלם השוק הפרטי למי שמסוגל לעבוד בהייטק. לצבא מקצועי יגיעו או אידאליסטים גדולים, וכאלו אף פעם אין המון, או אנשים שלא מסוגלים להרוויח משכורת גבוהה בשוק האזרחי. העלויות הגבוהות של המשכורות בצבא מקצועי מכתיבות גם צבא קטן. אף האמריקנים, כאשר נלחמו במלחמת העולם השנייה ובווייטנאם, נאלצו להנהיג גיוס חובה. צבא מקצועי הוא טוב כל עוד העם לא צריך להילחם על קיומו".

"אז מה אפשר לעשות?", תוהה הרב נבון בסוף דבריו ומציע: "ייתכן שהפתרון הכי פחות גרוע הוא זה שהציע שר הביטחון הטרי, נפתלי בנט: לפטור את החרדים משירות כבר בגיל 21, כך שיוכלו לתרום לכלכלה הישראלית, ובמקביל להעלות באופן ניכר את שכרם של חיילי החובה, עד למשכורת של 3,000 ש"ח לחייל קרבי. זו הצעה לא מושלמת, שיש לה פגמים רבים. היא לא פותרת את העוול המוסרי, בכך שהילדים שלי יצטרכו ללחום ולסכן את חייהם, והילדים של קרוביי החרדים יוכלו לחיות בשלווה ובנחת. היא אינה פותרת לגמרי את בעיית המוטיבציה, ואינה מונעת את התמריץ המלאכותי להפוך לחרדי. אך כאשר חיילים יקבלו תגמול כלכלי סביר, יצטמצם הפער בין הצעיר הדתי או החילוני לבן גילם החרדי: כשהוא יעבוד וירוויח, גם הם יצברו משהו, כנקודת פתיחה כלכלית לחיים. זו הצעה צולעת, אך עדיף פתרון צולע מאשר כישלון גידם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
98 תגובות - 52 דיונים מיין לפי
1
די לבלבל .התורניות שלהם שונה משלך
משה | 06-12-2019 11:00
על 'הרביעית'. אל תפיק רווחים ממני.
עידו 2 | 08-12-2019 17:29
ידעתי גם ידעתי. כתבת' ר''ן טעמים כי אתה יותר גדול מהם. הם יכלו רק ק''ן ואתה ר''ן. זה רשעות לומר שקראתי לך נאצ...... ח''ו. רק התייחסתי לזלזול שלך לתורה ולומדיה כפי שהשטירמר עשהלמשולשת.
תשובה רביעית לעידו 2
יוסי | 08-12-2019 15:33
150 טעמים. לא 250. עידו 2, אתה הזכרת אותי ואת העיתונות הנאצית בנשימה אחת. קראת לי נאצי על לא עוול בכפי אז מה לך כי תלין ?
משולשת ליוסי? אתה מסוגל לטהר שרץ בר''ן טעמים
עידו 2 | 08-12-2019 15:10
הרי ידוע כי פגר חתול הביאו להר הרצל ולא גופתו. ראה דיווח העיתונות בתקופה ההיא. תמיד השמאל מפנה את התגובות נגדו לאפיק קללות. ח''ו. כוונתנו היתה כנה. הקוראים אינם טיפשים.
תשובה שלישית לעידו 2
יוסי | 08-12-2019 12:55
הו. התחלנו עם הקללות... כשאין מה לענות מתחילים עם קללות הכאות ונאצות אישיות. בנוגע למלך היהודים הרצל תיאודור בנימין זאב, היו לו הרבה מגרעות. זה נכון. מי שלא עושה לא טועה. ענייניו האישיים אינם מעניינינו. היו לו פה ושם מגרעות פוליטיות. אבל בגדול כוונתו הייתה טובה. והיו לו רעיונות מצוינים. מה, דוד המלך לא שכב עם אישה נשואה ודאג שבעלה ימות ? אבשלום לא שכב עם אחותו ? הכל במשפחת המלוכה המפורסמת היה תקין ? שרה נתניהו לא מטורללת על כל הראש שלה ? אין כמעט משפחה שלטת שהיא נורמאלית. אבל, שוב, בגדול היו להרצל רעיונות טובים מאוד בשעה שלאבותינו בני זמנו לא היה שום רעיון.
משולשת ליוסי. הרצל השאיר את בניו ליש''ו
עידו 2 | 08-12-2019 11:42
עד היום יש משפחות הרצל מנשקי צלב
אצבע משולשת ליוסים דבריך לקוחים מ'דר שטירמר'
עידו 2 | 08-12-2019 11:39
''יכה יוסי את יוסי'' אמרו חז''ל [משנה במסכת סנהדרין פרק ז משנה ה
תשובה נוספת לעידו 2
יוסי | 08-12-2019 11:15
הפוך בה והפוך בה דכולה בה ? למדתי בחיי יותר מ 10,000 שעות יהדות, הנני הקטן שבאלפי מנשה . כל דתי לאומי ממוצע למד יותר ממני. הרבה יותר ממני ובהצלחה גדולה יותר. אבל מהטעימה הקטנה שטעמתי גיליתי עולם תורני מופלא , צלילות מופלאות לעומקה של סוגיה. שקלות וטריות מכאן ועד הודעה חדשה. פלפולים מיני פלפולים. תענוג. מה הקשר בין אותן טחינות מח לניהול מדינה מודרנית ? לאלוקים הפתרונים. הרפואה בזמן התלמוד היתה פרימיטיבית בצורה בלתי רגילה. הפוך בה והפוך בה דכולה בה ? שטויות. אין בה רפואה מודרנית. אין בה דמוקרטיה. אין בה עולם מתקדם טכנולוגית. אין בה שיוויון לנשים. כל המרבה הרי זה משובח וכל המוסיף גורע ? הם סגורים על עצמם שם ? על אבן אחת בביתר נרצחו מיליארדי יהודים ? היו שני רבנים כל כך שמנים וכל כך גדולים שחייל רומאי עם רומח רכוב על סוס יכל לעבור מתחת לבטנים המוצמדות שלהם ? ריש לקיש היה רב או גיבור על ? ועוד כהנה וכהנה סיפורי סבא לילדים . התורה היא תבלין. בואו נשאיר אותה ככזאת. לא שום דבר ולא הדבר העיקרי. תבלין. תבלין נחמד מאוד מאוד אפילו. הרבנים כבודם במקומם מונח אבל כמו שאמר הרצל בואו נשאיר את הקצינים הבכירים והרבנים מחוץ לפוליטיקה. בואו נשאיר את הקואליציה לפוליטיקאים המנוסים והציוניים בלבד כיאה למדינה ציונית ובוודאי ובוודאי שכל היהודים הצעירים והבריאים צריכים להתגייס לצבא היהודי היחיד בעולם. מי שרוצה יוכל ללמוד שנתיים תורה אחרי גיל 18 ואז להתגייס לשירות משמעותי ומלא עם הדף היומי.
תגובה ל''יוסים'' 2 יוסים=1 ר' נבון?
עידו 2 | 08-12-2019 9:24
המרידה הלזו נגד גדולי ישראל הסרוגים ושאינם סרוגים. מעולם לא שמענו כי ת''ח סרוג שישרבב מלים כאלו של ר' נבון.
גדולי ישראל ? לכל קהילה יש את הגדול שלה
חיים | 08-12-2019 1:43
ברוך השם יש לנו בעם ישראל רבבות של קהילות קדושות מכל הזרמים ומכל המינים. לכל קהילה יש את הגדול שלה. יש את המונח וכל אדם יתייעץ עם רבותיו . ויש את המונח אלו ואלו דברי אלוקים חיים . רב של קהילה א' לא פוסק לקהילה ב' ולהיפך. על כל אחד שטוען שהרב קנייבסקי הוא גדול הדור ורק לו צריך לשמוע, יש ארבעה שטוענים שגדול הדור זה מישהו אחר לגמרי. הרב קנייבסקי הוא ליטאי וכשם שאדם ליטאי לא מתייעץ עם דתי לאומי או עם שסניק , כך אני כדתי לאומי לא מתייעץ עם הרב קנייבסקי, ובוודאי ובוודאי שאינני ממליך אותו לגדול הדור. יש לנו את הרבנים שלנו . וגם איתם לפעמים אני מתווכח שהבנתם הגדולה ביהדות איננה הופכת אותם לגדולים בתחומים אחרים. לדוגמא : הנדסה, רפואה , וניהול מדינה מודרנית.
החרפה היחידה
לוחם חרדי | 07-12-2019 22:17
היא שמישהו אולי הסמיך אותך לרבנות.........
תשובה לעידו 2
יוסי | 07-12-2019 21:51
עידו 2, אנא כתוב בפעם הבאה שאלה גדולי ישראל בעיניך, עם הדגש על המילה בעיניך. אתה יודע, העדה החרדית חושבים שגדול ישראל הוא הגריט ווייס. והסאטמרים חושבים שאחד מהאדמורים שלהם הוא גדול ישראל והשני הוא רשע מרושע. והרב קנייבסקי חושב שהרב אוייערבך הוא רשע מרושע. והאדמור מגור חושב שהרב שאול אלתר הוא רשע מרושע והרב שאול אלתר חושב אותו דבר עליו. והיריבות בין הרב מזוז לרב שלום כהן פעם חזקה ופעם חלשה. וקטטות בפוניבז זה דבר שבשגרה. לכן אם מישהו הוא גדול ישראל , אנא ציין בפעם הבאה שהוא גדול ישראל בעיניך. זאת בקשה צנועה, אתה יודע.
תשובה לעידו 2
יוסי | 07-12-2019 21:45
עידו 2, אנא כתוב פעם הבאה שאלה גדולי ישראל בעיניך, עם הדגש על המילה בעיניך. אתה יודע, העדה החרדית חושבים שגדול ישראל הוא הגריט ווייס. והסאטמרים חושבים שאחד מהאדמורים שלהם הוא גדול ישראל והשני הוא רשע מרושע. והרב קנייבסקי חושב שהרב אוייערבך הוא רשע מרושע. והאדמור מגור חושב שהרב שאול אלתר הוא רשע מרושע והרב שאול אלתר חושב אותו דבר עליו. והיריבות בין הרב מזוז לרב שלום כהן פעם חזקה ופעם חלשה. וקטטות בפוניבז זה דבר שבשגרה. לכן אם מישהו הוא גדול ישראל , אנא ציין בפעם הבאה שהוא גדול ישראל בעיניך. זאת בקשה צנועה, אתה יודע.
'כִּפָּה סְרוּגָה הַמְטַהֵרת אֶת הַנֶּפֶשׁ'
'כִּפָּה סְרוּגָה' | 07-12-2019 21:18
'כִּפָּה סְרוּגָה הַמְטַהֵרת אֶת הַנֶּפֶשׁ'
הנבון? רב? נלחם בגדולי ישראל? פחד............
עידו 2 | 07-12-2019 21:18
הזהרו מנשיכתן. אין לנבון מה לעשות? משעמעם לו? חסר בעיות בחצרות הסרוגים? אולי הרב נבון נמרח ע''י השמאל?
פגשתי לא מעט חרדים ששירתו מבלי שנפגעו
שטויות | 06-12-2019 23:47
היו לא מעט חרדים ששירתו בצהל לאורך השנים מקום המדינה, באמונה ונאמנות. החשיפה לעולם החילוני היום גבוהה מתמיד ויש הרבה חוזרים בשאלה, שלא שירתו כלל בצבא. הרבנים פשוט חוששים לאבד משלטונם המוחלט
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף
ישעיהו | 06-12-2019 14:51
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים.. ואיפה סרוגה מטמאים ומשחיתים את העם שאמור להיות אור לגויים בשפלות ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.
ישיבות ההסדר הם חצי חרפה!
זאת ועוד | 06-12-2019 12:42
השתמטות הבנות הדתיות: חרפה שלימה.
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 06-12-2019 12:29
מטמאים את עם הקודש בשוחד מרמה והפרת אמונים.
2
דברי הפופוליזם של חיים נבון
אנינימוס | 06-12-2019 11:05
ליצן שלא מדבר לגופו של עניין
בן גוריון הסכים לבקשת החזון איש לפטור החרדים
לגופו של ענין | 06-12-2019 23:43
המטרה היתה לעזור לחרדים לשקם קהילות שהושמדו בשואה, והכוונה לא היתה פטור לנצח. החרדים משגשגים מעבר לכל דמיון והגיע זמנם לתרום למדינה, ולא לחשוש שיתפקרו אם יחשפו לעולם החילוני
3
רבנים כמוך גורמים פירוד יש הסבר לכל קבוצה
לימור | 06-12-2019 11:06
בשבילם אתה משרת 3 שנים ובורח מאחריות לא אתה דווקה והם תמיד משרתים אל תיפול ברוחך
להיפך הוא מציע אחדות בהגנה על המדינה
פירוד? | 06-12-2019 23:51
החרדים חייבים להשקיע בלימודי ליבה ולא לחשוב שהם בגלות ברוסיה של הצאר. היכן חיילי דוד המלך והשופטים? אי אפשר להשאר לנצח עם מנטאליות גלותית של מזרח אירופה ועוד בארץ האבות
4
החרדים מציעים צבא מקצועי
התמים | 06-12-2019 11:06
שבו החיילים משתכרים שכר ראוי. ומי ישלם את שכרם ? כמובן החילונים משלמי המיסים - ושוב יימצא שהחרדים אינם נושאים בנטל....התחכמות חרדית אופיינית.
באף מגזר אין אחוז כל כך גבוה של אברכים.
יוסי | 06-12-2019 13:07
הדמגוגיה היא שלך, חבובי.
די לדמגוגיה
ל"תמים" הלא מתנחל | 06-12-2019 12:59
יש מספיק חרדים שמרוויחים יותר ממך וגם משלמים מס הכנסה יותר ממך. (לא נראה שהמשכורת על כתיבת תגובות הבל ממומנות היא גבוה כל כך
5
זה רב שכמעט הפיל את נתניהו במלכודת דבש
דדוש | 06-12-2019 11:07
אולי ללא כוונה רעה אבל זה הוא
6
למה נותנים לרבנים מליגה ג במה זה הורס
שימי | 06-12-2019 11:08
מיהו לעומת חזון איש או ר חיים קנייבסקי
רבנים
יחזקאל הנביא | 06-12-2019 13:57
אין רבנים מליגה אחרת . מקור הרבנים הוא הערב -רב שעלה איתם אלה שלימדו אותנו בחנוכה לומר במצוותיו וציוונו .אין מצווה כזו והוא לא ציונו .לדליק נר של חנוכה. הם אמרו שהוא אמר .ככה פועלת היהדות .בורא עולם אמר שהם צריכים ללמוד בישיבה .
שימי, אתה כותב באתר של כיפות סרוגות.
יוסי | 06-12-2019 12:44
יש לנו ברוך השם את הרבנים שלנו. יש לנו ישיבות הסדר. מכינות קדם צבאיות. מרכז הרב. ישיבות תיכוניות. גבוהות. תורה אחרי צבא. גרעינים תורניים. איננו הולכים אחרי רבנים אנטי ציוניים. נא פנה לאתר בחדרי חרדים.
7
גם דונם קרקע לבניה בגליל או בנגב, שכ"ל לאוניברסיטה וכו'. 3000 שקל זה לא תמריץ מספיק גדול.
דוד | 06-12-2019 11:08
8
הרב נבון ?
שלומי קרווני | 06-12-2019 11:14
כבוד הרב מהיום אתה הופך לרב לא נבון לפי החרדים לפחות. לך חפש עבודה .כי ביהדות האמת נמדדת לפי האינטרס .ולא לפי האמת יעקב שיקר ביודעין את יצחק אביו ועד היום עשו הרשע בישעיהו דומני כתוב והיה העקב למישור העקום יתישר .. רק בגלל המערכת הדתית אין ממשלה
9
תשלח אתה את הבן שלך לקרבי
אלכס | 06-12-2019 11:20
30 אחוז מאזרחי המדינה לא יהודים
אמר אלכס הרוסי הגוי
י | 06-12-2019 16:05
10
לשון הרע לא מדבר אלי
עמיר | 06-12-2019 11:31
במיוחד על קבוצה
11
במקום לנסות לפתור את הבעיות של אחרים בואו
אביח | 06-12-2019 11:35
ננסה להציג פיטרון לבעיות של הציבור שלנו, שהוא לא גדל, אלא נשאר אותו מספר, שכמות הדתלשם בו הולכת וגדלה, שילד עד כיתה יב בקושי יודע מה זה גמרא והוא שונא אותה, בקיצור בקרגע שאנחנו באמת נראה שאפשר לשלב שילוב אמיתי של חיי תורה ועבודה אז אנחנו יכולים לנסות לעזור לאחרים ולהיות אור לאחרים בדברים הללו
צריך ללמד גמרא בצורה עקבית.
יוסי | 06-12-2019 13:04
אני עד כיתה ח' קיבלתי מאיות בגמרא. הגיע התיכון וכל הזמן קיבלתי 75. בבגרות 5 יחל בתלמוד קיבלתי 80. ציון די נמוך. תלמוד היה המקצוע שהכי אהבתי ביסודי ושהכי שנאתי בתיכון. החברותות מאוד הפריעו. כל הזמן דיברנו על קלויברט, דשאן, רונאלדו השמן, גווארדיולה, רומאריו, בבטו, אוחנה, רונן חרזי, אבי נמני, חיים רביבו ואייל ברקוביץ. ביסודי לא היו חברותות. בתיכון היו. החברותות גוזלות זמן יקר . בזמן זה הרב יכול לחזור על החומר. רב מלמד , חברותות. רב מלמד, חברותות. זה מוציא מריכוז ומעקביות. צריך שהרב תמיד ילמד. עם חזרות כמובן. תודה רבה.
12
הרב נבון אתה מעלה ענין קשה אבל זה לא הפיתרון
שמשון | 06-12-2019 11:38
הפתרון היחיד .כל עוד זה ענין התנדובתי אף חרדי במיינסטרים לא יילך לצבא ימציא מאה תירוצנסהים למה לא ללכת גם שלא לומד בישיבה .תהפכו למודל מקצועי תשלמו שכר כמו במשטרה יהיה לך מאות גדודים חרדים מעולים בגלל צורך פרנסה ופתאום תראה איך אין התנגדות של המימסד החרדי לצבא
13
תשובה
תשובה לרב נבון | 06-12-2019 11:42
הציונות הדתית זה חלק מהאידולוגיה שלה ללכת לצבא מה שהחרדים זה לא חלק מהאידולוגיה. בנות חרדיות ובנים חרדים גם יחד נדרשים/ות לתקנון מאוד מחמירים .אם כל אחד יתלונן על הלכות דתו, לא נגיע רחוק. אם אתם חושבים שזו אחת מן המצוות ללכת לצבא, תקחו את העול הזה בשמחה, ללא כל התלוננות ,וללא מסיונריות בעניין .כשם שחרדי לא יכול לחייב את כל בנות ישראל בתקנים המחמירים או את כל בני לתקנים המחמירים של ישיבות החרדים. די למסיונריות הזו! להסית נגד מי שלומד תורה, וגם מי שהוא חלק מהישיבות ולפחות חשקה נפשו בתורה. אתה חושב שזה מצווה ללכת לצבא? תחנך את הילדים שלך בלבד לזה,בלי להסתכל על הצד השני בקנאה,תהיי גאה במצוות שלך כשאר המצוות שדורשות הרבה מן הפעמים מסירות,לא רק צבא דורש מסירות של יהודי,לידעתך. אל תשפיל ואל תחנך את ילדי עם ישראל האחרים.
nonsense
gffggffg | 06-12-2019 15:35
זה לא מצווה. זה חוק.
14
חרדים
ליאור ב | 06-12-2019 11:44
לא אלמן ישראל.ראה הקבה שרבנים-ברברנים מועטים עמד ושתלן בדורינו. או בעברית צחה בת זמנינו אם שמעת את הרב חיים נבון בבוקר אין צורך לשמוע את בעל הבסטה בערב (מחילה מבעלי הבסטות. )
15
מחטיא את הרבים בלשון הרע דרבים
כלנית | 06-12-2019 11:53
חבל
16
לא רב ולא נבון
שי | 06-12-2019 12:03
17
משה
משה | 06-12-2019 12:04
הרב נבון? אפס ערך לדת!!! צבא זה מקום מחלן תרצה או לא. תבדוק אם לאחרונה אתה או חבריך הייתם צריכים טיפול עזרה ראשונה ותנסה להיזכר כמה חרדים "משתמטים" / "לא מוסריים" היו שם להגיש אותה... זה פשוט אבסורד שהמלחמה הזאת היא ממש בתוכנו עם אנשים שחיים את חייהם כדדתיים!!!
עמית סגל עובד עם חילוניים , והוא עדיין דתי.
יוסי | 06-12-2019 12:50
משה מתגובה 17, יש לך כתיבה מטומטמת. כל המדינה מלאה בחילוניים. אז מה, לא נעבוד ולא נהיה בשום מקום ? לא נהיה בכנסת ? לא נהיה בבנקים ? כתיבה דמגוגית. אנחנו נהיה בכל מקום . כולל בצבא. משה, אתה תגיד לתת אלוף בלוט, או לאלוף משנה כהנא , שהם לא נהגו כשורה ? מי אתה בכלל ?
18
מי תקע לך שהדרך שלך נכונה?
גדי | 06-12-2019 12:13
הכל דמגוגיה גם מה שנראה יותר קלאסי ונקי הוא לפעמים מלוכלך בצורה נסתרת כך שאני לא מתפעל
19
ומה עם הערבים הם עושים צבא?
ירון שאול | 06-12-2019 12:26
הרב נבון בחר לדבר על החרדים מדוע על הערבים ועל מיעוטים אחרים שחיים על חשבון המדינה מרגע צאתם לעולם ועד ליום מותם ולא תורמים אפילו חצי אחוז למדינה בשום כלום רק יודעים לחיות על חשבון היהודים מדוע עליהם הרב נבון לא מדבר? הכי קל ללכלך על החרדים מדוע אין לאף אדם מפורסם או מישהו בממשלה את האומץ לומר את הדברים שאני אומר? כי אתם פוחדים פחד מוות מהערבים? פשוט דברי הסתה ולכלוך גועל נפש ביזיון.
חס ושלום. איננו רוצים פלסטינים בצבא.
חיים | 06-12-2019 14:42
אם יהיו פלסטינים בצבא לא נשלח את ילדינו לשם בשום פנים ואופן. נקודה. ילדינו יהיו בסכנה מאוד גדולה כשפלסטינים יאחזו בנשק כל כך קרוב אליהם. חס ושלום. שום פלסטיני לא יהיה בצבא. לא נרשה זאת.
20
גם אם תעלה משכורת ל4000 החרדים לא יתגייסו
גדי | 06-12-2019 12:27
כי זה אמיתי ולא מותנה רובה דרובה ישארו בכל תנאי .וזה לזכותם
21
איפה היראת שמים
יונתן | 06-12-2019 12:29
אם גדולי הדור אמרו את דברם אז אין לאף אחד זכות לערער
22
הפרזיטיות הממוסדת של החרדים בושה ליהדות.
שאול | 06-12-2019 12:30
אורח החיים המבוסס על הסתמכות על פשיטת יד כלכלית ופשיטת רגל מוסרית ומהווה אות קיין לכל תומכיהם
23
האם הרב חיים נבון מסוגל לחיות מ 3,000 שח ?
יוסי | 06-12-2019 12:41
הרב , השתגעת ? תגמול כלכלי סביר ? 9 שח לשעה ללוחמים שלנו ? זה מה שאתה מציע להם ברוב נדיבותך ? המלצר הכי זוטר מרוויח 30 שח לשעה ואתה מציע ללוחם קרבי 9 שקלים לשעה ? וכל זה כדי לצמצם את הקיפוח ? סכום כזה רק מנציח את הקיפוח עוד יותר. הרב חיים , אולי אתה לא נבון ? ואולי אתה כן נבון, אבל רשע גדול, או קמצן גדול, על צעירינו שמקריבים את הגוף והנפש לטובת העם והמדינה .
24
תשובה
תשובה נרחבת לרב נבון | 06-12-2019 12:43
אם אתה רוצה לדבר לעניין,אז הנה: תאמר , מכיוון שהישיבות מחנכות את הילדים לא להתגייס לצבא ,רק ללמוד תורה, ולא להיות חלק מהעם,אז לא יתקצבו את הישיבות. ואת מליארד ומאתיים שח יתנו לכל אברך באופן פרטי היישר לבנק הפרטי שלו, על מנת שיוכל לחיות בצמצום רב אבל אפשר לחיות. העול של האברכים לא נופל על הציבור, אלא כל המצב הכלכלי הזה, הוא תוצאה של קפיטליזם שהעשיר מתעשר הרבה מאוד על חשבון העניים. כך כל עניי ישראל יקבלו ישירות לבנק האישי שלהם, כמו כל מדינה מודרנית ואפילו לא סוציאליסטית. עניין של אנושות!
25
מי שמך נגד כל גדולי התורה לקבוע מהי חרפה מוסר
אורי | 06-12-2019 12:45
עצם העובדה, שילד טיפש קטן (ביחס לגדולי התורה), מעיז ברוב חוצפתו לקבוע שמה שעושים כל גדולי התורה זה חרפה מוסרית, זה עצמו מראה לאיזה שפל בגיעה ישיבת הר עציון האומללה. לפני יומיים גם הציע יחד עם חברין שנתניהו ייכנע לפוטש' של השמאל הקיצוני ולרשע המשפטי, שזה ודאי חרפה מוסרית. משהו מזעזע עובר על ישיבת הר עציון מבחינה מוסרית.
אורי אתה רפה שכל
זאב | 07-12-2019 21:11
רוב הציבור הציוני דתי אכן חושב שזו חרפה מוסרית. אף אחד לא חייב כלום למלכים שהציבור החרדים הכתיר לעצמו. לחרדים פשוט לא אכפת משאר העם וזו לא הבעיה שלהם. אותם מעניינת רק הקהילה הפרטית שלהם וזהו.מבחינתם הם חיים כמו באנגליה וכאילו זה לא הצבא שלהם וכו'. ומה שכתבת על הר עציון מעיד על רפיון שכל. מילא שאתה חושב שאסור לדבר על גדולי הציבור שלך אבל מה לא מוסרי לטעון שהם לא מוסריים ? או שזה נכון או שלא. אבל מה שאתה כותב מראה שאתה בכלל לא מבין מה זה מוסר. אדרבה הדברים שהחרדים כותבים מראה על חוסר הדעת של הציבור הזה ואף של הישיבות הציוניות שמנסות להדמות להם.
אורי, אתה כותב באתר ציוני. פנה לבחדרי חרדים
יוסי | 06-12-2019 12:53
התבלבלת יא אורי. כאן זה אתר ציוני. לכתיבה חיובית על מגזר אנטי ציוני, אנא פנה לבחדרי חרדים. תודה רבה.
26
החרפה המוסרית היא של מקבלי ההחלטות
צבא החינוך מחדש | 06-12-2019 13:05
שהפכו את הצבא לצבא החינוך מחדש, עם אוכל ברמת כשרות בסיסית, עם בעיות צניעות מפה עד מחרתיים, עם בעיות בשמירת השבת, ועם מוסר עקום (בלאגנים על כל מחבל שקיבל שריטה ורץ לבכות). אז במצב כזה, למה שמישהו חרדי ירצה להתגייס? תקבלו את החרדים כמות שהם, תבקשו מהם לסייע ***להגנת ישראל***, ובשמחה רבים יסייעו, כפי שסייעו עוד בטרם קום המדינה ועד לתקופה שבה השתלטו רמטכלים שמאלניים על הצבא והחלו להשתמש בו לא (רק) למטרות בטחון ודל.
27
להיתחדש
אני | 06-12-2019 13:11
הגמרא מדורדרת פגנית אלילית וככה כהן הבעל אהרון ברק. זה סופה של הכהונה לסוגיה העולם כולו טובע באופל אז שני גלותיים אלה בשיתוף הבובה המהונדסת בובי ביבי וארגון הפשע הליכוד הכיניסו כיבוש זר שישלוט עלינו ושואבים מהם בוכטות של בגידה. יש שירים עליהם. ממש בול ביוטיוב. גם בחול שהיתמלא אופל מדברים על זה באמריקה. וניפלאים כמו דיויד אייק הוא באמת כתב חדשות אמת. השירים אומרים בגדתי בעמי בדתי בעצמי במישפחתי בגדתי ובגדתי זה בדיוק על הפירמידה הישראלית כולה אפלה. לדיויד אייק הייתי מציעה שילך לפוליטיקה בבריטניה ויציל אותה . זה נימצא שם , בהמון מקומות וגם פה. אויבינו הם בבית כולם. לא אירן לא שום זר זה אלה שבבית הם הזרים והאויבים .צריך להחליף דחוף את הפירמידה כולה. מהביון המדורדר לבגץ למדיה לגמרא ורבני המימסד למישטרה לאליטות הצבא. שום דבר לא מתפקד במדינה. כולם משרתים זרים.
28
הרב נבון חזור בתשובה ותגידי טעיתי
גרי | 06-12-2019 13:22
אתה מדבר על גדולי עולם שהתוו דרך שלא לרוחך
29
תשלום של 20,000 שח בחודש נטו לקרביים.
יוסי | 06-12-2019 13:37
יהיה תשלום סביר. תראו... חייל קרבי משרת 350 שעות בחודש. מתוך זה בערך חצי זה שעות נוספות, חגים ושבתות. זה יוצא בערך 45 שח לשעה רגילה. נהג אוטובוס דן מרוויח 39 שח לשעה רגילה. ברור שההפרש צריך להיות גדול בהרבה. הקרבי הרי תורם ומסתכן הרבה יותר. אז אנחנו פוטרים את החייל הקרבי ממס הכנסה ומביטוח לאומי. בקיצור, 20,000 שח בחודש זה שכר סביר. הוא לא שכר נמוך ולא גבוה. הוא סביר. יש בערך 20,000 קרביים בצבא. כל העסק הזה יעלה סך הכל לא יותר מ 5 מיליארד שקלים לשנה. גרושים במונחים של מדינה. אבל קמצנים רשעים כמו חיים נבון מפרגנים רק 3,000 שקלים בחודש לחייל קרבי שמקריב ומסכן את גופו,דמו, ונפשו . במידה והמשכורות לקרביים יהיו 20,000 שח לחודש נטו, בטוחני שבגץ יותר לא יתערב בכל הנושא של השיוויון בנטל. נ.ב. אפשר באופן סמלי להעלות את שכר החיילים העורפיים ותומכי הלחימה כדי שהשיוויון בנטל יהיה מושלם. זה יעלה עוד 5 מיליארד שח בשנה. סך הכל 10 מיליארד שקלים בשנה . חיילים סדירים יתוגמלו כראוי על שירותם וחרדי שנפשו חשקה בתורה יוכל ללמוד כאוות נפשו. הגיוס ימשיך להיות חובה לציוניים צעירים. ערבים ולומדי תורה יקבלו פטור גורף ללא התערבות בגצית וכל זה בפחות ממיליארד שח בחודש. המימון יבוא מהעלאת מיסים לעשירי ישראל.
חייל שמסיים את שירותו ואת לימודיו האקדמיים
קובי | 06-12-2019 13:59
לא מוצא עבודה נורמאלית. זאת בעיה לא פחות קשה. הממשלה לא נותנת את הדעת על כך בכלל. האבטלה לא נמוכה בכלל. יש מניפולציה בנתונים כמו עם נתוני גיוס החרדים. ישראל סובלת מחוסר בתעסוקה איכותית בצורה קשה ביותר.
30
הרב נבון בכלל לא נבון וכנראה שגם לא רב
אני | 06-12-2019 13:43
מבלבל את המוח ואינו מבין מימינו לשמאלו לא בתורה ולא בחרדים. חבל על הזמן לבזבז על המאמר שלו.מי שמבין מבין למה.
31
הרב נבון - תתעסק במגזר שלך ותתקן שם את החרפה.
יוסי החרדי | 06-12-2019 14:06
חרפה היא הציות המינימאלי להלכה והמסורת היהודית. חרפה - הלבוש הפרוץ ולא צנוע חרפה - נשים דתיות בצבא חרפה - נשים דתיות עם מכנסיים וללא כיסוי ראש. חרפה - הגברים שמתנהגים כמו החילונים לגמרי חוץ מכיפה סרוגה קטנה על הראש. חרפה - שלא שומרים נגיעה הרשימה עוד ארוכה - תתקן את המגזר שלך ואחכ תתן מוסר למגזר ששומר על המסורת היהודית במינימום שינויים.
יוסי החרדי, תתעסק עם המגזר שלך.
יוסי | 06-12-2019 14:31
תחזור לבחדרי חרדים ואל תגלוש באתרים ציוניים המקררים את האמבטיה הרוחנית הטהורה והנשגבת שלך. בטוחני שאתה כל כך קדוש,צדקן וטהרן, שמעולם לא היית צריך לגשת אל בית הכסא. מעולם לא היית צריך דירה, פרנסה, בריאות , רכב, ורק תורה בראש מעייניך כל הזמן. כולל בזמן שאתה גולש באינטרנט , בחדרי חרדים, סרוגים , ,וואלה ופורנהב.
32
אולי הרב יסתכל פנימה
יהודי פשוט | 06-12-2019 14:10
הכי קל להאשים מבחוץ, אבל זה שדתיים לאומיים חותכים אחרי שנה ו4 וחלקם הגדול עושים פסיכומטרי או משוטטים בעבודות מזדמנות בזמן שחבריהם לפלוגה ממשיכים לטחון שמירות זה בסדר גמור מבחינת הרב, כי הוא מבין את הנחיצות בקיום המסגת. גם אם יש כאלה שלא ממש לומדים, האווירה הכללית בציבור החרדי, שחלקה הוא המנעות משירות, היא ורק היא שמאפשרת צמיחת תח באיכות ובכמות שפשוט לא קיימים במגזרים האחרים ומזה הרב מתעלם. לכן אני חושב שהעולם יהיה יפה יותר אם כל אחת יתרכז יותר בלשפר את עצמו, ופחות בלחנך אחרים.
העם לא זקוק לכל כך הרבה תלמידי חכמים
קובי | 06-12-2019 14:24
יש אינפלציה בתלמידי חכמים וגם במגזר החילוני יש אינפלציה בלמדנים. את כל המכללות לדוגמא צריך לסגור. חצי מהפקולטות באוניברסיטאות צריך לסגור. כשכמות העבודות האיכותיות במשק כל כך נמוכה, העם לא זקוק לכל כך הרבה לימוד מיותר. תראו לדוגמא איזו אינפלציה יש בעורכי דין ורואי חשבון. ולא רק אצלם. יש אינפלציה ברוקחים,באופטומטריסטים ובעצם חוץ מרפואה, סיעוד והנדסה ברמה גבוהה , כל הענפים סובלים מאינפלציה של למדנים.
33
תורה מצילה מהתבוללות.
קובי | 06-12-2019 14:18
לאורך השנים תמיד שמנו לב לכך שתורה לא מצילה מפרעות , פוגרומים ושואות, אבל מצילה באבו אבוה מהתבוללות ולכן תורה היא דבר חשוב לכל יהודי שהמלחמה בהתבוללות חשובה לו. נשאלת השאלה : האם כדי להילחם בהתבוללות צריך ללמוד יום שלם ? בניגוד לאירופה ואמריקה אנו נמצאים באיזור שבו רוב האנשים הם יהודים. כל אדם מהישוב יודע בתוך ליבו שאם הוא יתפלל 3 תפילות ביום , יקרא בתורה 3 פעמים בשבוע וילמד תורה שעה ביום הדף היומי, גם הסיכויים להתבוללותו יהיו אפסיים וגם אף אחד לא יוכל לטעון שהוא לא מספיק יהודי. כן לדף יומי מסובסד על ידי הממשלה. לא ללימוד תורה מסובסד כספית ורעיונית המתבצע כל היום וכל החיים. במידה ואדם רוצה ללמוד תורה כל הזמן שיתכבדו הוריו לממן אותו וברור שאותו אדם צריך לשרת בסדיר ובמילואים. עם כל הכבוד לא צריך להתחשב בנושא זה בדעתם של רבנים. יש כאן מדינה לנהל. וכשם שלא מתייעצים עם רב כשיש פיצוץ בצנרת, אלא קוראים מהר לאינסטלטור, כך גם בנושא זה אסור להתייעץ עם רבנים.
34
טענות נגד צבא מקצועי
... | 06-12-2019 14:33
מתעלמות מהמציאות או לא מכירות את המציאות. 1. אין לצבא מחסור בחיילים, וגם לא מחסור בלוחמים. 2. תנאי הקבע של הצבא הם טובים מאוד. אם יהיו פחות חיילים יהיה אפשר לתת לכל המשרתים תנאים כאלה. בנוסף, היציאה של צעירים רבים לשוק העבודה במקום ללכת לצבא תחזק את הכלכלה של המדינה. 3. בארה"ב רוב המשרתים הם לא עניים אלא דווקא עשירים. 4. זאת לא הטענה של החרדים. אם זאת הייתה הטענה שלהם- היינו במצב מעולה.
יש לצבא מחסור בלוחמים.
איציק | 06-12-2019 16:51
אין מחסור בחיילים עורפיים. יש מחסור בחיילים קרביים ותומכי לחימה.
35
עד שאתה דואג למוסר של אחינו החרדים
מתבונן | 06-12-2019 14:36
תדאג לאחוז העצום של מורידי הכיפה אצלינו !
neighbours
gffggffg | 06-12-2019 15:31
החרדים הם לא אחים שלנו. הם שכנים שלנו. ושכנים מאוד גרועים שעושים הכל למרר את חיינו ולהעיף אותנו מהבניין. תראה מה קורה בכל שכונה מעורבת בארץ. בסוף הדתי והחילוני צריכים לעוף ורק החרדי יכול להיות בכל מקום.
36
שוב פעם הליצן הזה
Dj אבי סויסה | 07-12-2019 17:44
גם אני בעד פיטרון של שירות לחרדים בעזר מציון וכדומה. אבל רב שמדבר במטרת פילוג זה בושה וחרפה
37
ככה נראה רב ?
איצקו | 07-12-2019 18:25
המגולח הזה ילמד את הרב עובדיה אם יש הצדקה תורנית למשהו ?
38
ליוסי המגיב ב-25. קודם תלמד מה פירוש ציוני.
מיכאל | 07-12-2019 18:48
קשקשן.
תשובה למיכאל
יוסי | 07-12-2019 20:52
כבן למשפחה שכולה מחטיבת גולני וניצולת שואה מאושוויץ , משפחה דתית ציונית לעילא ולעילא ,המאמינה ביציאה מן החומות והגשמה עצמית לעם היהודי בכל התחומים, אני מאוד מבקש ממך , מיכאל האנטי ציוני והחרדי, שלא תלמד אותי מהי ציונות.
39
הצבא
ניסים | 07-12-2019 20:00
שהצבא יתחיל לגבות את החילים ויזרוק את הפצר ההומו הנושך כריות כול עוד הצבא לא מגבה את החילים אן מה להתגיס שפרקליטות הצבאית תלך לשמור על המדינה
40
ברור שהחרדים לא רוצים מהסיבות הבאות:
ירון | 07-12-2019 20:06
א. הצבא באמת עדיין לא מוכן לקראתם- אובייקטיבית. ובאופן סובייקטיבי- ב. מעבר לפקודות מקצועיות- התרבות השלטת בצבא היא החילוניות ואי אפשר לשתף פעולה עם זה ג. כל עוד הרמטכל, והממשלה - לא יקראו בשם ה' באופן מפורש , אינני רואה את היהדות החרדית מצטרפת, להם זה פשוט. אי אפשר להלחם עם אדם כתף את כתף כשמערכת הערכים כ''כ שונה. ד. אני ששרתי בצהל יודע לומר שהוא השפיע עלי ועל שכמותי, וצריך הרבה כוח רוחני וחברתי כדי לעמוד מול כל ההשפעות.
תשובה לירון
יוסי | 07-12-2019 20:44
ירון , מה נראה לך ? לחילוני קל לשרת ? נראה לך שהוא רוצה להתגייס ? כלא 4 וכלא 6 מלאים בחיילים שאינם רוצים לשרת. מה לעשות שיש חוק ומדינה יהודית שצריך להגן עליה ? אז הם נענשים ובצדק. יש סנקציות פליליות על יהודי חילוני בריא וצעיר שאינו רוצה לשרת את מדינתו היהודית. על החרדים במשך שנים רבות לא היו שום סנקציות. בשעה שמנסים לשנות את העוול הנורא באים חוכמולוגים רשעים כמוך ומדברים על פוציניו, מוציניו, רוחניות,חברתיות ,ערכים מדומים ושאר בלבולי ביצים על מנת להיטיב שוב עם קבוצה אחת בלבד באוכלוסיה. ירון, על ערך הרעות שמעת יא חוכמולוג רשע ?
41
גיבורי כוח עושי דברו
יוסי | 07-12-2019 21:14
ישנם גיבורי כוח עושי דברו שלומדים תורה שנתיים אחרי גיל 18 ואז מתגייסים לשירות צבאי משמעותי ומלא ולפעמים ממשיכים גם לתפקידי קצונה . אני מרגיש שלא מהללים אותם מספיק בחברה הדתית. מחכים שהם יפלו בצבא כדי להעלותם על נס . למה לא להללם עוד בחייהם ? למה כל הזמן להלל בחייהם את ההסדרניקים שכבודם במקומם מונח ושיהיו בריאים, בשעה שיש כאן אנשים יותר ערכיים ומקריבים מהם ? לדעתי החברה הדתית צריכה להנהיג את הנל לכתחילה ואת ההסדר רק בדיעבד לבעלי פרופיל נמוך או משהו כזה. לצערי, ישנם כאן עניינים של מימון ישיבות דתיות וכו, שהם כמובן שיקולים זרים שפוגעים בהגעה לאמת הערכית.
42
תשובה ללוחם החרדי
יוסי | 07-12-2019 22:58
חרדק שבבניק , אברכים חרדים כבר הרביצו לך ? כבר עשו בך לינץ' קטן ? מה אתה כל כך עושה את עצמך שאתה גאה בזה שאתה לוחם חרדי ? את המדים אתה מחליף בשירותים של התחנה המרכזית בתל אביב או בירושלים ? חחחחחח... אתה מצחיק אותי. אתה בא לכאן ומתנשא עלינו שאתה גם לומד תורה וגם משרת ואתה יודע הכי טוב מה צריך לעשות, שזה כמובן לשיטתך ללמוד תורה כל החיים ולהוקיר את לומדי התורה החרדים וכל זה בשעה שהם במקרה הטוב מתביישים בך ובמקרה הרע מרביצים לך על זה שאתה מגן על העם והמולדת. אתה גם מתיימר לכתוב מי רב ומי לא רב. לידיעתך, יש לרב נבון תעודת רבנות. הכל טוב. לוחם חרדי, תנסה לחנך את האברכים החרדים לשרת יותר ולעבוד יותר במקום לחשוב בטפשות שהאמת נמצאת רק אצלם . תודה רבה.
תעודת רב לא מעידה בכהוא זה שהוא רב
מ. | 09-12-2019 15:40
להיות רב צריך גם את היראת שמים שיש לרב
43
בהמשך להצעה של הרב נבון
מעיין | 08-12-2019 10:19
אני חושב שצריך גם לסדר שמי ששירת בצבא ישלם פחות מיסים, בהשוואה למי שלא שירת בצבא (וזה כולל גם חרדים ולהבדיל גם ערבים). כיום זה מצב לא הוגן, שיש אנשים שנותנים שלוש שנים מחייהם למדינה, ויש אנשים שבשבשנים הללו מתפתחים לומדים או עובדים.
תשובה למעיין
בני | 08-12-2019 11:29
למה להבדיל בין חרדים לערבים ישראליים ? ערבים ישראליים הם לא סורים ולא לבנונים, הם אזרחים כמוני וכמוך. מספר הרציחות של יהודים שהם היו מעורבים בהם הוא זעום. וגם אצל החרדים יש את ישי שליסל ועוד מרעין בישין שעשו פיגועי שנאה . הערבים הישראליים מאוד חרוצים ולא בוחלים בשום עבודה. בעיניי הם כמו החרדים שאינם אברכים כאשר האברכים הם בתחתית הפירמידה מבחינת תרומה למדינה. לא כל הערבים הישראליים הם כמו דוקטור טיבי אוהב המחבלים והאברכים החרדים. יש גם ערבים ישראליים מתונים.
44
ההשתמטות של ההסדרניקים מחצי שירות היא חרפה
מרא דאתרא | 08-12-2019 17:36
ובושה. מה? לא ככה?
45
מדינת רשע ופשע הלל ביום העצמאות ברכה לבטלה
ם | 08-12-2019 18:27
נבון ערב רב בלי זקן
46
רב עם פייבוק זה מוסרי יותר?
רב עם פייסבוק | 09-12-2019 17:33
רב עם פייסבוק שמאוד קשה לי להאמין שלא נחשף לתכנים לא ראויים הרי זה כמעט בלתי אפשרי האם הוא האדם שיכול להטיף על מוסריות?
47
רב? זה קליפת המן עמלק
עומר | 09-12-2019 19:42
רשע מרושע
48
חרפה בעיני המתמודד
יהודי פשוט | 10-12-2019 5:52
חרפה זו מילה נהדרת שמונעת כל דיון מורכב ומעמיק. כי חרפה יכולה להיות: 1. ציבור שמשרת רק שנה וחצי העוד אחיו לנשק משרתים שלוש שנים. 2. ציבור שכבר מזמן שכח הלכו צניעות מה הם. לא שומר נגיעה ואף למעלה מכך. 3. חרפה יכולה להיות ציבור שהוציא מתוכו את יגאל עמיר. ברוך גולדשטיין ונוער הגבעות עם פעולות תג מחיר שלו. 4. והעיקר חרפה יכולה להיות ציבור שייצר מפלצת ששמה התנחלויות המונעות כל הסדר עם שכנינו הערבים. יוצרת יום יום שעה שעה כיבוש והפרה של זכויות אדם ומחיבת נוכחות צבאית אינטנסיבית. להמשיך בחרפות? רק אציין שכל אחת מהתופעות שציינתי נכונה אבל יש לה גם צד שני ושלישי. אבל דיון שטחי שוכח את זה. הציבור החרדי מלא בבעיות ומשתנה תדיר אבל הוא גם נושא את לפיד היהדות ומהווה סממן השומר על הליברליות הדתית מפני הכחדתה העצמית.
תגובה נוספת ליהודי פשוט
יוסי | 10-12-2019 8:02
משה גפני ואחמד טיבי נמצאים בידידות מוזרה ומופלאה. אולי מקומם של החרדים הוא בכלל באופוזיציה קרוב לחברים שלהם ?
תגובה ליהודי פשוט
יוסי | 10-12-2019 7:32
ישיבות ההסדר הן חצי חרפה. קודם צריך לטפל בחרפה המלאה. צהל נמצא בראש ובראשונה ביהודה ושומרון כדי לשמור על התל אביבים, הירושלמים, הבאר שבעים, הבני ברקים וכו' וכו'. כדי לשמור רק על מתנחלים הוא היה מסתפק בכח קטן יותר ומורה למתנחלים לשמור על עצמם בכוחות עצמם. נוכחותו היחסית גדולה שם היא בגלל רצון הממשלה לשמור על כל עם ישראל וזה כולל בוודאי ובוודאי גם חרדים ולא רק לשמור על מתנחלים באופן ספציפי. ברצוני להוסיף ולציין שאתם הוצאתם את ישי שליסל ועמי פופר ואביו של יגאל עמיר הוא בכלל חרדי. כמו כן ארץ ישראל המקורית היא יהודה ושומרון. זאת ארצנו המקורית הרבה יותר מאשר קריית באבוב בבת ים או קריית צאנז בנתניה . החרדים לא שומרים על לפיד היהדות. בארץ ישראל הקדומה כולם היו דתיים לאומיים. חרדיות זה דבר שהומצא רק במאות השנים האחרונות. תראה את היהודים המרוקאים לפני 100 שנה . ככה היו בארץ ישראל כמעט כולם. לא ורסאצ'ה ולא בורסלינו. לא חליפות איטלקיות ולא נעליים. יהודים דתיים לאומיים טובים. ככה היו בארץ ישראל הקדומה כמעט כולם.
49
תגובהל Dec
יהודי פשוט | 12-12-2019 5:04
התקוממתי על השימוש במילה חרפה כנגד ציבור שלם. כדרכם של הכללות אין מפספסות את המורכבות. אבל ראה זה פלא דרכם של הכללות - אי דיוק. אם לטענתך ישיבות ההסדר הן חצי חרפה אז המשמעות היא אחת משתיים. או שמי שלא לומד תורה הוא חרפה גמורה או מי שרק לומד בישיבה הוא חרפה גמורה. כלומר החרדים והחילונים הם חרפה גמורה והד״לים הם חצי חרפה? אשרי מי שבחר בדרך חיים של חצי חרפה. עמי פופר היה חילוני כשרצח ורק בכלא חזר בתשובה. ויגאל עמיר הוא תוצר של תקופה בה הייתה הסתה של רבנים ואישי ציבור כשיגאל עמיר היה הסימפטום שלה. חבריו של האוצח ומעגלי ההזדהות איתו היו ד״לים. הציבור החרדי לא אחראי לא לפורשים ממנו ולא למסתפחיםם אליו. ולעניין הכיבוש יהיו שיגידו שההתנחלויות כיום למעלה מחמישים שנה לאחר שחרור יהודה ושומרון הן מקור הרע שמונע הגעה להסדר בחי לפנות ישובים ויהיו כאלה שיגידו שנוכחותם היא זו שמצילה את העם היושב בציון. מכל מקום לחרדים הכרת הטוב ענקית לחיילי צה״ל תוך אמונה שתורתם מגינה ומצילה. ואחרי כל זאת בכל חברה יש שוליים וכל חברה יש בה דברים יפים יותר ודברים יפים פחות. החברה החרדית רחוקה מלהיות מושלמת והלוואי ותעשה בדק בית פנימי אך גם הד״לים אינם מושלמים וכשרב המזוהה איתם מציג ציבור שלם כחרפה- זוהי חרפה.
תגובה ליהודי פשוט
יוסי | 12-12-2019 14:05
לחברה החרדית אין שום הכרת הטוב לחיילי צהל. ועל כך יעידו התפילות הכל כך מעטות לשלומם בבתי הכנסת החרדים. כמו כן החרדים אף פעם לא עומדים בצפירה ביום הזכרון ואף אברך או בחור ישיבה גבוהה לא מתגייס לצבא והמספרים עומדים על 125 אלף שאינם מתגייסים . למה להשתמש במכבסת מילים ? בוא נגיד את האמת . חיילי צהל מעניינים את האברכים החרדים כקליפת השום. הרצון להישאר טפלון ולא להתלכלך בלחימה כנגד אויבינו הוא מובן. עדיף להישאר בחיים מאשר למות וכשיגיע אותו יום מר ונמהר שהפלסטינים יכבשו אותנו ויתחילו לשחוט את כולנו החרדים יקבלו חנינה בגלל שהם לא נלחמו בערבים כמעט אף פעם. האם החרדים הם אינם חלק מעם ישראל ? האם מגיעה להם חנינה בשעה שאחרים ישחטו או יזרקו לים ? האם לציוניים מגיע סוף כל כך עגום לאחר שהם שפכו דם , יזע , דמעות וממון על הארץ הזאת ? בוודאי שההימנעות של החרדים מלחימה באויבינו היא חרפה. אין לכך מילה אחרת. ואם תגיד שזה מה שמגיע למי שלא למד תורה , טעות היא בידך. לציונות יש תורה מפוארת. ישיבות הסדר, ישיבות גבוהות, קטנות, תיכוניות, תורה אחרי צבא, גרעינים תורניים , אולפנות תורניות, מדרשיות, וכו' וכו' ואסור לשכוח את העובדה שלציוניים החילוניים יש זכות ענקית על כל עולם התורה הארץ ישראלי, דתי וחרדי כאחד , בזכות מימון אותו עולם תורה. מה זה חשוב מה מקצועו של האומר שהחרדים ובמיוחד האברכים החרדים הם אנשי חרפה ? כל מי שאומר אמת צרופה זאת שתבוא עליו הברכה. לציוניים יש שירות בצבא, ויש תשלום מיסים ובנוסף לכך לציוניים יש תורה מפוארת. זה כולל גם את החילוניים וגם את הדתיים. או לימוד או מימון. או שניהם ביחד. לאברכים החרדים אין שירות בצבא . אין תשלום מיסים. יש רק תורה. ההשתמטות מצבא ומיסים בשעה שכולם נושאים בנטל הצבאי,הכלכלי והתורני , היא חרפה. חרפה ענקית. ואפילו אם לא יהיה אברך אחד בכל הארץ , לציוניים החילוניים תהיה זכות תורנית ענקית בגלל מימון הישיבות הקטנות ותלמודי התורה שלעולם בשום תרחיש פוליטי לא יפגעו כלכלית בצורה שהיא משמעותית באמת . אברכים חרדים טלו קורה מבין עיניכם. האידיאולוגיה שלכם היא אנטי ציונית ומלחכת פינכה לאויבינו. למה לחכות לעתיד ? אם אתם כל כך אוהבים אותם , לכו כבר עכשיו לעזה לגור שם. שם הוא מקומכם . עם החברים הכי טובים שלכם. גם רמאללה וטהרן מאוד מתאימות לכם. אתם אנשי חרפה שפלים באופן מיוחד . תודה רבה.
50
וואוו, פוסק הדור אמר....
אני | 17-12-2019 12:44
מעניין למה אף פעם אין שום התבטאות של הסרוגים על הציבור החילוני. למה למשל שלא יאמר שחילונים שלא יודעים מה זה שמע ישראל ויהדות זאת חרפה. נכון שהסרוגים יפי הנפש אוהבים יותר את אחיהם החילונים, ממש כמו במפלגה שלהם, אבל בבקשה שישאיר לחרדים להחליט על דרכם לבד, בכל מקרה הם לא מתרגשים.
תשובה
יוסי | 17-12-2019 20:28
כל שמע ישראל שאתם אומרים במכינות לחיידרים, בחיידרים, בתלמודי התורה, בישיבות הקטנות, הגדולות ובכויללים רשום בטאבו על שמם של החילוניים שמממנים אותם . וזה כולל גם את השמע ישראל בתפילת ערבית של הסטודנטים החרדים ללימודי חול בלימודים האקדמיים ובלימודים המקצועיים למבוגרים של משרד העבודה. וזה בלי להזכיר את כל הדם היזע והדמעות שהחילוניים שפכו על הארץ הזאת כדי ש 72 שנה תוכלו בשקט יחסי ללמוד תורה כאן.
51
פטור אוטומטי לחרדים הוא חרפה מוסרית
שמואל | 18-12-2019 11:27
כל מי שחושב אחרת השתבשה דעתו עליו. ולא מדובר פה על מי שבאמת ממית עצמו באוהלה של תורה
חרפה מוסרית זה לכפות על חרדי לשרת בצבא כזה
דודי | 29-01-2020 11:06
ולהתאבד רוחנית
52
הרב נבון מתיימר לדעת לפסוק יותר טוב מהרבנים?
דודי | 29-01-2020 10:59
לך אין בעיה שקרוב לחמישים אחוז מהציונות הדתית מתחלנת ? ושהצבא הוא מקום לא כשר בהרבה מובנים ? חרדים בצבא השמד זו התאבדות שלהם מבחינה יהודית, וזה אסור באיסור חמור. בצבא כשר יש על מה לדבר, בעבר שהצבא היה כשר יותר, היו הרבה יותר חרדים בצבא. לא על החרדים תלונותיך, כי אם על הרשויות שהקימו צבא שלא ניתן לשרת בו, יהודים אנחנו, ובכוונתינו להשאר יהודים
חרדי שמשרת בצבא מתאבד רוחנית ? כנסו
אבי | 30-01-2020 7:44
דברי הבל ורעות רוח. ציוני שמשרת בקרבי או כתומך לחימה מתאבד פיסית וזה הרבה יותר מוחשי. אני מאוד מבקש שאריק דרעקי, יא קוף פליצמן ומושון גופי לא ישרתו בכנסת . שירות בכנסת זוהי התאבדות רוחנית אמיתית ולא שירות בצבא שהוא מוסרי ורוחני פי אלף מחברי הכנסת. אגב, חכ מה כלב אורי, וחכ יא קוף אשר , שניהם מדגל התורה , כולל מושון גופי, אם נחליף אותם בדאבל שחאדה ובאחת יזבק ( שלושת הבלדים), לא נרגיש בשום הבדל. נו, באמת... על מי אנו באים להגן ? על מגזר חרדי אנטי ציוני ואנטי לאומי שמצדד באויבינו ולא מוכן להילחם בהם ? סוסי טרויה נאלחים, מזוהמים ומתועבים ? גנבים עם רישיון לגנוב ? צאו טמאים. לכו לעזה. שם תהיו חרדים כמה שאתם רוצים וגם תקבלו הרבה כבוד.