הרב חיים נבון נגד 'ימינה': "אל תדברו בחג על אחדות" - סרוגים

הרב חיים נבון נגד 'ימינה': "אל תדברו בחג על אחדות"

הרב חיים נבון מתייחס לפיצולה המהיר של מפלגת 'ימינה' ומותח בקורת על ראשי הימין החדש- איילת שקד ונפתלי בנט: יצר הרע של הפלגנות גבר; אל תדברו בחג על אחדות"

הרב חיים נבון נגד 'ימינה': "אל תדברו בחג על אחדות"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

הרב חיים נבון מותח בקורת על ההחלטה של מפלגת 'ימינה' להתפצל ואומר כי מדובר בהודעה "כואבת" כהגדרתו. עוד הוא הוסיף כי גם הודעתם של ראשי 'ימינה' במהלך מערכת הבחירות על הכוונה להתפצל אחרי הבחירות אינה יכולה לשמש כתירוץ לדרך שבה נעשו הדברים.

"בליל הבחירות חטפתי שתי סטירות לחי", כתב הרב נבון, ופירט: "הראשונה הייתה תוצאות המדגמים; השנייה הייתה ההודעה שבאה חמש דקות אחר כך, על פירוק 'ימינה'. הראשונה הייתה ודאי יותר מדאיגה; השנייה הייתה אולי יותר כואבת. אתמול התפרקתם באופן רשמי, אבל את הזלזול בנו הפגנתם כבר בלילה ההוא".

עוד באותו נושא

הרב חיים נבון: "לא רלוונטי ששקד לא שומרת מצוות"


9

"לפעמים אין ברירה אלא להתפלג", כותב הרב נבון, "אבל העיתוי של הודעת הפירוק לימד שמבחינתכם זו הייתה ברירת המחדל; לא באמת העליתם על דעתכם את האפשרות המהפכנית לפעול ביחד. מספרים על חולה, שהותר לו לאכול ביום הכיפורים, וראה שהרב מסתכל בו במבט זועף. "אבל אמרת שמותר לי לאכול!", הצטדק החולה. "נכון", אמר הרב, "אבל לא אמרתי שמותר לך ללקק את השפתיים". בזמן שכולנו ניסינו לעכל את תוצאות הבחירות, אתם רצתם להתגרש, וליקקתם את השפתיים".

הרב נבון מתייחס גם להכנה המוקדמת של המהלך וכתב: "נכון שאמרתם שזה רק בלוק טכני, אבל לצד זה גם אמרתם – בייחוד יושבת הראש שבחרתם, איילת שקד – שתשקלו זאת אחרי הבחירות, ואולי תישארו ביחד, נראה מה יהיה. הטעיתם אותנו. לא שקלתם זאת אפילו לשנייה אחת. הבטחתם לנו שורה ארוכה של הבטחות, על ערכים שתקדמו ויעדים שתובילו. דווקא את זאת אתם מזדרזים לקיים?".

עוד באותו נושא

סופי: פיצול ימינה אושר בוועדה המסדרת של הכנסת


4

הרב נבון עומד גם על המשמעות הפוליטית של הפיצול: "נכון הוא שבפוליטיקה לפעמים משתלם דווקא להתפצל. אבל במקרה שלכם זה ודאי לא נכון. כשתגיע העת למשא ומתן קואליציוני, מפלגה של שבעה ח"כים תקבל יותר מאשר שניים-שלושה רסיסי מפלגות. ואחר כך, בין אם תהיו בקואליציה או באופוזיציה, כמה כבר תוכלו להשפיע בדמותכם החדשה? בפוליטיקה צריך לאגם כוח, לא לפורר אותו. לא פעלתם מתוך אינטרס פוליטי, אלא למרות האינטרס הפוליטי. יצר הרע של הפלגנות גבר כאן על היצר הפוליטי הבריא".

בסוף דבריו כתב: "ההבדלים ביניכם זעירים לעומת המכנה המשותף. אף שנדמה לכם אחרת, בחוץ לא מבדילים ביניכם. כשהם אומרים: "הסמוטריצ'ים מדיתים", הם מתכוונים גם אליך, בנט; כשהם אומרים: "בנט משיחי", הם מתכוונים גם אליך, הרב רפי. ובכל זאת לא הצלחתם לפעול ביחד".

"אז אל תדברו בחג הזה על אחדות. אם בבית הכנסת או ברדיו יבקשו מכם לדבר על סוכות, אל תדרשו על ארבעת המינים שיודעים להתאחד לאגודה אחת. לא רק שבאגודה שלכם ההדס לא יכול לשבת עם הלולב; אצלכם ההדס לא מוכן לשבת גם עם הדס אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
צדקנות מיותרת
אלרועי | 11-10-2019 9:52
מקומם של הרבנים זה להוביל קהילות ואת חיי הפרט, לא להטיף פוליטיקה. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, אנשים רוצים רב שמשפיע בבית כנסת, לא בבית נבחרים
איזה קשקוש
יצחק | 11-10-2019 13:26
לכולם מותר להשפיע בפוליטיקה חוץ מלרבנים? זמרים, סופרים, אנשי תקשורת, סתם אנשים מהרחוב. כל אחד היום נותן את דעתו אבל הרב חייב להיות נעול בבית הכנסת
חחח
יהודי פשוט | 11-10-2019 10:10
כי בן גביר הוא בדיוק הקול המאחד והמפשר בפוליטיקה הישראלית. ממש קונצנזוס לאומי...
2
בגלל זה סיימתי עם המגזר על כל מגזריו
אבי | 11-10-2019 9:57
פעם הבאה אני מעדיף לתת לבן גביר ומצידי שהקול שלי ילך לעאזזל
ממש,בוגר מצידך
אויי | 11-10-2019 17:19
באנת
3
כרגיל הרב נבון קולע אל חוט השערה
רפול | 11-10-2019 10:09
זה דבר הציונות הדתית השפויה .חבל שריסקו את התנועה הפוליטית .הרס הציונות הדתית יהיה על ראש המנהיגים הנוכחיים
4
בדרך כלל אינני מסכים עם דבריו
אבי | 11-10-2019 10:22
אבל הפעם הוא אכן קלע. צודק כואב ומטלטל. לא יעזור כלום. רק כשירדו שוב מתחת לאחוז החסימה. זו השפה שהפוליטקאים מבינים, זו השפה שנדבר אתם.
5
פילוג
לוי | 11-10-2019 10:31
הרב נבון צודק במאת האחוזים , צריך לברך ברוך שפיטרנו מעונשם של ימינה , ולבית היהודי יש ללמוד את הלקח מהטעות היסודית ששמנו עלינו בראש דבר לא כשר וזהו התשלום על מקח טעות .
פרשו.לא עברו%,שבו.נכנסו,ברחו מהחלון בלי שלום
במהירות?!בלאא חשמא?! | 11-10-2019 15:28
פרץ,פרוש.
6
הרב חיים נבון שכח
אליהו | 11-10-2019 11:12
לכבוד הרב חיים נבון, צר לי להזכיר לך כי כנראה ששכת.גייסת את איילת שקד והרב אלי סדן - הם באו לחלוק לך כבוד על הספר שלך - מכים שורשים . ואני באתי לקלקל את ההצגה. שאיילת שקד עמדה לברך : ואני ברוב חוצפתי צועק לה - מי אישר לך לחמש ולאמן מדינות רצחניות , 382,000 נרצחו בדרום סודן גם עם נשק שלנו . עברנו שואה - איך ? ומוציאים אותי בכח. ועכשיו , אתה אומר - לא לדבר על אחדות בחג כי היה פיצול בימינה. על מה נתאחד הרב נבון - על מה בדיוק? על מספר מנדטים ? שאין קדושת החיים.! כתבת ספרים , ואני ברוב חוצפתי ממליץ לך לשוב לגן הילדים. תבקש מהגננת לספר לך על פרשת נח. איך ה בלבל את השפה כי היינו אדישים לקדושת החיים. איך שאדם נפל מהמגדל היו אדישים . ושלבנה נפלה - בכו. לא היינו ראויים לדבר בשפה אחת. הרב נבון ,מדינת ישראל נמצאת במשבר הערכי החמור ביותר בתולדותיה - סיוע צבאי שלנו לרצח עם ופשעים נגד האנושות. ואתה מעלים עין . עליך ועל חבריך הרבנים יאמרו. מסכן העם היהודי שהרועים שותקים - רבני השתיקה. . זורעים זרעים של חרבן ושותקים שתיקה מחפירה. בברכה אליהו יוסף
דיון בלי שתידחף כל פעם
שחרר אותנו | 11-10-2019 13:18
לא נותן לאף אחד להעלות נושא. כשיהיה רלוונטי תציג את עמדותיך חסרות השחר
רד לנו כבר מהוורידים יא מעיק
המיואש | 11-10-2019 11:32
לך לדרום סודן ותחזיר את הנשק
7
כל מילה בסלע
אנונימי | 11-10-2019 11:28
מסכים עם כל מילה שכתובה, רואים גם את הכאב הגדול שהרב מרגיש. בואו לא נשכח שפיצול ופילוג ביו הסיעות יכול להיות הרבה פעמים פיצול ופילוג גל בינינו בלי באמת סיבה מוצדקת.
8
הגיע זמן לברר מהי עמדת הבוחרים של ימינה
דניאל זכריה | 11-10-2019 11:33
מן הראוי שאחרי שני סיבובי בחירות בהם התגלה פער גדול בין החלום למציאות החלטות משמעותיות כגון פירוק ימינה תתקבלנה אחרי משאל מקרב מתפקדי המפלגה. חשוב מאוד שהמנהיגים ידעו לקבל החלטות מאידך חשוב גם לשמוע את עמדת הציבור הנאמן לימינה ולאיילת שקד. לא מובן מאליו שהתמיכה תמשך במצב בו החלטות פזיזות מתקבלות תוך זילזול בציבור המצביעים.
9
הרב נבון אני ממליץ לך
המיואש | 11-10-2019 11:35
בפוסט הבא שיהיה פוסט יאוש מהציונות הדתית הארכי מטומטמת והמאוסה 15 שנה אחרי ברור לי למה נראינו כל כך מביכים בגוש קטיף הציונות הדתית לא מתקיימת אף פעם עם יריבים פוליטיים רק בינה לבין עצמה זה הכיף והתענוג לדרוך על התת תת מגזר השני
10
צבועים: אתם אחד בפה ואחד בלב!
צופה מהצד | 11-10-2019 11:46
המגזר שבו הפער הכי גדול בין דיבור למעשה. כל היום מגלגלים עיניים ומדקלמים אחדות וכלל ישראל, בפועל? לא יכולים לשבת דקה אחד עם השני. אתם דוגמה לחטא היוהרה ולצביעות.
11
מי שמעורה בפוליטיקה יודע שהם עבדו ובעז"ה עוד
אלעד | 11-10-2019 11:59
המון ביחד. אבל כמו שאתה אומר 4 מינים הם היחד אבל הם 4 מינים יש הבדל מהותי בין מפלגת הימין נחדש לבין הדתיים לאומיים. הימין החדש הי מפלגה לא דתית ונכון יש שם חבר'ה תותחי על שצריכים להכנס לפוליטחקה אבל מבחינת קידםףום נושאי דת אין להם יד ורגל. ולכן נפרדו מהם. אף אחד לא שונא אותם וסמוטריץ יעבוד עוד שנים רבות עם איילת שקד. ונ.ב עצימת העיניים של הציבור הלייטי ממצב החינוך והכיוון אליו משכו הילדים שלהם מוכיח כמה הדרך הזו כאידיאל, פסולה. אפשר לחפף בהלכה, כולנו צריכים להשתפר. אסור לחפף את ההלכה. זה כבר אסון.
12
יש אנשים חלושי דעה וצרי תפיסה שלא מבינים את ה
יצחק | 11-10-2019 13:24
טעות גדולה לחשוב שבית אחד פוליטי זה אחדות. מפלגה מטרתה לייצג את תפיסותיהם ומטרותיהם של בוחריה ולכן הדבר האחרון שצריך בפוליטיקה זה אחדות. כבוד הרב חושב שאחדות זה ויתור על ערכים, אם אתה איתי במפלגה אני מאוחד איתך ואם אתה איתי רק בקואליציה אז כבר פחות ואם אתה ממרץ אז אין לך שום קשר אליי. זו טעות ענקית- אני מאוחד עם מרץ לא פחות מאשר עם הרב רפי למרות שעם הראשונים יש לי מחלוקות נוקבות ועם השני אני חולק בית מדרש. יתכן שבתחום המשתלם יש לדבר על המשך ריצה ביחד (ואת זה גם אני וגם הרב כנראה נשאיר לפוליטיקאים) אבל בתחום המהותי אין לזה שום ערך
13
מה שבטוח זה הדתיים הליבראלים סובלים הרבה מהפי
יצחק | 11-10-2019 13:32
הם פתאום מבינים שבנט המחמד שלהם נשאר רק עם שני מנדטים ולא יצליח להזיז שום דבר בדת ומדינה
14
אותה המחלה
עונש על זריקת עוצמה | 11-10-2019 15:37
ההוא קיצוני ואני לא! כך חושב כל אחד. בשביל כחול-לבן כולנו אותה ערימת אשפה
15
ימינה
פנחס | 11-10-2019 15:45
פשוט מאוד. את בנט לא מעניין דבר, פרט לרצון שלו להיות ראש הממשלה. הוא יודע שבמפלגת נישה לא יצליח. עזב וקיבל זבנג. התמזל מזלו ושוב בחירות. הוא הועדף על פני עוצמה, למרות שידוע שיעזוב. עכשיו הוא בכנסת, מנסה שוב לפלס דרך. חבל שהציונות הדתית לא הבינה את מהלכיו.
16
איילת היחידה שהתנגדה בפומבי לפיצול
תדייק.. | 11-10-2019 16:49
ומבין כל הדוסים האלה היא היחידה שמתנהגת לעניין. אשרנו שזכינו בה ואוי לנו אם נאבד אותה
רק שתבין כמה היא לא משפיעה
חח | 12-10-2019 23:27
על כלום
איילת התנגדה מסיבה פשוטה
שמש | 12-10-2019 5:18
אחרי הפיצול היא איבדה את מקומה הראשון לבנט, מה לא ברור פה?!
17
אז מה כל המהומה??
ג'ו | 11-10-2019 17:01
מה לעזאזל לסרוג כמוני עם הפולטקאי סמורטיץ ופרץ.. על איזה מכנה משותף רחב אתה מדבר? הרי כמעט על כל נושא ועניין. אני ודומיי בסרוגים הליבראלים חלוקים עליהם... כן.. הצבעתי לימין החדש... ולאחר האיחוד הצבעתי לכחול לבן.. רק אל תתיחסו אלינו כאל עדר מוסת ומובל..
18
לדעתי הרב טועה
חם או יפת | 11-10-2019 23:32
בין בנט לסמוטריץ אין הרבה משותף. הבית היהודי הפך משיחי ולכן האיחוד עם סמוטריץ הגיוני אבל לבנט אין מקום בציונות הדתי. בנט הוא אומנם ימני אבל הוא ליברלי, שואף למדינה מודרנית שמכבדת את האחר והשונה. הוא רוצה לאחד בין חילוניים ודתיים אבל לא מתוך מקום של התנשאות. ויותר מכל הוא לא מקבל סמכות רבנית מעליו. למרבה הצער בקרב הציונות הדתית רבים חושבים כמוהו. כנראה חצי ממצבעים הדתיים הם ליברלים ולא שמרנים. אז תנו לא ללכת איתם ונפרד כידידים. גם ככה לא נראה לי שאנשים הדומים לבנט יכולים לחיות ביחד עם אנשים שדומים לסמוטריץ. או איך שאמר אברי גלעד (כמדומני) אני לא יכול לדור תחת כיפה אחת עם האיש שהוביל את מצעד הבהמות
תמשיכו לילל וסמוטריץ ימשיך להיות שר
המיואש | 12-10-2019 22:04
בממשלה וחבר קבינט חחח אסופת שקצים מזרוחניקים
באת לקלל ויצאתה מברך
פוני | 12-10-2019 5:22
הסברת כל כך יפה מהם יתרונותיו של בנט מהכיוון של המאחד בעם ישראל על פני סמוטריץ המפלג הכופה והממאיס את הדתיים על כלל הציבור.
19
טימטום
שוקי | 12-10-2019 19:38
אם איחוד חשוב לך כל כך והוא לפני הכל אז למה שלא תלך ותתאחד אם הערבים, יושב עליך בול... אולי הם ילמדו אותך מה חשוב יותר ומה קודם למה...
20
ובנט כבנט, הזיז באלגנטיות את שקד הצידה
מאיר | 13-10-2019 6:25
ושוב השתלט על הימין החדש!
21
רק החילוניים יכולים להוביל את העם לאחדות
דותן | 14-10-2019 9:52
העם שלנו ברוך השם מורכב מזרמים שונים, ואחדות העם היא לא הפיכתם של זרמים שונים אלו לאורח חיים אחד לכולם, אלא לאפשר לכולם לחיות כרצונם מבחירה אמיתית. רק החילוניים התברכו ביכולת לקבל כל אדם עם אורח חיים שונה מבלי הרצון הפנימי והשליחות לשנות אותו.