המכינה הקדם צבאית קמה ברמת טראמפ - סרוגים

המכינה הקדם צבאית קמה ברמת טראמפ

ארבעה חודשים אחרי שפרסמנו לראשונה בסרוגים, כי ברמת טראמפ צפוייה לקום מכינה קדם צבאית, היום (חמישי) היא נחנכה במקום, יחד עם הצבת מבנים ראשונים לישוב העתידי

המכינה הקדם צבאית קמה ברמת טראמפ
  (קרדיט: יח"צ)

ארבעה חודשים אחרי שפרסמנו לראשונה בסרוגים, כי ברמת טראמפ צפוייה לקום מכינה קדם צבאית, היום (חמישי) נחנכה מכינת השחר בקלע אלון במקום אמור לקום הישוב רמת טראמפ, יחד עם מבני דיור ראשונים בישוב העתידי.

למקום הגיעו כל השותפים, ראשי החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד וצביקי בר חי, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, השר הממונהאורי אריאל  ראש המועצה האזורית גולן חיים רוקח ועוד.

בעקבות החלטת הממשלה על הקמת היישוב רמת טרמפ שבגולן הובילה החטיבה להתיישבות, הקמת מבנים לטובת המכינה בה לומדים כיום 25 חניכים לפני שירות צבאי. כמו כן, בקיץ הקרוב צפוי להצטרף גם גרעין של כ-20 משפחות דתיות וחילוניות לאכלס את הישוב החדש.

בראש המכינה  עומד אוריאל אלדד, בנו של חבר הכנסת לשעבר אריה אלדד. בראיון ביוני האחרון סיפר לסרוגים כי "התהליך החל לפני שנה, במהלכה נקראנו לדגל להקמת יישוב חדש ומתחדש שזכה לשמו של נשיא ארה"ב עם נוכחותנו המוצדקת ברמת הגולן, שקיבל  בזכות זה משנה תוקף. המטרה היא לבוא ולהשקיע שם את מירב המאמצים", הוא מתאר.

המכינה מקבלת לשורותיה תלמידים שנשרו ממסגרות חינוך, כאלו שעל פניו לא היו אמורים ללכת למכינה- במטרה, להשיב אותם למסלול ולמסגרת לימודית, ערכית והתיישבותית. המסגרת היא חצי שנתית- בשישה חודשים של המכינה, הם יתכוננו לשירות משמעותי בצבא ולאחר מכן יתגייסו לצה"ל. תלמידי המכינה מעורבים, דתיים וגם חילונים שלומדים וחיים יחד.

עוד באותו נושא

"כוח חלוץ": מכינה קדם צבאית תוקם ברמת טראמפ

קפצה כנחשון

גאל גרינוולד, ראש החטיבה להתיישבות: "זהו יום היסטורי ומרגש ואני מודה למכינת קלע אלון שקפצה כנחשון לעלות לישוב החדש ולסייע בפיתוחו. תודה לשותפים לדרך ואין בליבי ספק שראש המועצה יחולל פלאים בישוב החדש".

מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ: "שלוחה נוספת של "מכינת שחר" מוקמת כאן, ברמת טראמפ, המקום בו החליטה ממשלת ישראל להוקיר את פועלו של ידידנו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בכך אנו מהווים צעד נוסף במימוש החלטתו של רה"מ נתניהו בהקמת היישוב החדש ברמת הגולן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו