אריה אלדד: "נדרתי נדר לא לשתוק יותר" - סרוגים

אריה אלדד: "נדרתי נדר לא לשתוק יותר"

כל עוד היה אריאל שרון איתנו, עם הימין, והקים יישובים בכל הארץ, שתקנו. אז נדרתי נדר כי גם אם יקום מנהיג שאינו ישר דרך ויישבע להקים עוד 100 יישובים - לא אשתוק"

author-image
אריה אלדד: "נדרתי נדר לא לשתוק יותר"
  (צילום מרים אלסטר/פלאש90)

איש הימין וחבר הכנסת לשעבר, אריה אלדד, מסביר למה הוא לא מתכוון להשתתף בהפגנות בשדרות רוטשילד וזאת על אף שאינו מעוניין בהמשך שלטון נתניהו.

נדרתי נדר לא לשתוק

במסגרת טורו ב'מעריב' כתב אלדד, בין היתר: "בהיותי חבר כנסת, הקמתי את השדולה למאבק בשחיתות. ידעתי אז, כפי שאני יודע היום, כמה מסוכנת השחיתות השלטונית. גם לא שכחתי את פועלו של שרון, שנים רבות לפני שפרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל, עמדה להגיש נגדו כתב אישום חמור. אבל כל עוד היה אריאל שרון איתנו, עם הימין, והקים יישובים בכל הארץ, שתקנו. אז נדרתי נדר כי גם אם יקום מנהיג שאינו ישר דרך ויישבע להקים עוד 100 יישובים – לא אשתוק".

"גם בנימין נתניהו עצמו, כשהוא אומר 'לא יהיה כלום, כי לא היה כלום' אינו מכחיש כי קיבל מתנות יקרות ערך. נתניהו יודע כי שום "ידידות" אינה מאפשרת לראש ממשלה לקבל כמויות סיטונאיות של סיגרים ושמפניה. זו, למצער, מתנה אסורה. וזה לא ישתנה גם אם יצא זך כשלג משאר החשדות והחקירות".

בניגוד לשרון טוען אלדד כי "נתניהו לא העמיד אותי בפני שום דילמה מוסרית או פוליטית שעשויה להיות כרוכה בהתעלמות משחיתות של מי שמחיל ריבונות על יהודה ושומרון, מקים יישובים ובונה את ירושלים. להפך, לכאורה הוא הקל עליי. הוא החריב את מיגרון ועמונה, את שכונת האולפנה ועוד מעט יחריב גם את נתיב האבות. וכל התחייבויותיו לבנות אלפי יחידות דיור ממוחזרות שוב ושוב, אבל בנייה – אין".

נתניהו אינו איש ימין

נתניהו תמך בהקמת מדינה פלשתינאית ובנסיגה מרמת הגולן. אין לי אפילו סיבה מדינית, פוליטית או אידיאולוגית אחת להתעלם מכך. מי שמוכן להכיר במדינה פלשתינאית ממערב לירדן, אינו איש ימין. אינני רוצה בהמשך שלטונו. לכאורה, יכולתי להצטרף בלב שלם להפגנות בציר רוטשילד־הבימה. נתניהו ומלחכי פנכתו אומנם רוצים שנאמין כי מפלת נתניהו תעלה לשלטון בישראל את השמאל, אבל אין כל הכרח כזה. אם המחנה הלאומי בישראל יתעשת וישכיל להבין כי עליו לבחור עכשיו מנהיג חלופי לנתניהו, הימין יישאר בשלטון ולאזרח נתניהו תינתן הזדמנות להוכיח את חפותו. אם הימין בישראל לא יעשה כך, ניפול עם נתניהו.

ובכל זאת לא אצא להפגין

ובכל זאת, לא אצא לתל אביב להפגין. כי גם אם יש שם אלפי תמימים המפגינים נגד השחיתות, זוהי הפגנה מובהקת של שמאלנים הרוצים בשלטון השמאל, והמאבק בשחיתות הוא רק התירוץ. נקיי הדעת בירושלים היו מקפידים לדעת עם מי הם חותמים על שטר, עם מי הם נכנסים לסעודה. וכשאני רואה בקהל המפגינים נגד השחיתות שלטים “נגד הכיבוש”, ברור לי שלא אצעד עמם ולא אשתתף בהפגנותיהם.

אינני מאמין לאף מילה של אלדד יניב, המטיף בשער נגד השחיתות, כי לכאורה יש שני אלדד יניב. זה הישן, האיש שהעיד על עצמו שסייע לכל מעשה נבלה מושחת ועשה כך באותם ימים כדי לצבור כוח, וזה החדש, הטוען שהוא אדם אחר הנאבק בשחיתות. אבל בעיניי, גם היום הוא עושה זאת רק כדי לצבור כוח, ולא יהיה חלקי עם שניהם, לא עם הישן ולא עם החדש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
בוא לירושלים
אלון | 19-12-2017 9:23
בזמן שברוטשילד יפגינו השמאלנים - אנחנו, אנשי הימין, נהיה בירושלים ונראה להם שיש יותר אנשי ימין שנגעלים משחיתות מאשר אנשי שמאל
2
מסכים עם כל מילה של האיש הצדיק הזה
י | 19-12-2017 10:33
שתרומתו לעם ישראל לא תסולא בפז
3
צודק מאד
צחי | 19-12-2017 19:06
הימין חייב להעמיד מנהיג נקי כפים שלא נגוע בשחיתות ואפילו לא בנהנהתנות, אך חייב להיות שיהיה איש ימין ולא מזוייף כמו נתניהו. הבעיה של היצין שמרכז הליכוד חלקו מושחת ומנהל את הענינים ללא אדלוגיה אלא בכיסוליגה
4
לא לחינם נזרק אלדד מהכנסת. כולם סלדו בו. איש הפכפך
עידן | 20-12-2017 7:51
לא לחינם נזרק אלדד מהכנסת. כולם סלדו בו. איש הפכפך
5
מתחסד.
אזרח. | 22-12-2017 18:18
מאז שאינו בכנסת אינו פוסק מללהג. יושב בחברותא עם בן כספית ומלהג.כותב את הגיגיו במעריב. עתה יוצא עם הצהרה מפוצצת שנדר להפסיק לשתוק ? ! היצר הפוליטקאי שבו אינו דועך, גם במחיר לשבת על בימה עם בוגי שהשתלח וסימן את אלאור עזריה ולהיות עלה התאנה של המוסרניקים מני נפתלי ואלדד יניב.
6
גם לא אשתוק לעובדת הסוציאלית כאמך
ילדי תימן מזרח ובלקן | 25-02-2018 9:49
כל העובדים האלה היו שותפים מלאים לחטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן, הארץ היא לא שלך ולא של אבא שלך ולא של אף אחד, היא רק של אלוהים, מה שעשה הדור שקדם לך הוא זרע הפורענות של עם ישראל, עדיף שתשתוק, לך לנתח מוחות של אנשים אולי שם תצליח יותר, משהצלחתה בתור פלטקאי, איש רע מאין כמותו.