בעקבות הליך ההדחה: נחשפו פרטי השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה

בעקבות הליך ההדחה: נחשפו פרטי השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה

בעקבות פתיחת הליך הדחה נגד הנשיא טראמפ בעקבות השיחה עם נשיא אוקראינה, בה הוא לחץ לפתוח בחקירה נגד בנו של יריבו הפוליטי, בבית הלבן פרסמו את תמלולי השיחות- שם נאמר כי "יש הרבה מה לדבר על בנו של ביידן"

author-image
נחשפו פרטי השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה
  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

יום לאחר שבית הנבחרים החל בתהליך הדחה נגד נשיא ארה"ב, בבית הלבן פרסמו היום (רביעי) את תמלולי השיחה של טראמפ עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי. במהלך השיחה, שהתקיימה ביולי האחרון, טראמפ ביקש ממקבילו האוקראיני לחקור האם המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן עצר את החקירה נגד חברת הגז שבה עבד בנו.

מהתמלילים עולה כי טראמפ שב ופנה לזלנסקי בבקשה שיעבוד עם עורך דינו האישי רודי ג'וליאני ועם התובע הכללי של ארה"ב כדי לחקור את ביידן על הנושא. "יש הרבה מה לדבר על בנו של ביידן, ועל כך שהוא עצר את החקירה" אמר טראמפ בשיחה. "הרבה אנשים רוצים לגלות את זה, וכל דבר שתוכל לעשות עם התובע הכללי יהיה נהדר. ביידן התרברב שהוא עצר את ההעמדה לדין, כך שאם אתה יכול לבחון את זה, זה נשמע לי נורא".

עוד באותו נושא

דרמה בארה"ב: הליך הדחה רשמי נגד טראמפ


6

זלנסקי עצמו אמר בתגובה לפרשה כי טראמפ לא לחץ עליו לבדוק את ההתנהלות של ביידן. "אף אחד לא יכול להפעיל עליי לחץ משום שאני נשיא של מדינה עצמאית" טען בעצרת האו"ם בניו יורק. "אגב, האדם היחיד שיכול להפעיל עליי לחץ הוא בני, שהוא בן שש". במקביל, טראמפ הכחיש את הדיווחים ואמר כי "לא היה שום לחץ. הרבה אנשים אמרו לי לא ידענו שאתה יכול להיות כל כך נחמד".

כזכור, אמש יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הודיעה כי נפתח הליך להדחה נגד נשיא ארה"ב, זאת לאחר שלטענתה טראמפ לחץ על זלנסקי לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי. "יש לתת את הדין לנשיא. איש אינו עולה על החוק" אמרה פלוסי. לדבריה, זאת "בגידה בשבועת טראמפ למשרד, בגידה בביטחון הלאומי ובגידה ביושרת הבחירות שלנו. הנשיא חייב לתת דין וחשבון. אף אחד לא מעל החוק". מצידו הגיב טראמפ כי מדובר ב"ציד מכשפות והתנכלות נשיאותית".

במפלגה הדמוקרטית הודיעו כי יתמכו בהדחתו של הנשיא אך הסיכויים להביא לכדי הדחה ממשית נמוכים מאוד – מכיוון שבפועל נדרש אישור של הסנאט, שבניגוד לבית הנבחרים נשלט על ידי רוב רפובליקני וצפוי לתמוך בטראמפ ולהפיל את ההצעה להדחה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו