הרוצח מבית חב"ד: "אני מגן על ארה"ב מהיהודים" - סרוגים

הרוצח מבית חב"ד: "אני מגן על ארה"ב מהיהודים"

עם פתיחת משפטו של ג'ון ארנסט, האחראי לפיגוע הירי בבית חב"ד בקליפורניה, נחשפה לראשונה הקלטה משיחת הטלפון שבה הרוצח הסגיר את עצמו למשטרה. לדבריו, "אני מגן על ארה"ב מפני היהודים שמנסים להשמיד אותנו"

author-image
הרוצח מבית חב"ד: "אני מגן על ארה"ב מהיהודים"
  ג'ון ארנסט, האחראי לפיגוע הירי בקליפורניה (צילום: מתוך טוויטר)

פרטים חדשים נחשפו היום (שבת) על פיגוע הירי הקטלני שהתרחש בבית הכנסת של חב"ד בעיר פאוויי שבקליפורניה באפריל האחרון, זאת כאשר התובעים במשפטו של הרוצח השמיעו הקלטה משיחה שבה היורה התקשר למשטרה ואמר כי יהיה מוכן להסגיר את עצמו בתנאים מוגדרים.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, היורה ג'ון ארנסט התקשר למוקד המשטרה דקות ספורות לאחר אירוע הירי שבו נרצחה לורי גילברט קיי ונפצעו 3 נוספים, ביניהם רב הקהילה ישראל גולדשטיין. "ממש לפני כמה דקות יריתי ברובה בבית כנסת יהודי, כדי להציל את הגזע הלבן מהיהודים שמכתימים אותו" אמר למוקדן הנדהם, ששלח כוחות משטרה למקום באופן מיידי.

עוד באותו נושא

"יהודים לגיהנום": זה הרוצח בבית הכנסת בקליפורניה

בזמן שהשוטרים עשו את דרכם לעבר זירת הפיגוע, המוקדן ביקש מארנסט לחזור על דבריו, זאת במטרה שלא ינתק את השיחה ויברח מהזירה. "אני מגן על ארה"ב מפני היהודים שמנסים להשתלט עליה ולהשמיד אותה" חזר והבהיר הרוצח. "אני בטוח שאתה מבין שהייתי חייב לעשות את זה כדי להגן על המדינה שלנו מפני היהודים. לא הייתה לי ברירה". שיחת הטלפון ארכה כ-12 דקות – עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום ועצרו את ארנסט.

במהלך היום הראשון במשפטו של ארנסט הוצג גם סרטון של מצלמות מעקב המתעדות את דרכו לבית הכנסת וגם את המעצר. ארנסט ישב לאורך כל הדיון בשקט ולא התייחס כלל לנעשה סביבו. בשלב הזה לא ידוע איזה עונש התביעה תדרוש להטיל על ארנסט, אך לפי החוק בארה"ב ניתן לבקש גם עונש מוות לרצח באירוע שמוגדר כפשע שנאה – כפי שהתביעה עשתה במשפטו של רוברט באוורס, האחראי לאירוע הירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מזכיר קצת את ליברמן
דודי | 21-09-2019 21:16
גם הוא אמור להגן על מדינת ישראל מי........
2
ישנה טעות בכתבה
דניאל | 22-09-2019 10:56
זה לא בית כנסת חבד זה בית כנסת של קונסרבטיבים.
שריפת בית הכנסת
וולף | 22-09-2019 13:26
אם זה לא של חבד מותר לשרוף ?
3
ימח שמו. אם כי מראהו מטעה, לא הייתי חושב
אמין אל חכים | 22-09-2019 14:55
שאדם כזה יחשוב ככה, ויפעל ככה. אלא אכ יש לו תפיסה אנטישמית...
4
רק שאלה אחת...
המחנה הלאומי | 24-09-2019 17:33
למה עדיין לא הוציאו אותו להורג?