2 ישראלים נפצעו בירי בבית הכנסת בקליפורניה - סרוגים

2 ישראלים נפצעו בירי בבית הכנסת בקליפורניה

שני אזרחים ישראלים, אלמוג פרץ ואחייניתו נויה דהן, נמנים בין הפצועים באירוע הירי האנטישמי בבית הכנסת בקליפורניה אמש.. באירוע נרצחה גם לורי גילברט קיי, שנורתה כשהגנה בגופה על רב הקהילה

2 ישראלים נפצעו בירי בבית הכנסת בקליפורניה
  זירת הירי בבית הכנסת בקליפורניה (צילום: שלמה ריזל)

במשרד החוץ אישרו הבוקר (ראשון) כי שני ישראלים נפצעו באירוע הירי בבית הכנסת בעיר פאווי שבקליפורניה: אלמוג פרץ בן ה-31 ואחייניתו בת ה-8 נויה דהן שעברו משדרות לסן דייגו לפני מספר שנים.

בהודעתו משרד החוץ ציין כי "מצבם של הפצועים טוב, נעניק למשפחותיהם כל סיוע שיידרש". במקביל, קונסול ישראל בלוס אנג'לס, אבנר סבן, שוחח עם אמה של הילדה והציע לפעול כדי לסייע למשפחה. לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, אלמוג פרץ נפצע ברגלו בזמן שניסה להבריח את המתפללים למקום מבטחים בחדר הצמוד לבית הכנסת, בעוד שנויה נפצעה בפניה וברגלה מרסיסים.

בעקבות הדיווח, ראש עיריית שדרות אלון דוידי התקשר לבני המשפחה המתגוררים בישראל, שוחח עמם ואיחל החלמה מהירה לפצועים. "לצערי הטרור מגיע לכל מקום בעולם, גם לשדרות וגם לבית כנסת בסן דייגו" אמר. "משפחת פרץ היקרה חוותה את טרור הקסאמים בשדרות ואמש לצערנו אלמוג ונויה נפצעו מירי המחבל הנפשע בסן דייגו. כבר אנחנו שומעים את סיפור הגבורה של אלמוג שהבריח ילדים לאחד החדרים וכך הציל אותם. נמשיך להיות בקשר עם המשפחה ןלסייע בכל מה שיצטרכו".

באירוע שהתרחש אמש נרצחה לורי גילברט קיי, בת 60 מסן דייגו, שנורתה למוות על ידי היורה האנטישמי ג'ון ארנסט. עדי ראייה סיפרו לעיתון "סן דייגו יוניון טריביון" כי קיי הגנה בגופה על רב הקהילה, הרב ישראל גולדשטיין, בזמן שנורתה למוות. גולדשטיין נפצע קשות באירוע, כשאיבד שתיים מאצבעותיו, אך המשיך לפעול להרגיע את המתפללים גם לאחר שנפצע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בסרי לנקה- ובסן דייגו
תפסיקו עם הישראלים | 28-04-2019 8:58
די לשטויות האלה. להגיד בכותרת שאין ישראלים פצועים- מה יחשבו בעולם, שלא איכפת לנו מפצועים לא ישראלים? ואם הם היו פעם ישראלים- הם שווים יותר? יהודים הם תמיד חשובים לנו, אבל מי שירד מהארץ לא צריך לקבל יחס מיוחד שגורם לאנטישמיות. קודם כל תביעו זעזוע. בכתבה אפשר להרגיע משפחות שאין ישראלים שבנופש בחול. למה הם תמיד צריכים לנסוע לדרום אמריקה, הודו וכל מקום תקוע לטיולים ואז- המדינה מוציאה הון תועפות לחפש אותם או להביא אותם לקבורה כישראלים? ולמה ישראל צריה לממן נפגעי טרור בחול- המדינה שבה זה קורה תובעת את המחבלים או משלמת ישירות למשפחות. ישראל לא צריכה להיות פח לכל אחד שפעם היה בארץ