המדריך לבני"ש שיוצא לדייטים: השיחה הראשונה - סרוגים

המדריך לבני"ש שיוצא לדייטים: השיחה הראשונה

הספר "מצא טוב" של הרב חננאל זייני בהוצאת ישיבת ההסדר "אור וישועה" מסייע לצעירים להתנהל נכון בתקופת הדייטים. לפניכם פרק אחד מתוך הספר, באמצעות טיפים והדרכות, עשה ואל תעשה, כיצד להכיר את אשתך לעתיד

המדריך לבני"ש שיוצא לדייטים: השיחה הראשונה
  (צילום: שאטרסטוק)

הספר "מצא טוב" של הרב חננאל זייני בהוצאת ישיבת ההסדר "אור וישועה" מסייע לצעירים להתנהל נכון בתקופת הדייטים. לפניכם פרק אחד מתוך הספר, באמצעות טיפים והדרכות, עשה ואל תעשה, כיצד להכיר את אשתך לעתיד.

השיחה הראשונה

אורכה הרצוי של השיחה הראשונה, צריך להיות בין חמש לעשר דקות. אך, כמובן, אם אתה רואה שהשיחה קולחת, אין שום חובה לסיים לאחר עשר דקות.

מטרת השיחה הראשונה היא כדי לקבוע מקום וזמן מתאימים למפגש, לכן, אין צורך להאריך בשיחה. אולם, השיחה אינה יכולה להישמע כך: "שלום! את מעוניינת להיפגש בתחנת הרכבת בלוד ביום שני בשעה שמונה?".

עוד באותו נושא

עדין רווקים? אלו 10 הכללים שיבטיחו לכם דייט מוצלח


3

שיחה ראשונה, עם כל אי-הנעימות הכרוכה בה, צריכה לכלול[1] מספר משפטי הקדמה, כגון:

שלום! יעל? מדבר חגי ישראלי. מה שלומך?

ב"ה מצוין. מה שלומך?

ב"ה. תגידי מה את עושה כיום?

אני בשירות לאומי בירושלים, עוזרת לילדים עם קשיי למידה.

ואת אוהבת את זה?

כן. אני מרגישה שאני מקדמת את הילדים האלו, ואני נותנת להם שמחה בחיים.

היכן את גרה?

אני גרה בלוד.

את פנויה מחר בערב?

כן.

איפה מתאים לך להיפגש?

לא יודעת. איפה נוח לך?

מה דעתך על תחנת הרכבת בלוד? אני מכיר מקום יפה קרוב לשם.

מבחינתי זה בסדר גמור.

באיזו שעה נוח לך?

בשעה 19:00 זה בסדר?

בסדר גמור. טוב, אז קבענו. להתראות.

להתראות.

הכי חשוב – זו רק דוגמה

שיחה זו היא דוגמה בלבד. לכן, אל תנסה לשנן אותה. אתה עלול לקרוא לעצמך חגי ישראלי, למרות שאין זה שמך… על כל פנים, ישנם עקרונות בשיחה ראשונה שעליהם לא תוכל לוותר, וכפי שנסביר:

על מנת למנוע תקלות ואי-נעימויות, לפני שתציג את עצמך ודא שאתה מדבר עם הבחורה הנכונה. לא עם אימהּ, לא עם אחיה הקטן ואף לא עם אחותה התאומה. נוסף לכך, לא ניתן לנהל שיחה בלי שתאמר מי אתה. הבחורה עלולה לטעות בזיהוי ולומר דברים שאיננה מעוניינת לומר.

לאחר מכן שאל אותה לשלומה. סביר להניח שהיא לא תפרט את שלומה לאדם שאיננה מכירה. אך מכל מקום הנימוס דורש זאת. מלבד העובדה, שאין זה שייך לדבר מיד על מקום המפגש. מסיבה זו, רצוי שתשאל במה היא עוסקת, אף על פי שאתה יודע. תפקיד השאלה הוא ליצור שיח בלבד, ולכן ניתן לשאול שאלות שתשובתן ידועה מראש על מנת ליצור דו-שיח ו"לשבור את הקרח".

אל תשכח לומר "להתראות"

לאחר מכן שאל אותה על היום שבו נוח לה להיפגש. אם אין לה עדיפות לגבי יום מסוים והשאלה חוזרת אליך, הצע לה להיפגש בתוך שלושה ימים. אם אינך יכול להיפגש תוך שלושה ימים, ניתן לדחות את הפגישה עד חמישה ימים מהזמן שבו התקשרת. זמן ארוך יותר ימתח את עצביכם ויאלץ אתכם לדבר יותר לפני הפגישה[2].

לאחר מכן שאל אותה אם היא מעוניינת במקום מפגש מסוים. סביר להניח שהיא תעדיף שאתה תציע מקום למפגש, ורק אז תוכל להציע את המקום שחשבת עליו. בכל מקרה, אל תשכח לשאול אותה אם המקום שחשבת עליו מתאים לה.

לאחר מכן שאל אותה באיזו שעה היא מעוניינת להיפגש. אם לא אכפת לה, תציע אתה. ושוב: הבחורה אינה מחבריך ללימודים בישיבה ואף לא מחבריך לגדוד, ולכן אל תקבע להיפגש אתה בשעה מאוחרת מדי.

לסיום, אל תשכח לומר "להתראות". בין אם אתה בחור ישיבה ובין אם אתה חייל או סטודנט, כללי הנימוס שייכים גם אליך, ואפילו אם הורגלת או התרגלת אחרת, לא תוכל לוותר עליהם במסגרת כזו.

==

[1] השיחה שמופיעה כאן מכילה את המרכיבים ההכרחיים של שיחה ראשונה, אך אין להסתפק בהם. יש להרחיב מעט את הדיבור, על מנת שהשיחה לא תשמע "טכנית".

[2] אין זה אומר שאסור לדבר בינתיים בטלפון, אלא שזה אינו מומלץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
השתגענו
פפה | 18-08-2019 23:26
גם את זה כבר צריך להסביר. אולי לא שייך לדור הזה אבל ראבק, באמת מוגזם בטירוף. עוד רגע גם תסביר איך לשבת, מה לומר והאם לשאול אותה אם יש לה אלרגיה לפני שאתה מציע לה תפוח...
2
אה שכחתי משהו אבדוק מה כתוב בספר.
אריק | 19-08-2019 7:34
נו באמת צריך גם זרימה ושכל עצמיים במיוחד לבני תורה
3
מטרת השיחה צריכה להיות סינון רפורמיות
אלחנן | 04-12-2019 14:21
הגבר צריך להעמיד ישר את הציפיות לקיום משפחה יהודית כשרה. קיום מצוות פרו ורבו, וכן שהאישה תפרנס ותכלכל את הבעל כך שיוכל להתפנות ללימוד תורה. וכן שאין לה בראש רעיונות של מודרנה ורפורמה.