חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה" - סרוגים

חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה"

לאחר הודעתו של היועמ"ש מנדלבליט כי יש להעמיד לדין את השר חיים כץ בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים, שר הרווחה צפוי להתפטר מתפקידו בקרוב. במכתב ההתפטרות הוא כתב: "נעשה לי עוול קשה"

חיים כץ במכתב ההתפטרות: "נעשה לי עוול קשה"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

שר הרווחה חיים כץ צפוי להתפטר מתפקידו ב- 48 השעות הקרובות, וזאת בעקבות המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להעמידו לדין בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. החוק קובע כי המלצה של היועמ"ש להעמיד לדין ח"כ שמכהן כשר מאלצת את השר להתפטר מתפקידו. במידה וכץ לא היה מתפטר מיוזמתו היה היועמ"ש מחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפטר אותו.

כך או כך, במכתב ההתפטרות אותו הוא צפוי להגיש בקרוב, כתב כץ, בין היתר, כי "החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להעמיד אותי לדין, בנושא כה תקדימי ובגין 'עבירת סל', גורמת לי עוול קשה. הניסיון להטיל דופי בניקיון כפיי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה, כשליח ציבור – הוא חסר יסוד ונועד לכישלון".

עוד באותו נושא

סופית: כתב אישום נגד חיים כץ על מרמה והפרת אמונים


10

כץ נימק את התנהלותו וכתב כי "מדובר בהאשמה הנוגעת להליך חקיקה, שהובלתי לפני תשע שנים תוך ראיית חשיבותו הציבורית של הנושא. החוק נחקק בתקופת ה'תספורות' שהייתה קשה לציבור".

שר הרווחה המתפטר דחה את הטענות לפיהן הוא החליט לקדם חוק בכדי לעזור לחברו מרדכי בן ארי והסביר כי "החוק נועד לתקן עוול, ולהגן על האינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות. בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, וגם בהליך זה, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור – בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת".

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי החליט להגיש כתב אישום בפרשת המניות נגד שר הרווחה חיים כץ בגין עבירות מרמה והפרת אמונים. בעקבות ההחלטה כץ ייאלץ להתפטר מהממשלה עוד לפני הבחירות.

על פי החשד, כץ עזר לאיש שוק ההון מרדכי בן ארי בקידום חקיקה בכנסת, זאת בניגוד לחוק ובניגוד עניינים חריף. עבירת השוחד שיוחסה לכץ בתחילת חקירת הפרשה הוסרה מכתב האישום הסופי בעקבות השימוע שנערך לו.

עוד באותו נושא

נתניהו ביקש מחיים כץ להתפטר מהכנסת וסורב

כץ צפוי לבקש מהכנסת לשמור על חסינותו, אך הליכי הדיון בהסרת חסינותו של כץ לא יתנהלו עד למועד כינון הכנסת הבאה בחודש נובמבר. בגלל שתי מערכות הבחירות הרצופות עדיין לא הוקמה ועדת הכנסת – שהיא זו שצריכה להתחיל את הדיון בהסרת החסינות. ההערכה היא שהדיון בנושא יתקיים בחודש דצמבר.

"בייחוס עבירה של הפרת אמונים יש ניסיון לקבוע, על גבו של חיים כץ, דרישות ונורמות שאינן קיימות במציאות בהליכי חקיקה במדינה דמוקרטית, ועלולות להטיל מגבלות בלתי סבירות על תפקודה של הכנסת" אמרו עורכות הדין של כץ, נוית נגב ויאנה פוגל-סלוצניק. "נזכיר כי ועדת האתיקה של הכנסת שדנה בעניין כבר ב-2011 מצאה אמנם טעם לפגם בהתנהלותו של כץ, אך סברה שהדברים אינם עולים אף כדי עבירה אתית. בנסיבות אלה, ישקול השר חיים כץ לבקש מהכנסת לקבוע כי חלה עליו חסינות מהותית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
חה חה חה גדול מה חיים !
החוק הקוסמי | 16-08-2019 10:45
האם אתם יודעים איך המאפיה מתנהלת ? האם אתם יודעים מה קרה בקבוצת קויי אשראי ואיך עוד מירון הסכים לגמור את התיק האם חיים צוף אדם ישר ? ימים יגידו
האיש מיליונר . היה שכיר כל חייו.
מוזר | 16-08-2019 14:40
מעולם לא הירוויח משכורת עתק ובכל זאת יש לו הון שלמעלה מ 20 מיליון שח.
2
כולם מושחתים
ירון שאול | 16-08-2019 10:48
זה מה שאני תמיד אומר וכותב: ראש הממשלה מושחת, 120 חברי הכנסת מושחתים,ראשי עריות מושחתים, הדתיים מושחתים, החילונים מושחתים,הצבא מושחת,המשטרע מושחתת,הטיקונים מושחתים,מנכ'לים ומנהלים בכירים מושחתים.גם אם יכנסו לתפקיד לא מושחתים עצם התפקיד יעשה מהם מושחתים אם ירצו או לא ירצו.
לא הגזמת???
חיים | 16-08-2019 14:00
יש גם שליחי צבור ישרים והם לא מעט הבעיה היא שהמושחתים מכתימים את הכנסת, והעיריות
3
זה סיכום כל עבודת הפרקליטות
שוש | 16-08-2019 10:57
תפירת סעיפים תקדימיים לקדם אג'נדות שהם עצמם לא מקיימים .כולם צריכים להיות צחים כשלג והם מחליטים מה צבע השלג
4
מושחת
יוסי | 16-08-2019 11:34
תספר לציבור באמת כמה דירות ונכסים יש לך קשיש שמורשש חסרי כול נכים ומיסכנים
5
כץ אבי אבות הטומאה והשחיתות מנצל כוחו...
הקוזק הנגזל. | 16-08-2019 12:23
ומכריח עובדים להצביע לליכוד מארגן הסעות משעבד את התעשייה האווירית למפלגת השלטון. בסוף נתפס כפושטק קטן ומושתן ובוכה ומקטר ... תגיד תודה שהיועץ רכרוכי וכל לב של ביבי.
6
כץ
בוחר | 16-08-2019 12:41
חיים כץ , מכיר אותך עשרות בשנים, אל תוציא מפיך את המילה עוול, החל מהצבא ודרך התעשייה האוירית היית עצלן גדול ומכער עוד יותר גדול, קפל את את עצמך תחייה בשלום עם עם העוולות שעשית.
7
מושחת
תות | 16-08-2019 12:59
איך אתם חושבים שהוא הגיע להיות שר בכנסת? רק בזכות זה שהוא היה ועדיין מושחת מיסודו!!
ניהל את ווכד העובדים בתעשיה האוירית ב"נקיון כפיים"
חיים | 16-08-2019 13:58
המשיך להיות נציג ציבור ב" נקיון כפיים" צבר רכוש של מליונים ב" נקיון כפיים" " שליח ציבור אמיתי" ללא רבב אתם מאמינים לזה???? גם אני לא מאמין
8
מעניין
שמואל | 16-08-2019 13:21
מעניין למה ביבי לא מתפטר אחרי כל החשדות שיש עליו?! עכשיו יענו לי ההזויים... כי לא היה כלום ולא יהיה כלום. ואם יהיה...? אם ביבי אמר על אולמרט שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת חשדות וצריך לפנות את מקומו, למה הוא לא נאה דורש נאה מקיים.
9
חיים כץ
עמי | 16-08-2019 14:34
לא הבנתי הוא הרוויח מהעיסקה מה הציבור בדיוק הרוויח מהעיסקה
10
מושחת, אבל לפחות יצא גבר בניגוד לביבי
דוד אדם | 16-08-2019 15:10
שיגררור את המדינה לאבדון לפני שיעלה על דעתו לעשות את המעשה הנכון ולהתפטר.
11
אלול?מי זאת?דנאל כוח אדם מי אלה?
אלול | 16-08-2019 15:30
בתחבולות תרמה בתחבולות והטעיות והטהיות תנצחו לבעוט בשחקנים שהשופט לא רואה נייר יכול לנצח חבר כנסת אלה סעסמאות של רמאים ניתן ליישמם רק ברמאות ונוכלות לצערנו מה שקורה כאן זה קצה הקרחון למשהו רחב ענק. חלק מהנושאים רדומים שיבוא היום ויתפרצו כהר געש במדינה הזאת עם דנא של שחיתות רמאות נוכלות זיופי בחירות ועוד ועוד... הכל עניין של זמן
12
זה שר רווחה של העשירים
בושה וחרפה | 16-08-2019 17:27
כמה קומבינות הוא מעורב עד מעל הצוואר אבל הוא יוצא מיליונר מזה .
13
עוד מושחת לכלא כל פרחח בכנסת הופך למושחת
גדי | 16-08-2019 17:31
תתעוררו עם אתם מוקפים באיום רציני מבית