אחרי שנים של רווקות: מנהלת מייזם השידוכים חושפת את המסע שלה לחופה

אחרי שנים של רווקות: מנהלת מייזם השידוכים חושפת את המסע שלה לחופה

אחרי שנים בהן צפתה מהצד כרווקה בעשרות זוגות שמתחתנים דרך מיזם השידוכים שהקימה והתפללה שהאחד שלה יגיע. המאמנת נירית הושיה שהפכה לנירית בן עטיה, חושפת לראשונה בסרוגים את המסע המרגש שלה אל החופה | ט"ו באב בסרוגים

author-image
''מהניסיון ששלח לי הקב"ה- בחרתי לעשות משהו מתוק''
  (צילום: שטארסטוק)

לא היו ימים טובים יותר לישראל כט"ו באב. וממש עכשיו, לפני מספר ימים, ב-ט' באב, עוד ישבנו והתאבלנו על החורבן.

השנה בתשעה באב לבשתי לבן. אחותי שאלה אותי מדוע? השבתי לה שלא היתה לי כוונה מיוחדת, אך אם נתעמק לרגע למעשה זו השנה הראשונה- בה אני זוכה להגיע לתשעה באב ככלה, לאחר כל כך הרבה לילות תשעה באב בהם התייפחתי מבכי לנוכח תחושת החורבן והתלישות שבבדידות.

"תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר"

אחד הדברים המעניינים והמרגשים בהיסטוריה של עם ישראל ובישראליות בכלל, היא היכולת הזו לעבור כהרף עין ממצב של חורבן, שכול ואבל כבד למצב של שמחה גדולה, הודיה, במילה אחת גאולה. וכנראה שהגאולה הכללית היא מיקרוקוסמוס של חיינו, האנשים הפרטיים.

וכמו הגאולה, שמגיעה אחרי עלות השחר, כך גם אני משך שנים רבות, מעל ל-י"ג שנים, מצאתי את עצמי בקוביית הבדידות שסגרה עליי ולא נתנה מנוחה. משך זמן רב הבטתי על אלו שזכו להקים בתים מהצד, ותהיתי לעצמי איך זה שבגיל 26 הייתי בטוחה שאהיה כבר רעיה ואמא וכעת בחלוף מספר שנים אני עדיין באותו מקום. לבד.

והמקום הכואב הזה, והמקום המייחל הזה, לא נתן לי לשקוט על השמרים. מהמקום המחפש והמברר הזה, מהמקום שבוחן מחדש אקסיומות וכללי משחק שהשתרשו בעולם השידוכים עוד מהמאה הקודמת, החלטתי שאני לא אשקוט, שאני אעשה הכל ומה שצריך כדי להקליל את ההתמודדות שיש לי ולחבריי בעולם השידוכים וכדי להתחתן עם הבחור הראוי לי ולא פחות מכך.

"מעל ל-13 שנים, מצאתי את עצמי בקוביית הבדידות שסגרה עליי ולא נתנה מנוחה" (צילום אילוסטרציה: שטארסטוק)

אם לסכם בשורה אחת מה הנחה אותי בתקופת הרווקות אומר:"להיות בשמחה". רציתי להיות שמחה בלי קשר לסטטוס הזוגי שלי לאחר שהבנתי בתור רווקה לחוצה שהשמחה לא באה מכוח החוץ והנסיבות אלא ממני והיא למעשה כבר נמצאת בי כעת.

מהמקום הזה הקמתי מיזם שידוכים, בעודי רווקה והחלטתי שאם להרגשתי אין די פלטפורמות איכותיות להכרות עבור אלו שלא זכו להתחתן עם הבחור אותו הכירו מבני עקיבא ואם אין עדין מספיק קבוצות שיח לאלו החווים קשיים ברווקות המאוחרת, אני פשוט אלך ואקים אותן. זה לא היה פשוט, זה דרש ממני להתגבר על לא מעט חששות ואתגרים שצצו בדרך וכן אילץ אותי להתעלות על עצמי ולסייע לאחרים בנקודה הכואבת לי ביותר, אבל בסופו של דבר ב"ה הגולם קם על יוצרו.

"מהניסיון ששלח לי הקב"ה- בחרתי לעשות משהו מתוק"

התוודעתי שהקושי הרווקי שחוויתי בתור דתייה הוא לא מתאר קושי פרטי שלי בלבד, אלא יש פה משהו לצערי הרבה יותר גדול שעוד המון רווקים שותפים אליו. ומהניסיון הזה ששלח לי הקב"ה בחרתי לעשות משהו מתוק וזכיתי להרבה שיתופי פעולה ומחוות מקסימות מאנשים טובים.

מהמקום הזה הפקתי אירועי הכרויות וסטיילינג לדתיים ואף הלכתי גם ללמוד אימון מתוך לקיחת אחריות והבנה שביכולתי לשפר את חיי ולהוביל אותם למקום הטוב והמתוקן אליו אני מייחלת.

את תחום הזוגיות החלטתי שאני רוצה לחקור מכל כיוון. קראתי המון ספרים לתוך הלילה, השתתפתי בלא מעט סדנאות החל מאיך להתחבר לילד הפנימי והפגוע שבתוכנו ועד לאיך גורמים לבחור שהכרת זה עתה בתחנת הרכבת להתעניין בך.

העמוד הראשון של הזמנה לחתונה של נירית

מהמקום הזה הלכתי וכתבתי טורים כאן באתר סרוגים כדי לחשוף עוד אנשים לתובנות אותן למדתי. הופעתי בתקשורת בתוכניות בוקר שונות (פאולה וליאון אתם מהממים 😊).

ומהמקום הזה גם זכיתי השנה להתחתן עם עמוס בחיר ליבי. בצורה הכי פשוטה וטבעית, אחרי המון קשרים בהם ההחלטה והדרך היו כה קשות ומלאות דילמות בלתי נגמרות. אין ספק שלולא הידע שצברתי היה לי יותר קשה להגיע למקום אליו זכיתי להגיע כעת.

את חלק מהתובנות פרשתי בפניכם קוראים יקרים בטורים כאן באתר סרוגים והיה לי לעונג לקרוא את תגובותיכם ואת החיזוקים שלכם בדרך. ועכשיו עדכון טרי מהשטח: אני מזמינה אתכם לקחת חלק ושותפות בספר פרי עטי על עולם הרווקות שעתיד ב"ה לצאת לאור וכולי תפילה שהוא ינסוך אור למחפשים אחר אבידתם ויקל על החיפוש המייגע.

"חסדי ה' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו. חדשות לבקרים רבה אמונתך". (מגילת איכה, ג, כב).

========================================

הכותבת נירית בן עטיה, היא עו"ד ומאמנת, המנהלת את קבוצת השידוכים והייעוץ בפייסבוק לרווקי המגזר הדתי "משנים סטטוס" 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
את מדהימה!
רומי | 15-08-2019 22:57
המון אושר!!!