ומפליא לעשות – שקושר דבר רוחני בדבר גשמי, אומר הרמ"א. זהו האדם. הקב"ה נופח נשמת חיים בעפר, ויהי האדם לנפש חיה. ומיהו האדם? בעל היכולת המוסרית לראות ולדבר עם הזולת, לדבר עם בוראו. רוח ממללא. כשם שהרוח מחברת בין הנפש ובין הנשמה, כך הדיבור מחבר בין מחשבתו הפנימית של האדם ובין עולם המעשה. קושר דבר רוחני בדבר גשמי.
האדם הוא המדבר והוא בעל היכולת להמשיך את אותו הפלא של "יוצר כל באומר" ובאותו קורטוב של צדקות שבו להיות צדיק שהקב"ה יקיים את דברו. צדקות דומה לכך מופיעה אצל בעל הנדר.
הנודר מחולל פלאים כשהופך פעולות סתמיות לדיני תורה. איש כי יפליא לנדור נדר. פלא. הוא חושף משמעות רוחנית בעולם המעשה מכח המילה שלו. המילה של האדם חזקה יותר מכל תאווה בהמית ולכן הנדר הוא הרומח שינצח את מדיין ולא סתם השוויון בגימטרייה. שמירת המילה היא תיקון לברית המילה. שמירת המילה מגלה את יכולת העמידה של האדם ולכן מאפשרת גילוי תורה שבאה מלמטה ומתאימה למעמד הכניסה לארץ ישראל.
המילה יוצרת מציאות?
אז, האם המילה שלי יוצרת מציאות? לא בהכרח. חסר עוד משהו.
כאשר ברצונך ליצור מציאות חדשה עבורך, הדרך אינה בדמיונות מלאי אגו חדור מטרה וחסר מעצורים. המציאות החדשה, המטרה שחשובה לך, תיווצר מתוך התמקדות בהתפתחות האישית שלך.
איזו מידה טובה תפתח בדרך?
אלו ערכים תביא לידי ביטוי?
כיצד תקשור דבר רוחני בדבר גשמי?
==
הפרשה מכוונת לי – הקשבה של מכוון לפרשת "מטות"
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
משה אהרון עו"ד
אין כל חיוב בנדרים וההתייחסות אליהם ברמת ההנהגה הכי גבוהה - ראשי המטות באה לסמל חרדתו של הקב"ה מנזקיהם של הנדרים ביחסים שבין האיש לאישה פרשת מטות פותחת בחיוב...
אין כל חיוב בנדרים וההתייחסות אליהם ברמת ההנהגה הכי גבוהה - ראשי המטות באה לסמל חרדתו של הקב"ה מנזקיהם של הנדרים ביחסים שבין האיש לאישה פרשת מטות פותחת בחיוב ראשי המטות [המנהיגים] בעניין נדרים של האיש והאישה והכל במגמה לחנך לאנטי נדרים בכלל ולאנטי נדרים ביחסים שבין האיש לטישה: "לא יחל"- "יחל" : במובן כפול. לכתחילה לא יתחיל בדיבור של נדר. ובדיעבד לא יחלל . ראשי המטות = עיקר החיוב של ההנהגה. שראשי = עיקר החיוב. מטות = ההנהגות . אם כן החידוש הגדול הוא שמשה ביקש להעמיד בראש סולם ההררכיה של חובתם של מנהיגי ישראל . את החובה לדאוג לשלום בית של כל אחד ואחד מישראל . בכך שלכתחילה יחנכו למנוע נדרים ואסרים בבחינת "לא יחל דברו" -לא יתחיל בכלל לדבר בנדרים. ומשכבר נדר ידאגו לכבודה של המילה שבה נבראים עולמות לכאן אם לכאן . אם כן דרך הישר היא למנוע לכתחילה נדרים. שהנדרים בעיקר של האיש והאישה , ביותר חרד הקב"ה מנדריםטמונה בהם סכנה גדולה לשלום בית .......
המשך 13:58 26.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
הדוגמה האמונית של היום לא הישכילה להציב אתגר חזיתי בימינו אלא ניגררת אחר הקיים. אני רואה בנבואה את החלופה המתאימה כי היא האמונה המקורית למעשה. שבנו לתנך לאמונת התנך המקורית...
הדוגמה האמונית של היום לא הישכילה להציב אתגר חזיתי בימינו אלא ניגררת אחר הקיים. אני רואה בנבואה את החלופה המתאימה כי היא האמונה המקורית למעשה. שבנו לתנך לאמונת התנך המקורית שזה בחזרה לעתיד כי אנחנו במכונת זמן של גן עדן.במהלך אלפיים שנה האמונה היתאימה עצמה לגלות הלכה והיתעצבה ושינתה פניה. אמונת הגלות היא לא אמונת ארץ ישראל. כמו שיעקב הוא לא ישראל. אני מקווה שבתהליכים שנעבור תבוא אמונת העילית האמיתית היא אמונת הנבואה
המשך 12:13 25.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר