הבת של הרב רפי יוצאת להגנתו. שבוע לאחר הסערה שיצר שר החינוך הרב רפי פרץ, בראיון לדנה ויס, מגיעה בתו רז לראיון בכאן 11 ואומרת כי דרכו היתה מאז ומעולם דרך של שלום ולא דרך של כפייה.
בראיון לירון דקל אומרת רז פרץ: "השבוע אנשים החליטו לרמוס. הסתכלתי על הריאיון (בחדשות 12, שבו אמר הרב פרץ את הדברים) והבנתי שהוא והיא (דנה ויס) לא מדברים על אותו מושג".
בתו של שר החינוך הוסיפה: "חשוב לי להראות מי הוא באמת מהצד שלי. מה שהכי מאפיין את אבא שלי, זה שהוא באמת אוהב כל אדם, מכבד כל אדם – זו תכונה שהוא נולד איתה. כשהשבוע נהיה קרע או פיצול, זה כאב לנו. זו השליחות של אבא שלי.
סערת ההמרה: כל אדם שני הולך לטיפול, זה הגיוני
"אבא שלי רק סיפר שהגיע אליו תלמיד שרוצה לפתור את הקונפליקט של עצמו, ואבא שלי הבין שהוא רוצה עזרה. והדרך הכי לגיטימית בעולם היא ללכת לטיפול. כל אדם שני בעולם הולך לטיפול, זה הגיוני".
הרב רפי כבר הספיק לחזור בו, ולכתוב כי הוא מתנגד לטיפולי המרה, אבל בתו מבינה מדוע בכלל שלח להט"בים לטיפול. "בגלל שזה לא בא בהלימה עם הערכים שהוא מאמין בהם. הוא מאמין בערך מסוים, זה סותר את הערך. הוא רוצה לחיות בשלום עם עצמו ועם הערכים שלו, והוא פשוט רוצה לפתור את זה.
"הטבע הכי פשוט של להמשיך את הקיום של עם ישראל, אפילו ברמה של משפחה, זה אבא ואמא. כשזה בן ובן אי אפשר להמשיך את הקיום. אז יש עוד דרכים של פונדקאות, שעל זה כל הפלורליסטים לא מוחים, למרות שיש בזה בעייתיות. זה לא טבעי, גם אם אצלו זה טבעי. ולכן גם אם אדם חילוני יש לו קונפליקט, גם הוא יכול ללכת לטיפול".
מה דעתך בנושא?
53 תגובות
8 דיונים
יאמי
שיעזוב את הפוליטיקה. ויחזור למכינה המצוינת שהקים והכשיר אלפי בחורים איכותיים.לא מתאים לפוליטיקה הוא תמים וטהור .תשאיר את הפוליטיקה לעסקנים הקטנים.
12:17 21.08.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חיים
תכלס צריך לעשות מצעד הבושה
04:00 26.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עוז
מה קרה לכבוד בת מלך פנימה? פרוצה
20:12 23.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עוז
שתגיד לאבא לסדר את השיניים שלו קודם
13:13 23.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גאונה
את רק מזיקה יותר לאביך
09:35 23.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוראור
ליפי הנפש חסרי השכל האלו כמו שמגיע להם לפחות!
21:43 22.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אודי
נטיה מינית גבר לגבר או אישה לאישה זו תאבה כמו תאבה לנשים או תאבה לכסף. גם אם יש נטיה האדם צריך לעבוד על כך. הערכים של התורה הקדושה היא ערך עליון,...
נטיה מינית גבר לגבר או אישה לאישה זו תאבה כמו תאבה לנשים או תאבה לכסף. גם אם יש נטיה האדם צריך לעבוד על כך. הערכים של התורה הקדושה היא ערך עליון, ואנחנו כעם יהודי שחיי כול כך הרבה שנים בזכות השם יתברך ותורתו הקדושה לא יכולים להתעלם מתורתו. אימפריות עלו וירדו והעם היהודי עדין חי. נכון שזה לא נוח לאנשים לשמוע או לחלופין נשמע לא מודרני. אך התורה הקדושה היא ניצחית. אל לאדם לחשוש להגיד את האמת.
המשך 18:30 22.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ר.
אותם אלו שנלחמו נגד אבא שלך הם אותם אלו שנלחמים גם נגד הקיום של עם ישראל, במימון קרנות אנטישמיות מהעולם. והם גם אומרים את זה במוצהר. כמו שהם אוכלים כל...
אותם אלו שנלחמו נגד אבא שלך הם אותם אלו שנלחמים גם נגד הקיום של עם ישראל, במימון קרנות אנטישמיות מהעולם. והם גם אומרים את זה במוצהר. כמו שהם אוכלים כל מי שמדבר על קדושה, כך הם אוכלים כל מי שמדבר על המשך הקיום של עם ישראל. זה בדיוק אותם אנשים. הם יהיו חברים שלך רק אם תיכנעי להם לגמרי, תגידי שאת בעד נישואי תערובת, תגידי שאת בעד מדינת פלסטין, ותגידי שאת נגד היהדות ונגד מדינת ישראל. אז הם יאהבו אותך ואפילו יתרמו לך כמה מליונים מהקרן לפלסטין החדשה, לאות הוקרה.
המשך 17:54 22.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צבי
שגם כשזה בת ובת אי אפשר להמשיך את הקיום של עם ישראל. יש גם לסביות בעם הזה לא רק הומואים.
17:35 22.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דיעה
בעיניי יש כמה בעיות בדבריה: 1. חוסר הבנה של המושג כפייה.למעשה, נראה לי שיש ציבור שלם/ גדול שפשוט לא מצליח להבין את המושג כפייה עושה בה שימוש לא נכון. זאת...
בעיניי יש כמה בעיות בדבריה: 1. חוסר הבנה של המושג כפייה.למעשה, נראה לי שיש ציבור שלם/ גדול שפשוט לא מצליח להבין את המושג כפייה עושה בה שימוש לא נכון. זאת לא סתם בעייה של טרמינולוגיה, אלא בעיה הרבה יותר מהותית. כשמישהו לא מבין או לא מרגיש מתי מדובר בכפייה אז יש סיכון גבוה לכך שהוא פוגעני, ולא משנה כמה הוא מצהיר את כוונותיו הטובות ורוצה לאהוב את כולם ומקשיב וכו'... (אני מאמינה שבאמת כוונותיה טובות). גם שלא מתוך כוונות רעות נעשים מספיק מעשים רעים ופוגעים, וזה, לדעתי, צורם ובעייתית עוד יותר, שאדם או ציבור שעוסק בכפייה, במקרה של ההומוסקסואלים מאשים את הצד השני בכפייה, בעוד שאין שום כפייה חילונית בנושא הזה אלא דרישה לקבלה ולשוויון זכויות, שיש הבדל תהומי בין השניים. כשצד מאשים צד אחר בדבר שהוא עצמו חוטא בו (הפוסל במומו פוסל מתאים כאן מכמה בחינות), כלומר משליך על האחר את החולשה שלו עצמו- כפייה, זה מצב עגום שבו הצד התוקפן מציג עצמו כקורבן וככה מתחמק מהאחריות שלו לגבי הדברים, ובדברים, הכוונה לפגיעה חמורה ורחבה שכולה בבחינת פיקוח נפש. שום דבר טוב לא יכול לצאת מעמדה כזאת בשיח, גם אם יש רצון טוב. 2. תמוהה מאוד בעיניי האמירה לפיה לא "טבעי" לנשים לשרת בצבא ושלנשים אין מה לתרום בצבא, כשמופיעה אחריה אמירה שלאיילת שקד יש את היכולות להיות ראשת מדינה. איך זה בדיוק טבעי וביכולות הנשיות להיות ראשת מדינה, אבל לתרום ידע ניהולי, ארגוני,אינטלקטואלי ועוד לצבא זה לא בתחום היכולת הנשית? אם מישהי יכולה לנהל את המדינה, קל וחומר שיש לה מה לתרום לארגון של צה"ל. מילא היתה מצידה אמירה ספציפית לגבי תחום הלחימה בלבד, אבל המסר היה מכליל וכוון לגבי השירות הצבאי. האם היא באמת לא מודעת לתרומה העצומה של נשים לצבא? (אגב לא רק בימינו, אלא גם משחר ההיסטוריה שלנו). גם אם אכן יש שוני מגדרי בין יכולות של גברים לאלה של נשים, יש המון תפקידים בצבא שהיכולות שמקובלות כנשיות (בצדק או שלא וכהכללה גסה) נצרכות מאוד, לכן זה נראה חסר אחריות להעביר מסר שלנשים אין מה לתרום לצבא, ובוודאי לא מתיישב עם יכולות אחרות שמתאימות לכהונה כראש ממשלה, דבר שפעם גם נתפס כלא טבעי. 3. לפני שאומר זאת, עלי להדגיש שוב- נראה לי שכונותיה טובות: אי אפשר, בטח שלא בפוליטיקה, לאהוב את כולם ולהצטיין בזה, כפי שהייתה על אביה. אפשר בעיקר להיראות אדם כזה, שבפוליטיקה זה כמעט ההיפך הגמור מבאמת להיות כזה. פוליטיקאים הם אנשים שצריכים להיאבק. להיאבק גם ברוע. להיאבק גם בשחיתות ובציניות ובמי שעושה רע. הם אנשים שאמורים לחנך את העם (בין היתר על ידי חקיקת חוקים), כלומר להצביע על מה ומי שטוב ועל מה ומי שרע, להוקיע. אי אפשר לאהוב את הכל, את כולם. לאהוב את כולם זה לפעמים כמו לא לאהוב אף אחד. לצערי, זה גם לא נראה שחסרים אנשים בשלטון שרטוטים לגמרי ואולי לאו דווקא ראויים לאהבת הציבור ושליחיו. "לאהוב את כולם" זה הרבה פעמים פשוט לא להיות אמיץ, כנה וישר וזה אהבה פעמים מתוך מוטיבציה שכולם יאהבו אותך, לא מוטיבציה נכונה לפעול מתוכה. וזה כמעט תמיד בגדר: "המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים". זו לא בהכרח תכונה שארצה לראות בכנסת. 4. תהייה: השיח על מה שטבעי- אם נטיות הומוסקסואליות אכן אינן כדרך הטבע (זה לא אומר שזה המצב הרווח, אבל בטבע יש גם הרבה "מיעוטים" בתוך קבוצות), איך זה שהומוסקסואליות, להט"ביות מלוות את האנושות בכל התקופות ההיסטוריות ובכל חברות בני-האדם והעדויות לכך רבות ביותר? ומי מחליט מה טבעי? רבנים או אנשי מדע? או פסיכולוגים? החברה הדתית צריכה, לדעתי, לדבוק בשיח על ערכי היהדות שעומדים בסתירה לנושא ולא לנכס לעצמה מושגים מוטעים ומטעים מעולם טבע האדם, ובעיקר כשהיא מתעלמת מטבע האדם בכך שמפרידה בין נשים וגברים בגילאי ההתבגרות, תוך איסור על אוננות לגברים, כך שיכול מאוד להיות שזה רק "טבעי", שבמצב כזה של עוררות מינית כשאתה בחברת גברים בלבד כל משך היום והלילה בפנימיות מושאי האהבה שלך או השותפים לפורקן המיני יהיו גברים. זה מה שלי נראה טבעי. 5. יש נקודות אור בדברים שאמרה, והן הרצון להקשבה ולכיבוד האחר ובעיקר לתמיכה. אם הציבור הדתי יעמיק את אותה הקשבה, יתעקש גם על הקשבה אמיתית שכוללת סקרנות אמיתית, יכיר את הקהילה הלהט"בית ולא רק כמושאי טיפול שלו, אלא דווקא גם את חברי הקהילה שמקבלים את עצמם, אלה שבנו לעצמם משפחה, אלה שאינם מבקשים עזרה אלא הכרה בזכויותיהם,ואם אנשים מהקהילה הדתית אכן יתמכו בצעירים הדתיים הנתקלים בקשיים האלה מבלי לנסות לשנות אותם - תהייה פה יותר רווחה, נפשות ינצלו, והרע המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו- כך שזו מטרה מספיק נעלה. ההצעה שלי- מה שבאמת צריכים פה עכשיו זה תמיכה ותמיכה אמיצה ופומבית של הציבור הדתי השפוי בחברי הקהילה הלהט"בית- כלומר, גם באי הסכמה ואי קבלת הדרך, שמתנגשת עם ערכי היהדות, אפשרי שתקום קבוצה, שבתוכה גם הורים אמיצים ובני משפחות, שתראה שהיא קודם כל מכבדת ותומכת בבני אדם ורק אחר כך מתנגדת לבחירות מסוימות שלהם, והקריאה שלי היא שיקומו אמיצים עם האמירה הזאת ויצטרפו למצעדי הגאווה לצד הקהילה הגאה, אפילו כדי לומר- לא מסכימים אבל אתם אחים שלנו ואנחנו מכבדים אתכם כבני אדם וכבני עמנו. שיקומו האמיצים שיעשו אולי הפגנה שאינה של שנאה אלא של אהבת חינם. אפשר וצריך לחזק את מי שנזקק לכך מבלי לחזק בהכרח את הנושא השינוי במחלוקת, וכמובן, שלדעתי אנשים בחברה הדתית בעלי נטיות מיניות לא מקובלות זקוקים לכך ביותר
המשך 03:45 22.07.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר