מועלם באולפן: "איחוד - הזדמנות שלא נוכל לפספס"

מועלם באולפן: "איחוד - הזדמנות שלא נוכל לפספס"

שולי מועלם רפאלי באולפן סרוגים, מבהירה עם פתיחת הראיון: "אני הימין החדש והאיחוד חייב להיות", ומי צריך לעמוד בראש האיחוד? "איילת שקד מביאה יותר מנדטים"

מועלם באולפן: "איחוד חייב להיות, שקד תעמוד בראש"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם רפאלי מדברת אחרי שתיקה ארוכה, ומבהירה עם פתיחת הראיון: "אני הימין החדש וכמו כל המפלגות מימין לליכוד, חושבת שצריך ללכת בכוח הגדול", אמרה באולפן סרוגים.

בהמשך היא מסבירה: "כולנו מבינים שהמגמה היא ללכת בכוח משותף, לעשות איחוד. יש פה שתי שאלות, מה ימנע את זריקת הקולות לימין ויבטיח ממשלת ימין? ומזה נגזרת ההחלטה מי הולך עם מי: כל המפלגות ימין לליכוד הולכות ביחד ושזה בלוק טכני או מראש אומרים הולכים בשני ראשים, ליברלי וחרד"לי.

היא מדגישה כי "עדיין לא התקבלה שום החלטה, דיוק על זה דנים עד להגשת הרשימות – מה הדבר הנכון ביותר לימין".

האיחוד חייב להיות, ללכת בכוח גדול ביחד

איך נפתלי בנט בכלל מעלה על דעתו ואתם גם לרוץ שוב פעם בשתי מפלגות, אחרי הכישלון המהדהד ולא ברור לכם האיחוד הזה?

"אני מהאנשים שחושבים שהאיחוד חייב להיות, ללכת בכוח גדול ביחד, להכניס כמה שיותר מפלגות ימין לליכוד ולדעת מראש שעם חלקן אפשר יהיה להישאר ועם חלקן ניפרד, עדיין נשאל השאלה אם מה שאני חושבת יביא את התוצאה הטובה ביותר לגוש הימין או שמה שחושבים אחרים, אני אומרת שעדיין לא ברור מה נכון לימין ולא התקבלה החלטה".

קרה פה משהו שמורכב משני חלקים: החלק הראשון והמאד מפתיע שהפתיע אותנו וגם את המערכת הפוליטית שהימין החדש לא עבר את אחוז החסימה, ומתוך שכך נזרקו כ- 7 מנדטים של זהות והימין החדש אל הפח האשפה היסטורי, יחד עם זאת קרה דבר גדול ושמעתי יותר – שלא הצליחו להקים ממשלת ימין. אנחנו קבלנו הזדמנות אדירה של תיקון. לשתוק תקופה ארוכה, לתקן ולחשוב איפה אנחנו טעינו ונכשלנו".

הזדמנות לתיקון שלא יכולים לפספס

יכול להיות שממש בימים אלו תקבלו את אותה החלטה בדיוק ללכת בשני ראשים, זה לא למידת לקח

"יש עוד שבועיים לדיונים האלה. אני מאמינה שאף אחד, כולל נפתלי בנט לא רוצה כישלון ברמה הלאומית וגם לא ברמה האישית, צריך לדבר פה גם עלינו כבני אדם שהייתה להם עשייה מדהימה. 6 שנים של עשייה בלתי פוסקת והצלחות גדולות. את ההזדמנות הזאת שנתנה לנו לתיקון אנחנו לא יכולים לפספס.

אם מקשיבים טוב לנפתלי הוא אומר שאנחנו בזמן של שאלות ויש עוד שבועיים להתכנס להחלטות, ההחלטה תהיה מה נכון לגוש הימין".

איילת שקד מביאה יותר

מי צריך לעמוד בראשות מפלגות הימין המתחדשת?

"צריך לבדוק והדברים נבדקים מי מביא את מספר המנדטים הגדול ביותר. מי מצליח לרכז סביבות את האלקטורט. עם זאת מול הרב רפי פרץ, מועלם מצהירה שאיילת שקד מביאה יותר קולות. "אני רואה את התגובות בציבור וזה לא מוריד כהוא זה מהרב רפי פרץ מיו"ר הבית היהודי, המנהיג של המפלגה הזאת. לעת הזאת, אני מבינה שכדי לתרגם בסוף את הכוח שלנו למנוע זריקת קולות של הימין, איילת שקד מביאה יותר".

את איילת שקד מצליחים לבלוע בבית היהודי, ואותך פחות- יכול להיות שבסוף לא תמצאי את עצמך ברשימה?

"אני חושבת שבהסתכלות לאחור אני מסכימה, ואני מניחה את זה פה, הימין החדש נכשל בלעבור את אחוז החסימה, את הלימוד מהכישלון אנחנו עשינו ועושים. לרעיון של הימין החדש יש ציבור גדול שמדבר על חיבור בין דתיים לחילונים, ועזבנו מתוך ראייה שנוכל להגדיל את גוש הימין".

תמצאי את עצמך במקום ראילי להיכנס לכנסת?

"מבחינתי ברור שכן. אני רואה במי שאני בעשייה שלי, הנוכחות שלי ובמה שאני מביאה לציבוריות הישראלית ערך מוסף גדול, בסוף, אתה בא לפוליטיקה תמדבר אידאולוגיות, אתה יכול למצוא את עצמך בעוד הרבה מקומות של עשייה אבל כאישה ציונות דתית שמדברת על חיבורים יש מקום לנוכחות שלי".

טוב שהרב רפי תיקן את השגיאה שעשה

לבסוף, מתייחסת מועלם לסערה עם טיפולי ההמרה: טוב עשה שהוא תיקן את השגיאה שעשה. אני מתנגדת לטיפולי המרה, אבל העליהום היה מופרז ובעיקר פספס את מה שאמר הרב פרץ לפני האמירה שטוב שהוא חזר ממנה. שהוא מחבק את התלמידים, מדבר איתם. אנחנו נמצאים ביחס מורכב, כולנו יודעים מה ההלכה היהודית אומרת. אבל, השינוי המשמעותי הוא שיש שיח מכבד, וברור לכולנו שהם האחים והבנים שלנו והם נשארים חלק מהקהילות שלנו"."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
בראש תהיה או שקד או סוס
בדיחה | 18-07-2019 18:45
חמורים כבר יש לכם די והותר...
2
ניסן סמוליאנסקי לא מגיע להתראיין?
שולי? | 18-07-2019 19:04
שולי מועלם? את הכנסת הבאה תיראה רק בטלווזיה. אפשר לראיין את נאוה בוקר, היא לא פחות טיפשה ולא פחות רלוונטית.
3
בנט שקד ומועלם גנבו מהבית היהודי וחוזרים עם ד
שוליית גנבים | 18-07-2019 19:10
הזויים,גם גנבו את כספי המימון,גם השאירו חובות,גם ברחו בלילה וברגע האחרון,ועוד בעזות מצח חוזרים למקום הגניבה עם דרישות להיות בעלי הבית,פשוט סדום ועמורה,הרצחת וגם ירשת???
גנבו למי?
חחח | 18-07-2019 19:25
מי זה הבית היהודי? הרב רפי הלמלם שהוא בכלל בובה של אלי סדן וצביקה טאו? אולי המוטרללת ששירינו אותה בגלל שהיא אשה למרות שלא נבחרה? מי זה בכלל?
4
חוצפה כזאת עוד לא הייתה
יוסף מרמות | 18-07-2019 19:26
הגברת הזו שהיא הגרועה בפורשי הבית היהודי, עוד מתכננת לעשות קאמבק על חשבון חבריה לשעבר לבית היהודי, שאתם ביזתה ונטשה.
5
שולי.הרסת את הציונות הדתית
רפול | 18-07-2019 19:54
בגדת באנשים שקידמו אותך.זרקת את התנועה הזו לכל הרוחות משקולים לא עניניים.תעופי מהעינים ואל תחזרי לזירה הפוליטית בודאי לא בציונות הדתית.אני מכל מקום לא אצביע למפלגה שיש לך סכוי להכנס במקום ריאלי
6
פתטית
בצלאל סמוטריץ | 18-07-2019 20:38
פחחחחח נראה לי שאת מתאימה למקום 30 ברשימה המאוחדת
7
עוד אופורטוניסטית.
תושב מטה יהודה | 18-07-2019 20:47
חשבה לעשות.אקזיט על הגב של נפתלי ואילת. כשזה לא הצליח מנסה באלגנטיות.להשתחל בחזרה. קצת צניעות וענווה לא תזיק לך. שבי בבית כמה שנים ואח"כ "תחלקי ציונים" לרב רפי ותתחילי לתת "עצות" מה נכון ומה לא. את חתיכת בושה.
8
אני נבוך
גאון | 18-07-2019 22:02
איזה מתמטיקה מגיד לך ששקד שלא עברה את אחוז החסימה מביאה יותר מנדטים מפרץ שכן עבר. נראה לי שיש משהו לא בסדר עם החשבון הזה. אני נבוך
9
בנט- די כבר!
נו כבר | 18-07-2019 22:03
לא מספיק שאתה פילגת מקודם עכשיו אתה טועה ומטעה!! חילונים כן יצביעו לך גם אם תלך עם איחוד הימין!! ולא יעזבו לליברמן!! מספיק לחשוב שאתם הנאורים והגאוותנים !!
10
מועלם היא אישה רעה וטיפשה, אינה ראויה.
זרובבל | 18-07-2019 23:05
וכולי תקווה שלא נראה את פרצופה בכנסת ישראל.
11
דברי הבל וחנופה
לוי | 18-07-2019 23:43
שולי מועלם, זו שנכנסה עי החוק הנורבגי, ועשתה כל כך הרבה נגד הדת והמשפחה היהודית מטיפה נגד טיפולי המרה. כמה ארס, שנאה וחנופה בדברייך. ראשית, הרב פרץ אמר עובדה, והעובדה, שהוא היה שותף לטיפולי המרה ושהם הועילו. מכאן עד ללינץ שעשו בו, המרחק ענק. שנית, כל מי שרוצה לעבור טיפול נגד נטיות מיניות, יכול ורשאי.באיזו זכות רןצים לקבוע למישהו דלא לעשות כך? אנחנו בדיקטטורה? שלישית, אין שום מחקר, מבוסס ואמתי האם הטיפולים עוזרים או לא. העובדות מוכיחות שהן עוזרות לרבים. חוץ מזה, יש מחלוקת בין המטפלים האם לעשות או לא. כמו בכל דבר. רביעית, לצערי, לא ציפיתי לשמוע ממך אמירה בעד ההלכה. בעד היהדות. אני כבר לא מאוכזב ממך. גילוי נאות, איני חסיד של הרב פרץ ואני חושב שהוא עשה את כל השגיאות האפשריות, אך מכאן ועד ללינץ שעשו לו מקצה לקצה(גם מקרב מחנה הציבור הדתי!!!), זו פשוט בושה, סתימת פיות ודיקטטורה לשמה אדם רשאי ואף חייב להביע את דעתו.
טיפולים
לוי | 19-07-2019 4:29
כן נעשו מחקרים אפילו שכתבת שלא. ומעל לכול ספק הנטייה ניקבעת מהטבע,מאלוהים בשפתך אז מאמרך כתוב יפה אך הוא מיתעלם מהמחקר הפסיכולוגי שקובע שהטיפול כפי שחכמים מטפלים מסוכן הוא לנפש.
12
שולי התכבדי ושבי בביתך
אריאל | 19-07-2019 0:46
למה אתם לא מראיינים את אורלב או יהלום .. רלוונטים כמוהה בדיוק.
13
ההלכה היהודית
לוי | 19-07-2019 4:23
כולנו יודעים מה ההלכה טוענת וקובעת. אך איך את מתייחסת למצב בו את רק אומרת את שצריך להגיד אך מקבלת את דרך ההלכה. ומה ההלכה אומרת על שטחים כבודים? האם זה נכון? האם זה לא שחיתות? מה עם דמוקראטיה ? או אזרחים לא שווי זכויות ? האם זה מקובל על הקבלה??
14
שולי צאי לנו מהחיים
מאיר | 19-07-2019 6:51
לא רוצים לראות אותך יותר. את מסייעת לדבר עבירה. את דוחה אותנו. חזרי לעבוד בבית חולים ותעלמי לנו מהמפה בושה וחרפה לא נשכח לך ולא נסלח לך על מה שעשית לבית היהודי!!!
15
העיקר שלא נראה את שולי מועלם
שי | 19-07-2019 12:09
תשבי בבית, גברת, ותלמדי לצנזר את האינטרנט הפרטי שלך בצורה ידנית, בלי חוקים מיותרים
16
איילת שקד
לילי | 19-07-2019 19:20
למה איילת שקד תהיה בראש המלפגה , היא השאירה אחריה מפלגה חרוכה עם חובות כספיים ,לאמגחע חה מדלייה על כך,היא צריכה להיות בפלגה לא במקום הראשון גם חמישי זה טוב וגם מקום 12 זה טוב.... מולדה ציפי ליבני חדשה
17
איילת דקד
לילי | 19-07-2019 19:25
יש להתיחס לאילת שקד כמו כל מתמודד ,אם היא מביאה המון מנדטים,למה היא ובנט לא עברו את אחוז החסימה,ומי אמר שכאן היא תצליח....היא אמרה שהיא מקימה מפלגה חילונית ימנית, ודהיא לא רוצה רק דתיים...מה קורה שכולם רוצים להחזיר אותה...ולך שולי מועלם ,אני רוצה להגיד שאת ניגררת,ואת לא מאמינה במה שאת אומרת,את סהכ לקקנית ,שמחפשת בית חם ללכת אליו,כי הלכת אחרי בנט ושקד וטעית,ואת רוצה לחזור,ולא יודעת איך.