שולי מועלם: התפלאתי על דברי הרב אבינר - סרוגים

שולי מועלם: התפלאתי על דברי הרב אבינר

ממשיכה הביקורת הקשה על דברי הרב אבינר בכל הקשור לנשים בפוליטיקה. שולי מועלם: "הנוכחות של נשים בכלל ונשים דתיות בפרט במרחב הציבורי היא מובנת מאליה"

שולי מועלם: התפלאתי על דברי הרב אבינר
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם, הגיבה היום (חמישי) לדבריו של הרב של שלמה אבינר שיצא נגד האפשרות של נשים בפוליטיקה:

"שמעתי את דבריו של הרב אבינר והתפלאתי", כתבה מועלם בחשבון הטוויטר שלה.

לדבריה, "כיום הנוכחות של נשים בכלל ונשים דתיות בפרט במרחב הציבורי היא מובנת מאליה".

מועלם הוסיפה: "אני שמחה שצעירות דתיות רואות בי ובחברותיי מודל לעשיה למען נשים, למען חלשים, למען הארץ והמדינה, תוך כדי חיבורים מגוונים של טוב משותף. נמשיך בכל הכח".

שגית פרץ: "הרב אבינר יודע שעל פי ההלכה מותר לאישה להיות מנהיגה"

שגית פרץ דרעי, המצטרפת החדשה למפלגתו של אהוד ברק טענה נגד על הצביעות של הרבנים שמוכנים להצביע לאישה, בשביל מטרות פוליטיות.

לדבריה, "הרב אבינר יודע שעל פי ההלכה מותר לאישה להיות מנהיגה. גם הרבנים החרדים יודעים. לא מההלכה הם מפחדים, מהרצון הם מפחדים. מהרצון של נשים לצמוח ולהשפיע ולעשות, כי נשים משנות את העולם".

היא הוסיפה על הצביעות של הרבנים למטרות פוליטיות: "ואכן כשיש צורך פוליטי, גם הרבנים החרדים יודעים שמותר ואף רצוי להצביע לאישה. הנה למשל חכם שלום כהן מש"ס הקורא להצביע לאישה לראשות העיר נתניה ומשווה אותה לדבורה הנביאה. כי הם יודעים שמותר, רק לא מתחשק להם שגם אנחנו נהיה שם".

היא הוסיפה בתקווה כי "בעזרת ה' בקרוב גם נשים חרדיות"!! ויצאה בקריאה "נשמעים לגדולי ישראל – מצביעים לנשים"!

חגית משה: "אישה יכולה לנהל תקציב ולגדל 6 ילדים"

סנגית ראש העיר ירושלים ויו"ר סניף הבית היהודי בעיר, הגיבה בציניות. בחשבון הטוויטר שלה פתחה משה כי היא "מכבדת את הרב שלמה אבינר", אך הוסיפה כי "אישה יכולה לנהל תקציב עירוני של תשעה מיליארד שקלים, להחזיק תיק חינוך, להיות סגנית ראש העיר ולגדל באהבה ומסירות שישה ילדים", העידה על עצמה.

במערכת הפוליטית הגברית היו עדינים פחות. ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו טען נגדו כי זה "אותו הרב שקובע שרפלקסולוגיה ורפואה אלטרנטיבית הן כישוף", פתח פורר, "הוא אחד הרבנים שמסמנים את התופעה החמורה של ההקצנה ורדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, שמבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות", האשים אותו חבר הכנסת.

יו"ר הסיעה הוסיף כי "כנגד התופעה הזו אנחנו נלחמים. נמשיך לשמור על ישראל כמדינה יהודית אבל נלחם בתופעה של הפיכת ישראל למדינת הלכה".

הרב שלמה אבינר: נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה

הרב שלמה אבינר התייחס הבוקר לאפשרות שאישה תעמוד בראש המפלגה הציונית-דתית, ויצא נגד האפשרות של נשים לכהן בכנסת: "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא הזירה לתפקיד הנשי".

את הדברים אמר הרב אבינר בראיון עם ירון דקל וברוכי קרא ברשת ב'.

לשאלה מי צריך לעמוד בראש המפלגה המגזרית, הרב ענה כי בראש מפלגה דתית שמובילה מאבקים דתיים ואמוניים צריכים לעמוד תלמידי חכמים ואנשי תורה.

לשאלת דקל אם על אילת שקד לעמוד בראש מפלגת האיחוד באם תביא יותר מנדטים, השיב הרב בשלילה: עדיף לאבד מנדטים: "כדי להילחם במסירות נפש על נושא מסויים מי שמוביל צריך להיות שלם עם זה".

ואם היה מדובר באשה דתייה שתעמוד בראש התנועה? "זה גם לא בסדר", ענה הרב אבינר, "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא הזירה בשביל התפקיד הנשי"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
את מתפלאת?
חרדל | 04-07-2019 14:04
כשתגיעי לשמים ויאשימו אותך על 2 קדנציות - את גם תתפלאי. כשיאשימו אותך על היותך תומכת פמנא-ציות - את גם תתפלאי. כשיאשימו אותך למה גנבת כסף מהבית היהודי בשביל מפלגה ניאו-רפורמית שלא עברה את אחוז החסימה את גם תתפלאי, שולי...
המקובלים: כל הפוגע בהרב אבינר כפוגע בשכינה
עידו 2 | 04-07-2019 15:11
זהירות מגחלתן של הצדיקים
אבל נהנתי
ע | 04-07-2019 14:51
לקרוא שולי מועלם, חכית לשעבר. שכך יישאר הדבר
למה התחתנת בחי הרבנות
גבר | 04-07-2019 14:46
שולי מועלים האם זה נכון שהתחתנת בלי להרשם ברבנות
2
דתי =ד(ע) תי =דתי לפי דעתי0 מחוייבות להלכה
בוגר אור עציון | 04-07-2019 14:07
מה שמסתבר לי אני מקבל מה שלא -אני מתפלא או בוחר רב שיגיד לי מה אני רוצה . מה נלין על המתגייסות לצבא שלי מועלם וחברותיה אכן משמשות להן דוגמא גם כנראה בתור דוגמא יש להתחתן עם חילוני
שולי מועלם לא דוגמא לצעירות בשום אופן
נאוה | 04-07-2019 14:35
התנהגותה כחברת כנסת שדאגה להרוס לגברים הגרושים את החיים ולעצור אותם מלקבל או לבקר את ילדיהם מהגרושה - היא בזיון ענק. אין לה מה להשויץ על עצמה, אני אשה וסבתא ומתביישת בהתנהגותה הנלוזה לגברים אלה. ולכן אין פלא שהיו מס' התאבדויות בין גרושים אלה .
3
שקט
יוסף | 04-07-2019 14:16
האשה הזאת צריכה לשבת בשקט. רב הוא רב
4
בנט צדק
סתום העין | 04-07-2019 14:30
החרדלים הקיצוניים משתלטים על המרחב הציבורי של הציונות הדתית. איפה הדתיים הנורמליים. חייבים את בנט חזק למען השפויים
בנט לא מתאים
מלכה | 04-07-2019 20:00
כאלה כמו בנט מעולם לא היו במפדל. הוא יבוא מאמריקה, לא דתע לאומי מקורי.
5
שושנה ארבלי אלמוזלינו צריכה לחזור לבויידם
הלנה | 04-07-2019 14:51
באמת?
6
הבוגדת מתפלאת
מלכה | 04-07-2019 19:56
שולי מועלם שנטשה את הבית היהודי ערב בחירות ובעזרתה בנט ושקד לקחו את כספי מימון המיפלגות מהבית היהודי, ממש משמשת מודל לבנות דתיות. חשבתי שירדה למחתרת, לא שמענו אותה בזמן האחרון. כנראה, שאין לה מספיק שכל להרגיש בושה.
7
נשים בפוליטיקה
ענת | 14-07-2019 11:41
מעניין איך מגדיר הרב אבינר את התפקיד הנשי. אולי מישהו יעדכן אותו שכיום (2019) נשים אינן מכונות הולדה, סחורה עוברת לסוחר (להלן מערכת השידוכים) עוזרות בית בשם אחר, או נתונות לשליטתו והלך רוחו של גבר....