אחרי המתקפה הרבנית: רבנים חרדים בתמיכה ברב טל - סרוגים

אחרי המתקפה הרבנית: רבנים חרדים בתמיכה ברב טל

אחרי המכתב שפרסמו הרב דרוקמן והרב ליאור נגד הרב טל, כעת, במכתב תגובה יוצאים רבנים להגנתו של הרב טל ומוחים על "שפיכות הדמים" שנעשתה לו: "לכבד את החלטת ביה"ד"

אחרי המתקפה הרבנית: רבנים חרדים בתמיכה ברב טל
  (צילום: יעקב נחומי/ פלאש90)

אחרי המכתב של הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור בו הם מותחים בקורת על החלטת בית הדין שדן בפרשת הרב שמואל טל לפיה הוא יכול להמשיך בתפקידו כראש ישיבת 'תורת החיים', כעת, במכתב שהגיע לידי סרוגים, מוחים הרב מאיר מאזוז, הרב אביגדור נבנצל, והרב זלמן נחמיה גולדברג, על הוצאת השם הרב על הרב טל ו"שפיכות הדמים" כדבריהם.

במכתב, שהגיע לידי סרוגים, כותבים הרבנים כי הם מחזקים את בית הדין בראשות הרב אשר וייס ואומרים כי מדובר בהחלטה "כדרכה של תורה".

"בא לידינו פסק בית הדין המיוחד בנשיאות הרה"ג אשר וייס שליט"א, בעניינו של הרה"ג שמואל טל שליט"א וקהילת 'תורת החיים' ביד בנימין. מחזקים אנו את ידי דייני בית הדין, אב"ד הרב מיכאל בלייכר שליט"א, הרב צבי גרטנר שליט"א והרב עובדיה יוסף טולידאנו שליט"א, על עבודתם היסודית, בדרישות וחקירות לאורך ולרוחב ובנקיות הראויה, כדרכה של תורת ישראל המסורה לנו מדור דור", כתבו הרבנים.

הרב אביגדור נבנצל (צילום: יוטיוב/ ישיבת הכותל)

עוד הוסיפו הרבנים כי "מוחים אנו על שפיכות הדמים והוצאות שם רע שנעשו ברבים כלפי הרב טל שליט"א, אשר גרמו לו ולקהילתו נזקים נוראים, ומוקיעים בצער ובכאב את הטיפול בסוגיות שכאלה על גבי במת התקשורת ובמות אחרות אשר לא לנו הן".

בהמשך קוראים הרבנים לאמץ את פסק הדין: "הננו קוראים מעומק לב לכל הציבור להישמע לפסק בית הדין, ולהיזהר מלקבל שמועות רעות או דברי בלע על הרב טל שליט"א ומוסדותיו, משום אדם שהוא. רק לבית דין רבני מוסמך יש סמכות ע"פ תורתנו הקדושה לברר ולהכריע בפרשה שכזו, ולא לאף גורם אחר, ובפרט שהצדדים הנוגעים בעניין קיבלו את בית הדין עליהם".

לקראת סוף המכתב מבקשים הרבנים לחזק את הרב טל: "נברך את הרב טל שליט"א, שימשיך בעבודתו עבודת הקודש להגדיל תורה ולהאדירה, ויפוצו מעיינותיו חוצה, ויעמיד תלמידים הרבה, ויזכה להמשיך לקרב לב ישראל לאביהם שבשמיים, ויאריך ימים בטוב ובנעימים".

"ויהי רצון מלפניו יתברך, שקהילת קודש 'תורת החיים' והישיבה והמוסדות החשובים ישובו לאיתנם הראשון, ויגדלו ויתעצמו לקדש שם שמיים, ויישמע בבית זה קול תורה וקול תפילה, קול ששון וקול שמחה. ונחתום בברכת שלום לכל בית ישראל, שלא תהא עוד איבה ומחלוקת ושנאה בקרבנו, ונישמר בליבנו ובלשוננו זה בזה, ונתחבר כל ישראל באהבה ואחוה ושלום ורעות, להיעשות כולנו אגודה אחת לעשות רצונו בלבב שלם. ונזכה יחד להקביל פני משיח צדקנו בציון במהרה, בישועת ה' השלימה ברחמים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
82 תגובות - 40 דיונים מיין לפי
1
אדם טל
אזרח | 15-07-2019 17:42
בושה לרבנים שתומכים בטל אדם שעשה מעשים כאלה אין לו מקום בתור רב או מחנך חבושה לרבנים שתומכים בו בושה בושה אני מתבייש הרבנים כאלה ובאנשים כאלה
שכל אחד יעשה מה שנכון לו ולא מה שהרב אומר לו
יהודי פשוט | 23-07-2019 21:36
אנשים אלוקים נתן לנו שכל כדי שמשתמש בו לא כדי שנכתבה אותו והיתן לאנשים אחרים להוביל אותנו! ברצינות, אולי תנסו לקבל החלטות לבד במקום ללכת כל היום אחרי רבנים ואז כשקורה משו להפיל עליהם את האחריות?!
אתה מבין כמה אתה מקשקש אחיתופל
המיואש | 16-07-2019 19:26
אתה ככ משקר לעצמך שטוב שלא אמרת שבתי המשפט הם אורים ותומים מקרה חאן אל אחמר הוא מקרה יחיד וכן לא כמוך אני חושב שביבי הוא פח אשפה בעניין הזה ובעניין עזה אבל עדיף פח אשפה מאשר חורבן המדינה כל השאר אלה פסיקות בגץ הפוליטיות אלה העובדות אתה התדיינת פעם בבית משפט? אתה יודע שעל כל אלף תיקים פליליים יש זיכוי אחד זה נראה לך הגיוני? שופטת שמשחדת שוחד מיני את אפי נווה זה ניקיון כפיים? אבל מה יש לך להגיד בתי הדין הרבניים מסואבים אבל בתי המשפט צחורים כשלג זה סתם אנשים אינטרסים שרוצים ברעתם בוודאי.... לא אמרתי אף פעם שבתי הדין צחורים כשלג להיפך אני יודע שהרבה מהם מושחתים ואני יותר מחושש שבית הדין של הרב וויס לא התנהל בשיא היושר אבל אני לא מקשקש תעמולה 00מולנית כאילו בתי המשפט הם הם האמת הצרופה לאמיתה
מהרב מזוז אל תזוז
שמעון | 16-07-2019 12:32
כיסא רחמים זה תורה אמיתית
למיואש איש הכאילו
התמים | 16-07-2019 8:40
אתה לא רק מבלבל במוח אלא מטה עובדות ואף משקר. בתי המשפט הורו לא פעם על פינוי בידואים. הממשלה - יקירת הימין - היא זו שנמנעת מביצוע הפסיקה משיקוליה שלה, ומקרה חאן אל אחמאר שכולם מכירים מעיד על כך כמאה עדים. ניתן להתווכח על אמירה כזו או אחרת. לנוכח אמירות מתלהמות מפי פוליטיקאים אינטרסנטיים כלפי מערכת החוק והמשפט, האמירה לפיה איילת שקד הניחה אקדח על השולחן היא אמירה מנומסת ולגיטימית בויכוח בין נשיאת בית המשפט העליון לשרת המשפטים שניסתה לכופף את כולם כדי שיתיישרו על פי דרכה. מתי ניסית להתדיין בפני בתי הדין הרבניים ? השחיתות והסיאוב זועקים לשמיים. ברור שגם במערכת בתי המשפט יש לאי אילו אנשים אינטרסים משלהם - אבל בהשוואה לבתי הדין הרבניים הם כולם כנח שהיה צדיק בדורו. אז לפני שאתה פוצח בהתלהמות שלך - תבחן את העובדות באובייקטיביות והסתכל תחילה במראה. כן, מערכת בתי המשפט הרבה יותר נקיית דעת, נקיית כפיים ומאירת פנים לאזרח הקטן ממערכת בתי הדין הדתיים.
אל תתבייש
אלעזר | 16-07-2019 8:11
וגם הרבנים התומכים בהרב טל לא צריכים להתבייש, היה בית דין שישב כמה חדשים ובירר עניין, ואתה יושב שניה והגעת למסקנות שלקח כמה חודשים? מי שכותב מכתבים בלי לברר דברים, כמו הרבנים של ציונות הדתית שכתבו מכתב והביאו רמבם שלא קשור לעניין הם צריכים להתבייש, ומי שהולך בעקבותם גם כדאי לו להתבייש. בושה לציונות הדתית!
מה להרב מאזוז ולרבנים הסרוגים?
אברהם חיים | 16-07-2019 0:38
בחילה מכבודו
והנה שוב אחיתופל מספר סיפורי מעשיות
המיואש | 15-07-2019 23:23
שבתי המשפט האזרחיים נקיי כפים??? בוודאי....כן ראינו את הכיפה הסלקטיבית בין מתיישבים לבדואים כאשר אצל המתיישבים בלי הוכחת בעלות העותר על השטח מפנים אותם לעומת דחיות חווזרות של פינוי אצל בדואים שפלשו לאדמות רשומות בטאבו, זוכרים את ההתבטאות האלימה של מרים נאור כלפי איילת שקד בבחירת שופטים שאיילת שקד שמה אקדח על השולחן, שהשופט בדימוס אור עשה רעש וצילצולים כדי למנות את החתן שלו לשופט, על פסילתה של רות גביזון כי יש לה אג'נדה (כאילו שלו אין) כל מערכת בחירות בעשרות השנים האחרונות בגץ עובר על סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת והרשימה עוד ארוכה אין סוף, כך שתפסיק לבלבל כבר את המוח
ואתם
התמים | 15-07-2019 22:30
רוצים להחיל על מדינת ישראל את הדין היהודי ???? ראינו דוגמית להתנהלות בית דין דתי. בתי המשפט מוכיחים יום יום נקיון דעת ונקיון כפיים. בתי הדין הדתיים השונים, כולל בתי הדין הרבניים, מוכיחים יום יום שחיתות, חבר מביא חבר, רב כפוף לרב, פילפולי מילים כדי לטהר את השרץ. עזבו אותנו במנוחה. הפרידו את הדת מהמדינה.
גם אבא של אותו האיש אמר רוח הקודש
נהר | 15-07-2019 22:27
גם החוטא וגם בית הדין ביזוי את רוח הקודש.ר.ח.ל. לו היתה הסנהדרין
רבנים
חיים ורסנו | 15-07-2019 18:46
בושה למדינה שיש בה ערב רב של רבנים רבנים שאין בהם לא דעת ולא תבונה .הכל אינטרסים וסחבק .שלושה רבנים ארבע דעות .והכל יגידו לך זו דעת תורה -רב שיודע תורה לא יכול להיות רב .היהדות או ליתר דיוק הרבנות תפסול אותו .התורה מתביישת ברבנים שכאלה
התנצלות מהרב אליהו לא שמענו!!!
דוד מנוח | 15-07-2019 18:35
שמונים אחוז מהמכתב שפרסם התגלה כשקר !!! אם רוצים בית דין אז עד הסוף ואם לא אז אולי אתה לא כזה הגון בלשון המעטה
פרט את המעשים בבקשה
דוד יאנגר | 15-07-2019 18:10
יש פסק דין ובו כתוב את מעשיו של הרב טל
איזה מעשים?
דוד | 15-07-2019 17:52
בכבוד תפרט אבל רק עובדות לפי פסק בית הדין
2
אם שומעים לרבנים ,אצל רבני המגזר הוא מחוק.
ג'סי | 15-07-2019 17:43
גם אין רישום לשנה הבאה
בהחלט אין סיבה להיות חלק מהזוועה
המיואש | 16-07-2019 8:12
הזו אין מצב שבשלב מסויים לא תקבל סכין חלודה בגב
מגזר ששופך דם, משקר,ומחלל שם שמים!!!
עובדיה | 15-07-2019 18:52
מזל שאני לא חלק ממכם !!
אז זהו שלא
חחח | 15-07-2019 17:59
רבני הציבור תומכים מאוד ברב טל. הוא ממש לא מחוק, וגם יש תלמידים בשנה הבאה.
3
מחללים שם שמים ברבים ואח״כ תוהים למה שונאים
יוסקה | 15-07-2019 18:01
דתיים. אם אלו פני הציונות הדתית אפשר לסגור את הבסטה. את אחוז החסימה לא יעברו. את אחוז המיאוס עברו מזמן.
4
גילדה של סוטים ומושחתים !
בושה | 15-07-2019 18:12
מי מגן על סוטה כמו מוטי אלון? חברו דרוקמן! מי מגן על סוטה כמו טל? חביריו לגילדה! חבורת סוטים מושחתים שעסוקים בהגנה על מעשיהם הנלוזים ועוד יש להם חוצפה להטיף מוסר לכל העולם
תגובה לישעיהו
יהודי | 16-07-2019 11:03
ישעיהו הנכבד !! אתה היית מגונן על הסחי והמאוס המעורטל, גם אם אישתך הייתה איתו ואולי בתך והנכדה, רק תגיד היכן היית עוצר מלגונן עליו ???? תפסיק לכתוב כאן מתחילים להבין מי אתה וכמה כמוך עוד נותרו, ואתה מעיז לכתוב על הרב שמואל אליהו, מנקה האורוות שאת ושכמותך ממלאים באשפה לכאורה, הרי המעורטל שואב עידוד מאנשים שכמוך, אתה סדומי במקרה ? לכאורה !
הרב מזוז,הרב נחמיה,והרב נבנצל, הם חברי הגלדה?
??? | 15-07-2019 18:59
איך אתה מדבר ככה על תלמידי חכמים? וגם מה הם עשו לך רע?
5
בושה,סדום ועמורה
הראל ע | 15-07-2019 18:19
בית דין אומר שהיה קשר פסול ,ארוך,ואסור עם אישה נשואה ,איך רב יכול להיות ראש ישיבה??? איך מי שחתם עם אשת איש על הסכם דמי שתיקה חצי מליון שח יכול להישאר כראש ישיבת סדום ועמורה,תורת החרמנים.
החוטא ובית הדין ביזוי את רוח הקודש.ר.ח.ל
נהר | 16-07-2019 7:48
לו היתה סנהדרין
6
אשרינו שיש בתי דין.
תלמיד | 15-07-2019 18:28
לצערי הרב ליאור לא רצה לשמוע את צד הרב, ושמע רק את הרב אליהו, שכמו שאנו יודעים, מישום מה משקר באובססיות רבה מאוד.
אתה האובססיבי, אדיוט , חסיד שוטה שכמוך!
אור | 16-07-2019 18:50
זה מה שלמדת בתורת החיים? שמותר לבזות כל רב שהוא לא רב שמצדיק את רבך? אתה ותלמידים כמותך מכתימים הכי הרבה את הרב טל ומוסדותיו.חבל
ההקלטה של הרב דב ליאור קושיא גדולה עליו
ראובן | 16-07-2019 8:15
השואל המתוחכם שואל אם צריכים לשלוח את הילדים למוסדות של הרב טל, משהו שאין אדם בעולם שהיה חושב שיש בזה חיוב, ובהמשך אומר הרב ליאור שלא ישב בבית דין וגם לא דיבר עם שום דיין רק ניזון מן התקשורת שהוא חושב שהרב טל כדאי שיצא לכמה שנים מן הישיבה, ואחכ כותב מכתב שהרב טל צריך להתפטר מתפקידו. מישהו מבין את הסדר של הדברים הללו?
הרב ליאור
מוחה על פגיעה בכבוד | 15-07-2019 19:43
למי שאינו משתייך לקהילת תורת החיים, וגם אינו מצוי בפרטים, קשה מאוד להזדהות עם אנשי הרב טל, שמתבטאים כאן בתגובות בצורה מחפירה ומבישה כלפי תלמידי חכמים. הצורך האמיתי להגן על כבוד רבכם, אינו מתיר לדבר בביזיון על רבנים אחרים. בושה וחרפה. מאמין שלא זו הדרך שלמדתם בבית המדרש שלכם.
אחי
יד בנימין | 15-07-2019 18:55
מחילה למיטב ידיעתי אתה טועה..אמנם הרב ליאור כמעט לא שמע את הצד של הרב טל אבל זה לא שהוא לא הסכים לשמוע פשוט הביאו לו נתונים מזויפים (בוודאות..) והציגו לו כאילו זה נתונים שמוסכמים על כולם... כואב הלב עד מאד..
הדוב רק יודע לנעור
חחח | 15-07-2019 18:35
במקום דוב, הוא מתנהג כחמור, וכך מצדיק את שמו: הדוב לינעור!
7
הלוואי שהיו יודעים עולם את האמת.
דני גואל | 15-07-2019 18:31
אם כולם היו יודעים את כמות השקרים והסילופים שהמתנגדים שיקרו ומשקרים, אף אחד לא היה מעז לפתוח את פיו אפילו לזילזול קטן על הרב טל
פרט שולי
פרט שולי | 17-07-2019 12:32
יש כאלה שיודעים את העובדות ולא רק מהרב טל . אלא מעוד אנשים אבל גם מעדות הרב טל על עצמו 1. ניסיתי לגרום לאשת איש להתגרש מבעלה. 2. קיימתי קשר עם אשת איש לאורך זמן מפגשים ארוכים בחדר סגור בזמן שתלמידיי ואישתי חשבו שאני לומד תורה. 3. קיוויתי שאשתי תמות וכבר תכננתי לי אחרת. 4. כשלא מתה תכננתי להנשא לאותה אישה בנישואין נוספים. 5. אכן היו תמונות עירום במחשב אך הן של הרבנית לצורך עוררות אישית. (הזיה) 6. הולכתי שולל על ידי מה שחשבתי שהוא רוח הקודש ועל פי אותה רוח שטות הנחיתי את הישיבה למעלה מעשור. וכמובן כל זה קרה בחודש וחצי וזה רק מה שהוא מודה או הודה בפה מלא בשיעורים
חחח. בדיחה עלובה. מדובר בנוכל!
טול קורה | 15-07-2019 18:55
כמו עזרא שיינברג, מוטי אלון ועוד רבים ולא כל כך טובים שמנצלים את מעמדם על מנת להפיק לעצמם טובות הנאה, בין עם מיניות ובין עם כספיות. למעשה מתברר ששוב יש לנו עסק עם ניצול של מאמינים תמימים (וקצת אינפנטילים)...
8
איזו
התמים | 15-07-2019 18:40
בושה. איזה סערה בביצה הדלוחה הזו. הינה דוגמה למה שהיה קורה אילו הוחל המשפט העברי על המדינה כולה. בתי הדין הרבניים הרבה יותר מוטים ומושחתים מבתי המשפט הישראליים. בבתי הדין כולם קליקה אחת גדולה. חבר מביא חבר זו אמירה באנדרסטייטמנט. אנו רואים עכשיו כיצד זה מתנהל שם לעומת היושרה ונקיון הכפיים של מערכת בתי המשפט. אז נא להסיק מסקנות מעשיות : בתי המשפט הם לתפארת מדינת ישראל. בתי הדין הרבניים - הם ביצה מסריחה של קשרים ואינטרסים.
ממש תמימות נשפכת ממך ממש כמו השקרים
עובדיה | 15-07-2019 18:54
שקרן ותמים קוראים לזה טמבל!!
אולי נמנה אותך במקום ?
ינון | 15-07-2019 18:50
לפי איך שאתה נשמע רק צדק מנהל אותך !! שמור את הביוב שלך על רבנים לעצמך!!!!
9
בית הדין שלח להמון אנשים הודעה - הרב טל זכאי!
מיקי | 15-07-2019 18:42
המכתב של הבית דין כתוב לא ברור, אבל מה שבטוח, זה מה שאחד הדיינים אמר אחרי קריאת כתביו- הלוואי שהעברות שלו, היו המצוות שלי!
למגיב צעקה גדולה
יהודי | 16-07-2019 8:22
אין שם כלום, לא צעקה ולא אמירה, בית דין מוטה, המטהר את הנואפים, חלקם איתו כאשרנהוא יתן את הדין יתנו גם הם איתו ובשמים יאמרו לאלה הייתם נואפים וחמדתם אשת איש, אתם חושבים שמישהו מתרשם למעלה מהשקרים והחנופה שנוקטים אלה, עליהם נאמר עזי פנים, ומקומם בגהינום !!!!
10
לא צריך לבכות על חלב שנשפך..
רמי קלינשטיין | 15-07-2019 18:44
אבל כן בוכים על דם שנשפך. הלוואי שיהיה תיקון לנזק שעשו המתנגדים.
11
קשה קשה קשה
קוקו | 15-07-2019 18:51
רק למי שמכיר מביפנים קשה היה לראות המצאות ועיוותים של המתנגדים. קשה לראות את הרב אליהו ככה משקר. קשה היה לשמוע על תלמידי חכמים שהסכימו לשמוע רק את הרב אליהו. קשה היה לשמוע כל כך הרב אכפשות ושקרים, סתם.
12
ואני מקנא ברב שיכול להשתיק אישה עם חצי מיליון
הרב התפרן | 15-07-2019 18:56
איפה הוא ואיפה אני.
מי שנתן לו את ה'עצה' לשלם לגברת היה
אור | 19-07-2019 12:59
הרב שמואל אליהו 'הציע' לרב טל שהאמין בו שישלם לאישה קשת היום הזו. הרב טל היה תמים וקיבל את עצתו אבל לא ידע שהרב שמואל אליהו ישתמש בזה כ'עדות' נגדו!!!
הרב טל
ידידיה | 16-07-2019 10:56
בסוף לא שילם דמי שתיקה
13
המקום המטונף הזה תקשורת כמה רצח וחילול ה'?
יונה לבנון | 15-07-2019 18:59
שחררו תעסקו ביראת שמים שלכם בלב שלכם !! חוץ מרעל מה יוצא מזה ? דם שפיכות דם!! בית מטבחיים לאנשים!!!!
14
מגיבים יקרים,תהיו גברים!!
יד בנימין | 15-07-2019 19:08
מה שיש כרגע זה מלחמת הכפשות/החתמות/כתבות... בואו נהיה אמיתיים! כרגע כל צד מתבצר בעמדתו. בואו נצא באמירה ברורה שיוסכם על בית דין שאינו קשור לאחד הצדדים ואינו מפחד לדון את כל ההתנהלויות של שני הצדדים בכובד ראש, ויחשוף לכולם את כל מה שקשור לכל ההתנהלויות לעיני כולם. יראה הציבור וישפוט!! כרגע חוץ מחילול שם שמים שלא היה כדוגמתו שנים רבות לא קיבלנו כלום... אני אישית חושב שברור לי את איזה צד יתלו... יש למישהו התנגדות??
למגיב 14, האם זה לא מה שהיה עכשיו?
מצדרביעי | 15-07-2019 19:40
עכשיו לא היה מדובר בביד שמוסכם על כל הצדדים?
15
שנא את הרבנות
אורטל סויסה | 15-07-2019 19:13
בפגישת קהלת עם און בן פלת .סוכם היהדות היא איוולת . כולם למדו את תורתנו הקדושה .איך הגיעו למסקנות הפוכות .חצי מהרבנים לא שווים כלום לא יודעים כלום .להפסיק להם את המשכורות.תגיד את שם השופט אותך.ואומרלך את תוצאת המשפט
16
מסכים
איתן | 15-07-2019 19:49
לא מבין מי שבדק החליט. הוציא מסקנות. מי שלא בדק מערער על המסקנות. קרוב אני לומר שכל המתנגדים למסקנות כקליפת השום בפני הרב וייס.
טל הוא הקליפה הקשה בישראל
פנחס | 15-07-2019 21:37
כת נואפים ושקרנים
17
אלופים!
דניאל | 15-07-2019 20:35
.
18
פסק הדין בענין טל ניתן ע"י חברו של הרב ולכן
המעוות בפס"ד | 15-07-2019 20:52
לא אמין פסק הדין הזה. הרב ואנשים שחיים בזכותו החליטו לזכות את הרב אעפי שחטא ופשע בגדול - אין לו זכות ללמד תלמידים או ילדים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תקרא את הפסק דין לפני שאתה כותב שטיות
שמעון | 16-07-2019 8:19
הפסק דין כלל וכלל אינו מנקה את הרב טל
19
המכתב פורסם קודם למכתב הרב ליאור, אז הוא לא ת
דוד | 15-07-2019 21:16
יש למכתב של הרבנים הגאונים מאזוז, נבנצאל וזלמן נחמיה,תגובות מיום חמישי שעבר ומכתבו של הרב ליאור התפרסם רק היון, איך הם הגיבו למכתב שעדיין לא נכתב?אתמהה!
20
רבנים חרדים?
גענ | 15-07-2019 23:01
ראשית לא מדובר ברבנים חרדים, את הרב גולדברג והרב מאזוז מאוד קשה להגדיר כחרדים וגם השאר לא ממש. אבל מה שיותר מזעזע זה התיוג, כאילו זה איזה וויכוח בין רבנים חרדים לרבני הצהד, במקום וויכוח (נניח) בין גבנים גדולים וחשובים, שחולקים בשיקול הדעת. בכל מקרה יש בית דין וראוי לסמוך עליו. הרבנים כתבו מכתב שלמרות שהותר לרב טל להורות, לא כדאי להיות מתלמידיו, בעיניי זה בעייתי אבל נניח. הרב ליאור (לפי מה שפורסם), טען בעיקר שסיפור כזה דורש תקופת צינון כדי להרגיע את הרוחות. אז הכל בסדר, יש כמה דעות וההכרעה תיפול בצורה שתיפול, כמו תוצאה של הרבה מחלוקות אחרות. למה צריך את כל הלכלול הזה?!
21
נא להתחזק בשמירת ההלכה
יהודי שמקשיב להלכה | 15-07-2019 23:42
גם אני הייתי נגד אבל אחרי פסק בית הדין אני לא מבין איך אפשר לא לקבל אותו?! מי שרוצה ללמוד אצלו יכול ומי שלא רוצה לא חייב!!!
22
בלי קשר - תורת החיים זו כת מסוכנת.
יהודי | 16-07-2019 2:46
כידוע למי שקצת רואה מה קורה שם. מפחיד. אפרופו יש עוד כתות מסוכנות אצל הדתל
23
כל מוסד הרבנות והרבנים חטך מכה כואבת ומבזה
לוי | 16-07-2019 4:06
הן את עצמם והן את ציבור מרעיתם ובעיקר את התורה אותם הם אמורים ליצג. כל הבלאגן הזה מוכיח שאין דבר כזה דין תורה. נשאר טבע האדם ביצר ובאינטרסים וכל השאר קשקוש אחד גדול.
24
רבנות = אינקווזיציה
בנימין | 16-07-2019 6:39
הפנימו בימינו אלה הרבנות הממוסדת בישראל הפכה לאינקווזיציה . כל סוגי האינקווזיציה מחסלת אנשים, סוף לתור הזהב של ישראל.
25
בושה לעולם התורה
בתיה | 16-07-2019 6:46
רב צריך להיות נקי כפיים.וכאשר מעד תפקידו ללכת.כבוד התורה אינו מאפשר לרב טל לשמש בקודש.ויסלחו לי הרבנים .הצדק עוד יצא לאור והם יבקשו מחילה מהציבור.
הרב טל לא עבר עבירה
חיים | 16-07-2019 8:20
מה הקשר למי שמעד, הוא בסהכ התנהג לא בסדר, אני לא מזלזל בזה, אבל זה לא עבירה שמסור לבית דין שיוכלו להוציא אדם מחזקתו כמבואר במשנה ברורה סימן נג.
26
המעורטל
יהודי | 16-07-2019 7:49
לא יהיה שום רצון מלפני הקבה, כי אין עזרה לנואפים, ואתם התומכים איני מבין את מניעכם, התומכים בכיעור ובדומה לו, דוגמת שבתאי צבי וכת דילה, כאשר יגיעו ימי שילום אתם תהיו שותפים מלאים באחריות כלפי המעורטל, האיש פירק משפחה בהיותו חומד אשת איש !!!!! מה קרה לכם ? אכילת הטריפות העבירה אתכם על דעתם המצומצת שעוד היתה לכם ? או שאולי בגלל רבני הצינות הדתית אמרו להפך, נו רז בעלי מחלוקת כקרח מוכרחים להגיד הפוך !!!
גועל נפש של דברים
אמיר | 18-07-2019 14:37
קשה להאמין שהטינופת שכתבת נכתבה עי יהודי.
27
כשהם ידעו מה הוא עשה...
הרב הגאון | 16-07-2019 8:32
גם הם יתהפכו עליו. כמו כל הרבנים שבהתחלה צידדו בו, עד שהתברר להם מה הוא עשה. וממשיך לעשות... לוקח טיפה זמן, אבל בסוף כולם יבינו.
רבני חולירות תומכי נואפים
יהודי | 16-07-2019 9:18
הם יכחישו לנצח, כי הם איבדו את ראייתם הצלולה, אכילת הטריפות מעבירה כל רב על דעתו ללא יוצא מן הכלל, ולכן זקנותם מביישת את בחרותם, מדוע אני איש פשוט אמור לשמוע שיש נואף וחומד נשים ואולי לכאורה גם מוציא זרע לבטלה, שרבנים מגוננים עליו אם זה היית אתה או כל פשוט עם היו מגנים אותך ולא חסים על כבודך, מדוע כאשר אלה רבני הקליקות מגוננים עליהם בכל עוז ! הם מזכירים את רבני תקופת ינאי המלך שאמרו לו אחינו אתה ונענשו, גם אלה יענשו, ואגב מדוע לא מגוננים על שיינברג, ועל מוטי'לה אלון, גם הם תלמידי חכמים, צריך לבדוק כמה כספים עוברים שם מיד ליד כדי לטהר שרץ כמו המעורטל לכאורה !!! ולגבי הרב שמואל אליהו היה טהור ונקי כאשר גילה את שיינברג ונשאר טהור ונקי גם כאשר גילה את המעורטל, שכנראה שילם לרבנים סכומים נאים לכאורה כדי שיוקם בית דין חדש הנוטה באופן ברור לצידו של הנואף, רק על זה היו הרבנים החרדים צריכים להוקיע אותו, כיצד הסכים לדון בפני הרב שמואל אליהו, ואחכ כאשר היה צריך להזיל מכיסו לטובת הבעל הנבגד 500000 החליט להתחרט, ככה עובד דין תורה רבנים חרדים ? ככה עובדים עם ינאי המלך והמעורטל, אליהו הנביא היה עומד לידו ומניח ידו על אפו מהסירחון הנודף ממנו, נואף מגעיל ! יכולנו להבין למרות שגם זה איסור קל, אם היה נמצא עם רווקה, אז חטאיו היו אישיים מבלי לפגוע במשפחה שלימה ולפורר אותה, ולהווי ידוע שהמצב שם לא יחזור לעולם לקדמותו !!!!
28
הצעת פשרה
דוד מודיעין | 16-07-2019 10:10
שהרבנים שתומכים ברב טל ישלחו את ילדיהם ונכדיהם להתחנך אצלו.
יתרה מזו, שהבנות הנשואות שלהם ילכו לקבל ממנו עיצה
ניר | 16-07-2019 15:48
לא מובן הענין הזה
29
מה יגידו התלמידים של הרבנים
נהר | 16-07-2019 10:13
אחרי שהרבנים ובית הדין ממשיכים לתמוך החוטא . מה יגידו התלמידים .אולי גם הם יכולים לטעות ברוח הקודש. גם אבא של ישו הנוצרי ומוחמד ועוד חוטאים למינם רק טעו ברוח הקודש. ר.ח.ל. לו היתה סנהדרין.
30
הרב וויס
בורך | 16-07-2019 12:11
כבוד הרב אני הייתי בישיבה של הרב וייס ואני אומר לך זה לא אדם אמין הכל כבוד ושקר ואבל יודע ללמוד אבל לא מאמין באמת בתורה לציבור לדעת ולהיזהר לא לתת לא לשפוט
31
איפה כבוד התורה-כנסו לתגובה
דויד | 16-07-2019 14:37
תמה אני מאוד אחרי שהצדדים קיבלו עליהם את הבית דין הזה והוא פסק את פסיקתו האם לא מן הראוי להכנע כעת לפסק דין תורה. מה מלמדנו דרוקמן ושאר הרבנים שיש למרוד בדין תורה כשזה לא מוצא חן בעניי? איזה מסר חינוכי יוצא לתלמידים כשאין מקיימים דין תורה שנימסר לגדולי ישראל בבית הדין. הרי זה מגוחך לבא להראות לבית הדין את דברי הרמבם כאילו הרב ויס שליט''א לא מכיר. זכיתי להכיר את הרב הרבה שנים ובקיאותו חובקת זרועות עולם ולכן יש פה בורות מצד רבני הציונות הדתית ובפרט הרב דרוקמן שיטול קורה מבין עיניו ועיין ערך מוטי אלון
32
אוהבים את הרב מזוז, שכבוד הרב מזוז בבקשה לא יתעסק בענין הזה, זה לא מכבד את כבוד הרב
ניר | 16-07-2019 15:38
הדברים שהתבררו שנעשו פה לא מתאימים בלשון המעטה לרב בישראל... אנחנו לא עם עובדי רבנים, אנחנו עם עובדי השם, רבנים אמורים להנהיג את העם בדרכי השם... מה שנעשה פה זה דרכים עקלקלות של סטיה מדרך האמת ומהתורה, מעשים כגון אלו ברמה האישית הם חמורים, ואמנם מודה ועוזב ירוחם... אך לא יכול להיות מנהיג ורב, זה ברור כשמש, ולפי דרך האמת של ישיבת כסא רחמים הספרדית
הליצן שרוצה להציל את כבודו של הרב מהיחצנים
ניר | 18-07-2019 17:52
שמכשילים אותו בתכלס
הרב מזוז מוסר
אמיר | 18-07-2019 14:38
הרב מזוז מוסר את תודתו על שלימדת אותו מהי דרך האמת והתורה, ומהי דרכה של ישיבת כסא רחמים. ליצן!
33
שהרב שמואל אליהו יתנצל
אורי | 17-07-2019 1:07
לכוע התברר עי ביהד שמכתבו לא אמיתי, אז אם הוא מקבל על עצמו ביד למה הוא לא מתנצל?
34
חבל על דאבדין
מפלגת יחד | 17-07-2019 12:26
לאחר שהרב מאזוז פרסם בקולו שטל ביקש ממנו ללמוד רוח הקודש והוא יודע שזו שטות. איך הוא חזר לתמוך בו. איבדו את היכולת לתמיכה מהציונות הדתית. רק שאלה קטנה: מישהו מהרבנים הבאמת חשובים האלו. ישלח את בניו או בנותיו למוסדות של תורת החיים כעת?
כנראה יפתיע אותך
אמיר | 17-07-2019 13:12
כנראה יפתיע אותך לשמוע שהרב מאזוז נוהג עפ התורה, ולפיה יש לבצע את הנאמר בבית דין.
35
החוצפה של הרב מאשרלו
יצחק | 18-07-2019 13:20
מכל הדיון הזה הוא היחיד שזילזל לגמרי בפסיקת בית הדין בטענה שהוא לא קיבל על עצמו את בית הדין ולכן הוא לא מחויב לו. זהו שקר בשם התורה! כל אדם מחוייב לקבל החלטה של בית דין בישראל אם הוא ביד שפוסק על פי תורה. הרב מאשר לו עובד לפי איך שנוח לו. אם זה היה ביד פרטי שגייר או שהתיר עגונה הוא היה רץ לומר שכולם מחוייבים לפסיקת ביד בישראל (למרות שפעמים רבות בתי דינים כאלה לא פועלים עפי תורה ולכן אין פסיקתם נחשבת) אבל כאן פתאום אנחנו לא מחוייבים
36
רבני אוכלי קטניות ורבני נגד
קידר אפרים | 18-07-2019 14:05
פסיקת הרבנים היא איוולת .אומר לי מי שופט אותך אומר לך מה יהיה גזר הדין כולם לומדי תורה .שאין לרובם לא דעת ולא תבונה .אלופים ביחסי ציבור ופוליטיקה .שואבים הרבה כסף מהמדינה .בגלל התחפושת
37
הרבנים החרדים תומכים... אלא מה
רועי | 19-07-2019 9:59
החבורה של שמואל טל היא כת לפי כל הגדרה פסיכולוגית לכן, גם אם הרבנים מזוז או נבנצאל היו יוצאים נגגו הייתם אמרים שהם לא שווים את העפר ששמואל טל דורך עליו... בלה בלה... שום טיעון הגיוני לא ישכנע אתכם. לרב שחשק באיש נשואה, התייחד איתה, אתם קוראים הגאון.. - קוראים לזה יצר הרע גדול ולא שום דבר אחר. לכן עשו לעצמכם טובה ולכו לפסיכולוג טוב ותשתחררו מהלפיתה של האיש הקטן הזה
38
השורות הבאות מבעבעות דם הזדעזעי ארץ הקודש ...
צביקה | 19-07-2019 13:35
השורות הבאות מבעבעות דם הזדעזעי ארץ הקודש על הסיפור של בת ישראל כשירה שומרת תורה ומצוות פנינה בת סימה מעיר רחובות מסרה תצהיר דת לפני ארבע שנים, למנהל המדרשייה בה לומדת נמסר שיש לה, היא בעצמה לא קיבלה הפטור שום הודעה או מסמך צבאי לא נמסרה בנידון, ואחר 4 שנים נחטפה לכלא על סמך עריקה העוד טען שהיה לה פטור, השליכו אותה למעצר פתוח לזמן בלתי מוגבל לברר את הנושא (כנראה אין בצבא מחשבים, ומחפשים מתנדבים לחטט בהררי הניירות...) כלומר: לשבור את רוחה להתגייס! פשע על פשע! הצבא התעלל בקדושתה וצניעותה של ריבה זו באופן מגועל מחפיר ביותר! הניתן לראשי השלטון לעשות הפקר את אחיותינו? אנו רועדים על נפשינו!!! כבשונות האש וחרב החדה לא הרתיענו בכל שנות גלותינו מלעמוד בעוז ובגאון על קדושת וטהרת ישראל, נתקומם קשות נגד המתעללים בבנות ישראל! בני היהדות החרדית בהמוניהם עפ רחבת בתי ווארשא רחוב עבודת ישראל למפגן זעם זעקת אש קודש: מפי אחד הרבנים שליטא ומשם לרחובה של עיר להזעיק העולם כולו על פשע מתועב זה ולזעזע עיר ומתים. אידן רחמנים... האפשר ליקח קץ לתרדמתינו העמוקה? געוואלד שרייען!! מה... מה עוד מצפים! ראשי השלטון עוקבים אחרינו, מרגישים את הספיקות ההתלבטויות, השאננות שעוברת כל גבול, והקרירות שאוכלת בכל פה, עוקבים אחר החידלון ורוח הייאוש המנשבת, ומתקדמים לפי הקצב רחל, ממשיכים לדהור קדימה ונוגסים בבשרה המדממות של הציבור התורתי ללא רחמנות, האפשר כך? האמנם כן? הייתכן כזאת? נורא!!! עד מתי??? הגיעו לסוף העולם מה יהיה ההמשך המצמרר? שומו שמים על זאת!!!
39
ב"ה יש שיש לנו תלמידי חכמים גדולים מאד!!
שלום | 28-07-2019 13:04
לאחר שבית הדין פסק הייתי בשוק שיש רבנים דתיים לאומיים שלא קיבלו אותו. ואני ממש שמח שמתברר שיש תח יותר גדולים שמורים בישרות..
40
הרבי
נועם | 10-06-2021 5:45
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף