הרב דב ליאור והרב דרוקמן במתקפה על הרב טל
פרשת הרב טל לא נרגעת: שבוע אחרי פרסום פסק הדין לטובת הרב שמואל טל, יוצאים הרב דרוקמן והרב ליאור במכתב קשה נגד הרב טל: "אינו ראוי ללמד תורה"; ומותחים בקורת על פסיקת בית הדין
זקני רבני הציונות הדתית, הרב דב ליאור והרב חיים דרוקמן, שוברים שתיקה ומתייחסים לראשונה לפרשת הרב שמואל טל ואומרים כי הוא אינו ראוי ללמד תורה.
הרבנים פרסמו מכתב בו הם, בין היתר, מותחים בקורת קשה על בית הדין בראשות הרב אשר וייס שפסק כי הרב טל יכול להמשיך בתפקידו כראש ישיבת 'תורת החיים'.
על פי הדיווח של כתב חדשות 12, יאיר שרקי, במכתב כתבו הרבנים, בין היתר,כי הרב טל "אינו ראוי להמשיך ללמד את בחורי ישראל, ואינו יכול להיות דמות חינוכית במחננו".
בהתייחסותם להחלטת בין הדין שהכריע בעניינו כתבו הרבנים כי "אמנם פסיקת בית הדין התירה באופן תמוה לרב טל להמשיך בתפקידו, אך ודאי לא חייבה ללמוד במוסדותיו ולקבל התנהגותו המחללת שם שמים".
כזכור, עם תום הפרשה שבה בית הדין המיוחד פסק כי אין מניעה שהרב שמואל טל ימשיך ולכהן כנשיא מוסדות 'תורת החיים', החליט הרב טל לדבר בפני קהילתו, להודות בטעויות שנעשו בעניין זה וביקש להסתכל עליו כבעל תשובה.
הרב שמואל טל מסביר בדבריו את פרץ השמחה בקרב תלמידיו ערב פסק הדין ואומר: "בד בבד עם זה שזכינו באמת בשמחה גדולה שהגזרה ההיא, האיום הזה או זה שזממו שחס ושלום לא היינו יכולים להמשיך יחד, ולא היינו יכולים להמשיך הלאה להוביל ולהיות חלק מהמוסדות, מהישיבה ושכל האשמות השקריות התגלו כלא נכונות"
החגיגות בתורת החיים לאחר פסק הדין
הרב טל המשיך בדבריו והתנצל על הטעויות שנעשו ואמר: "יחד עם זאת, כמו שאמרתי והרחבתי כבר בתחילת זמן קיץ, שכל הדבר הזה נפתח שהייתה פה טעות, היה פה כישלון והייתה כאן מציאות שהצריכה לקחת עליה אחריות וחזרה בתשובה שלמה ולהפיק לקחים".
הרב טל הוסיף ואמר כי "המציאות הזאת, מציאות שחשוב לי מאוד שתהיה כחלק מהתמונה השלמה שכמו שאני מדגיש כל הזמן, במשך כמה שנים שאני הייתי במקום הזה ובעצם זה מה שגרם לי להגיד את זה במשך השנים, אנחנו לא צועדים על המסלול של צדיקים גמורים. כמו שדימיתי את זה במסלול של מכס. מסלול ירוק ומסלול אדום. אנחנו לא באים במסלולים של צדיקים גמורים כי אנחנו גם ב"מי יצדק בפניך". אנחנו בדור שיש בו כל כך הרבה התמודדויות, כל כך הרבה מביא לפתחנו התמודדויות וקשיים ואנחנו לא באים על תקן של צדיקים, רק על תקן של בעלי תשובה. בעלי תשובה. ובעל תשובה זה משהו שהוא לא מתעלם מחסרונות, כשלונות ומטעויות. הוא עומד מאחוריהם. לא מצפה מהם בכלל לא היות מושלם כי זה לא העניין. אתה חי ומשתדל לכוון לשם שמיים, לרצון ה ולכל מה שנדרש אבל אתה עשוי להיכשל, אתה עשוי לטעות.אני טעיתי ואני נכשלתי".
"אני יודע שאני יכול לטעות ותשובה זה עיקר הבשורה של הדור שלנו, של המציאות שלנו. שאנחנו חוזרים תשובה. וחלק ממה שיש לי ללמוד מדמויות כאלה ואחרות וחלק ממה שאני מרגיש שאני מבחינתי גם בא ללמד זה לעמוד ולקחת אחריות, להפיק לקחים, להסיק מסקנות ולדעת כן להיישיר מבט אל הדברים ולהגיד אני טעיתי, במה טעיתי וזה חלק מהיותי יהודי"
באשר לרוח הקודש אמר: "גם בנושא של רוח הקודש, היה לנו שיעור שלם של הנושא הזה שאמרתי שאני רואה בו דבר שהיה לי בו טעות. טעות. טעיתי וזה חלק מבירור וכוונתי הייתה טובה אבל טעיתי. זה שהכוונה הייתה טובה זה לא עוזר לי. למדתי הרבה לקחים ודיברנו על זה בישיבה על זה שבאמת זה לא דבר שמתבססים עליו ולא דבר שבונים עליו ולא דבר שאני מייחס לעצמי ולא פועל מכוחו. יש סיעתא דשמיא, יש הגיון, השכל האנושי, להתעמק בדברים והקב"ה עוזר לחשוב בצורה נכונה מתוך הכלים ולא מחוץ לכלים".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו