סמוטריץ' פונה לבן גביר: "זה לא הזמן לשפר עמדות" - סרוגים

סמוטריץ' פונה לבן גביר: "זה לא הזמן לשפר עמדות"

על רקע חתימת ההסכם לריצה משותפת בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה לעוצמה יהודית בקריאה להצטרף לאיחוד. בדבריו הבהיר: "זה לא הזמן לנסות לשפר עמדות, צו השעה הוא לגלות אחריות וללכת שוב ביחד"

author-image
סמוטריץ' פונה לבן גביר: "זה לא הזמן לשפר עמדות"
  (צילום: יונתן סינדל, רועי אלימה/ פלאש 90)

על רקע חתימת ההסכם לריצה משותפת בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי בבחירות לכנסת ה-22, שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' פנה היום (שלישי) לחברי "עוצמה יהודית" במטרה להביא לאיחוד נוסף בימין. בדבריו קרא להם להצטרף לסיכום ולשמור על הרשימה המאוחדת מהבחירות הקודמות.

"מאז שהוכרזו בחירות חדשות אני פועל לאשרור ההסכם שנחתם בין שלושת המפלגות שמרכיבות את איחוד מפלגות הימין ככתבו וכלשונו" אמר. "אומר מעל כל במה שזה צו השעה, ושהאיחוד החשוב הזה יהיה בסיס לחיבורים נוספים, שימקסמו את הכח האלקטורלי שמימין לליכוד וימנעו איבוד קולות יקר ומסוכן בימין שעלול להביא, חלילה, להקמת ממשלת שמאל.

"אני מאמין שזה לא הזמן לכל אחת מהמפלגות לנסות לשפר עמדות ולהרוויח עוד משהו, גם אם כל אחד בטוח שזה צודק ומגיע לו" הוסיף. "צו השעה הוא לגלות אחריות וללכת שוב ביחד. ההסכם הזה נחתם בינינו רק לפני חצי שנה. הוא היה טוב אז והוא טוב גם היום. נכון, אף אחת מהמפלגות לא יצאה עם מלוא תאוותה בידה. כולנו ויתרנו. זה טיבו של מו"מ פוליטי, שדורש פשרות והסכמות".

"בהסכם הזה נציגי עוצמה שובצו במקום החמישי והשמיני, ואלמלא בג"ץ שפסל את מיכאל (בן ארי- א"ב) ולא איפשר לנו לקדם את איתמר בן גביר למקום החמישי במקומו – לעוצמה היה כבר היום חבר כנסת פעיל" הזכיר. "אני מזכיר לכם שהצטרפנו לכל העתירות בנושא הזה ועשינו כל שיכולנו כדי שזה יקרה".

סמוטריץ הוסיף וציין כי "כבר חודש אני מפציר גם בבית היהודי וגם בכם לא לחשוב על טובת המפלגה אלא על טובת עם ישראל וארץ ישראל. הציבור מצפה מאיתנו להתאחד ולא מבין למה זה לוקח לנו כל כך הרבה זמן. הוא לא קשוב בכלל לטענות של כל אחד מהצדדים, שחושב שהוא צודק ושמגיע לו יותר ולכן לא חותם ומתאחד".

"אם נמשיך למרוט אחד לשני את הנוצות לציבור פשוט ימאס מאיתנו. מכולנו. ובצדק. אנחנו באותה סירה" הזהיר מפני השלכות אפשריות בבחירות. "השמאל מתחבר, הערבים מתחברים, ורק אנחנו ממשיכים לריב. זה פשוט נורא".

"גם לי היו את הסיבות הכי טובות בעולם לדרוש לפתוח את ההסכם" הודה סמוטריץ'. "במבחן התוצאה הבית היהודי קיבלו ארבעה מנדטים (כולל הרב אלי בן דהן ששוריין בליכוד) ולמפלגת האיחוד הלאומי שלי רק שניים. למרות שלפי ההסכם יכולתי לבחור את התפקיד הבכיר, הנסיבות הביאו לוויתור נוסף שלי ולמינויו של הרב רפי לשר החינוך. ובכל זאת, אני הודף את כל הלחצים של פעילי המפלגה שלי (ותאמינו לי שיש הרבה כאלה) ומסרב לדון בפתיחת ההסכם".

"עכשיו לא זמן להיות צודק. עכשיו זמן להיות חכם, לגלות אחריות ולהתאחד, גם אם יש בכך ויתור מסויים. כאמור, האלטרנטיבה היא להמשיך לריב ולרסק את הימין, את ארץ ישראל ואת הזהות היהודית של מדינת ישראל".

"היום ברוך ה' בבית היהודי הסכימו לאשרר את ההסכם כפי שהוא, והם ואנחנו חתמנו ויצאנו לדרך. אני ממש מפציר בכם – בואו גם אתם עוד היום ותחתמו בדיוק על אותו הסכם. שימו מאחורה את משקעי העבר ואת הרצון הלגיטימי לשפר עמדות" קרא. "אנחנו אוהבים אתכם ורוצים אתכם באמת ובתמים איתנו. יש לנו אתגר משותף עצום במערכת הבחירות הזו. כל כל הרבה מונח על כף המאזניים בכל מה שחשוב לנו. זה יהיה ממש פשע אם לא נתאחד ובגללנו תקום כאן ממשלת שמאל".

"אני יודע כמה ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל חשובים לכם. הם המקור לכל המוטיבציות שלכם והפעילות שלכם לאורך השנים. אני בטוח שהם הרבה יותר חשובים לכם מעוד איזה הישג מפלגתי קטן. אני ממש מבקש מכם – בואו ונסגור עוד היום" הוסיף. "אל תעלו בדעתכם להיכנס להרפתקאות של ריצה עצמאית. אל תאיימו בזה אפילו. זה חוסר אחריות שאני יודע שרובכם לא מסכימים לו. זו ממש התאבדות. יש לנו הסכם. חתמתם עליו אז ושום דבר לא השתנה מאז שמצדיק לפתוח אותו. איתמר יהיה בע"ה חבר כנסת ואם נעבוד נכון ותהיה לנו סיעתא דשמיא אז גם מי שתשימו כהבא בתור אחריו".

בסיכום דבריו הבהיר: "אני באמת מאמין שזה הדבר נכון, וכפי שכבר הודעתי, באופן אישי אוותר שוב ושוב, גם על המקום השני, וגם על תיק המשפטים שכל כך חפצתי בו, כדי להגדיל את החיבור ואת הכח הפוליטי הכולל שלנו. אני בטוח שגם אתם תגלו את האחריות הזו ותדרשו ממנהיגי המפלגה שלכם לא לעסוק בפוליטיקה אלא להציל את ארץ ישראל. אוהב אתכם ומחכה לכם כאן ועכשיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ: צו השעה להתאחד למען הכיסא שלי
עידן | 09-07-2019 17:15
האחדות לא מעניינת אותו ובטח שלא עוצמה יהודית את סמוטריץ מעניין רק הכיסא הכבוד והשררה אין מצב שנצביע להם בלי שיתנו לעצה יהודית מקום 2 ו5 לא פחות
2
" זה לא זמן לשפר עמדות" אמר הלוחם המהולל....
איתי | 09-07-2019 17:18
כלומניק אפס שרימה את הצבא מדבר על שיפור עמדות צחוק הגורל האפס הזה
3
בן גביר, כולנו אתך. עלו והצליחו ויהי ה' אתכם
אנטי אהוד ברק | 09-07-2019 17:18
אנשים ברחוב מחכים שתקימו מפלגה
4
תקומה מדברת על ארץ ישראל ותורת ישראל?
גבעת האולפנה | 09-07-2019 17:31
דיברו על למסור את הנפש ולקחו את הכסף
5
רוממות האחדות בלשונם וחרב האגו בידם
יובל | 09-07-2019 17:32
בצלאל סמוטריץ' בו תהיה גבר ותענה על הטענות אחת לאחת כי עמוק בפנים אתה יודע את האמת: א. האם בבית היהודי החליטו כבר את מי הם לא פוסלים מעוצמה יהודית? ב. האם כסף מימון המפלגות שולם? (אל תגיד לי שזה דבר פעוט כי מדובר בגנבה לכל דבר ועניין) ג. הבית היהודי אמר באופן אישי לאיתמר בן גביר שלפחות בחצי השנה הראשונה הוא לא מתכוון לפרוש במסגרת החוק הנורווגי כדי לאפשר לרב פרץ ללמוד להיות חכ.., עם כאלו אנשים אין טעם להתמודד. ד. אל תגיד לי כולנו מוותרים כי אתם הראשונים לקבל את התפקידים הבכירים ביותר אף שאתם מביאים הכי פחות קולות (ועמוק בפנים אתה יודע שזו האמת), ויתור אמתי היה אם היית אומר: עכשיו אני מעוניין שנציגי תקומה יהיו במקומות 5 ו-8 (אה פתאום זה נשמע מעליב?..) ה. חבל שאתה עדיין חי בתודעה השגויה שרוב הציונות הדתית תומכת בבית היהודי. הפעולה הכי רצינית שלך בנושא איחוד הייתה אם הייתה מתנתק כבר מעסקני המפדל שמונעים כל איחוד אמתי (הספיקו בחודשים האחרונים לריב עם: בנט, פייגלין, איילת שקד, עוצמה יהודית ומי לא?..). לסיכום: רוצה איחוד אמתי? תנהג שפי שראוי לנהוג כלפי מי שנתנו הכי הרבה קולות למפלגה- תן לנו לפחות שני מקומות ***ראליים*** כי נמאס להיות סוסי עבודה של אחרים.
6
זה הזמן הכי טוב לשפר עמדות
משה | 09-07-2019 17:43
עוצמה יהודית, בבקשה תדרשו בדיוק את מה שמגיע לכם. שני מקומות ריאלים!!!!.
7
סמוטריץ - אכזבת ממש בענק, וחבל
נאוה | 09-07-2019 18:03
כעת שאתם רואים שאינכם מסוגלים לעבור את % החסימה אתם קוראים לעוצמה - והיכן הייתם עד היום? זלזלתם באנשי עוצמה וגנבתם את כספם !! מ ת י תחזירו את הגניבה? ההסכם הקודם לא קיימתם אז בשביל מה הסכם שני ?? בצלאל, תתבייש תמיד חשבתיך להגון אבל מסתבר שהכסא חשוב יותר. חבל
8
כמה נקודות לבצלאל היקר
חבל שאתה מיתמם | 09-07-2019 20:19
א. האמירה של איתמר מופנית אל הרב פרץ ולא אליך כך שמה שתגיד לא רלוונטי. ב. יש הבדל בין לוותר לבין להירמס. הרב פרץ ועוזריו רומסים את עוצמה יהודית. ג. ברגע שזה התפוצץ אני כבוחר לא מבינה בחר עוצמה יהודית באם הם שוב יתפשרו כמו בפעם הקודמת. ולמה? פשוט מאוד. הסכם עומד על אימון. אימון שההסכם יכובד. הבית היהודי לא מכבד הסכמים ומבזה את חברי עוצמה. ד. אם עוצמה שוב רוצה להתאבד על אימון מול הבעת היהודי זה כבר בעיה שלה ולכן אצביע לשקד. כי היא אמרה משהו פשוט או כולם ן יחד או לא כלום. ה. האופציה היחידה שאני רואה את עצמי מצביע לאיחוד הוא כשעוצמה מקבלת מימון מפלגות וערבויות לקיום כל ההסכמים. ככה עובדים עם נוכלים, בכתב מראש ובמזומן.
9
מעשים ולא רק דיבורים
יוסף | 09-07-2019 23:26
בצלאל היקר, אם אתה אומר שאתה מוותר על מקומך שהוא השני ברשימה, אזי נראה אותך גבר נותן את זה לעוצמה יהודית. ככה בטוח נציל את גוש הימין ולא נקים ממשלת שמאל.
10
מועד ב' משמיים לשיפור עמדות בהול לעוצמה
אורי | 09-07-2019 23:58
יהודית
11
בן גביר סמוטריץ פרץ
אלי | 11-07-2019 15:35
אני הבוחר עוצמה יהודית אם עוצמה יקבלו את אותם תנאים ומקומות אני וחבריי פשוט לא נגשים לבחור בכלל