הרב אורי שרקי באולפן סרוגים: "הציונות הדתית תנהיג את המדינה"

הרב אורי שרקי באולפן סרוגים: "הציונות הדתית תנהיג את המדינה"

אולפן סרוגים: הרב שרקי מתייחס לטלטלה שפוקדת את הציונות הדתית "סימן להתבגרות", קורא לאיחוד כוחות מבן גביר ועד פייגלין ועונה לשאלה האם איילת שקד יכולה לעמוד בראש הציונות הדתית

הרב אורי שרקי: "הציונות הדתית תנהיג את המדינה"

אולפן סרוגים: הרב אורי שרקי רואה בכל המשברים שפוקדים את הציונות הדתית התפתחות חשובה. "זה משהו אופטימי ביותר. הציונות הדתית אם היא עוברת פילוגים, משברים, שאלות של זהות, זה סימן שהיא גוף חי, כל גוף חי מחפש את עצמו כמו נער מתבגר. וככל שיש יותר משברים הצפייה שמשהו גדול יצמח מזה היא יותר גדולה. אז אני רואה בשאלות שטורדות את הציבור הזה זה סימן לגדלות ובגרות מסוימת".

משברי הציונות הדתית סממן להתבגרות

על הפיצול הפוליטי בציונות הדתית אומר הרב שרקי, "זה ביטוי למתח שקיים בתוך הזהות של הציונות הדתית בין להיות ההמשך של המפד"ל: השמירה על האינטרסים של המגזר- לבין ראשות המדינה. שתי הקבוצות האלו זה המתח הקיים, אנחנו היום רואים התקרבות של זה אל זה.

הוא מתייחס גם למפלה של בנט, שקד וגם פייגלין שלא צלחו את אחוז החסימה, "זה שאלה החפצים דווקא בהנהגת המדינה נכשלו, אולי אדרבה זה סימן שמרגישים שהם האלטרנטיבה, הם הסיפור הבא. ברור שהסיפור הבא הזה צריך לחזור לשורשיו, ולכן האיחוד של כל מפלגות הימין זה לא רק בלוק טכני, אלה זה סימן של התבגרות.

אותם אלה השואפים להנהגת המדינה כדבר ראשון מרגישים צורך בהתחברות אל השורשים השבטיים והשבט מתחיל להבין שגם הוא צריך להתבגר ולחשוב על הנהגת המדינה. ההתקרבות היא כמין סינתזה דיאלקטית נראה לאן זה יוביל"

לדבריו, "בסופו של דבר הציבור הדתי לאומי הוא זה שעתיד בשלב כל שהוא, להיות המנהיג של המדינה. אמנם היום החרדים תופסים מקום בראש מבחינת המשקל הפוליטי שלהם, אבל אם אנחנו מדברים מבחינת המשקל הסגולי הערכי מי בסופו של דבר יוביל את מדינת ישראל ליעדיה, זה ברור לכולם זה הציבור הזה".

החיבור בין כולם בציונות הדתי צריך להיעשות לדבריו "לא רק בגלל הקולות שילכו לאיבוד, הם אולי הדחף החיצוני הטכני שהצינות הדתית תבין שיש לה תפקיד בהנהגת המדינה".

על החיבור עם נתניהו: "כולם מפרגנים לנתניהו מסיבות טובות ומסיבות לא טובות. אך במובן הזה הציונות הדתית היא בעל ברית היותר בטוח של נתניהו.

סמוטריץ' הוציא שדים שמפחידים את כולם

הרב שרקי סבור כי "נקודת השבר שהוציאה את בצלאל סמוטריץ' ממשרד המשפטים היא משמעותית. ברגע שאתה מדבר על המשפט העברי אתה מוציא איזה שהם שדים, שאמנם לא בצדק, מפחידים את כולם, אבל הם מפחידים, והשדים האלה הם המבחן ליכולת שלך לצאת מהאחריות רק המגזרית למשל על המתנחלים שלך ולקחת אחריות על המדינה".

האם חילונית יכול להנהיג את הציונות הדתית?

האם איילת שקד יכולה להנהיג את הציונות הדתית? "אני חושב שבהחלט היא ראויה לכך, השאלה אם היא תתקבל על הציבור זאת שאלה של בגרות, הרעיון הזה שאנחנו מסוגלים לצאת מגבולות השבטיות אני חושב שהוא משמעותי. אני לא יודע אם זה יצא לפועל, אם ראוי או לא ראוי זאת שאלה טכנית. אבל עצם העלאת השאלה זה סממן של בגרות מסוימת.

בית המדרש סגר את שעריו בשביל להתמודד עם שאלת הלהט"ב

הרב שרקי מאמין כי הסוגיות של דת ומדינה שעולות עכשיו על סדר היום הציבורי אינם בגלל ליברמן, "ליברמן היה מחפש כל תירוץ להפיל את נתניהו מן הסתם יש לו שיקולים עלומים", הוא אומר וחושב כי, "הסוגיה של הדת והמדינה תעלה מטבע הדברים דווקא מהשמאל. אולי בגלל השאלות שמנסרות בחלל העולם על מעמד ההומוסקסואלים וכ"ו  הדבר הזה יכריח אותנו להשיב תשובות עמוקות, יצטרכו לפתח בתוך בית המדרש חשיבה רצינית ומעמיקה סביב הסוגיות של משפט עברי, דמוקרטיה, מעמד הזרים, מעמד הנשים, כל השאלות שאנחנו שמים בצד יצטרכו תשובה מוסרית ובוגרת.

תמיד יהיו בכל התפתחות חברתית אלה הפגנה איך השאלות האלה יצטרכו לתת אני מזמין לפתוח את דלתות בית המדרש לעסוק בשאלות האלה. בית המדרש סגר את עצמו מול השאלות הגדולות שמנסרות בחלל העולם.

לפייגלין יש אמון אדיר בעם ישראל

האם פייגלין לא חצה את הגדר כסוגיות דת ומדינה? "ידידי משה פייגלין יהודי יקר מאוד, סבור שמה שנכון בתחום ההשגחה, גם נכון בתחום של הפוליטיקה. יש לו אמון עצום בעם ישראל. אמון אדיר בכך שאם אתה נותן לעם ישראל לעשות מה שהוא רוצה הוא יעשה את הטוב, אני דווקא בנושא הזה יותר שמרן, אני לא מאמין שבתחום הפוליטי יצר הטוב הוא זה שמנצח אלא יצר הרע יש לו אמירה יותר חזרה.

האמירה של פייגלין היא אמירה חשובה, אפשר להסכים איתה אפשר להתווכח איתה"

גם בן גביר בתוך איחוד שכזה? "אתה צריך להיות מסוגל להיות מנהיגות כוללת בתוך כל מפלגת שלטון יש תמיד קצוות, ובגלל שאתה שייך לליבה פעילה והאקטבית, לא לשתף את כולם, ויש יכולת של המנהיג להכיל את כולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
28 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
בדרך הזאת נראה שאתם בדרך לאובדון לא להנהגה
מלי | 27-06-2019 12:14
עם על פלצן שיש שם אין לכם הרבה סיכויים להוביל הנהגה בכלל.
שכח הפרופ': מה שאמרה דבורה הנביאה לברק?
עידו 2 | 27-06-2019 13:39
(יהושע פרק ד, ח-ט): ויאמר אליה ברק אם תלכי עמי והלכתי ואם לא תלכי עמי לא אלך: (ט) ותאמר הלך אלך עמך -אפס כי לא תהיה תפארתך על הדרך אשר אתה הולך כי ביד אשה ימכר ידוד את סיסרא - ותקם דבורה ותלך עם ברק קדשה''.
מנהיגות למה ? לשוחד ? למרמה ? להפרת אמונים ?
טייס לשחיתות... | 27-06-2019 12:25
הביאו טייס 'רב' ומכשיר שחיתות. ביזיון. היפך היושר. היפך התורה. היפך המוסר האנושי הבסיסי.
2
רק סמוטריץ' שרימה את הצבא יכול להיות נציג
אודי | 27-06-2019 12:23
אין גבול להזיות של הדתיים לאומיים רק אצלם יכול להיות שאדם כמו בצלאל סמוטריץ' שרימה את הצבא ודחה גיוס כאילו שהוא אברך בישיבה והלך ללמוד תואר ראשון במשפטים רק אחד כזה יכול להיות נציג ציבור אין גבול לשפל שהציבור הזה מגיע
3
כיפה סרוגה מטמאים את עם הקודש. מטמאים. מטמאים
אוי אוי | 27-06-2019 12:26
מטמאים בשוחד מרמה והפרת אמונים...שפלות עם כיפה...
חרדית לשעבר
תמר הודיה | 27-06-2019 13:23
חכם השביל מההולך בו..יש גם הרבה חרדים מושחתים אז הבעיה בדת ? לא אלא במי שמתחזה לכך שמקיים ולא מקיים אותה בעצם..כך הדרך הדתית לאומית היא הנכונה והיא שתנצח..אומנם הולכים בה אנשים שמצהירים שמקיימים ולעיתים לא מבינים שלא מקיי ים
4
ערכי הציונות הדתית 2019=מוסר הנביאים לפח
ארבעה חילוקי כפרה... | 27-06-2019 12:27
הנביאים הזהירו משקר שוחד מרמה ונבזות. והמפלגה הדתית לאומית זוממת לטמא בדיוק בזה את עם הקודש...
לתמוך בשוחד ומרמה. זה דרך אמצע ? עבריינות..
ק | 27-06-2019 13:49
עבריינות ושפלות לשלוט בבני ישראל. זו דרך אמצע ?? תמר.. התבלבלת...
דרך אמת
תמר הודיה | 27-06-2019 13:24
דרך הרמב ם נכונה ..אין דבר שאין הקיצוניות מזיקתו
5
כאשר שקד היא זאת שמייצגת את הד''ל..
דתי לאומי | 27-06-2019 12:38
אז בוודאי הד''ל ינהיגו את המדינה.. אבל למה לחכות בא נגיד שנתניהו הוא ד''ל ואנחנו כבר מנהיגים את המדינה. !
אמת ויציב
יעקב | 11-07-2019 14:38
אמת אמת
חחח
יהודי | 27-06-2019 13:01
חזק
6
שהרבנים יתנו תשובות על גבעת האולפנה
מי מאמין לכם? | 27-06-2019 12:52
איך יתכן שרב מבקש למסור את הנפש, סוגר עסקה ולוקח את הכסף,
7
אין עם 5 מנדטים מקום לכל. צריך להכיר במציאות
ג'סי | 27-06-2019 13:02
צריך להכיר במציאות, אין מקום ב5-6 מנדטים לכל מי שנפלט מהליכוד. מה ההבדל בין בנט לאורן חזן? אם לא מעניין לייצג מה שרוב בוגרי בני עקיבא התחנכו, ןההבדל רק הכיפה על הראש, אז גם יש לאלקין ,אדלשטיין ולחוטובלי ועוד כמה
8
אתם
התמים | 27-06-2019 13:04
רוצים להנהיג את המדינה ? צאו מהמגזריות, ראו עצמכם כחלק מכלל הציבור, תבינו שרוב הציבור דוגל בערכים של ליברליות, שיוויון, קבלת האחר, זכויות יסוד לכל, שלום גם במחיר פינוי שטחים. אל תנסו לכפות על כלל הציבור ערכים צרים שמתאימים לכם. אבל, ברור שהרב שרקי ודומיו מתכוונים בדיוק להיפך הגמור : לכפות על הכלל את ערכיו של המיעוט. זו כוונתו בכך שהציבור הסרוג יוביל את המדינה. עוד ברור שכל דיון בבית המדרש בסוגיות של מקומם של הנשים והלהטבים יוביל להקצנה. בקיצור, חזונו של הרב שרקי הוא להפוך את המדינה למדינת דאעש יהודית ואת השריעה היהודית לחוק מדינה. אנחנו גם עתידים להיראות כמו מדינות האיסלאם בהן דת ומדינה מתערבבות. לא לילד הזה התפללו הוגי המדינה ומייסדיה ונקווה שגם לא נגיע לכך. תנו לנו מדינה מודרנית וליברלית והשאירו את הרבנים בבתי המדרש ובבתי הכנסת.
תלמיד הר'ש
אבי | 27-06-2019 13:54
חחח אתה לא ממש מכיר את הרב שרקי הא? אין לך באמת מושג מה הוא חושב היחס למה שאמרת נכון? פשוט קישקוש פרנוידי אחד גדול. אף אחד לא הולך ל'הישתלט' על השלטון או על שום דבר. גם הרב שרקי למד אצל הרב קוק והרב אשלג שאמרו ש'אין כפיה ברוחניות' כיון ש'רחמנא ליבא בעי' =ה' רוצה את הרצון החופשי של האדם. תנוח. לא ישתנה שום דבר אם לא תרצה
9
התבגרות או קריסה?
ינוי | 27-06-2019 13:13
לצערי , הציונות הדתית, שאני מחשיב עצמי כחבר בה, מפספסת כבר עשרות שנים את ההזדמנות להתבגר. הפוליטיקה הציונית לא הבחינה במגמה העולמית של העדפת האדם והחיים על פני אדמה, קניין, שלטון, אינטרסים אישיים , עסקנות ועוד. לכן רק הולכת ומדרדרת ומקבלת צביון של פרימיטיביות ופאשיזם. אמנם כשהרב קורה לפתיחת בית המדרש לדון בסוגיות מאתגרות עכשיות הוא מתקרב למסלול התבגרות אבל באיחור של 20 שנה לפחות. גישת הציונות הדתית כרגע , לא רק שאינה הנהגת האומה אלא בקושי הנהגת השכונה שלה עצמה. הרב מסנוור מגישות כמו של הרב קוק כדוגמת יסורים מכפרים, אבל עמדת המוצא אנחנו העילית שננהיג את כולם היא מלאת אגו ועיוורון על מה באמת קורה. הציונות הדתית הופכת למיותרת, נסחבת אחרי מגמות חרדיות בלבוש אחר ולוחמנות צבאית , אין לה היום באמת ערך מוסף למעט לטובת עצמה. אני מאד מקווה שמישהו אצלנו יתעשת ויבין שרוח אחרת נדרשת, רוח של קידמה רעיונית, של העזה, של כנות, של פתיחות, של התכוונות אחרת , עכשווית, של אהבת האדם גם שהוא לא כמוך והובלת תרבות פתוחה , עיונית, ערכית חדשה , כן חדשה לא לפחד ולא להתחבא.
תבוא לבית אל תראה מה זו קריסה
צודק בכל מילה | 27-06-2019 13:24
בשם התורה כמובן
10
הציונות הדתית זיהמה עצמה בכהניזם הטמא.
שום ראיונות לא יעזרו | 27-06-2019 13:40
רק תשובה,תשובה,תשובה.
11
פייגלין טיפוס מסוכן מסריח משבתאיות
עידו 2 | 27-06-2019 13:45
ראו הוזהרתם
אמת! פייקלין- שומר נפשו ירחק מזה.
ל | 28-06-2019 5:56
.
כל הפייגלינופובים אולי תפרטו במקום לקשקש
שי | 27-06-2019 18:35
ולהזהיר משבתאות. או פשוט אתם אכולי שנאה לכל מי שלא חושב כמו הראש המקובע שלכם תמשיכו לקבל כאפות מהמדינה ולהגיד קדוש קדוש תמשיכו לתת לביבי עוגה כדי שהוא יזרוק לכם אותה בפנים.. איך אמר איינשטיין אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות. אני אוהב את שתי המפלגות וחושב שיש מקום לכולם אל תתנו לסכסוך העצמי שלכם להשפיע על הכלל..
12
לדעתי התפיסה של פייגלין אכן יותר בוגרת
אביחי | 27-06-2019 14:36
הרב שרקי צודק לגמרי בדבריו. ולכן לדעתי פייגלין הכי ראוי בבחירות האלו. וחשוב לאחד את השורות כשפייגלין ובנט בראש כי הם אשכרה מוכנים לתפקיד ראש הממשלה. זה לא עניין לקנאה. אין מה לקנא בראש ממשלה. זה לא טיול שנתי. זה חתיכת עבודה ואני אצביע רק לזה שהכי מתאים.
פייקלין לא שייך לא לימין ולא לציונות הדתית
איתמר | 28-06-2019 5:58
גם הוא אמר .
13
מהי המשבר הפוקד את הציונות הדתית ?
אליהו | 27-06-2019 15:27
מהי המשבר הפוקד את הציונות הדתית בפרט,והחברה בישראל בכלל ? לפני שלוש שנים חבר כנסת יהודה גליק הציע הצעת חוק . הצעת החוק הגיע לועדת השרים לענייני חקיקה . שם יושבת ראש הועדה , איילת שקד הצליחה ,פעם שנייה לחסום את החוק.( פעם ראשונה היא חסמה אותו חוק ,שתמר זנדברג הציע אותו )עם קצת עזרה של גורמים הקשורים למערכת הביטחון . כאן השבר הנוראי. אותו חוק ,עניינה למנוע מאתנו לחמש ולאמן כוחות רצחניים שמבצעים רצח עם ופשעים נגד האנושות. באותם ימים , נפגשתי עם הרב בן דהאן - סגן שר הביטחון בלשכתו. הרב בן דהאן : אלי , אני לא יכול לבד נגד כל המערכת. צריך שכל המפלגה ביחד תאבק על זה. אני: מדובר בסיוע לרצח עם , זה ייהרג ואל יעבור . הרב בן דהן : אני רב , זה לא - ייהרג ואל יעבור .חוץ מזה הנשק לדרום סודן ,אנחנו מעבירים דרך מדינה שלישית . ( 382000 נרצחו בדרום סודן גם עם נשק שלנו ). אני : רגע , ואז זה כשר? הציונות הדתית , אינה מבינה ואינה מרגישה - מהי קדושת החיים. ושאין קדושת החיים ,ה מבלבל אותנו. מדובר בזרעים של חרבן. זהו המשבר הערכי העמוק ביותר שאי פעם פקד את מדינת ישראל. מי אנחנו ? עם אוהב בני אדם . אור לגויים . או נשק לרוצחים.
14
לא מאמין לאף פוליטיקאי ובגלל זה אנחנו במשפחה
יוסי | 27-06-2019 16:11
לא מצביעים לכנסת ישראל , ואין לי יותר אמון באף רב מאמין בבורא עולם כמו שאני מבין כי מרוב רבנים הציבור מבולבל ועושה מה שנוח לו תיסתכלו איך מתלבשות היום נשים נשואות בהתנחלויות תבינו לבד , תנו לחיות בשקט די לנבואת שקר.
15
הרב שרקי היקר
מירב יוסף | 27-06-2019 17:09
בה הרב שרקי צריך להיות הרב הראשי לישראל.הוא רואה את התמונה הרחבה.
16
כל אחד ומה שמדאיג אותו. אור יזרעאלי- להט"ביזם
אחד | 28-06-2019 5:53
ובאופן אובססיבי. ודל .