איראן: "הסנקציות החדשות הן סוף הדיפלומטיה" - סרוגים

איראן: "הסנקציות החדשות הן סוף הדיפלומטיה"

הממשל האיראני תקף את ארה"ב על החלטתה להטיל סנקציות נוספות על מנהיגי המדינה. לדברי משרד החוץ באיראן, "הטלת הסנקציות חסרות התועלת פירושה דבר אחד- סוף הדיפלומטיה. טראמפ הורס את השלום והביטחון העולמי"

author-image
איראן: "הסנקציות החדשות הן סוף הדיפלומטיה"
  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בין ארה"ב ואיראן נמשכת, כשממשל הרפובליקה האיסלאמית תקף היום (שלישי) את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, זאת על רקע ההחלטה להטיל סנקציות חדשות נגד מנהיגי המדינה- האייתוללה עלי חמינאי ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף.

"הטלת הסנקציות חסרות התועלת על מנהיגי המדינה פירושה דבר אחד- סוף הדיפלומטיה" אמר דובר משרד החוץ עבאס מוסאווי לסוכנות הידיעות 'פארס'. "הממשל הנואש של טראמפ הורס את כל הדרכים המקובלות לשמירה על השלום והביטחון בעולם".

"האם יש סנקציות שלא הוטלו עלינו ב-40 השנים האחרונות? ומה הצליחו להשיג בזה" הוסיף ושאל. לטענתו של מוסאווי, הסנקציות שהוטלו על חמינאי הן חסרות משמעות: "הסנקציות החדשות אוסרות על המנהיג העליון להיכנס לארה"ב או לסחור עם עסקים אמריקנים- אך כולנו יודעים שחמינאי בקושי עוזב את איראן, ולא מנהל בעצמו מסחר עם גורמים מחוץ לארץ".

במקביל, שר החוץ האיראני תקף גם כן את ארה"ב, כשהוא מתייחס להחלטה של טראמפ לבטל מתקפה מתוכננת באיראן מכיוון שהיא "לא הייתה פרופורציונלית" כתגובה להפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן. "אתה באמת מודאג מ-150 איש? כמה אנשים אתם הרגתם עם נשק גרעיני? כמה דורות מחקתם עם הנשק הזה?" שאל. "רק אנחנו לעולם לא ננסה להשיג נשק גרעיני, בגלל העמדות הדתיות שלנו".

למרות הטענה של זריף, ממשלת איראן הודיעה היום כי היא תחל בשלב השני של צמצום התחייבויותיה להסכם הגרעין ב-7 ביולי. זאת בהמשך לאיומי המדינה בפני המעצמות האירופיות, לפיהם הרפובליקה האיסלאמית תפרוש לחלוטין מההסכם במידה ואירופה לא תפעל לבטל את הסנקציות ולהעמיד בפניה משאבים נוספים. לטענת גורמי הממשל, "מדינות אירופה החתומות על ההסכם לא עשו די כדי להצילו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו