פדגוגיה - אפשר קצת אחרת "להפוך את ההווה לעתיד" - סרוגים

פדגוגיה – אפשר קצת אחרת "להפוך את ההווה לעתיד"

מהו העתיד של הוראת החינוך ואיך מכשירים את המורים והמחנכים למגמות עתידיות בחינוך ופדגוגיה? ערב עיון של מכללת הרצוג הדגים את מחברים את דור העתיד של המורים לדור העתיד של הילדים

פדגוגיה - אפשר קצת אחרת "להפוך את ההווה לעתיד"
  צילום: מכללת הרצוג

כארבעים ממרצי קורסי דרכי הוראת המקצוע (מתודיקה) ומדריכים פדגוגיים ממכלת הרצוג התכנסו בקמפוס אלון שבות לערב עיון והדגמה על מגמות עתידיות בחינוך וטעימה מפדגוגיה קצת אחרת.

את הערב פתח ד"ר יואב ארמוני, מעמותת 'ניצוצות', שתיאר את הפער בין ההתקדמות של בתי הספר ומערכת החינוך לעומת מערכות אחרות בחיי האזרחים במדינות המפותחות במאה ה-21.

ההרצאה לוותה בנתונים ודוגמאות לאן עלינו לשאוף לקדם את המערכת החינוכית, ומה עלול לקרות אם לא נשכיל לעשות את השינויים הנצרכים.

בהמשך הערב שאורגן על ידי מרכזת החוג לחינוך: ד"ר חוי ששון, יחד עם ראש ההכשרה המעשית ד"ר צחי לב-רן, טעמו המשתתפים בסדנאות הדגמה מעט מהעשייה הפדגוגית של העמיתים במכללה.

ד"ר אחינעם יעקבס הראתה יחידה ללמידה עצמית מונחית כתחליף ליחידת בגרות,  אסתר כהן עסקה כלים להוראה מרחוק בתחומי המדעים ויוני הרבנד הטעים במשחקים פדגוגיים ובחדר בריחה חינוכי.

את הערב חתם ד"ר אביחי קלרמן ראש החוג לחינוך באמירה: "עלינו כמכללה המכשירה את דור העתיד של מורי ומחנכי ישראל, לנסות ולהפוך כמה שיותר מהר את העתיד להווה, על-מנת שהמורה הנכנס לכיתה בעוד שנים מספר יהיה מוכשר ללמד בהתאם למצופה ממנו על ידי המערכת וההורים השולחים את ילדיהם לכיתות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
היידה הי ההידה הו
אני | 20-05-2019 8:07
להפוך את ההווה לעתיד מישפט יפה. אומנות האפשרי. אומנות תרבות בכל תחומי החיים אבל בחדשנוץ של נבואה. להתחיל מילדים. פרה איך אפשר ללמד ככה ילדים תנך במיוחד בימינו גם אני לא בדיוק יחדתי אותו הוא סתם היה רגיל. ועכשיו אני מגלה אותו אבל זה כבר אחרת. בעולם של פנטזיה עכשווית אדירה של ההויה החילונית אז ניצמדים למימד הזה שבו. להפוך את ההווה לעתיד דרך חלום הנבואה ובכל תחומי החיים. אני חושבת זה יעניין מאוד יקסים ויהיה ניפלא.
2
בנוסף
אני | 20-05-2019 8:09
רציתי להוסיף כשהמובן שאנחנו כולנו במיוחד פה במינהרת זמן ובמכונת זמן אז זה כבר אחרת. כאילו אם אתה במציאות כזו וזה הבסיס אז איך הופכים את ההווה לעתיד
3
טעות קלאסית
שמיל | 20-05-2019 9:00
יש בלבול נוראי. בין להכין את הילד לעולם טכנולוגי. ללמד אותו מדעים מתקדמים, כלכלה, תורת המשחקים,פסיכולוגיה .את זה עושים באמצעות לוח ותוש. ( הרבה יותר חשוב מגאוגרפיה וספרות.) לבין להכין אותו לעולם הישן באמצעים טכנולוגים שבדרך.כלל מיותרים.