בג"ץ דחה עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו - סרוגים

בג"ץ דחה עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו

בג"ץ דחו עתירה שהוגשה נגד החלטת הנשיא להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, זאת בטענה כי כתבי החשדות נגד ראש הממשלה הופכים את ההחלטה לבלתי סבירה. לדברי השופטים, "אין עילה להתערבות בהחלטה"

בג"ץ דחה עתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו
  (צילום: נועם רבקין פנטון\פלאש 90)

בג"ץ דחה היום (שני) עתירה שהוגשה על ידי התנועה לטוהר המידות נגד החלטת הנשיא, ראובן ריבלין, להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר, נכתב כי "לאור כתבי החשדות החמורים שהוגשו כנגד ראש הממשלה נתניהו, ההחלטה של הנשיא להטיל עליו את הרכבת הממשלה היא בלתי סבירה באופן קיצוני – ועל בג"ץ לבטלה באופן מיידי".

בפסיקתם שופטי בג"ץ הסבירו כי "ההתערבות בשיקול דעתו של הנשיא במילוי תפקידיו היא מצומצמת מאוד, זאת על רקע מעמדו הייחודי והסמליות המיוחדת הגלומה במוסד הנשיאות והעומד בראשו".

"העתירה אינה מגלה כל עילה להתערבות בהחלטתו של נשיא המדינה" סיכמו השופטים דפנה ברק ארז, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף. "אין זהו מקרה חריג שבחריגים בו יתכן כי ניתן לשקול התערבות שיפוטית". בפסיקתם השופטים דחו את העתירה אפילו מבלי לבקש תגובה בנושא.

עוד נכתב בהחלטה כי "הלכה למעשה, עמדת העותרים היא שעל נשיא המדינה הייתה מוטלת חובה להתעלם מתוצאות הבחירות, מהמלצות ראשי הסיעות ולקבוע כי מר בנימין נתניהו פסול מלשמש כראש ממשלה בשל כתב החשדות החמור התלוי נגדו. עמדה זו של העותרים לא ניתן לקבל. היא אינה תואמת את אופיו של מוסד הנשיאות, אינה מתיישבת עם תפקידו של נשיא המדינה בתהליך הרכבת הממשלה, ואינה עולה בקנה אחד עם המידע על פיו נדרש נשיא המדינה לגבש את הכרעתו".

"אין חולק כי הנשיא קיים אחר הוראות החוק, נפגש עם ראשי הסיעות, הפעיל את שיקול דעתו, והטיל את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת שסבר כי סיכוייו להרכיב את הממשלה הם הגבוהים ביותר" הבהירו. "בכך מימש כהלכה את הסמכות שניתנה לו, ולא ראינו לא טעם ולא סיבה כי נתערב בה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ועדיין חמור מאוד
שלמה וינר | 23-04-2019 17:33
ועדיין חמור מאוד שבית המשפט בכלל דן בנושא: דהיינו בית המשפט קבע שבסמכותו לבטל החלטת נשיא , רק שהפעם הוא בחר שלא לעשות כן. מתוך פסק דינם ... אין זה מקרה.. בו.. ניתן לשקול התערבות וכו' דהיינו השופטים הלז מודיעים כי בסמכותם (!!!) לבטל החלטת נשיא רק שהפעם בחרו שלא לעשות כן. שומו שמים.
2
תראו איזה יופי הם מתאגדים! ממש נחמד לראות.
תראו איזה יופי | 23-04-2019 17:56
תראו איזה יופי הם מתאגדים! ממש נחמד לראות. משהו לא טוב לחרדים בממשלה הם נלחמים עד הסוף לא כמו החילונים שעושים הפגנה כל כמה שנים ואז נעלמים. הם רוצים משהו והם נלחמים עליו שוב ושוב, יש להם נבחרי ציבור שלא רוצים לפגוע בנו אלא רוצה לשרת את האינטרסים של הפלג שלה. עומדים עלינו לכלותנו! חוטפים ילדים, שמים אותם בכלא! עברנו את פרעה, נעבור גם אתכם בקרוב. עברנו את פרעה, עברנו את האינקוויזיציה בספרד, עברנו את היטלר - נעבור גם אתכם, ונמלא את בתי הכלא כמו שמילאנו אותם בגלות. מילאנו - אבל נשארנו חזק. הבחוק הגיוס מביא מלחמה פיזית ורוחנית של עם ישראל בעמלק: זו ממש עקירת!!!! כל יקר וקדוש. דברים שהם עיקרי התורה, עיקרי האמונה, עיקרי הדת. על זה מסרנו את נפשנו בכל דור ודור. השריפה כבר אחזה בנו ממש. התפקיד שלנו הוא לעמוד על נפשנו ולא להיגרר לשום פשרות והקלות. כבר הגיעו לתוך בתי המדרשות, מנסים לגייס. אוי לנו שכך קרה בימינו. זו הגלות הכי קשה. הדברים הכי קשים שאפשר לתאר. אסור להשלים עם המציאות הזו. התגייסות לצבא השמד - ייהרג ואל יעבור. הם חשודים בצבא שמתעללים בחיילים החרדים ומעבירים אותם עד טיפת הדם האחרונה, שבעה מדורי גיהנום. לכאורה אלה מחנות כפייה, מחנות שמד!. המשתף פעולה עם גזירת הגיוס הינו קאפו 'חרדי. ראש הממשלה הראשון שרי - שאסור אפילו להזכיר את שמו, יימח שמו וזכרו - אמר שעוד עשרים שנה לא יהיה שטריימל אחר במאה שערים. הנה הנקמה. כל גדולי ישראל פסקו שלא להיגרר אחרי שום פשרה. זו עקירת הדת. אנחנו צריכים להמשיך מה שרבותינו אמרו בכל דור ודור. אסור להשלים עם מציאות נורא כזו. כל פעם שיש גזירת שמד צריכים לעמוד על נפשם. הצבא הוא מוסד שמד. הוא הצבא היחיד בעולם שפועל לשנות את האידאולוגיה של החיילים. אין עוד כזו שפלות בעולם כולו, מטרתו של הצבא להיות כור היתוך, לשרוף את המורשת, לשרוף את טהרת עם ישראל.
3
בור ועם הארץ
אבו צברי | 23-04-2019 21:48
שחר בן מאיר ייאלץ להתרגל למצב בו ביבי ראש גוש הימין כשר לשמש ראש ממשלה.