בג"צ יכריע: לאשר או לפסול את מיכאל בן ארי, עופר כסיף ומפלגת בל"ד לכנסת

בג"צ יכריע: לאשר או לפסול את מיכאל בן ארי, עופר כסיף ומפלגת בל"ד לכנסת

בית המשפט העליון צפוי לדון היום (ראשון) בהחלטתו סביב ריצת מיכאל בן ארי, עופר כסיף ומפלגת רע"מ-בל"ד לכנסת, ויכריע אם לאשר או לפסול את מועמדותם. ההחלטה צפוייה להינתן הערב

author-image
בג"צ יכריע: ריצת מיכאל בן ארי,עופר כסיף ובל"ד לכנסת
  הרכב בית המשפט הדן באישור או פסילת המועמדים (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בית המשפט העליון צפוי לדון היום (ראשון) בהחלטתו סביב ריצת מיכאל בן ארי, עופר כסיף ומפלגת רע"מ-בל"ד לכנסת, ויכריע אם לאשר או לפסול את מועמדותם. ההחלטה צפוייה להינתן בשעות הערב.

בג"ץ יפרסם את החלטתו באשר לעתירות שהוגשו נגד החלטות ועדת הבחירות המרכזית, שאישרה לפני כשבוע וחצי את מועמדות חברי עוצמה יהודית – איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי אך פסלה את מועמד מפלגת חד"ש-תע"ל ואת מפלגת רע"מ-בל"ד.

לא הם יקבעו

לקראת החלטת השופטים היום, כתב סמוטריץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבקש להזכיר להם שלא הם יקבעו. לא בביטחון, לא בהתיישבות ביו"ש, לא במסתננים, וגם לא בשאלה את מי אתם תוכלו לבחור. אם הם יפסלו חלילה את בן ארי אנחנו נצטרך הר של מנדטים כדי להחזיר אחרי הבחירות את בג"ץ לגודלו ולתפקידו הטבעי".

אמש פרסמנו כי במידה ומועמדות מיכאל בן ארי תיפסל, כפי שהעריך בפני מקורביו ובמפלגתו בתום  הדיון שהתקיים ביום חמישי בבג"צ, בעוצמה יהודית מתכוונים לדרוש מהבית היהודי ומהאיחוד הלאומי חבילת פיצויים נדיבה, לפיה: מינויו של ברוך מרזל לשר וכן הקפצתו של איתמר בן גביר שמשובץ במקום השמיני למקום החמישי.

באיחוד מפלגות הימין משגרים אזהרה, כשהם נערכים לפתיחה בקמפיין ענק במקרה שמחר חבר הרשימה מיכאל בן ארי אכן ייפסל בבג"צ ואילו מפלגות הערביות בל"ד, חד"ש תע"ל ועופר כסיף – לא.

במפלגה צפויים לצאת בשלטי ענק עם תמונות השופטים שהורו על פסילה, תחת הכותרת: "הם לא יקבעו – העם יקבע בקלפי". נציין, כי מדובר בקמפיין של שלושת המפלגות ולא רק עוצמה יהודית, עליו יהיו חתומות, רק במידה ובן ארי ייפסל, גם האיחוד לאומי והבית היהודי, כך אומרים בעוצמה יהודית.

ביום שישי העביר בן ארי שורה של הבהרות לנשיאה חיות לאחר הדיון בבית המשפט העליון במטרה למנוע את פסילתו מלרוץ לכנסת. הנשיאה חיות קיבלה את הבקשה והורתה על תגובת התנועה הרפורמית. ההחלטה צפוייה להינתן כאמור עוד הערב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בג''ץ+בג''ץ=חאמאס. כל ילד יודע מה יפסוק בג''ץ
עידו 2 | 17-03-2019 10:16
מאז שהוקם בג''ץ ע''י ה''שמאל'' הארור. עוד לא קרה שמי שהוא מ''הימין''. יזכה בבג''ץ. כל ילד יודע בדיוק מה יפסוק בג''ץ בריב בין ימין לשמאל. השופטים כולם אוהבי בצע ושונאי תורה ודת ימ''ש
2
בית המשפט העליון
אלי מגד | 17-03-2019 14:13
העליון לוקח סמכיות לא לו. מצב זה ישנא את העליון על האוכלוסיה ויהפוך כקליפת השום
3
בורא עולם יעשה סדר
יהודי מאמין ירושלמי | 17-03-2019 19:09
והשאר כאן לא בסדר