בג"ץ אישר להרוס את בית המחבל שרצח את עמיעד איש רן ושני וחיילי צה"ל

בג"ץ אישר להרוס את בית המחבל שרצח את עמיעד איש רן ושני וחיילי צה"ל

השופטים הנדל ושטיין דחו את עתירת משפחת המחבל נגד הריסת ביתו של עסאם ברגותי, שרצח את התינוק עמיעד איש רן ושני חיילי צה"ל: יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד

author-image
בג"ץ אישר להרוס את בית המחבל שרצח תינוק וחיילים
  (צילום: פלאש 90)

בג"ץ התיר היום (שני) להרוס את בית משפחת המחבל טארק ברגותי שביצע שני פיגועים רצחניים והרג את התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד ואת שני חיילי צה"ל: יובל מור יוסף ויוסף כהן.

ההחלטה התקבלה ברוב של השופטים ניל הנדל ואלכס שטיין ואילו השופט מני מזוז התנגד, בכך דחה בג"ץ את עתירת משפחת המחבל נגד ההריסה. "בהתחשב בחומרת מעשי הרצח של המחבל, ובכך שהמבנה המדובר הוקם מכספי דמים שקיבל הלה מן הרשות הפלסטינית, לא מצאתי כי החלטת המפקד הצבאי חורגת מהסבירות והמידתיות", כתב הנדל.

השופט הנדל הוסיף כי "בהינתן מעשי ידיו של המחבל, זיקתו למבנה על שתי קומותיו, כפי שעולה אף מדבריו בחקירה והקמת המבנה בכספים שקיבל המחבל מהרשות הפלסטינית 'בתמורה' למאסר שריצה בישראל, ניתן לומר כי בסקלת המקרים שנבחנו, ענייננו אינו גבולי אלא מובהק".

בתחילת חודש פברואר, מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, חתם על צו הריסה לבית המחבל עסאם ברגותי. צו ההריסה הוצא לאחר שנדחה ערעור משפחת המחבל נגד צו ההריסה. בנוסף, ניתנה הודעה למשפחת המחבל צאלח ברגותי על כוונת צה"ל להרוס את הדירה בה התגורר.

שני המחבלים מחמולת ברגותי, עסאם וצאלח, ביצעו יחד את פיגוע הירי סמוך ליישוב עופרה בדצמבר 2018 בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ו-7 נוספים נפצעו.

בנוסף, אחראים המחבלים על פיגוע הירי בצומת גבעת אסף כשבוע לאחר מכן, בו נפלו הלוחמים סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל וסמ"ר יוסף כהן ז"ל ושניים נוספים נפגעו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו