"הרב דרוקמן נהג ברב אלון כפי שהיה צריך לנהוג" - סרוגים

"הרב דרוקמן נהג ברב אלון כפי שהיה צריך לנהוג"

ראש ישיבת בר אילן לאומנויות, מספר על חלקו בפרשת הרב אלון ויוצא להגנתו של הרב דרוקמן: "האם אתם מבקשים לקחת הכל מאדם שפעל כל כך הרבה רק משום שהיה חושך על פני תהום?"

"הרב דרוקמן נהג ברב אלון כפי שהיה צריך לנהוג"
  (צילום: יעקב כהן/ פלאש90)

ראש ישיבת 'בר אילן לאומנויות בתל אביב, הרב בני פרל, מתייחס לפרשת הרב אלון ולביקורות על התנהלותו של הרב חיים דרוקמן, ואומר כי הביקורות עליו אינן במקום שכן בהתחשב בחומר שהיה מונח לפניו הרב דרוקמן נהג כפי שהיה צריך לנהוג.

הרב פרל פרסם פוסט בפייסבוק והקדים לו כשכתב כי הוא יודע שדבריו אינם יהיו מקובלים על רבים מחבריו ו"אזכה במנת שיימינג עצומה", כלשונו. עם זאת הוא הבהיר כי למרות המחיר הצפוי הוא מרגיש צורך לכתוב שכן "משהו בוער בי", כהגדרתו.

בפתח דבריו כתב הרב פרל: "בשבוע האחרון התרחבו אימרות הבלע כלפי הרב דרוקמן. אינני נמנה על תלמידיו ויתכן שאם תגידו לו את שמי הוא ידע לומר עליי לא יותר משלושה משפטים. לכן דבריי באים בנקיון: הרפו מהאיש ומהפרשה".

בשלב הזה מגולל הרב פרל את שלב חשיפת הפרשה ומסביר מדוע לטענתו הרב דרוקמן נהג נכון: "כשנה לפני שהתגלתה פרשת הרב אלון, נכחתי בפורום סגור שבו טענתי שתי טענות: א. יש להאמין למתלוננות מבלי לבדוק בשבע חקירות. ב. בטיפול בהטרדות מיניות, יש להסיר כפפות וללחום בידיים חשופות ועד תום".

הרב פרל סיפר כי "כמה חודשים לאחר שפרשת הרב אלון התפוצצה, קיבלתי שיחת טלפון חריפה ובוטה מאחד מידידיי. 'תתבייש לך', צעק, כאשר מדובר בנשים, אתה מלמד להילחם, אבל כאשר נערים נפגעים, אתה שותק. הוא האשים אותי בפמיניזם, בשנאת גברים, בחנופה לארגוני נשים. כל אלו האשמות שווא. הייתה סיבה אחרת, הסכיתו ודעו".

הרב פרל המשיך לגולל את הנסיבות שהביאו אותו לגונן על הרב דרוקמן וכתב: "מסיבות שונות שלא צריך לפרט, בשעה שהחלו שמועות על ההאשמות נגד הרב אלון, הגיעה אליי כמות אדירה של מידע. חלקו של המידע, היה נראה מאוד מהימן. אפשר לומר שאפילו היה נראה כאמת מוחלטת. המידע היה לטובתו של הרב אלון. אולם מצד שני, אנשים שרחשתי להם אמון רב טענו אחרת. באותה עת התייעצתי במגוון נושאים עם הרב יעקב אריאל, בעיניי הוא היה אדם בעל שיעור קומה עצום, מדייק את הנכון והראוי ולא נוטה ימין ושמאל. כך גם הרב יובל שרלו שהכרתי כאיש שרק האמת הנקייה לנגד עיניו ועוד ועוד רבים מאוד".

"ומצד שני המידע הסותר. והנה בא הדבר שעליי לומר: ביקשתי מאותם אנשים שמסרו לי מידע, להביאו בפני הרב אריאל והרב שרלו ובפני חנה קהת. הם אמרו לי: 'הרב דרוקמן יודע מכל מה שאמרנו לך' .ולמה לא שאר הרבנים? שאלתי. הייתה שם תשובה מתחמקת משהו בסגנון, זה עבר והם לא קבלו, הם יודעים ממילא ועוד כהנה".

הרב פרל מגלה כי גזר על עצמו שלא לדבר בנושא: "הרי כל מי שמכיר אותי ויודע את מידת ההקשבה שנקטתי בה, יודע יפה שהבלבול רחוק מאוד מדרכי. והייתי מבולבל. אולי לראשונה בחיי הציבוריים".

בשלב הזה מתייחס הרב פרל לרב דרוקמן וכותב: "הרב דרוקמן לא צריך את תמיכתי ולא כלום, הוא אדם גדול בפני עצמו. אבל האמת צריכה. הייתה לקונה, היה חושך. אי אפשר לבוא בדין על כך".

"כלפי עצמי", המשיך הרב פרל, "יש לי הרהורי תשובה וכאבים רבים. אבל יתכן שלאור מה שהיה מונח לפניו, הרב דרוקמן נהג כפי שהיה צריך לנהוג (במקרה זה של הרב אלון)".

בסוף דבריו מבקש הרב פרל לא למחוק לרב דרוקמן את פועלו רב השנים בגלל מקרה אחד: "האם אתם מבקשים לקחת הכל מאדם שפעל כל כך הרבה וכל כך ברצון טהור להיטיב ולבנות, רק משום שהיה חושך על פני תהום?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
האמירות וההתבטאויות נגד הרב דרוקמן
שלום | 24-12-2018 10:27
באות לאחר שפעמיים נתן גיבוי מלא וחד משמעי לעברייני מין שפשעו נגד תלמידיהם. הראשון הוא קופולוביץ. השני הוא אלון (שאגב בתחילה חשבתי שמעוותים דברים ולא היה כלום וכו' וכו')
מה פירוש גיבוי מלא?
טוביה | 24-12-2018 21:41
הרב דרוקמן תמך חלילה בפגיעות מיניות?
2
הרב דרוקמן, אל תתחמק, לא תהיה הזדמנות נוספת
ירחמיאל | 24-12-2018 10:36
הרב דרוקמן, צא לציבור ואמור באופן ברור: מוטי אלון עבריין המין רימה אותך, נפלת בפח ואתה מצטער ומבקש סליחה על כך. יש לך הזדמנות שלא תחזור עוד. אתה חייב להשתמש בה ולנקות את הכתם הזה. עכשיו, בלי תירוצים על הפעם הקודמת. זה חשוב מאוד למנוע פגיעות מיניות נוספות, זה חשוב מאוד כדי להרתיע רבנים ומנהיגי ציבור נוספים מלתקוף מינית, זה קריטי מבחינת האמון של הציבור במנהיגות הרבנית, זה מהותי לשמירה ולחיזוק כבוד התורה עצמה, וזה גם יציל את כבודך ואת ההערכה למפעל חייך, זה גם חשוב מאוד, אל תצטנע בהקשר זה. זה לא זמן להצטנעות ריקה, זה זמן למנהיגות מובילה, שמודה בחטאה ומבקשת סליחה על הטעות ותיקון אמת לעתיד. הרב דרוקמן, צא לציבור, דבר בקול ברור וגלוי, אל תתחמק, לא תהיה לך הזדמנות נוספת.
ירחמיאל ועזריאל צמד חמד מקוה שירחמו עליך
מסכת גהנום | 25-12-2018 17:46
הרב דרוקמן שליטא מקים עולה של תורה עם אומה ונתינה הצדיק והזקן תלמיד הענק זיעא נהג על פי הלכה רגישות ויושר. מה אתה רוצה ממנו אהבל
3
מבלבל, ומבולבל
יודע קרוא | 24-12-2018 10:40
כזה מאמר מבולבל מזמן לא קראתי. מה קורה פה? מה מספר לנו הכותב? מה הסיבות להגנת הרב דרוקמן? למה היה לו שפע של מידע? למה יש לו הרהורי תשובה וכאבים רבים? מה הבעיה שהרב דרוקמן יצא לרבים ויאמר לאור מה שאני יודע היום אני מבקש סליחה מהציבור ומהניפגעים, מוטי אלון הטעה ורימה גם אותי מה זה יגרע מכבודו? (רק יוסיף). בקיצור, הרב פרל...מה אתה רוצה? לא הבנתי.
גם אני לא הבנתי
עקיבא | 27-12-2018 13:24
נראה שהאמונה באלוהים חיים הוחלפה באמונה באדם כריזמטי.
רוצה [רצוי]שתסתום !
מסכתגהנוםאגף בזוי תח | 25-12-2018 17:52
הרב חכם הצדיק דרוקמן שליטא נהג על פי הלכה ויושר. אם זה היה אבא שך לא היה [הרב אלון] ר״ת לשפוך את דמו... שמא אולי לא יודעים בדיוק מה ומה הרי לא ברור מה זה ואיך זה התקנה ומה ומי היה ונכון יש שם שתי גדולים +1 ויש גם אשת חבר הרבנית שילת.והרב ליכטנשטיין זצל נפטר . אז לכן ני לא מביע דעה אבל מה אתה רוצה ממי ששומע מבחוץ על אדם גדול מאוד לציבור שלו שיעשה?
4
אם הר' דרוקמן פעל נכון, אזי
מאיר קליין | 24-12-2018 10:48
הרב לכטנשטיין והרב אריאל לא פעלו נכון. וזה מאד מוזר. כיון שהם תלמידי חכמים מוכרים
נכון גם נכון
יעקב | 25-12-2018 17:09
לרב דרוקמן יש גישה ישירה לרבני פורום תקנה. הוא היה יכול לספר להם ולשמוע מהם. טלא עשה כך.
לא נכון
שלום | 25-12-2018 10:22
זה לא שחור לבן. כל אחד פעל לפי המידע שלו ועל פי שיקול הדעת שלו.
5
לפי שיטתך
ניסן | 24-12-2018 11:33
פורום תקנה היה צריך לשתוק הנפגעים והסביבה שלהם צריכים לשתוק לו היה דרוקמן על כל מעשיו הטובים היה מסייע לפורום תקנה ( פורום תקנה הציע לרב ללמוד את העובדות) כל מה שהרב צריך לעשות הוא לצאת ולומר טעיתי בנושא זה זה שפגעתי באמינות אנשי פורום תקנה גרם לפגיעות בכך הנפגעים לא פנו לפורום זה מה שמצפה מרב בעיקר בגלל שהוא גדול בתורה ובהנהגה
6
כל ההתעסקות בנושא היא פסולה
ינאי | 24-12-2018 11:38
לחלוטין. זה המשך טבעי לרוב רבנינו שאוהבים לרוץ ולהתבטא בכל נושא גם אם לא נשאלו ואין להם שייכות לענין. התגובה דלעיל במקומה מבחינת הכותב - אם נסכים לה וגם אם לא - שכן היה מעורה בענין. בקיצור, הרפו מהרב אלון וגם מהרב שיינברג וגם מהרב מצגר וכו'. זה לא עניינינו. קצת מידת הענוה לא תזיק ויפה השתיקה לחכמים.
7
ומה חלקו של הרב דרוקמן בהשתקת הסיפור השני
קופילביץ? | 24-12-2018 12:53
למה אתה מתעלם מהתנהלות הרב בסיפור של הישיבה הירושלמית?
זוכרת ומזועזעת
זוכרת ומזועזעת | 24-12-2018 20:09
בדיוק מה רציתי לכתוב!!!
8
חושך על פני תהום : .תיאור טוב לגב דרוקמן
הפוך | 24-12-2018 13:19
מגן עברייני מין כמו בשטייטל. עשו עם דרוקמן חסד מפאת גילו. היה צריך להיות מואשם בפלילים כמסייע לדבר עבירה. למשפחות של מחבלים שידעו על כוונת המחבל הורסים את הבית.
איזה צלחה יעשו לך בגהנום
קונאן המשמיד | 25-12-2018 17:54
תמשיך להתרברב. בסוף עד 120 תגיע לגהנום ואז: צסססססססססס אייייייייי
9
בירור
דוד | 24-12-2018 13:46
יש מישהו שיודע מה רואים בתיעוד, האם יש ראיה שפורכת את טענת הרב אלון כי מדובר בנתינת חום ואהבה אבהיים לאנשים שבורים, אני שואל אם יש ראיה מוחלטת, לא פרשנויות, מישהו יודע. כי להבנתי זו טענתו לאורך כל הדרך.
10
אם לא שמתם לב- הכותב כותב למעשה על עצמו.
פרל ה(ב)רבור | 24-12-2018 14:24
דברי הכותב הם חוסר אחריות וזילות לחומרת מחדליו של הרב דרוקמן שליטא. לרב דרוקמן שליטא זכויות רבות ביותר אך גם שגיאות קולוסאליות. הרב פרל אוהב את פוזת הזעה האחרת ושימו לב כמה תשבחות הוא כותב על עצמו . הכל בין השיטין וכאילו באורח אגבי. מאמר מבולבל ביותר וחסר כל קוהרנטיות. הטיעון לא אנליטי ואף מטופש.
11
עם חפירה כזו היה אפשר לסיים עבודות הרכבת
שר התחבורה | 24-12-2018 18:40
בגוש דן.
12
יישר כח
שלום | 25-12-2018 10:23
סוף סוף מישהו לא מתחבא ואומר את מה שהיה צריך להאמר מזמן.